* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Oh wat hebben jullie veel geschreven gisteravond!!!

Even snel op wat dingetjes reageren hoor:

Watever en South: fijn dat jullie echo's goed waren.

Kindje wordt hier wel gedoopt, maar het is niet dat ik daarvoor twee namen kies. Wel opletten trouwens dat er geen vreemde afkortingen uitkomen als je de voorletters en evt eerste letter van de achternaam achter elkaar zeg!

Zw.cursus: vorige keer wel gedaan, was toen op zich wel leuk en er een leuke vriendschap aan overgehouden. Heb er alleen tijdens het bevallen niet echt iets aan gehad, had zo m'n eigen manier om de weeën op te vangen, het schijnt (van horen zeggen ) dat ik meer kreunde dat pufte maar het werkte prima. Het was toen een afwisselende cursus met info over houding, ademhaling, bevalling etc en ook nog 4 nalessen. Maar nu met m'n bekken kan ik toch veel oefeningen niet meedoen, het idee aan op een matje op de grond zitten, nee dank je!

Vorige keer heb ik wel een cursus babymassage gedaan met m'n dochtertje. Ze was twee mnd oud toen de cursus begon, ik geloof 8 lessen. Echt heel leuk om te doen en heb er veel profijt van gehad om haar rustig mee te krijgen met krampjes etc. En madame houdt er (gelukkig!) nog steeds van om af te toen lekker gemasseerd te worden en gaat er dan ook echt voor liggen, zo lief! Werd toen aangeboden door de thuiszorg, waar ik ook de zw.cursus had gedaan.

Ga trouwens vanaf volgende week een cursus kinder-ehbo doen. Ook via de thuiszorg.... Drie avonden van 2,5 uur dus behoorlijk intensief. Manlief heeft deze cursus vorig jaar gedaan en was erg enthousiast.

Verlof: hier met 6 weken, verplicht omdat ik nu al 50% ziek ben gemeld. Vind het wel prima, nog 30 dagen werken vanaf nu heb ik net uitgerekend. Vorige keer hetzelfde verhaal, maar had ik het ook echt niet volgehouden tot 4 weken, dus respect voor de dames die dat wel gaan proberen! Ben er achteraf wel blij om dat ik toen ook met 6 weken ben gestopt omdat ik bij 37 wkn in het zh belandde, stel je voor dat ik pas met 4 wkn was gestopt dan had ik maar een weekje thuis gehad!

Katten: geen ervaring mee. We hadden een konijn maar die ging net voor de bevalling van dochter een paar maandjes naar m'n ouders "logeren". Na de geboorte kwamen we er al snel achter dat dochter erg gevoelig is, ze zat al snel aan de astma- en eczeem medicatie. Toen hebben we snel besloten dat het tegen ons gevoel in ging om dochter medicijnen te geven terwijl er wel een konijn in huis was. Dus konijn is vanuit mijn ouders linea recta naar zijn nieuwe huis gegaan, via via gelukkig en ik hoorde laatst nog dat hij het daar erg naar z'n zin heeft.

Harde buiken: ja hier ook veel last van. Zo lang er geen regelmaat in zit hoefde ik me er van de vk geen zorgen over te maken.

Nerwen: wat leuk dat je zelf aan de slag gaat met de naaimachine! Heb afgelopen jaar voor m'n verjaardag een naaimachine gekregen van m'n moeder, maar heb hem nog niet gebruikt eerlijk gezegd. Heb vorige week wel een Nijntje lint gekocht, met het idee om daarmee zelf een lakentje op te leuken. Ben benieuwd of dat gaat lukken, maar vrees dat m'n moeder eerst het eea moet uitleggen over het ding.

Vandaag een rustig dagje want dochter is bij opa en oma aan het logeren. Ze is gisteravond op gehaald en morgen in de loop van de dag ga ik haar weer ophalen. Mis haar wel eerlijk gezegd maar ja ik ga maar lekker van de rust genieten heb ik besloten. Vreemd om twee vrije dagen thuis te zijn en m'n meisje is er niet, zo stil! Maar schoonmoeder moet binnenkort een redelijk zware operatie ondergaan met een lange herstelperiode, dus gun het haar wel dat ze nu nog even lekker kan tutten met d'r (enige) kleinkind, want voorlopig zit het er dus even niet in.

Heb vast niet op iedereen gereageerd maar er is ook zó veel geschreven!!!

Ga nu lekker ontbijten, beschuitjes met aarbei!
Ik was dat van die ene naam. Overigens, ook als ik niet zou willen vernoemen wil ik meer namen. Het kan maar zo dat je kind als ie ouder is, zijn of haar naam stom vindt en met een extra naam geef je in ieder geval nog een alternatief. En daarbij komt ook nog dat je, als je maar 1 naam hebt, een probleem kunt krijgen met de post als er een familielid is met dezelfde voorletter. Want voor wie is die post dan? Ik vind het niet leuk een naam voor een volgend kind niet te kunnen kiezen omdat een eerste kind al die voorletter heeft. Vandaar dat ik er dus meer wil!
Gefeliciteerd met de goeie echo's!!!
Zo gaat dat dus als je een paar dagen niet online bent vanwege een haperende pc...dan zit je dus eerst ruim 3 kwartier alles bij te lezen voor je aan reageren toekomt...

Wat weet ik nog... plaatjes op kleding...tja, ik houd niet van prinsessenplaatjes en ook disney en barbie vind ik niks maar Dora en hello kitty kan ik wel hebben. Ook andere "neutrale" plaatjes van bijv dieren mogen soms wel. Cars en spiderman had ik nog niet over nagedacht want bij dochter niet van toepassing maar ik weet wel dat zoonlief in geen geval voetbalrompers krijgt! Daar heb ik dus echt een bloedhekel aan, ik weet dat een enkeling het leuk zal vinden om mij/zoonlief zo'n gedrocht kado te geven maar zolang ik het tegen kan houden krijgt ie het niet aan!

Dochter is nu trouwens 4, en mevrouw wil sinds kort geen shirts meer aan waar geen "filmpje" (=plaatje) op staat. Ben dus bij de fourniturenwinkel geweest om een paar leuke neutrale strijkapplicaties te kopen. Is ze helemaal bij mee!!

Rooming in: Dochter heeft toen in de kraamweek bij ons op de kamer geslapen, in de kinderwagenbak. Beviel toen prima en hoop dat het deze keer weer net zo gaat. Daarna ging ze probleemloos naar haar eigen kamer in het ledikant en tegenwoordig komt ze alleen 's morgens als ze wakker is bij ons in bed. Als dat te vroeg is naar mijn zin breng ik haar weer terug en dat is (meestal) ook ok.

Wel apart/shocking is dat in Zuidafrika in de krottenwijken juist wordt aangeraden om het kind bij ouders/moeder in bed te laten slapen. Dit omdat ouders/moeders hun kind anders vergeten mee te nemen in geval van brand/overval/ander gevaar. Dat kun je je toch niet voorstellen, dat je in je huis overvallen wordt 's nachts en dat je dan wel vlucht maar domweg je kind vergeet???

Naam, wij zijn er nog niet uit, heb zelf wel een duidelijke favoriet maar man is het er (nog?) niet mee eens. We zijn nog zoekende dus....

Verder is het hier nu een grote zooi, want flinke verbouwing gaande. Huis tocht en is koud maar het wordt wel supermooi! hopelijk is het binnen een week of 2 grotendeels klaar en kan het echte inrichten beginnen. Daar verheug ik me wel op.

En nu is mijn vrije middag alweer om, kind moet uit school gehaald worden en boodschappen moeten gedaan worden...tot later!

meis

ps en nog gefeliciteerd met goede echo's!!
Zo, veel geschreven gisteravond zeg!

Chica, voor mijn werkgever komt het handig uit als ik 6 weken van tevoren verlof neem omdat iemand mij gaat vervangen die nu een collega vervangt. Dan is het gat tussen de twee vervangingen minder groot. Maar om daar nu rekening mee te houden? Aan andere kant: ik heb nog geen vast contract en als ik niet meewerk, doen zij misschien iets minder hun best hiervoor. Ik denk nu aan vijf weken van te voren, mooi compromis lijkt me.

Watever, gefeliciteerd met de goede echo. Woon jij in het midden des lands? Omdat je bij 30 weken een echo krijgt?

Harde buiken: volgens mij wel last van gehad, maar weet niet precies wat het inhoudt? Vooral ontzettend strak gespannen buik waarin je ook niet kunt prikken. Voor mijn gevoel staat mijn buik dan op knappen.

Ik ga eind april pas met een cursus beginnen. Voor 8 keer. Het heet FitZwanger en heeft allerlei dingen in zich: nuttige tips, yoga en ontspanningsoefeningen etc.

Wij willen ook meer dan 1 naam geven. Ik vind meerdere voorletters wel wat hebben, hoewel ik er een hekel aan heb dat ik er zelf vier heb! Twee vind ik het mooiste, vriend drie. Dus we moeten even zien.

En als we het toch over katten hebben: die van mij heeft vandaag haar cadeau voor haar twaalfde verjaardag gehad. Een kattenluik. Kan ze lekker de hele dag klepperkonten en straks naar buiten vluchten als ze gek wordt van de baby.
Wow, ik ben vanavond voor de conditietest geweest i.v.m. de cursus die ik ga volgen...heftig zeg! Ik weet nu al zeker dat ik er veel baat bij ga hebben, maar het wordt wel zweten geblazen met die bagger conditie van mij!!!

Ik merk dat ik ook last begin te krijgen van kortademigheid, met name als ik heb trapgelopen met dochter op de arm of al kletsend een lunchwandeling met een collega maak. Hebben jullie dat ook?
Wat is dat voor een cursus, waar je een conditietest voor moet afleggen?

Dat zou in ieder geval niets voor mij zijn, met dat maffe hart van mij ben ik blij dat ik normaal functioneer en nu tijdens de zwangerschap ben ik inderdaad wel erg vaak buiten adem.

Doe mij maar wat litertjes zuurstof voor de bevalling.
he meiden,

een paar daagjes niet gweest en een hoop bij gelezen.

allereerst het voglende:

BEDANKT voor jullie medeleven en condoleances.

gisteren was de uitvaart en het was een mooie dienst.

Door alle spanningen heb ook ik last van harde buiken en krampen. Ik probeer het nu maar steeds rustiger te doen.

even denken...wat was er allemaal:

cursus: wij houden ook niet zo van blabla en door mijn hormonen lijk ik nu helemaal supernuchter en daarom hebben wij gekozen voor Samen Bevalllen, volgens VK zou dit dan bij ons het beste passen.

Namen: wij zijn er geloof ik wel uit. Ook wij hadden een meningsverschil over het aantal namen, maar gelukig krijg ik mijn zin en worden het er 2. Het overtuigende argument was bij ons ook dat een kind dan eventueel later zonder veel problemen kan wisselen.

Wat creatief, zelf kleertjes maken...zou niet weten hoe dat moet en waar ik de tijd vandaag moet halen.

Ik werk door tot 4 weken van te voren. Geen idee of het lukt, maar het lijkt me lekker om zo lang mogelijk samen te kunnen genieten. Wel starten wij 2 weken eerder met kinderopvang, just in case.

Net uitgerekend: nog 43 dagen werken....lekker zoveel feestdagen tussendoor.

Wij hebben geen katten....dus geen ervaring hiermee.

AARBEIEN..IK DOE MEE! het is mijn nieuwste ding. heb al ruim een kilo op deze week.

Oja groeien jullie de laatste 2 weken ook zo ontzettend. Ik kan het niet geloven hoe mijn buik naar buiten komt. VK zei wel dat ik alleen nog naar voren draag en dat het al tot bijna mijn middenrif komt (zal ook het maagzuur dan verklaren?) Ze verwachtte dat ik nu wel ronder zou gaan worden. Merk dat ik er best moeite mee heb...voel me soms een kamerolifantje...zal wel een complexje zijn.

ok...tot zover...nogmaals bedankt!
Rustig aan hoor, Sanloes.

Ik ben juist wel blij dat mijn buik wat groeit nu. Ik merk echt dat zo'n weekje thuis veel doet. Het kindje is erg druk, en elke avond schrikt m'n vriend weer van me. Haha. Maar nog steeds draag ik niet echt naar voren. Het is erg gelijkmatig verdeeld allemaal.

Wyfke, dat klinkt pittig! Een heuse conditietest, en dat als je al zover zwanger bent. Jij liever dan ik!
Ring: die baby'tjes lijken wel het hardst te groeien als je zelf ziek bent. Daarom duurt het ook wat langer voor je weer beter bent denk ik. Zit je al flink aan het fruit en de vitaminepillen? Een overdosis sinaasappels en kiwi's heeft mij er uiteindelijk bovenop geholpen ha ha.

Sanloes: vervelend voor je, al die spanningen. Het doet wel heel wat met je dat je last hebt van krampen en harde buiken. Hopelijk kun je nu weer wat tot rust komen.

Ik kom dat vandaag niet want dochterlief heeft een huil- en jengeldag ingelast Ze is twee dagen naar de creche geweest en volgens mij komen er weer kiezen door, wat een feest...was zelf ook al niet al te vrolijk maar daar vertel ik liever meer over op onze Hyves.

Fijne dag vandaag, lekker van het mooie weer genieten allemaal!!!
South en Watever, gefeliciteerd met jullie goede echo's !!! Wat een fijn nieuws.

En wat is er veel geschreven de afgelopen dagen.

Het is niet r te doen om overal op te reageren, sorry hoor.

Hier een hele drukke week gehad. Veel gewerkt en 's avonds òf afspraken of moe.

Iedereen een heel fijn weekend !! (en dat het maar heerlijk zonnig mag blijven).
What matters most is how you see yourself
Net naar de VK geweest. Bloeddruk 110/60 prima dus en hartje gehoord ook helemaal prima. Baarmoeder groeit meer in de lengte dan breedte, maar dat is ook niet erg. Weer door de keuring dus.

Wyfke: Hier ook eentje met doorkomende kiezen en tanden Anniek is heel laat met tanden (ze heeft er nog maar 2 onder) en nu komen er ineens een heleboel tegelijk. Daarom heeft ze denk ik ook al de hele week koorts. Gelukkig is vandaag voor het eerst in 8 dagen de koorts gezakt. Ik ben super opgelucht en blij dat het "maar" tanden zijn. Maar rust krijgen? uhmm wat was dat ook alweer?

Maria: Ik snap um. Maar 5 weken zou dan inderdaad een mooi compromis zijn.

Meis: succes nog met de verbouwing. Ik zou er gek van worden, maar als je ook echt vooruitgang ziet dan is het niet zo erg. Gelukkig wordt het ook een beetje mooi weer met zon open huis
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hier nog een mama die 27 juli is uitgerekend.

We hebben al een dochter van 6, dus er zit wat leeftijdsverschil tussen. Maar dat mag de pret niet drukken, ben erg happy met de zwangerschap en voel mij super, alleen wat sneller moe maar ja, als dat alles is.

Ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe !!

Groetjes Babette
oef Wyfke ik herken het helemaal! Ik voel me af en toe net een zwaar hijgend molenpaard en of ik nu een slof per dag rook ipv dat ik gestopt ben! precies wat je zegt, lopen en praten tegelijk gaat echt niet!

Randy... echt zou je zus dat willen?? Wel heel gaaf! Donkerblauwe of rode!! haha, je moet maar kijken hoor. Ik heb mijn baas die naar amerika gaat ook al opdracht gegeven om een baseball- jasje te kopen! zal mij benieuwen.

Maria, ik krijg de 30 weken echo omdat de placenta niet goed ligt ofzo... snap het eigenlijk niet zo.

Maar goed, toch weer een echo :-)

Meis, jij ook volop in de verbouwing nog steeds?? Jeetje meid, irritant he? Ik wil zo graag lekker klooien aan de babykamer, maar dat kan nog lange niet.... Volgend weekend wordt wel de trap afgemaakt, tot dan nog de ladder op en af.

Sanloes, ik hoop dat je weer een beetje tot rust kan komen en dat de spanningen er weer een beetje van afglijden.

Buik: buik wordt groot!! Maar hij is vandaag erg erg actief. Schopt zich een slag in de rondte. hahaha.

Wel voor het eerst vandaag pijn in mijn buik, soort van menstruatiepijn...steken. Hebben meer daar last van?

Verder aan alle meiden een heel fijn weekend en o ja Babette van harte gefeliciteerd!!
Watever: ik herken dat wel ja, we maakten vandaag een wandeling en ik hoefde maar iets te snel te stappen en ik kreeg een harde buik. Heb ook wel wat last van bandenpijn geloof ik. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, vorige keer nergens last van dus dit is nieuw voor mij. Ben ook nog eens stijf en heb spierpijn van gisteravond dus vandaag ben ik ff een WRAK ha ha.

Meis ik ben blij dat ik deze keer niet in de verhuizingen en verbouwingen zit! Ik raakte daar behoorlijk gestresst van! Gelukkig is het einde in zicht!

South: het heet Zwanger & Fit wat ik ga doen Zwanger ben ik al, maar fit...hmmm.
He dames even wat anders.

Hebben jullie nog leuke sites voor geboortekaartjes?

Paar van mij

http://www.hipdesign.nl/geboortekaartjes/index

http://www.babygrafix.nl/

http://www.kaartmix.nl/b_site/index.html

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/pimpelmees/
Kom alleen ff hallo zeggen!

Ben de hele dag naar indoor brabant geweest en nu dus moe. Er liep daar iemand tegen me aan en het schoot zo in m'n rug, balen! Ga lekker m'n bedje in want ik moet morgen weer vroeg werken.

Fijn weekend !!

Tuurlijk Watever, ga het aan haar vragen!
Oh de meeste van die sites kan je gewoon googlen haha nou ja het gaat om het idee Anyone nog leuke sites?
Chica, wij zijn nu ook in de geboortekaartjes fase beland...

Ik vind deze ook wel leuk:

http://www.trendygeboortekaartjes.nl/
Gaaf Randy!

Leuk om te kijken op die sites van de geboortekaartjes.

Ik ontwerp het kaartje zelf en laat mijn broer ze

drukken. Ik ben al een heel eind op weg met het kaartje.
Randy: succes met je rug! Vervelend hoor....

Babette: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat ik leuke sites vind: www.lievekaartjes.nl www.delftsblauwekaarten.nl
Maria en Blogbabe dat zijn inderdaad ook leuke sites, bedankt. Die ga ik zeker ook even goed bekijken.

Watever: goed dat je zelf ontwerpt, ik ben niet zo creabea anders is het wel erg leuk om te doen. En wat goed dat je al zover op weg bent. Ik ben nog aan het orienteren hoor
Wat blijft het toch een heerlijkheid zeg, lekker met de laptop op schoot

Wyfke en Watever: hier ook gevalletje van niet praten en actief zijn tegelijk.

Ik merk echt dat m'n conditie slechter is geworden. Door m'n bekkenpijn loop ik niet meer zoveel als eerst en zwemmen staat ook op een laag pitje: ik vind al die schoppende benen in de buurt van mijn buik niet zo fijn...

Watever en Meis: succes met verbouwen! Ik merk de laatste dagen dat ik enorm last heb van nesteldrang: de ramen moeten gezeemd, de kozijnen achter nog een keer geverfd, enzovoort. Onze babykamer is dus ook al zo goed als klaar (op de meubeltjes na), dus ik kan me voorstellen dat jullie dat ook graag willen!

Chica, Blogbabe en Maria: geweldig die sites! Zit sinds ik weer op internet kan ook regelmatig naar kaartjes te kijken, dus bedankt voor de tips

Ik kende alleen www.geboortepost.nl (maar daar krijg ik al zoveel kaartjes van vrienden van binnen!) en www.poobies.nl, die vind ik ook wel leuk.

Buik: die steken heb ik ook. Is dat niet gewoon bandenpijn? Heb ik als ik te lang loop. Enne... groeien gaat ineens keihard!

Manlief heeft 't afgelopen zondag voor 't eerst gevoeld, zo leuk!

Fijn weekend verder allemaal!
Zo Loekie, goed bezig. Ik ben nog niet eens begonnen met de babykamer. Aangezien de hele kamer vol staat met rommel van zolder, waar we nu eerst een kamer aan het maken zijn! Die nesteldrang herken ik trouwens ook niet. Had ik het maar, dan zou schoonmaken lang niet zo erg zijn!

Iedereen succes met uitzoeken van de geboortekaartjes. Mijn vriend ontwerpt het kaartje ook zelf, erg leuk om te doen. Ik ben nu aan het broeden op een originele tekst. Geen gedichtje in ieder geval. Maar het heeft te maken met de naam die we willen geven. Lekker vaag he?

Ik heb trouwens echt zo iets gaafs gevonden (als in leuk gebruiksartikel) voor de baby. Maar helaas kan ik er niks over zeggen, want ook dat houdt verband met de naam.

Ik moest het gewoon even kwijt, haha. Maar nu snappen jullie er vast niks meer van.

Anyway, ik ben blij. En nou zeg ik er niks meer over.
He lekker Ring als die geheimzinnigheid. Fijn Tipje? Heel kleintje?

Loekie: Heb je goed voor elkaar met de babykamer. Hier ook nog steeds niet veel vorderingen. Nou ja, komt wel. Volgende week is wat rustiger (hoop ik) misschien heb ik dan ergens tijd om verf en behangetje uit te zoeken. Wil trouwens ws weer zon behangsticker op de muur. Moet nog leuke vinden alleen.

Zwemmen als in zwangerschapzwemmen kan dan toch wel? daar zijn toch niet zoveel trappende benen onder water Baantjes trekken kan ik me voorstellen daar is het vaak druk.

Steken klinken inderdaad als bandenijn. Hier ook als ik teveel loop enzo. Komt omdat je baarmoeder zoveel groeit en die trekt dan aan je banden. Is niks ernstigs alleen wel zwaar vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven