Complimenten

17-12-2018 08:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Beetje gekke vraag! Maar ik kom uit een gezin waar complimenten er niet waren.

Sinds kort nieuwe relatie.

Stuurde haar net dat ze meest sexy is.

Is voor mij echt een stap. Wat vinden jullie vrouwen leuk? En hoor je graag dat je sexy bent. Kan je te veel complimenten krijgen?
Ik vind dat ik nochtans best wel positief heb geantwoord: ik heb verteld wat bij mij minder goed en wat juist wel werkt, maar het kan natuurlijk ook een keuze zijn om bepaalde dingen niet te zien.
“Maar ik kom uit een gezin waar complimenten er niet waren”
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:03
Guys,

Nou ik stop hier al weer. Het is echt bij elk ding wat je hier zegt.... en positief wil doen gelijk commentaar en gezeik.

Trots is verkeer, zeggen dat iemand sexy is is verkeerd!

Laat ook maar, blegh...: week verpest hier
Dat kun je verwachten hier. Hard en meedogenloos.
Sterkte, doe vooral wat jij vind dat goed is. Groetjes van een man die altijd met veel plezier (en soms vol verbazing) meeleest op dit forum.
Polderbewoner schreef:
17-12-2018 09:08
Sterkte, doe vooral wat jij vind dat goed is. Groetjes van een man die altijd met veel plezier (en soms vol verbazing) meeleest op dit forum.

Wat knap dat je zo voor je mening uitkomt en niet generaliseert :)
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:03
Guys,

Nou ik stop hier al weer. Het is echt bij elk ding wat je hier zegt.... en positief wil doen gelijk commentaar en gezeik.

Trots is verkeer, zeggen dat iemand sexy is is verkeerd!

Laat ook maar, blegh...: week verpest hier
:there:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ha nee, maar ik doe iets liefs...:en de eerste 4 posts zijn gelijk ontzettend negatief....

Vind ik dan!

Ik had misschien andere verwachtingen.

En iedereen gebruikt worden toch opnzijn manier... het gaat er toch om dat je iets meent.
MonicaG schreef:
Wat knap dat je zo voor je mening uitkomt en niet generaliseert :)
Mooi compliment
Polderbewoner schreef:
Hard en medogenloos? :confused:

Eerder opbouwende kritiek. Antwoord op de vraag "wat voor compliment hoor jij graag" enz.
Als je daar niet tegen kunt, en als je de antwoorden niet wil lezen, dan kun je inderdaad beter niet op een forum of zelfs op internet gaan.

Verder: vraag je vriendin eens wat ZIJ fijn vindt om te horen.
Later is nu
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:09
Ha nee, maar ik doe iets liefs...:en de eerste 4 posts zijn gelijk ontzettend negatief....

Vind ik dan!

En iedereen gebruikt worden toch opnzijn manier... het gaat er toch om dat je iets meent.
Jij vindt dat je iets liefs doet. Maar je weet het niet zeker vandaar je OP. En inderdaad. De meningen zijn verdeeld
ik ben off hier. Kijk er niet meer naar.....

Bij de vorige post ook 1 positieve vrouw maar. Iedereen raaddew relatie af. Heb nu de mooiste en leukste vrouw ter wereld aan mijn zijde.

Fijnw week iedereen

En voor degene die wel opbouwend reageerde. Dank.
Ik was gewoon wat onzeker......
S-Meds schreef:
17-12-2018 09:10
Jij vindt dat je iets liefs doet. Maar je weet het niet zeker vandaar je OP. En inderdaad. De meningen zijn verdeeld
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:09

Vind ik dan!

Ja, dat trek ik mij natuurlijk aan, want bij de eerste 4 reacties zitten er 2 van mij, waaronder deze:
Dreamer schreef:
17-12-2018 08:57
Wat zie je er leuk uit.
Wat ruik je lekker
Wat heb je heerlijk gekookt

Allemaal alleen wanneer je het ook echt meent.

Wat is daar zo enórm negatief aan? Dat is toch gewoon een antwoord op je vraag?
En in mijn eerste reactie zeg ik dat ik niet zo nodig hoef te horen dat ik sexy ben. Ook dat is antwoord op je vraag.

Jammer dat je dit zo enorm hoog opneemt

Succes met je week verder, want wel vervelend dat die op de maandag al verziekt is met mijn negativiteit :redrose:
Later is nu
Jij was lief.... (het was bij wijze van spreken)
Dreamer schreef:
17-12-2018 09:13
Ja, dat trek ik mij natuurlijk aan, want bij de eerste 4 reacties zitten er 2 van mij, waaronder deze:

Wat is daar zo enórm negatief aan? Dat is toch gewoon een antwoord op je vraag?
En in mijn eerste reactie zeg ik dat ik niet zo nodig hoef te horen dat ik sexy ben. Ook dat is antwoord op je vraag.

Jammer dat je dit zo enorm hoog opneemt

Succes met je week verder, want wel vervelend dat die op de maandag al verziekt is met mijn negativiteit :redrose:
Als je haar karakter complimenteert kun je ook best benoemen dat je haar aantrekkelijk vindt. Beide elementen zijn natuurlijk ook de reden dat je een relatie hebt, dus dat mag gezegd worden.
Ik vind het woord 'sexy' zelf niet fijn. Weet niet waarom, maar heb er een allergie voor. Misschien omdat het al snel niet serieus, of viezig klinkt?
Maar ik vind het erg fijn als mijn vriend benoemd dat hij me aantrekkelijk vindt en me mooi en opwindend vindt.
Een compliment via de app over zoiets is niet echt een compliment vind ik. Lig je samen in bed of heeft ze een nieuwe outfit aan ofzo dan is ‘wat ben je sexy’ een prima opmerking. Maar via de app, als ze dat net leest wanneer ze zit te poepen is een beetje misplaatst ofzo.

Opmerkelijk ook dat een volwassen man zegt dat zijn hele week verpest is doordat een aantal mensen op een forum hem niet vertellen wat hij graag wil horen.

Het geven van een compliment is niet ingewikkeld: als je iets ziet of hoort bij een ander waar je diegene om bewondert spreek dat dan uit. Liefst live.

Geen idee van jouw vorige relaties of hoe je de dingen verder aanpakt overigens. Dit klinkt allemaal wat bedacht en weinig stabiel.
Nou lief hoor TO, dat je het bekende cliché ontkracht dat hysterisch reageren een vrouwendingetje is!
(Dead Kennedys)
In mijn vorige relatie vond ik dat lastig. Dus dit zeggen is een grote stap. Ik meen dat ook....als ik het zeg! Maar voel me er ook onzeker onder.

Maar nooit laten blijken dat je iemand sexy vin voelt niet goed. Ze weet echt wel dat ik haar qua karakter heel bijzonder vind....

Maar gaat ook heel sexy gekleed vaak. Ik denk dat ze dan zo n comoliment best leuk vind... ze speelt er ook mee en flirt er ook mee...
HaPu schreef:
17-12-2018 09:14
Als je haar karakter complimenteert kun je ook best benoemen dat je haar aantrekkelijk vindt. Beide elementen zijn natuurlijk ook de reden dat je een relatie hebt, dus dat mag gezegd worden.
Ik vind het woord 'sexy' zelf niet fijn. Weet niet waarom, maar heb er een allergie voor. Misschien omdat het al snel niet serieus, of viezig klinkt?
Maar ik vind het erg fijn als mijn vriend benoemd dat hij me aantrekkelijk vindt en me mooi en opwindend vindt.
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:11
ik ben off hier. Kijk er niet meer naar.....
Bij wijze van spreke dan
(Dead Kennedys)
Ha guys,

Ik stond heel vrolijk op. En dacht ik doe iets goeds.

En krijg hier vooral redelijk negatieve antwoorden.

Dan is het toch niet gek, dat ik daar van schrik... het was voor mij al een hele stap en drempel.

En nu voelt het alsof ik iets heel vies wn vervelends heb gedaan.

En ja, ik ben hier onzeker in.....
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:21
Ha guys,

Ik stond heel vrolijk op. En dacht ik doe iets goeds.

En krijg hier vooral redelijk negatieve antwoorden.

Dan is het toch niet gek, dat ik daar van schrik... het was voor mij al een hele stap en drempel.

En nu voelt het alsof ik iets heel vies wn vervelends heb gedaan.

En ja, ik ben hier onzeker in.....
Welnee, je reageert gewoon zwaar overtrokken. De reacties waren helemaal niet negatief. Kijk eens naar jezelf i.p.v. meteen zo hysterisch te reageren
(Dead Kennedys)
Waarom ben je daar zo onzeker over en waarom is het zo beladen om iemand sexy te noemen?
En hebben jullie seks met elkaar?
Nou ik vind het wel leuk hoor als mijn man zegt dat hij me sexy vindt. Bijzonder dat er vrouwen zijn die dat dus nooit te horen krijgen? Of dat zelfs niet willen horen? Ik hoor het regelmatig. En terecht ook trouwens :proud:
Sexy, stijlvol, lekker, lief, leuk, grappig, slim etc etc.
Ach het gaat er toch om dat je het meent en dat je lief bent.
Dat is een persoonlijk iets. Sex was bij ons in familie taboe. Als je zo opgroeid dan praat je er ook minder makkelijk over. Dat is al stukken beter nu... Complimenten waren er wel maar niet veel.

Dus een compliment geven dat iemand sexy is. Vind ik lastig en maakt mij onzeker...

Ik ga dan denken.... is het niet te heftig. We zijn nog best kort bij elkaar. Ze weet dat ik haar karakter en energie te gek vind. Is zelf erg seksueel en dat vind ik fijn....maar ik vind het ook eng, wil niet dat ze denkt dat het daar alleen omgaat.... ik geef echt veel om haar en steun haar in een lastige tijd

Maar ik wil ook gewoon zeggen dat ik haar dus sexy vind ook.....

Thordis* schreef:
17-12-2018 09:23
Waarom ben je daar zo onzeker over en waarom is het zo beladen om iemand sexy te noemen?
JollyRider schreef:
17-12-2018 09:18
Nou lief hoor TO, dat je het bekende cliché ontkracht dat hysterisch reageren een vrouwendingetje is!

Ook een mooi compliment dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven