Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
O nee, zie het al, ander topic.
Het-groepje schreef:
18-12-2018 19:32
Nee hoor, het is er gewoon nog. En je gewiste post is ook gewoon nog te lezen. Terechte ban volgens mij.
Een ban is per definitie terecht. Sanoma bepaalt de regels en wij gaan daar mee akkoord. Dit forum is privé terrein. Wij zijn te gast.

Ik vond mijn opmerking zelf wel passend. Hard maar eerlijk.
oudebaas wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:50
0.26% gewijzigd
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
18-12-2018 19:42
Een ban is per defibitie terecht. Sanoma bepaalt de regels en wij gaan daar mee akkoord. Dit forum is privé terrein. Wij zijn te gast.

Ik vond mijn opmerking zelf wel passend. Hard maar eerlijk.
Welk topic is dat dan?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
18-12-2018 19:44
Welk topic is dat dan?
“Moslima met niet-moslim” op de relatiepijler.
Puritanism:
(HL Mencken)
Head* schreef:
18-12-2018 19:21
Ja, dat kan ook niet he, een mening hebben over een gezin met 11 kinderen. Duh.
Als het nou 10 kinderen waren geweest, of 12, ok. Maar 11 is een beschermd getal.
Ik las vandaag in een BE krant dat er een vader van 2 naar de rechter stapt omdat de regels omtrent 'kindergeld' hervormd worden. Het was zo dat de premie voor 'elk volgend' kind hoger werd per kind. Dat wordt aangepast: Je krijgt voor elk kind dezelfde premie. Dus ook voor je elfde.
Die man argumenteert: Ik heb 2 kinderen, met de nieuwe regeling en het pasgeboren kind wordt ik gekort. Wij willen er 4. (Dus nog 2 in de toekomst.) en ik accepteer niet dat ik in de nieuwe regeling meer dan 500 euro minder krijg voor 4 kinderen. Ben benieuwd hoe die rechtzaak gaat draaien.
Buiten het feit dat ik het van de pot gerukt vindt dat je bewust kinderen maakt met in het achterhoofd dat je daar premies van de maatschappij voor krijgt die optgeteld te vergelijken zijn met een minima maandloon.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ModeratorViva schreef:
18-12-2018 19:56
Het topic "Doet stress dit met mijn lichaam?" is verwijderd ivm de vraag om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Jammer. Volgens mij kon de TO prima advies gebruiken over hoe om te gaan met zijn probleem, niet zozeer medisch.
Such fun!1
.
calamitycat wijzigde dit bericht op 18-12-2018 21:03
Reden: Door de mods verplaatst van modtopic naar napraat en slaat hier als een tang op een varken.
99.68% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Oudblond schreef:
18-12-2018 20:01
Ik las vandaag in een BE krant dat er een vader van 2 naar de rechter stapt omdat de regels omtrent 'kindergeld' hervormd worden. Het was zo dat de premie voor 'elk volgend' kind hoger werd per kind. Dat wordt aangepast: Je krijgt voor elk kind dezelfde premie. Dus ook voor je elfde.
Die man argumenteert: Ik heb 2 kinderen, met de nieuwe regeling en het pasgeboren kind wordt ik gekort. Wij willen er 4. (Dus nog 2 in de toekomst.) en ik accepteer niet dat ik in de nieuwe regeling meer dan 500 euro minder krijg voor 4 kinderen. Ben benieuwd hoe die rechtzaak gaat draaien.
Buiten het feit dat ik het van de pot gerukt vindt dat je bewust kinderen maakt met in het achterhoofd dat je daar premies van de maatschappij voor krijgt die optgeteld te vergelijken zijn met een minima maandloon.
Ik zou de kinderbijslag vanaf het tweede kind zelfs willen vervangen door een milieuheffing.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
18-12-2018 20:57
Ik zou de kinderbijslag vanaf het tweede kind zelfs willen vervangen door een milieuheffing.

En schaf die bijslag voor het eerste kind ook maar af. Waarom moet ik meebetalen aan de kinderen van een ander?
RikM schreef:
18-12-2018 21:09
En schaf die bijslag voor het eerste kind ook maar af. Waarom moet ik meebetalen aan de kinderen van een ander?
Jij hebt duidelijk mijn bloedjes nog nooit gezien. Anders zou je zulke rare dingen nooit zeggen. Dan zou je zeggen: waar? Waar kan ik extra storten?
Het-groepje schreef:
18-12-2018 21:11
Jij hebt duidelijk mijn bloedjes nog nooit gezien. Anders zou je zulke rare dingen nooit zeggen. Dan zou je zeggen: waar? Waar kan ik extra storten?
Plus, ik wil best mijn derde kind Rikm noemen, als dat het leed helpt verzachten. Of ik zet op het geboortekaartje ‘mede mogelijk gemaakt door Rikm’
Thordis* schreef:
18-12-2018 21:15
Plus, ik wil best mijn derde kind Rikm noemen, als dat het leed helpt verzachten. Of ik zet op het geboortekaartje ‘mede mogelijk gemaakt door Rikm’
Als je er maar niet opzet Copyright RikM. :O
oudebaas schreef:
18-12-2018 20:57
:cheer:
Thordis* schreef:
18-12-2018 21:15
:HA:

Onze kinderen gaan straks de billen van een oude dementerende RikM wassen... ik zou juist nu een beetje extra betalen. En nog wat extra extra voor de zeep. :idee:
MarindaH schreef:
18-12-2018 20:09
Jammer. Volgens mij kon de TO prima advies gebruiken over hoe om te gaan met zijn probleem, niet zozeer medisch.

Wat heeft het nou voor zin om dit een dag later naar de napraat te verslepen. Wat is dit toch voor amateurisme.

Ik ga dat andere forum weer eens opzoeken.
Such fun!1
*Labalade* schreef:
18-12-2018 23:08
:HA:

Onze kinderen gaan straks de billen van een oude dementerende RikM wassen... ik zou juist nu een beetje extra betalen. En nog wat extra extra voor de zeep. :idee:
Drogredenering.
  • Het is niet zeker dat jouw kinderen in de thuiszorg of ouderenzorg gaan werken
  • voor afdoende zorg hebben we geen hoge kindertallen nodig. Een of twee is genoeg
  • Er zullen zelfs (billen) was robots komen. Niemand zit echt te wachten op iemand die met tegenzin aan zijn of haar blote billen zit.
  • De overbevolking is een serieus probleem. Waar gaan al die kinderen later wonen?
  • RikM betaalt nu al belastingen, AOW en pensioenpremie en zorgpremie
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
19-12-2018 10:37
  • RikM betaalt nu al belastingen, AOW en pensioenpremie en zorgpremie
RikM woont, gok ik, in Nederland, waar belasting, AOW en zorgpremie omslagstelsels zijn, en alleen pensioen kapitaaldekking kent.

Voor je iets een drogreden noemt, is het soms handig even te controleren of je argument klopt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-12-2018 12:32
RikM woont, gok ik, in Nederland, waar belasting, AOW en zorgpremie omslagstelsels zijn, en alleen pensioen kapitaaldekking kent.

Voor je iets een drogreden noemt, is het soms handig even te controleren of je argument klopt :)
Omslagstelsel of niet, als je nu voor andermans billen betaalt doe je dat in de verwachting dat anderen dat straks doen. Dat kunnen werkenden zijn, maar wellicht ook een vennootschap waar louter robots werken.
Puritanism:
(HL Mencken)
Pff, het zal wel komen omdat het bijna kerstvakantie is, maar er deugt weer eens niet veel aan het Nederlandse onderwijs, lees ik. Ik zou er haast een carriereswitch van overwegen. Ik heb alleen geen idee wat ik zou kunnen doen.
Betty_Slocombe schreef:
19-12-2018 12:50
Pff, het zal wel komen omdat het bijna kerstvakantie is, maar er deugt weer eens niet veel aan het Nederlandse onderwijs, lees ik. Ik zou er haast een carriereswitch van overwegen. Ik heb alleen geen idee wat ik zou kunnen doen.
Die mensen zijn gewoon jaloers. Zij willen ook altijd vakantie.
Lady*Voldemort schreef:
19-12-2018 12:52
Die mensen zijn gewoon jaloers. Zij willen ook altijd vakantie.
Ja, altijd he. Ik heb altijd vakantie. En ik ben ook nog eens om 3 uur vrij. En koffie drinken steeds. Droombaan. We hebben best veel vacatures nu, en al helemaal als ik stop, dus ze kunnen allemaal gaan solliciteren.
oudebaas schreef:
19-12-2018 12:34
Omslagstelsel of niet, als je nu voor andermans billen betaalt doe je dat in de verwachting dat anderen dat straks doen. Dat kunnen werkenden zijn, maar wellicht ook een vennootschap waar louter robots werken.
moeten die anderen er wel zijn he. En ja, dat zijn de kinderen van vandaag. Robots zijn geen economische subjecten, dus daar zal het niet vandaan komen. Echt, niet te snel denken dat je een drogreden ziet :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Betty_Slocombe schreef:
19-12-2018 12:50

Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas sinds ik OOP-er (niet lesgevend) ben, zie wat er allemaal bij komt kijken en dat is niet mals. Als ouder keek ik daar ook veel 'makkelijker' tegenaan.
There is always something happening, and it's usually right now
Minister-president lijkt me nog wel wat. Kan je mooi over vaasjes praten.
JollyRider schreef:
19-12-2018 13:00
moeten die anderen er wel zijn he. En ja, dat zijn de kinderen van vandaag. Robots zijn geen economische subjecten, dus daar zal het niet vandaan komen. Echt, niet te snel denken dat je een drogreden ziet :)
Een bedrijf met louter robots draait winst en kan dus belasting betalen. Trouwens, als we in een tijd komen dat billen door robots worden gewassen en de broeken door robots worden gemaakt komt er ook een basisinkomen. Anders valt de afzetmarkt weg.
Puritanism:
(HL Mencken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven