Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
CSI vergezocht en trashy? Hoe kom je DAAR nou bij? Hartstikke echt en wetenschappelijk, hoor, iedereen weet toch dat je, als je op zoek bent naar haren en zandkorrels ter bewijs van een moord, je gewoon met rondzwaaiend Hollywoodhaar en je eigen schoenen rond mag lopen? En dat in Las Vegas elk uur honderd mensen worden vermoord, dat is toch ook echt waar? Oja, en als je iets onderzoekt dan doe je dat ALTIJD met een zaklamp, je doet nooit, maar dan ook nooit, het licht aan. Dat zijn de waarheden van CSI. Nee, ik ga mijn wekelijks uurtje kwijlen over Grissom echt missen!
Dagonderwerp: Ik voel me hier geen buitenlander, en anderen zien me ook niet als buitenlander volgens mij. Ik woonde eens naast een zeer racistische 80-jarige Londenaar die de godganse dag klaagde over 'de buitenlanders' in zijn wijk, maar ook hij vond niet dat wij daarbij hoorden. Tja, een wit huidje in een wit land, denk ik dan. Ik voel me wel Nederlander maar net zo goed Londener (niet echt Engelse, hoor) en houd me nauwelijks met NL zaken bezig. Ik volg het nieuws niet (schaam schaam), heb geen NL TV zenders en ook geen oranje vlaggetjes. Bij sportgelegenheden steun ik net zo makkelijk Engeland als Nederland (hup wie d'r wint!). Ik ken hier geen NL mensen.

Biebel, plannen voor 2010, wat leuk! Ik hoop dat ik tegen die tijd kan zeggen dat ik meedoe...
Een nieuw topic! Haha! Ik had eerst niet door dat het gewoon 'ons' topic was.

Wel heel leuk dat er ook meteen twee nieuwe schrijfters bij gekomen zijn, hartstikke gezellig. Rubis en Bloemetje; welkom!!

Voor de nieuwe schrijfsters:

Ik ben Ine, 29 jaar en woon met mijn zoon van 2,5 in Tirol waar ik een huis heb met 6 vakantieappartementen. Wij wonen in een skigebied waar vooral veel families komen. Het seizoen is nu bijna ten einde en ik zal nu weer vaker op het forum zijn.

Tot zondag mag ik alles eten en drinken wat los en vast zit en dan is het vanaf zondag afgelopen met bunkeren en zuipen. Pff.. Het is echt genoeg geweest. Mijn broeken zitten superdepuper strak, er hangt een soort van giga zwemband over de rand en heel veel truitjes zitten veuls te strak. Zo kan ik echt niet de zomer in.

Ik heb nog een boek van Sonja met lekkere recepten, ga weer punten tellen van de WW en het is afgelopen met chips met dipsaus, patat oorlog met extra saus, giga borden pasten met saus en andere vette troep. Maar vooral alcohol, jee.. als ik zou zeggen hoeveel glazen ik per week/dag drink, ben ik gewoon alcoholiste..

Gisteren ben ik nog lekker uit eten geweest met mijn vriendin. Zij gaat morgen weer terug naar NL en dan na een dikke week naar haar nieuwe werkbestemming. Daarna hebben we heerlijke caipirinha's gedronken. Gek dat ze straks weer weg is, we hebben heel veel tijd samen doorgebracht.

Het wordt echt echt echt tijd voor zomer. Ik merk dat ik weer in een soort depribui schiet. Het liefst lig ik de hele dag in bed, onder de deken. Dat had ik vorig jaar ook, maar toen dacht ik dat het van de Hollander kwam. Nu heb ik weer precies hetzelfde :S. Daar baal ik van.. Ik heb nu de DVD box met alle 10 series van Friends besteld, kan ik die lekker kijken als ik het weer niet zo zie zitten.

Hier trouwens bijna alleen maar NL tv, ik kijk amper Oostenrijkse of Duitse tv. CSI Miami vind ik helemaal geweldig, ik zou wel marktonderzoek willen verrichten op Horatio ;).

Caramella, jee.. dat is wel dubbel. Aan de ene kant wil hij mee, aan de andere kant weet hij niet of hij met je oud wil worden. Lijkt me goed plan om gewoon voor jezelf opnieuw te beginnen in NL (al is dat superspannend..) en dan merkt hij vanzelf wat hij nu echt wil.

En nee, helaas was het niet mijn eigen kroegje. Ik zou wel heel graag iets voor mezelf willen hebben, maar durf het nog net niet aan. Misschien over een tijd, want uiteindelijk zou ik het wel kunnen, denk ik. Het dorp is hier een beetje sneu, er is weinig leuks om te gaan stappen. Dansen is bijna helemaal onmogelijk. Ik zou wel een soort cocktailbar willen hebben.. Waar je ook lekker kan dansen en swingen! Met veel live muziek en lekkere barmannen.

Lapin, heb je geen buurman/kennis/weetikveel die een beetje dat grovere werk in de tuin kan doen? Ik weiger echt om al die zware struiken enzo te snoeien, dat doet mijn vader . Of zal ik hem ook even bij jou langs sturen?

Chicha, koop gewoon een laptop, kun je lekker vanuit de tuin met een glaasje wijn de hele dag forummen! Gezellig :)!!

Bevalt het 'vrije' leven je nog steeds?

Nou, genoeg gekletst weer. Ik ga een broodje sandwichspread uit NL eten, fijn!
Ine, als jij een cocktailbar met lekkere barmannen begint dan verhuis ik ook naar Tirol. Eine mogietoh bitte!
Ow, ow.. sinds een paar weken heb ik hier de chinees ontdekt. GEWELDIG!!! Ow, dat is zoooooo lekker daar! Eend met een krokante korst, babi pangang, kip in zoetzure saus.. Jammie..

En ik zal altijd een NLse in Tirol blijven. Ookal ben ik aardig ingeburgerd in het dorp, word ik goed geaccepteerd en voel ik me hier ook heel erg thuis, ik blijf 'anders' en met sommige dingen typisch NLse. Iedereen moet altijd zo lachen als ik vertel over patat met pindasaus of patat met mayo en appelmoes.. En sowieso ben ik veel meer open, spontaner en vrolijker dan Tiroolse meiden. Je zult nooooooit een meid uit dit dorp op een tafel staan swingen.
Hoi ,mag ik meedoen?

Ik zat ook wel eens op jullie oude topic te gluren maar zag door de bomen het bos niet meer, maar nu jullie met een nieuw topic beginnen..

Ik woon sinds 3 jaar in Duitsland. Heb 5 jaar geleden mijn vriend leren kennen in Thailand, de liefde hield stand en hebben een tijd lang gependeld (was maar 3 uurtjes) maar ik werd al snel zwanger van mijn zoon (nu 3) en ik vertrok toen zoonlief 7 weken oud was naar Duitsland.

De start was moeilijk want je zit daar ineens alleen met een baby maar inmiddels zijn we dus 3 jaar verder en hebben we nog een dochter gekregen. We hebben allebei een parttime baan, ik werk als stadsmarketeer

Ik mis Nederland niet echt, ben er ook nog vrij vaak, maar ik mis wel het hebben van familie en vrienden in de buurt. Heb hier ook wel vrienden maar mijn allerbeste wonen toch in Nederland, in de randstad.

Verder ben ik hier wel geaard, mijn zoontje spreekt 2 talen en wordt doodgegooid met jip en janneke en zandkasteel via uitzendiggemist.nl ha ha

Mijn dochter is hier geboren, dat was toch wel een hele andere ervaring dan zwanger en bevallen in Nederland

Vind het leuk om jullie verhalen te lezen, ook van mensen die remigreren, dat zijn wij op lange termijn ook wel van plan maar het lijkt me niet makkelijk
Hé een nieuw topic ! Wat leuk en gezellig dat er 3 nieuwe schrijfsters meedoen! Welkom allemaal !

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Razzmatazz, 26 jaar en woon sinds 5 jaar samen met m'n vriend bij Lyon in Frankrijk. Mijn vriend is Frans en ik heb hem op m'n stage in Chambéry(6 jaar geleden alweer, pfff ik word oud hehe) leren kennen.

Nu zijn we op zoek naar een koopflat, wat in deze tijden van crisis goed uitkomt (dalende huizenprijzen)

Wat betreft het topic van de dag : ik voel me eigenlijk beide en geen van beide tegelijk : Nederlands en Frans. Heel vreemd. Net als Caramella zeuren heel vaak idiote racisten mensen over die &#@^( buitenlanders en dan vergeten ze dat ik er ook eentje ben Ik volg het NL nieuws niet meer zo (maar lees wel vaak op ad.nl) en kijk alle TV in het Frans. Ik heb geen NL TV hierzo, mijn vriend spreekt geen NL en dus vind ik het een beetje raar om naar dingen te kijken die hij niet begrijpt

Ik spreek nu wel vloeiend Frans, maar heb toch een beetje een accent (maar ik schijn ook een beetje een Frans accent te krijgen als ik NL praat... aaaargght moet ik wel op letten :S)

Gisterenavond een flat bezocht. We vonden het een hele leuke flat, ideaal gelegen en een schitterend uitzicht, alleen een beetje duur. Als we het willen financieren moet er zo'n 10% van de prijs af. Maar we gaan er nog maar eens rustig over nadenkenvoordat we überhaubt een bod doen. (De slaapkamers en garage zijn een beetje klein)

Voorderest staken ze nu alweer in Frankrijk (tegen de crisis en de magere maatregelen die Sarkozy heeft aangekondigt, ik ben het dus wel eens met de stakers) Helaas staat de auto bij de garage, dus moest ik met het OV (normaalgesproken gaat dat perfect alleen vanochtend heb ik er zo'n 2uur over gedaan haha) gelukkig komt m'n vriend me vanavond ophalen en dan gaan we samen de auto halen

Prettige dag nog iedereen !!
Ahh lekekr Chinees !! Bij mij in de buurt hebben ze een restaurantjemet een héérlijk buffet!! (Alleen is er vanavond een docu op TV over de hygienische omstandigheden in Aziatische restaurants - ik ga denk ik maar niet kijken )
O ja, en ik ken Razzmatazz persoonlijk hihihihi

Dagonderwerp: ik voel me lekker Nederlands in Duitsland. Maar ik ben wel 'geintegreerd' hoor. Ik heb mij agenda vol staan met afspraken voor 'Babytreffs'.

@Hope, waar woon je joh? Bij mij in de buurt? (=ergens in het midden).
Jep, we zaten bij elkaar op de middelbare school !

Wat betreft CSI (hier heet het Les Experts) ik ben ook fan hoor haha. Les Experts Miami (Horacio vind ik gaaf, maar m'n vriend wat minder) en Manhattan. Las Vegas vind ik wat minder.

En natuurlijk ER (hier heet dat Urgences) Keek ik vroeger altijd naar, maar nu niet zo meer.Maar als G. Clooney weer terug komt... Hmmm en ik vond die servische (??) dokter (hoe heette hij nou ook alweer) ook zo leuk *zucht*

En natuurlijk ben ik fan van Dr House!! Supergave serie. Gisteren weer drie afleveringen wezen kijken. zeeer relaxed met een kopje thee op de bank (vriendlief was opgehoepeld op reis voor z'n werk dus lekker rustig )
Dr Kovac! Hmmmm
Over lekkere dokters gesproken, ik was vorige week bij de tandarts, het was een Schot (dat accent! sean connery!) en en jonge vent, ik vond het opeens helemaal niet zo erg bij de tandarts, gna gna. Die dikke vette verdoving hielp natuurlijk ook mee.
Grr net een heel bericht getypt wat ineens weg is

Liubi, ik woon in Münster en jij? Hoe vond je het om te bevallen in Duitsland?

Ik kijk ook vaak series, maar dan alles op dvd hoor, in het engels. Ik kijk nooit nagesynchroniseerde tv, ga ik ook nooit doen denk ik. Verschrikkelijk.

Ik ken volgens mij Alejandra persoonlijk :-)
House is geweldig maar het duurt zo lang voor er weer een nieuwe aflevering via internet te kijken valt.

En gisteren net de laatste aflevering van seizoen 3 van Dexter gekeken. Da's ook leuk, hoewel hij wel een beetje een sulletje is.

Maar vooralsnog met stip op 1: Prison Break!!! En ik heb nog genoeg DVDtjes liggen die ik nog moet kijken (maar dan moet de laptop worden aangesloten op de speakers en het scherm en daar heb ik meestal geen zin in, dus dan kan ik niet kijken want die schijfjes draaien niet op mijn desktop).
Dagonderwerp: Ik voel me uberhaupt niet echt helemaal Nederlands omdat ik van gemengde afkomst ben. Ben gewoon in NL geboren en opgegroeid en voel me echt een mengelmoes, van de Nederlandse kant/cultuur vind ik dingen leuk en minder leuk en dat geldt ook de Surinaamse en Antilliaanse kant.

In het buitenland ben en voel ik me wel Nederlands, maar qua uiterlijk, zo op het 1e oog ben ik dat natuurlijk niet.

De landen waar ik nu naartoe ga, daar pas ik qua uiterlijk zo’n beetje tussen de bevolking (als ik mn mond dicht hou dan he). Dus hmmmm….. voor mij is het erg dubbel.

Ik heb mn fiets verkocht! Op mijn laatste dag in NL neemt mijn collega hem over. Ik heb een redelijke nieuwe spijkerbroek verkocht, ik ben er te slank voor geworden en het was een mooie. Nog een weekje werken
Ik ben nu verslaafd aan lost, ben bij seizoen 3

Hier kun je voor 10 euro per maand in de videotheek onbeperkt series huren, erg leuk!
Hey....een nieuw topic, wat leuk!

Ik zal toch ook maar eens wat van me laten horen. Neem me iedere keer voor dat het afgelopen is, maar ja...kom toch iedere keer weer terug. Niet fanantiek weliswaar..maar ja, I'll keep watching you

Leuk...nieuw bloed in het topic, altijd leuk! Welkom...en niet meteen weer weggaan hoor, zo eng zijn we niet!

Ik ga een redelijk spannende tijd tegemoet. Ben al een tijdje op zoek naar een andere baan, en omdat ik het hier niet zo op vond schieten heb ik m'n cv eens op wat andere sites gegooid...en heb nu twee banen in de aanbieding.....in la douce France . Maar ben ook met iets in NL bezig, dus het wordt waarschijnlijk een kwestie van 'wie 't eerst komt eerst maalt'. Gek idee dat daar zoveel van af zal hangen. Toch een aardig verschil...in NL in m'n huidige huisje blijven wonen (prima overigens), of weer m'n hele boedeltje (hoewel; 'tje' is niet echt meer van toepassing, dat wordt een aardige vrachtwagen dit keer dan ) inpakken en terug moven naar Frankrijk.

Ik vind het helemaal leuk! Zolang ik maar weg kan bij m'n huidige baan vind ik alles best. Eén baan is trouwens in Parijs, en die moet wel héél goed betalen wil ik die doen want ik wil eigenlijk niet meer naar Parijs..maar ja, de baan is wel supergaaf. Andere baan is in het oosten...meer mijn ding. Maar jaaaaaa, ik heb nog niks.... Eerst nog even wat heen en weer mailen, dan misschien op verkenning ter plekke en wie weet. En als die baan hier in NL snel wat zou worden dan blijf ik gewoon waar ik zit.

Bizar idee, er kan dus héél veel veranderen of er blijft redelijk veel hetzelfde. Als ik naar France ga wordt het waarschijnlijk juni op zijn vroegst. Maar das mooi...kan ik me mentaal even voorbereiden enzo.. en m'n familie ook want die gaan waarschijnlijk helemaal flippen want die zullen ook weer even aan het idee moeten wennen.

Ik weet wel wat m'n voorkeur heeft.....baan in NL of baan in FR. Eén keer raden.... , maar ja...heb het niet zelf in de hand.

Komt Chicha niet meer online nu ze niet meer op kantoor is???

O..en wat betreft hoe Nederlands je bent in het buitenland...als ik het even omkeer: ALS ik naar de radio luister thuis (niet zo vaak overigens) dan zet ik m'n favoriete Franse zender aan via internet....ik kijk best veel Franse tv (zeker het journaal) en ik word nog steeds raar aangekeken als ik bij de bakker alleen maar een baquette bestel. Haha...tsja....sorry hoor!! En daarnaast ga ik zeker één keer per 2 a 3 maanden naar Frankrijk om boodschappen te doen. Ik ben een GROOOOOOOOOOT fan van de Carrefour , maar een Leclerc mag ook .

M'n kat heet Darty (zal de niet Fransen niet zoveel zeggen, maar das een winkelketen voor witgoed enzo, huishoudelijke zooi/multimedia je kent het wel). Nou ja.....zomaar een paar voorbeeldjes.

Goh...des te meer ik schrijf des te harder ik me af begin te vragen wat ik hier in godsnaam nog doe.....
Hahaha Surf , Darty? Ja die winkel ken ik, zit hier vlakbij. Maar om je kat nou zo te noemen

Hope, gezellig. Weer een halve Duitser erbij

Ik ga weer even in de tuin werken. De werkster komt zo, dus in huis hoef ik niets te doen.

Haha..tsja, kan het ook niet helpen... Ik zocht iets wat goed klonk bij Dude. Heb een kater en een poes, Dude en Darty. En wilde Darty eigenlijk Dolce noemen..want Dude en Dolce vond ik ook leuk klinken dus dat waren de namen die ik had bedacht voor ik ze in huis had..maar toen ik dat kreng in huis kreeg leek Dolce (zoiets als 'zoet' in 't Italiaans) niet meer zo toepasselijk..

Moest ter plekke een nieuwe naam verzinnen...op oudjaarsavond, en een grote tas van de Darty waar een vriendin een nieuwe blender voor me in mee had genomen vanuit Paris stond op tafel (want tsja, in NL hebben ze natuurlijk geen leuke blenders te koop ).....nieuwe blender stond te blinken in de keuken, de drank was redelijk goed verdeeld...en toen leek Darty een héle logische kattennaam.

Ze heeft tegenwoordig trouwens best zo haar zoete momenten hoor...

Surf de Darty ken ik niet. Maar de Carrefour komt binnenkort heel dichtbij!! Kom je dan weer eens langs

Ik heb een andere computer aangesloten want de andere was een drama. Heb er al een paar keer wat mee gehad dus ik ga kijken of die jongen hem terug wil (denk dat ik mijn vader maar ff in ga zetten..... )

Maar de andere computer is van de meisjes en eigenlijk alleen voor spelletjes, zit bijna geen geheugen op.... zucht.....

Misschien doet de oude het toch nog als ik de onzin dingen eraf haal. Eigenlijk dus een luxe probleem, staan hier 3 van die kasten in huis (niet aangesloten dus). Doe het nu maar ff met deze, anders heb ik voor nix de antivirus erop gezet etc.

Zal zo nog ff werken aan de site voor de association, moet vanavond ff plonchen (onverw8 en eigenlijk helemaal geen zin in maar ja..... kunnen het geld wel gebruiken dus toch maar JA gezegd). Dus moet nu nog maar ff wat nuttigs doen, hoop dat ik morgen al met de franse les kan beginnen.... Dus nu nog wat te-doen-dingen afhandelen.

Wbt het topic. Ik voel me nog echt een buitenlander hier in la douce france. Voel me wel helemaal thuis maar blijf me nederlands voelen. Komt ws ook doordat we thuis nederlands spreken en vooral nederlandse tv kijken (ook al kijken we inmiddels ook wel eens naar de franse tv). Wel heb ik altijd de franse radio aanstaan.

Rubis leuk dat je hier ook mee komt schrijven!! is hier idd altijd erg gezellig!

Bloemetje vertel eens wat meer over je leven in Amerika. Is het een groot verschil met europa? vertel, vertel.

Lapin ik ben wel creatief maar heb geen groene vingers ik doe wel een poging om te helpen hier om huis en in de tuin maar het is vooral manlief die weet hoe het moet. Dus wbt je tuin kan ik je alleen aanraden om iemand te vragen die er echt verstand van heeft. Is er niet een student van een agrarische school die wat geld wil verdienen...... Vast goedkoper dan een tuinman!!

Nou ik ga me dan nu maar echt nuttig maken..... viva is altijd een te grote verleiding voor mij

xXx
Ik zit met verf in mijn haren dus ik heb eventjes tijd. Morgen gaan we naar Nederland en als ik daar ben kom ik niet vaak online dus de komende twee weken zal ik hier niet vaak zijn.

Lapin, wij wonen in Portland Oregon aan de NW..

Ik vond Lausanne trouwens een mooie stad, ik had me wel een beetje meer van Geneve voor gesteld. Het is wel al een hele poos geleden dat ik er geweest ben.

Choc, het leven is hier wel anders denk ik dan in Nederland in iedergeval veel rustiger. De Amerikanen zijn aardige mensen en de vooroordelen van de meeste Europeanen kloppen eigenlijk niet.

Ik kijk heel weining tv, volgens mij komt CSI hier elke dag wel

een keertje langs. Maar zie het vrijwel nooit.

Ik zou ook wel weer een keertje willen kijken in Frankrijk, het is lang geleden dat we daar geweest zijn maar als we naar Europa komen dan blijven we meestal toch gewoon in Nederland.
Hope en Bloem, welkom!

Enne Hope... ken wij elkaar? Dat kan natuurlijk best, je maakt me nieuwsgierig....

Rubis, we hebben 4 rode druivensoorten voor wijn (cabernet suavignon, syrah, malbec en tempranillo, en van elke slechts 400 planten, als experimientstukje. Binnen een paar jaar willen we 10 hectare volplanten met de druivensoorten die het het beste doen in het klimaat hier (waarschijnlijk cabernet sauvignon en tempranillo).

Verder hebben we ongeveer 1 hectare met de witte druif Moscatel de Alejandria (tada, en daar kwam mijn nick dus vandaan), daar maken we sterke drank van, een type brandy/ cognac.

Lapin, platbranden lijkt met ook niet zo`n goed idee. Ik heb er altijd heftige discussies over met mijn man en vooral schoonvader.

Mijn kindje is Nederland en Boliviaans, zo voel ik het zelf in ieder geval, maar als hij hier opgroeit zal hij toch natuurlijk meer Boliviaans en Spaanstalig worden dan echt Nederlands.

Zelf vergeet ik ook wel regelmatig dat ik een buitenlander ben, maar anderen zien het altijd, aangezien ik zo duidelijk buitenlander/blond ben in een stad waar de meeste mensen bruin zijn met zwart haar.

Vaak word ik behandeld als toerist, tot ze er achter komen dat ik Spaans praat met het lokale accent, de stad goed ken en precies weet wat de prijzen zijn op de markt.

Veel mensen kennen me inmiddels wel een beetje, en kijken niet meer vreemd op als ik langsloop/fiets (tja, blijf een Nederlander die fietsen leuk vindt).

Ik praat alleen Nederlands met mijn zoontje, en verder de hele dag Spaans. Ik mag ook niet stemmen en heb een speciale buitenlander-ID. We eten wel warm tussen de middag en houden vrijwel elke dag een Boliviaanse siesta.

Ik kijk geen Nederlandse tv, dat hebben we hier niet. Maar ik kijk ook niet veel Boliviaanse tv, eigenlijk vooral de Spaans-Amerikaanse zenders.

Ik voel mezelf wel moderner dan de Boliviaanse vrouwen van mijn leeftijd. Ik voel me nog jong, ben modern (ahum, zeg ik zelf) en de meiden hier kleden zich echt al als oude wijven, doen vaak zo truttig.

O ja Alejandra, ik kreeg laatst van een vriendin de vraag waar ik jou van kende. Haha, zij kende jou ook!!! En ze zag je profiel op mijn facebook..vandaar.

Je bent hartstikke bekend bij iedereen blijkbaar...

Ooh, Alejandra, Malbec is mijn lievelingsdruif. Ik koop bijna altijd Chilleense Malbec, of Argentijnse. Boliviaanse heb ik nog nooit gezien hier in de winkel. Ik wist niet dat je wijn maakt, is dat een hobby of echt jullie inkomsten?
En NATUUUUUUUUUURLIJK hadden we nog niet genoeg sneeuw. Neeeeee, die nieuwe 20 cm hadden we echt heel heel hard nodig :S. He, f*ck. Kan het dan echt niet ophouden met die onzin? Bewaar het gewoon tot december, dan hebben we er tenminste weer wat aan! Pff..

Echt iedereen is er ook zoooo klaar mee..

Aah.. Zoon komt terug van het zwembad! Leuk. Ga ik kokkerellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven