JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
lily; hoe ist het met lola

gaat onze date nog door vanmiddag-hoop t wel, dat betekent dat t weer goed gaat met dr.

groet, njb
jee wat een vervelend nieuws hier opeens. sjee marianne, echt vervelend voor jullie . niet niks zo'n klein mannetje onder het mes. weten ze al wanneer ongeveer? sterkte hoor.

en ook lily en lola, arm kind zo'n ontsteking. hoop dat alles goed met haar en jou is.

hier alles goed. sammie slaapt al vier nachten goed. ze komt om vier uur en dan weer rond 7 of 8 uur. lekker!! ze begint ook wat meer te drinken, waardoor ze soms vier uur tussen haar voedingen heeft zitten en dat scheelt echt enorm! heb je tenminste niet meer het gevoel dat de hele dag om de voedingen draait. ik geef nog steeds op verzoek, dat kan makkelijk, ze drinkt niet teveel. dus ik kan niet zeggen dat ze stipt om de vier uur eet, maar wel ongeveer. zooooo fijn!

verder heb ik gisteren een spiraal laten zetten. voelt wel een beetje raar, weten dat je iets in je lichaam hebt wat er niet thuishoort. maarja is dat met een pil met alle rotzooi eigenlijk niet ook zo? ik heb een koperspiraal, omdat ik heel slecht reageer op hormonen. dan vind ik opeens niemand meer lief en verander ik in een kattige heks. dat ben ik nu ook nog wel een beetje omdat ik aan het "ontzwangeren" ben, vooral man merkt het, heb weinig geduld. oudste zal het ook wel merken, arm kind. sammetje is de enige die ik in zo'n bui om me heen kan hebben, ik had het met de oudste ook. het valt wel mee hoor, vlieg niet de hele dag op een bezem in het rond, maar merk af en toe dat ik niet mezelf ben. hebben jullie daar ook nog last van?

vond het trouwens echt een eitje dat zetten van die spiraal.

wen, hoe is het vandaag bij jou? ik vind je trouwens helemaal geen zeur hoor! het is dat je af en toe neerzet dat het er pittig aan toe gaat, want aan jou en je positiviteit merk ik bijna niets. je doet het supergoed, dat weet ik zeker!! hoop dat het snel beter gaat!
Alles weer ok hier! Lola heeft het vooral gister en eergister zwaar gehad maar ze is nu weer bijna zichzelf. Ze heeft gister eigenlijk zo'n 22 uur geslapen, alleen wakker voor voedingen. Die voedingen kwamen super onregelmatig en ik maakte me flink zorgen over het gebrek aan plasluiers (twee borsten met stuwing leegdrinken maar 3 later nog niets geplast?! en de voeding daarna weer niet?!) Maar vanmorgen had ze weer een zware luier, kletste ze lekker, kreeg ik weer lachjes dus ik geloof dat we redelijk ok zijn. Ze drinkt nog niet helemaal normaal dus het is nog niet echt over maar ze heeft er (voorlopig?!) geen echte last meer van.

Vreselijk hoor zorgen over je kind!

En jij dus ook Marianne, wat érg! Dan kunnen de heren doktoren zeggen dat het meevalt maar dat doet het nie, het is heftig en *piep*.

Wen, tis ook kut dat bloem zo a-relaxed veel krampen heeft en dat jij nergens aan toe komt. Het is vreselijk als je baby niet happy is. Lekker komen ventileren hoor, het is allemaal echt geen roze geur en maneschijn. Ik hoop dat het gaat afnemen hoe meer ze richting de 3 mnd gaat. Tis woensdag bijna weekend dus, kan je man weer helpen. Dat scheelt zo!

Tot zover, ze geeft weer een keel en dat moeten we zien te beperken!
Nog steeds niets van Lily en Lola, hopelijk horen we snel goed nieuws.

Wat fijn Sam, dat Sammie lekker slaapt en drinkt!

Een spiraal zetten zou makkelijk moeten zijn na een bevalling. Ik heb er een laten zetten toen ik een jaar of 24 was, toen vond ik het niet echt pijnloos (behoorlijk vervelend). Nu houden we het eerst maar eens bij de condooms tot ik een cyclus heb (als ik die krijg tenminste, ivm mijn PCO)

Hier dan ook eens positieve geluiden: gisteren was Bloem erg zoetjes (vriend was ter ondersteuning thuis aan het werk) en we hebben lekker buiten gewandeld. En vandaag is ze ook al in een goed humeur tot nu toe. Ander goed nieuws, ze slaapt al een aantal nachten van 12 tot 5, dat lijkt zich dus door te zetten. Een nachtelijke luieractie is ook niet meer nodig, al een dag of 5 dat ze 's ochtends alleen een zware plasluier heeft. En ook overdag poept ze niet meer elke luier nokkievol. Joehoe!
Oh, gelukkig Lily! Pfoeh, ik ben blij dat Lola het weer goed doet!
Wat zielig dat Melle geopereerd moet worden! Sterkte ermee..

Fijn dat Lola alweer opknapt, hup meid, je kan t!

En Bloem gedraagt zich ook netjes, gelukkig maar. Misschien toch de '8 weken sprong' gehad?

Als die sprong bestaat, is ie hier toegeslagen. Chica wilde gisteren de hele dag bij me zitten en heeft nauwelijks geslapen overdag. Pas om half 10 had ik haar slapend en wel in bed. Nu vanochtend was het weer precies zo, maar sinds een half uurtje slaapt ze.. Hopelijk blijft dat even zo! Er staan 2 nieuwe foto's op hyves!

O ja, ik krijg op 1 april een nieuwe mirena. Op het moment doen we nog aan geheelonthouding...

Even een intiem vraagje: zijn jullie al wel weer actief tussen de lakens?

Voor de rest gaat t wel goed met de babies geloof ik he? Houden zo!
Hoi Meiden,

Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen. Geen tijd om bij te lezen en vind het ook vervelend om te reageren als ik niet weet hoe het met jullie gaat. Wil ook niet alleen over mezelf en Yuna kletsen. Maar heb nu even snel de laatste pagina door gelezen want jeeetje wat schrijven jullie veel! Van wat ik heb onthouden:

Marianne; wat vervelend zeg dat je kleine vent al geopereerd moet worden. Lijkt me erg moeilijk. Sterkte meid!

Wen; lief dat je me een berichtje hebt gestuurd. Heb geprobeerd terug te lezen wat er precies is met de voeding. Je meisje spuugt dus veel? En ze is veel onrustig? Klopt dat of is er nog meer? Mijn meisje is ook heel onrustig (ook in haar slaap) en is ook altijd vanaf een uur of 6 wakker tot aan de laatste voeding. (Met vlagen spuugt ze ook). Daarna gaat ze gelukkig wel slapen tot ca. 6 uur. Al hoor ik haar al wel vanaf een uur of 4 pruttelen naast me in haar wiegje. Heb ook gedacht aan reflux bij haar maar heb me nu neer gelegd dat ze gewoon een onrustige baby is. Heeft bij mij ook te maken met de bv. Heb erg veel voeding. Maar sinds ik voor elke voeding de druk eraf kolf, gaat het een stuk beter. Is ze een stuk rustiger.

Lily; dat is schrikken zeg. Maar gelukkig gaat het nu weer beter. Is erg vervelend he, als je niet weet wat je kleine meid heeft.

Voy; heb op de laatste pagina niks over jou en je meisjes gelezen dus hoop dat alles goed is. Ook met de rest van je familie! Ook lief dat je nog aan me hebt gedacht.

Lucia; ga zo even spieken op hyves naar de kleine meid van jou. Leuk hoor, zo'n half bloedje met veel haar. Lijkt ze daardoor ook wat ouder?

Kitty; las iets over poepluiers. Volgens mij is het ook normaal hoor dat na een week of 10 de poepluiers met bv (eindelijk!) minder worden. Hier ook van de een op de andere dag.

Korte update: Yuna is echt een schatje. Ik geniet echt elke dag van haar. De laatste 2 weken is ze heel vrolijk en begint ze te lachen en te brabbelen, zo leuk! Hebben wat 'problemen' gehad met de bv. Maar gelukkig gaat dit goed de laatste tijd. Natuurlijk ook gebroken nachten gehad (niet dramatisch) maar sinds een paar weken slaapt ze vanaf 23 uur tot ca. 6 uur. Daarna weer tot half 10 (dan blijf ik zelf ook liggen ;), nu kan het nog!). Geniet nog volop en heb dan ook nog geen zin om weer te gaan werken. Gelukkig hoef ik pas 15/4 weer te beginnen.

Nou genoeg over mezelf, heb veel mensen vergeten denk ik. Maar probeer het vanaf nu weer bij te houden want heb jullie stiekem toch wel gemist!

Liefs,

Chili
Lily, fijn dat het weer een stuk beter gaat en dat Lola weer een beetje de oude is. Bah, niks aan als ze zo ziek zijn.

Melle heeft geen last van zn naveltje, maar ik zag wel dat het bobbeltje weer wat groter is geworden. Er lijkt dus idd wel vocht in te zitten. Bleh....

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik krijg 2 weken tevoren een oproep voor Melle. Ze dachten dat het met een paar (hoeveel konden ze niet zeggen) weken zou zijn.

Ik krijg volgende week de Mirena weer. Is mij goed bevallen, vooral omdat ik bijna niet meer ongesteld werd. Soms 1 dagje in de maand een piepklein beetje afscheiding. Zie er wel tegenop. Vorige keer dat ie geplaatst is, ben ik bijna flauw gevallen...

Chili, fijn om even van je horen. En ook om te horen dat alles goed gaat. En je mag gerust over jezelf en Yuna schrijven hoor. Doen we toch allemaal hier?

Melle slaapt nog steeds van 23.00 uur tot ong. 6.30 uur. Vanochtend moest ik hem zelfs wakker maken. Jammer genoeg lijkt hij nu verkouden te worden. Vanmorgen een dikke groene snottebel uit zn neus gehaald. Getver. Ik kan heel goed tegen kots en poep en plas, maar niet tegen snot. Ik moest er van kokhalzen. Hopelijk went het.

En hij was vanmiddag ineens in diarree. Zucht. Maar ja, het is steeds heel goed gegaan, dus ik mag niet klagen. Ik geloof dat jullie allemaal al verkouden babytjes hebben gehad en babytjes met krampjes en diarree en ik nu pas. En beter nu dan moment dat hij geopereerd moet worden, want dan wordt het ook nog uitgesteld.

Ik ga zo even wandelen naar de huisarts om Mirena op te halen en dan vanavond laatste toneeluitvoering.

Fijne avond iedereen.
Wen; lees nog even verder terug. Sam kwam met de tip om naar een osteopaat te gaan. Wij zijn hier 2x naar toe geweest met Yuna en daarna werd ze een stuk rustiger (toeval?!). Waarom lijkt het je niet wat?

Marianne; lief. Ik ga proberen bij te blijven en mee te schrijven. Dus je leest vast nog wel meer over mij & Yuna ;). Fijne avond alvast.

Heb net hyves even bij gewerkt. Ga het nu echt proberen bij te houden. Tot snel meiden. Ga nu even van het zonnetje genieten.
Hallo meiden,

Ik ben al een poosje bij jullie aan het meelezen en vroeg me af of jullie er nog iemand bij kunnen/willen hebben??

Ik ben zelf sinds 17 januari de trotse moeder van een tweede zoon en ik vind jullie verhalen zoooooo herkenbaar. Het lijkt me erg fijn om af en toe mijn ei hier kwijt te kunnen en lekker met jullie over onze ukkies te kunnen kletsen.

Ik durfde haast niet te schrijven, omdat jullie al zo´n hecht cluppie zijn, maar heb nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken....

Ik hoor het graag!

Groetjes, Denica
Welkom Denica,

Tuurlijk mag je meeschrijven. Aangezien jij al álles van ons weet mag jij nu vertellen hoe en wat dus: hoe is het nu!? Waar loop je tegen aan? Hoe was de zwangerschap?! Hoe was de bevalling? Hoe heet je spruit? Hoe is de overgang van 1 naar 2 kortom, dit is een uitnodiging om jezelf voor te stellen
hoi denica, welkom hier!! nieuwe meiden blijven welkom hoor!

fijn chili om weer wat van je te horen! fijn dat het allemaal goed gaat met jou en yuna.
Leuk leuk!

Bedankt voor de snelle en hartelijke reacties!

Nou ik zal me ff voorstellen, maar vertel niet teveel hoor ivm herkenbaarheid...

Ik ben dus Denica, 27 jaar en moeder van 2 jongens. Noem de namen even niet, maar zal ze hier Rob en Kees noemen, waarvan Rob de oudste is, Rob is 2 jaar en Kees nu dus alweer 8 weken en 4 dagen.

Ik heb een goeie zwangerschap gehad, van beide, maar allebei niet zulke leuke bevallingen. Bij de 1e ben ik ingeleid, wat ik een drama vond, beetje trauma aan overgehouden waardoor de 2e bevalling niet goed liep. Alles van de 1e x kwam terug waardoor ik meerdere keren in paniek ben geraakt, ontsluiting niet opschoot en ik het niet meer weg kon puffen. Naar het ziekenhuis gegaan en aan het pompje gezeten. Heeeeerlijk spul! Niet gehecht dus snel hersteld.

Overgang van 0 naar 1 vond ik heftiger dan van 1 naar 2, maar moet zeggen dat ik dit ook wel pittig vind. Vooral organisatorisch. Wil de ene aandacht dan de ander natuurlijk ook op dat moment, boodschappen doen, ritme op elkaar proberen af te stemmen en ga zo maar door..... zucht...

En tja, waar loop ik tegenaan??? Nou het welbekende slaapprobleem dan he...haha. Kees is een zeer onrustige drinker (geef fv). Overdag gaat het wel. Hij krijgt savonds om 19 uur voeding en gaat dan gelijk met grote broer op bed, na ff wat gemekker valt hij in slaap, dus heerlijk de avond voor onszelf. Nu geven we ook altijd nog fles om 23 uur, maar die drinkt hij dus mega slecht, is haast strijd om er genoeg in te krijgen.... Hij doet na 90ml zijn mond op slot en tja dan komt hij snachts dus op tijd..... hij slaapt gelukkig wel weer direct na voedingen, maar goed. Tijdens de nacht drinkt hij ook echt heel weinig en dan komt hij smorgens en zul je toch denken dat hij honger heeft (hij brult er ook om), maar laat dan ook gerust 40 ml staan (bied 150 ml aan) Is ook zo anders dan bij de 1e, daar moesten we op een gegeven moment zelfs overstappen op voeding voor hongerige babys, niet te vergelijken dus.

Maar goed, laatste x (2weken terug) CB woog meneer 4,5 kilo en gisteren met hem op de huisweegschaal gestaan en toen was hij nog steeds 4,5 kilo en vnv gaf dat ding 4 kilo aan!!!! huh, das wel heel gek. Morgen maar ff goed laten wegen dus...

Nou wat een verhaal he....hahaha

Lily gelukkig is met jouw kleine meid alles goed en Marrianne heel veel sterkte met Melle!
he Marianne, wat een rotnieuws van Melle. Ik kan me goed voorstellen dat je er van moet huilen. Een operatie aan je perfecte, nog o zo kleine mannetje is ook heftig. Al stelt het volgens de artsen weinig voor. Hopelijk krijg je snel een oproep, zodat jullie het achter de rug hebben. Is het een eenmalige ingreep, of komt er nog een vervolgtraject achteraan? Hihi, een snotfobie! Ik vermoed dat je er erg snel aan zult gaan wennen, ik beloof je, er komen tijden dat je de hele dag met tissues lijkt te rennen!

Wen wat fijn dat het de laatste dagen wat beter gaat met Bloemetje, hoop voor je dat het zo door blijft zetten!

Chili: het zijn ook flinke lappen tekst hier hoor! Ik merk dat ik ook echt een tijd zit te lezen als ik een dagje heb gemist. We moeten op de dezelfde datum weer aan de slag. Hier gaat de kleine man dinsdag a.s. de eerste ( en enige keer) oefenen op het KDV. Hoe ga jij de opvang regelen? Ik begin er nu echt wel tegenop te zien, al weet ik van de vorige keer dat ik het na de eerste werkdag eigenlijk reuze mee vond vallen. Ik vond het zelfs wel lekker om weer eens te moeten nadenken over belangrijkere zaken als: ,,ga ik voor of na de voeding na de supermarkt. "

Lucia: Actief wil ik het niet noemen, maar het is inmiddels wel allemaal weer getest zullen we maar zeggen. Ging gelukkig allemaal prima. De vorige keer was ik verkeerd gehecht( lang leve de stagiaire) en ben ik met 5 maanden geopereerd, de wond is toen opnieuw ingeknipt en gehecht. Deze keer zag ik dus erg op tegen knippen/ hechten etc. Gelukkig nu alleen een scheurtje. Was niet helemaal goed genezen, bij de nacontrole heeft ze een klein stukje los gemaakt ( au au au) en aangestipt. Vond het dus wel doodeng om weer te vrijen, maar gelukkig alles ok nu. Moet toch wel functioneren daar beneden. Wij houden het voorlopig bij condooms. Ik wil tijdens de bv geen hormonale anticonceptie.

Denica, ik heb ook pas net ingebroken hoor. Ben ik tenminste niet meer de enige nieuweling!! Leuk ook twee jongens!

Sam: herkenbaar dat ontzwangeren! Ik kan hier ook nog ineens een humeur hebben hoor. Kindjes kan ik goed verdragen, maar vriend kan af en toe beter even uit de buurt blijven. En soms moet ie juist vooral niet weg gaan! Gekke dingen die hormonen!

Is Lola nog verder opgeknapt? Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!

Hier een druk dagje gehad gisteren. Vriend en ik hadden al een tijdje besloten dat we ons huis willen verkopen. Dinsdag kwam vriend van zijn werk thuis, doodleuk, met de mededeling dat de dag erna de makelaar zou komen. Paniek!! Mijn huis was niet bepaald makelaarproof. Gisterenmiddag dus oudste met oma meegegeven en daarna aan de poets. Het gesprek verliep plezierig, dus besloten met deze makelaar in zee te gaan en vanaf vandaag staat het huis te koop. Om 12.00 komt de makelaar foto s maken etc. Ik vind het allemaal erg spannend!! Nu zit ik dus in een keurig huis, te wachten totdat ukkie wakker is, zodat ik even verse bloemen kan gaan halen en wat groens voor in de tuin. Die dorre boel die er nu staat zal ook niet echt verkopen denk ik.

Qua kindjes niks nieuws. Ukkie blijft een lief, braaf en tevreden speklapje dat twee keer wakker is per nacht. Oudste blijft mijn lekker eigenwijze peuterpubertje, die gisteren erg fit en actief was, dus zorgen zijn dan weer wat minder! Kdv denkt ook aan een fase!
Dames,

Om het forum snel te houden mogen topics voortaan niet meer groter worden dan 5000 berichten. Jullie zitten hier nog een paar honderd vanaf, maar houden jullie het zelf even in de gaten?

Dan kunnen jullie op tijd een nieuw topic openen en de OP kopieeren.

Groetjes,

4
Denica, welkom.

Even kort, want zo naar CB voor 2e prikjes

Alsof ik gisteren te vroeg gejuicht heb: Melle was vannacht om 4 uur wakker. Gelukkig tegen een uur of half 5 weer in slaap gevallen en om half 6 weer wakker. Tegen kwart voor 6 flesje en om 8 uur weer wakker. Tegen kwart voor 9 in de box gelegd en kwart voor 10 flesje. Die kreeg hij maar amper op, omdat hij zo moe was. Haha. Dat krijg je van het nachtbraken. Nu ligt hij te slapen. Ik geloof dat hij ook niet helemaal lekker is, maar wat er is, dat weet ik niet. En dan krijgt hij ook nog zn prikjes. Maar goed, het beste er maar van hopen.

Tot later.
Denica, raar verhaal dat gewicht van je zoon, even op het inloopspreekuur laten wegen dan weet je waar je aan toe bent.

Dat om 19uur naar bed klinkt héééérlijk, dat hebben wij helaas niet maar kijk uit de dag dat het wél lukt.

Wij zijn bij de HA gewesst, Lola's oren zijn schoon maar nog steeds een dikke rode keel. Paracetamol wanneer ik denk dat het nodig is en geen AB we gaan moeder natuur het zelf laten oplossen en ze lijkt nu niet zoveel last te hebben.

Verder een verwijsbrief voor een echo voor haar heupen ivm erfelijkheid (wij zijn een familie vol spreidbroeken, helaas) en voor haar dimpel.

Ik heb een verwijsbrief voor de gyn ivm nog steeds on and off vloeien, dat hoort dus niet. Maar heel erg is het niet want ik kan pas 27 maart langskomen. Én mijn oren worden uitgespoten (niet bij de gyn ) Kortom, een succesvol bezoekje aan de HA.
Ach Marianne, heb je paracetamol in huis?! Straks krijgt ie dr vreselijk last van of niet, kan ook!

Succes!
Lola ligt nu al 20 min tv te kijken; ben ik nu slecht? Nederland 3 met Sesamstraat en mierzoete liedjes zijn gáááf! Kan mama ff luchen. Nice.

Oh en ze kan schaterlachen! Een nieuwe feature vandaag voor het eerst keihard lachen *yay*
Lily; jeetje Lily het zit ook allemaal niet mee he?! Hopelijk zijn haar heupjes in orde en is ze snel weer de oude wat betreft haar keel. Yuna had trouwens weinig last van de prikjes. Ze brulde op het CB wel de hele boel bij elkaar maar daarna wilde ze alleen maar slapen. Zelfs 's avonds haha (doet ze normaal nooit).

Marianne; toch heel veel sterkte. Ik vond het niet zo leuk dat ze zoooo hard moest huilen. Kreeg er tranen van in mijn ogen...

Danica; welkom hier. Ben er zelf een tijdje niet geweest (gunde me geen tijd voor internet). Maar ga de schade weer in halen ;).

Golfje; 'ken' jou ook nog niet. Maar lief dat je op me reageerde. Yuna gaat 2 dagen naar het KDV. Dagje oefenen zal binnenkort wel op het programma staan. Nog niks van ze gehoord dus maar eens even bellen. Hoeveel dagen gaan jou kids? En was het erg moeilijk de eerste keer dat je ze achter moet laten?

Sam; het valt me reuze mee met mijn hormonen. Voel me eigenlijk best goed. Fit ook wel, ondanks de gebroken nachten. Slik wel ijzer en Gravitamon. Misschien iets voor jou, extra vitaminen?

Yuna is ineens weer erg onrustig aan de borst en spuugt weer meer dan anders. Wat kan je je toch een zorgen maken he?! *zucht..* heb sinds zondag een koortsblaar dus ook niet echt leuk qua zorgen... Hoop dat ik haar niet aansteek!

Tot snel xxx
Marianne! Lieverd! Voor jou en Melle! Ik ga nu even hier teruglezen hoe en wat precies, maar zie dat ie geopereerd moet worden!
Wen; nog even een vraag. Zag gister op de pagina tot waar ik terug heb gelezen een flesje van Prolacta. Yuna wil slecht/niet drinken uit een flesje (Avent speen). Zijn dit flesjes waardoor het makkelijker zou kunnen gaan omdat het meer de borst na bootst? Ik moet over 4 weken weer werken dus moeten hier nog hard gaan oefenen!
Hai, hai,

Fijn dat het weer beter gaat met Lola. En Marianne. Spannend dat Melle geopereerd moet worden. Sterkte ermee.

En nu hij niet helemaal lekker is kan het best zijn dat hij daarom in de nacht weer wakker wordt toch? Gebruik je ook een neusspray (zoutoplossing)? Hier ook met z'n allen aan het snotteren inclusief de kleinste. De neusspray geeft hem iets verlichting al vindt hij het niets.

Sam. Ik heb ervaring met de mirena spiraal maar kon daar niet tegen. Bleef maar vloeien (heel heftig) alsof mijn lichaam het wilde uitstoten. Ondanks dat ik toen al bevallen was van mijn eerste deed het inbrengen veel pijn. Ik denk dat ik de pil toch maar weer ga slikken. Ik ben nog niet ongesteld geweest. Gelukkig niet. Hoop dat dit nog wegblijft door de bv.

Danica welkom! En net als jij heb ik 2 zoons. Oudste wordt midden mei 3 jaar.

Chili. Herkenbaar dat niet uit de fles willend drinken. Met ca. 4 weken vond Björn het geen probleem maar sinds 2 weken weigert hij de fles. Zowel avent als difrax. Wat nu alleen lukt is hem in dezelfde houding nemen als dat ik bv geef. Dus armpje onder mijn arm door en dan druk ik hem heel strak tegen mijn borst alsof hij daar gaat drinken. Andere arm vasthouden (want hij wordt echt heel boos) en de speen een tijd in zijn mond houden en een btje aandrukken zodat er wat in druppelt... Na heftig protest pakt hij hem dan meestal na een paar minuten pas en drinkt hij ook door. Als hij hem eindelijk vacuüm heeft haal ik hem er steeds weer uit zodat hij hem toch zelf weer gaat pakken.

Zaterdagavond moet mijn man waarschijnlijk voeden. Ben benieuwd of het hem ook lukt. En blijf oefenen omdat we zo helemaal niet weg kunnen.

En Björn slaapt nu al 2 nachten achter elkaar door! Daarvoor ene keer wel andere keer niet.

Gisteren en eergisteren viel hij rond 20.00 uur in slaap beneden in de reiswieg. Beide keren heb ik hem om 23.00 uur wakker gemaakt voor voeding nr. 6. Half slaperig drinkt hij vervolgens goed. Afgelopen nacht sliep hij rond 00.00 in en hij werd pas om 7.30 wakker! De nacht daarvoor om 7.00 uur v.a. 23.15. Gaat dus erg goed. Ik denk dat ik het misschien wat kan vervroegen tot 22.00 uur. Als ik hem laat slapen komt hij op 5 voedingen uit. Maar ik denk dat hij dat nog niet trekt en midden in de nacht weer komt. Overdag laat hij er ook steeds meer uren tussen.

Maar hoe zit dat nu met jullie? Krijgen jullie ook zo last v.d. borsten als er meer uren tussen zitten? Lekken, pijn?

In de nacht kan ik nu 7 uur aan maar overdag soms maar 3 uur en ik krijg al pijn of ga lekken...

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Hey hoi!

Hhhmmm Marianne, wat een nachtbraker heb je ineens... hopen dat het van korte duur is. Hoe waren de prikjes??

Lily fijn dat het nu zoveel beter gaat met je kleine meid. Zo'n echo lijkt me ook wel spannend zeg. En jij hebt sowiezo veel ha bezoekjes op het programma zeg.... En dat t v kijken is helemaal niet erg hoor, anders was ik nu een ontzettend ontaarde moeder geweest voor mijn oudste.... hoeveel die tegenwoordig wel geen tv kijkt, is niet echt pedagogisch verantwoord, maar wel makkelijk! Vandaag trouwens goed gemaakt met bezoekje kinderboerderij en net ff uurtje buiten spelen.

Nikiet dus ook al 2 jongens! Heerlijk spul he, haha. En de oudste 3. Al aan het puberen?? Die oudste van mij zit er nu midden in....pfff En lekker die nachten hoor, zo hoort dat! Snapte die van mij dat nou ook maar gewoon, alhoewel vannacht na voeding 23:00 uur was het kwart voor 5 en toen half 8, dus tja ook goed

Gewicht was trouwens wel gewoon goed hoor. Denk dat onze weegschaal gewoon kaduuk is.

Nou goed ga snel verder met koken.
Denica, welkom!

Chili, die Breastflow-fles bootst inderdaad de borst na. Het zijn eigenlijk twee spenen, een hardere binnenin en een soepele aan de buitenkant. De melk komt eerst in de binnenste speen, en om melk uit de fles te krijgen moet de baby dezelfde beweging maken als aan de borst. Dus niet alleen maar zuigen, maar ook onderdruk creëren. En hij voelt dus ook lekker zacht en soepel aan.

Wb osteopaten, vriend en ik zijn niet van de alternatieve geneeswijzen. Ik wil best uitleggen waarom we niet naar een osteopaat zouden gaan, maar wil ook weer niemand voor het hoofd stoten, en mijn vermogen om genuanceerd zoiets uiteen te zetten verdwijnt helaas met het toenemen van mijn vermoeidheid

Nu eerst slapen! Bloem strafte me voor mijn optimisme: afgelopen nacht was het al na 2,5 uur feest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven