Wat is wijsheid?

19-12-2018 09:23 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd. We hebben het op zich wel naar onze zin maar toch zit ik in dubio.

We hebben samen al best veel meegemaakt in het huwelijk. Dit zorgt voor strubbelingen onderling. We verwerken het allebei op een andere manier.

Hij heeft ook best veel spullen, zn hele berging is vol daardoor past mn fiets er niet meer in.
We wonen in een appartement. Nu kwam er laatst een buurtbewoner klagen dat mn fiets niet in de hal mag staan maar in de berging. Ik besprak dit met mn man, hij zei ja de bergings deur is te smal en hij wil zn berging niet uitruimen.

Ook hebben we de laatste tijd veel woorden onderling. Ik ben best precies in het huishouden, hij vind dat onzin en zegt je moet meer genieten ipv schoonmaken. Hij houd van rommeltjes en heeft in de keuken veel potjes staan enzo. Ik merk dat ik daardoor onrustiger word in mn hoofd en meer ga poetsen. Ik moet van mezelf ook meer controleren als ik weg ben geweest en hij thuis. Als ik daarover begin, zegt hij geergerd, ik mag zeker geen hobby hebben en je moet er door heen kijken.

Hij heeft ook bepaalde gedachtes in zn hoofd, die niet helemaal reel zijn en die je er niet uitgepraat krijgt. Ik vind dat moeilijk. Hij loopt regelmatig te schreeuwen over instanties dat hij ze aan ga klagen enzo. Ik kan daar niks mee. Iedereen doet t fout behalve hij.

Hij heeft ook zeker zn goeie kanten, zoals hij kookt voor mij en doet de boodschappen en maakt ook de keuken schoon.

Toch zit ik erover na te denken om apart te gaan wonen. Ben gister bij een leuk huis wezen kijken. Er moet nog wel wat aan gedaan worden maar vind ik niet erg. Mn man denkt ook dat het misschien goed is om tijdelijk apart te wonen en dat hij er over een jaar bij intrekt. Ik heb het idee dat hij het ook niet erg vind als ik zou gaan. Hij zegt weleens nou dan ga je.

Wil mn man ook zeker niet kwijt maar denk dat ik toch meer rust krijg als we apart wonen. We zijn dan ook niet helemaal alleen, hij komt dan bv 3 keer in de week naar me toe of andersom.

Wat moet ik doen?
Jake99 schreef:
19-12-2018 09:58
Ik denk wel dat jullie begeleid zouden moeten worden in vele opzichten. Jullie komen beide niet heel intelligent over vanuit wat je schrijft.
Ik heb al veel begeleiding gehad, slik nu antidepresiva
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:49
Hij kan soms ook uit het niets boos worden op de konijnen omdat ze snachts soms lawaai maken en vind dat ze zich stil moeten houden.
En slaat dan met de slaapkamerdeur terwijl ik de slaapkamer net heb schoongemaakt enzo
Konijnen horen buiten en die man ook. Wat een idioot
Ik denk dat het voor jullie beiden beter is om apart te gaan wonen. Zo te lezen hebben jullie eerlijk gezegd al de handen vol aan jezelf. En dat bedoel ik niet lelijk. Sterkte met alles!
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:52
Ik heb soms bepaalde gedachtes, dat dat dan stof geeft.
Wat een rare gedachten. Jullie hebben beide rare gedachtes.

Dit soort zaken zou je eigenlijk moeten bespreken voordat je gaat samen wonen.

Je drijft het nu op de spits, er moet vandaag besloten worden. Ben je financieel zelfstandig? Kan je alleen aparte woonruimte huren? Is het niet goedkoper om opslagruimte ergens anders te huren voor zijn spullen?

Belangrijker is dat jullie leren communiceren en naar elkaar te luisteren. Kom je er dan achter dat het verstandiger is om niet samen te wonen prima. Maar nu zo maar opeeens (zonder overleg?) andere woonruimte te zoeken, dat vind ik raar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom is jullie kindje weggehaald? Pas alsjeblieft op dat je niet weer zwanger wordt.
ik zeg het niet snel hoor maar....; pikstraf; als hij hem erin wil parkeren zeg je maar gewoon dat het te smal is
Lorem Ipsum
Logisch dat jullie met elkaar clashen. Jij OCD, hij een horder.
Dat is vragen om problemen.
Weet niet of latten iets op zal lossen in dit geval, want wat weerhoudt hem ervan om er bij jou niet net zo een puinzooi van te maken als bij hem thuis?
Als de irritatie zo hoog is opgelopen dat je reeds opzoek bent geweest naar ander onderdak dan is het misschien beter om er helemaal een punt achter te zetten. Dit zal altijd een ding blijven tussen jullie en vroeg of laat is de limiet bereikt en loopt de relatie toch wel spaak.
Vermoed tevens dat er nogmeer speelt wat niet benoemd wordt in dit topic, want je moet het wel heel bont hebben gemaakt als ook nog eens jullie koter is afgepakt.
Nog een teken aan de wand dat jullie geen goed team zijn samen en dat je er misschien beter aan doet om deze relatie te laten voor wat het is.
Ik lees dat jullie getrouwd zijn maar in twee huizen willen wonen. Is er voldoende inkomen om dat te bekostigen?
Laten jullie de konijntjes wel elke dag een paar uur vrij rondrennen?
Grappig, ben ook 3 jaar getrouwd en wij gaan ook apart wonen.
Lijkt ons allebei zalig!
hamerhaai schreef:
19-12-2018 10:10
Wat een rare gedachten. Jullie hebben beide rare gedachtes.

Dit soort zaken zou je eigenlijk moeten bespreken voordat je gaat samen wonen.

Je drijft het nu op de spits, er moet vandaag besloten worden. Ben je financieel zelfstandig? Kan je alleen aparte woonruimte huren? Is het niet goedkoper om opslagruimte ergens anders te huren voor zijn spullen?

Belangrijker is dat jullie leren communiceren en naar elkaar te luisteren. Kom je er dan achter dat het verstandiger is om niet samen te wonen prima. Maar nu zo maar opeeens (zonder overleg?) andere woonruimte te zoeken, dat vind ik raar.
Kom je thuis, is je vrouw verdwenen. Maar ja, misschien haalt hij er gewoon z'n schouders over op, je weet het niet.
anoniem_355915 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 22:17
0.06% gewijzigd
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd. We hebben het op zich wel naar onze zin maar toch zit ik in dubio.
Hier haakte ik eerlijk gezegd al af. En als je erna nog noemt dat jíj apart van hem wilt gaan wonen zie ik niet in waarom je bij hem zou willen blijven? Niet hard of rot bedoeld.
Ik ben blij dat jullie kind is weggehaald
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
19-12-2018 16:16
Ik ben blij dat jullie kind is weggehaald

Nare reactie, of weet je soms precies wat de situatie is van to?
ff voor de duidelijkheid ik ben samen met mn man wezen kijken naar het huis, dus hij weet ervan.
Het lijkt me beter voor jullie allebei.
heeft hij of jij iets van autisme?
Sophia84 schreef:
19-12-2018 19:44
ff voor de duidelijkheid ik ben samen met mn man wezen kijken naar het huis, dus hij weet ervan.
En kunnen jullie het betalen?
Als je het kan betalen zou ik het in jullie geval wel doen. Heb je therapie voor het poetsen en de gedachtes? En je man?

Zien jullie je kindje wel? Waar woont hij/ zij nu? Waarom is het weggehaald?
cookie84 schreef:
19-12-2018 18:53
Nare reactie, of weet je soms precies wat de situatie is van to?
Een kind wordt niet zomaar weggehaald. Voor het kind is het dus beter/veiliger en daar ben ik blij mee.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven