Ouders

21-12-2018 15:46 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik loop dus maanden lang met een groot geheim.
Mijn ouders kunnen het niet zo goed met elkaar hebben al jaren, maar ze hebben nooit een definitieve besluit gemaakt om te scheiden tot de dag van vandaag. Ik zelf ben een meisje van 16.

Mijn vader heeft het niet goed hij is psygisch en slikt pillen in die helpen tegen zijn woede. Mijn vader mag geen auto rijden en ook niet werken doordat hij deze pillen inslikt. Mijn moeder is naar Nederland geïmmigreerd doordat mijn vader al in Nederland woonde en hier is opgegroeid. Mijn moeder had het niet al te best in haar eigen land. Ze zat bv niet op school. Hierdoor hebben we het erg moeilijk thuis we zitten vooral met geldprobleem ( mijn moeder is huis vrouw )
en verdiend daarom niet veel om mijn hele gezin te onderhouden. En daarnaast ben ik de oudste.

Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat mijn moeder contact heeft met een andere man. Niet op een vriendschappelijke manier maar veel meer dan dat...
het heeft me zoveel pijn gedaan om mijn moeder zo te zien vreemd gaan met een andere man terwijl het die tijd nog goed ging tussen mijn ouders.
De man waarmee mijn moeder vreemdgaat weet zelf ook dat ze een man heeft.. hij wilt juist dat ze gaan scheiden zodat hij iets met mijn moeder kan beginnen. En het ergste is dat ik een jonge broertje heb en mijn moeder op een seksuele manier tegen deze man praat via WhatsApp ( ik heb ooit haar WhatsApp gecheckt en hij stuurde haar een di**pik)
Ik kan het gewoon niet geloven dat mijn moeder zo’n vieze actie maakt tegenover mijn gezin
.
Maar even terug ik heb dus een jonge broertje en ik vrees dat mijn jonge broertje van deze man komt waarmee ze vreemd gaat. ( mijn ouders waren die tijd nog samen en nu ook nog. ze zijn van plan om te gaan scheiden )
Ik heb mijn moeder zovaak de pil zien slikken op de momenten dat mijn vader weken niet thuis was door de ruzies die ze hadden. En de dag dat ze intiem hadden gepraat ( mijn moeder en de man waarmee ze vreemd is gegaan ) die dag had ik nog een intieme gesprek van ze gelezen jammer genoeg... toen ze s’avonds thuiskwam nam ze gelijk de pil in ik zag het. En ik weet van mijn moeder dat ze dezelfde week ongesteld word als dat ik word. Dus het heeft niets met menstruatie etc te maken mijn
moeder heeft gewoon seks gehad met een andere man terwijl mijn moeder getrouwd is en ook nog is een moslima is.
Wat me ook pijn heeft gedaan is dat in deze tijd maar een iemand er voor me was
En diegene heeft me in deze moeilijke tijd gedumpt en achter gelaten zonder enige gevoel ( mijn ex waar ik 2 jaar mee had ).
Ik zie het allemaal even niet meer zitten en vele mensen die mij advies proberen te geven zeggen dat ik het tegen me vader moet gaan zeggen dat me moeder vreemd gaat, makkelijk gezegd dan gedaan mijn vader heeft erge woede problemen en kan het zo allemaal op mij afreageren mij in elkaar slaan of mij uitschelden, maar ik zeg het jullie eerlijk heb liever dat die mij slaat, want zijn woorden doen mij veel pijner.

Ik heb ook geen goede band met mijn moeder.

Ik ben zo bang dat mijn ouders zullen scheiden ( wat dus waarschijlijk het geval is ) Zometeen woon ik bij me moeder en die vieze man waarmee ze vreemd gaat😔
( ik ben er achter gekomen wat zijn naam achternaam, hoe die d’r uit ziet, waar die woont etc.)

Dankjewel voor de moeite om mijn verhaal te hebben gelezen.

Hebben jullie advies voor me zou heel fijn zijn ❤️
:hug:

Wat ingewikkeld allemaal. Hoe oud ben je?

En is er iemand in jouw omgeving die eens kan opkomen voor jouw belangen en niet egoïstisch is?
Maloochem schreef:
21-12-2018 17:02

16 zegt ze
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
je bent 16 dus mag je kiezen waar je wilt gaan wonen
Dus ook je moeder is door de pil heen zwanger geworden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat rot.
Maar je moeders liefdesleven gaat jou niks aan. Dus blijf uit haar telefoon, waarom zit je überhaupt daarin te neuzen.
Helemaal als het je zo'n verdriet doet.
Mijn advies is dus wat afstand te nemen. Je ouders leven in een heel ingewikkelde situatie, de enige manier waarop je hieruit kan ontsnappen is keihard je best doen op school.
En je even niet meer bezig houden met jongens, je was wel erg jong met je eerste relatie.
Je ziet voor je neus wat de consequenties zijn van een verkeerde relatiekeuze en afhankelijk zijn van een man. Zorg voor jezelf en voor zover je kunt je broertje.
Meer kun je niet doen.
Je hebt niets in je moeder haar whatsapp te zoeken. En je ouders hun relatie is ook hun zaak. Hou je erbuiten en laat de volwassenen het zelf regelen.
En dat je vader agressief is is niet o.k.
Heb je daar ooit met iemand over gepraat?
Tsja ook moeders zijn mensen.
Jij bent 16. Ik snap dat het moeilijk is om te zien dat je ouders misschien niet bij elkaar blijven, maar het is niet aan jou.
Het klinkt mij toe alsof je moeder een moeilijk leven heeft. Ze komt vanuit een ander land hier naartoe voor een moeilijke en agressieve man en heeft een kind wat haar veroordeeld. Je leest haar berichten, je controleert of ze de pil slikt, je houdt haar menstruatie bij. Klinkt mij een beetje eng toe...

Dan is daar opeens een leuke man waar ze het fijn bij heeft en eindelijk dat beetje geluk voelt wat ze al jaren mist... Ik vind het niet gek dat ze dan voor haar eigen geluk gaat. Of ze wel of geen moslima is voegt aan dit verhaal niets toe, geen enkele vrouw hoeft in deze tijd nog vast te zitten in een ongelukkig huwelijk.

Edit: ik vul zelf wat gaten in in deze post, maar ik denk dat ik redelijk goed zit met mijn gokjes
Je moeder is niet vies en die nieuwe man is ook niet vies. Het zijn volwassen mensen die een seksuele relatie hebben, daar is helemaal niets vies aan. Wanneer je 16 bent, zal je dit nog niet goed begrijpen.

Je moet is niet naar school geweest, maar ze kan nu wel lezen en schrijven. Zij heeft zich dus goed ontwikkeld.

Het huwelijk van je ouders is niet goed, wanneer ik dit goed begrijp. Heel jammer dat je ouders dit niet samen kunnen oplossen. Kunnen ze niet meer samen leven, dan is het in Nederland vaak het gebruik om te scheiden. Dat mag hier gewoon. Leven in een huishouden waarin iedereen ongelukkig is, is echt niet gezond.

Of je moeder haar problemen met een andere man moet oplossen, dat is haar beslissing.

Is het mogelijk dat je niet met de huisarts of mentor kan gaan praten?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
blijfgewoonbianca schreef:
21-12-2018 17:35
Dus ook je moeder is door de pil heen zwanger geworden ?
Nee, nadat ze zwanger werd.
Als je vader zo agressief is snap ik je moeder wel dat ze wil scheiden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
HaPu schreef:
21-12-2018 17:56
Jij bent 16. Ik snap dat het moeilijk is om te zien dat je ouders misschien niet bij elkaar blijven, maar het is niet aan jou.
Het klinkt mij toe alsof je moeder een moeilijk leven heeft. Ze komt vanuit een ander land hier naartoe voor een moeilijke en agressieve man en heeft een kind wat haar veroordeeld. Je leest haar berichten, je controleert of ze de pil slikt, je houdt haar menstruatie bij. Klinkt mij een beetje eng toe...

Dan is daar opeens een leuke man waar ze het fijn bij heeft en eindelijk dat beetje geluk voelt wat ze al jaren mist... Ik vind het niet gek dat ze dan voor haar eigen geluk gaat. Of ze wel of geen moslima is voegt aan dit verhaal niets toe, geen enkele vrouw hoeft in deze tijd nog vast te zitten in een ongelukkig huwelijk.

Edit: ik vul zelf wat gaten in in deze post, maar ik denk dat ik redelijk goed zit met mijn gokjes
Schat, het valt echt wel mee hoe agressief mijn vader is, want hij slikt daar toch pillen voor. Hij heeft Mn moeder nog nooit geslagen maar is agressief qua manier van praatten.
Ik hou haar menstruatie helemaal niet bij we zijn gewoon toevallig altijd de zelfde week ongesteld. Ik heb duidelijk gezegd dat ik haar de pil zag inslikken terwijl ze niet ongesteld was, want dat was ik in die tussentijd ook niet.

Ze woont hier trouwens al 15 jaar.. ze spreekt de taal wel prima.
En sorry hoor, maar wat je nu zegt vind ik een beetje raar in een huwelijk zitten 3 kinderen hebben. En vreemdgaan kan volgens jouw wel tenminste zo verwoord jij het.
Ik zeg ook niet dat een moslima vast zit in ongeluk... maar in de islam dus mijn geloof is het een grootte zonde om seks te hebben met iemand buiten om je man.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden
Nouschi schreef:
21-12-2018 18:14
Als je vader zo agressief is snap ik je moeder wel dat ze wil scheiden.
Het is niet zo dat mijn vader me moeder slaat he. Het gaat meer om de woorden die hij zegt dr uitschelden bij dr ouders en andersom bij me moeder ook.
Me vader heeft dr nooit geslagen of iets. En daarom slikt die pillen in die helpen hem om minder agressief te zijn.
hamerhaai schreef:
21-12-2018 18:03
Je moeder is niet vies en die nieuwe man is ook niet vies. Het zijn volwassen mensen die een seksuele relatie hebben, daar is helemaal niets vies aan. Wanneer je 16 bent, zal je dit nog niet goed begrijpen.

Je moet is niet naar school geweest, maar ze kan nu wel lezen en schrijven. Zij heeft zich dus goed ontwikkeld.

Het huwelijk van je ouders is niet goed, wanneer ik dit goed begrijp. Heel jammer dat je ouders dit niet samen kunnen oplossen. Kunnen ze niet meer samen leven, dan is het in Nederland vaak het gebruik om te scheiden. Dat mag hier gewoon. Leven in een huishouden waarin iedereen ongelukkig is, is echt niet gezond.

Of je moeder haar problemen met een andere man moet oplossen, dat is haar beslissing.

Is het mogelijk dat je niet met de huisarts of mentor kan gaan praten?
Ik vind het duidelijk wel een vieze actie.
Zou jij het een normale actie van je moeder vinden als ze getrouwd is kinderen heeft en opeens vreemdgaat? Trouwens ze ging al vreemd voordat ze ruzie met mijn vader begon te krijgen.
En daarnaast heb ik een foto van die man gezien en vind hem maar een vieze gozer.
Deze problematiek lijkt me veel te zwaar voor een meisje van 16. Je ouders zijn volwassen mensen en moeten hun problemen zelf oplossen.
Jij zou het beste af zijn als je hulp zoekt en met iemand buiten jullie gezin gaat praten. En blijf alsjeblieft goed je best doen op school zodat je over een paar jaar voor jezelf kunt zorgen.
Sterkte met alles! :rose:
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:17
Het is niet zo dat mijn vader me moeder slaat he. Het gaat meer om de woorden die hij zegt dr uitschelden bij dr ouders en andersom bij me moeder ook.
Me vader heeft dr nooit geslagen of iets. En daarom slikt die pillen in die helpen hem om minder agressief te zijn.

Je laat je toch ook niet uitschelden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lila01 schreef:
21-12-2018 17:49
Je hebt niets in je moeder haar whatsapp te zoeken. En je ouders hun relatie is ook hun zaak. Hou je erbuiten en laat de volwassenen het zelf regelen.
Ik heb daar wel wat te zoeken, ik vind het niet kunnen vreemdgaan ook voordat ze gewoon normaal met mijn vader was.
Zhy schreef:
21-12-2018 18:19
Deze problematiek lijkt me veel te zwaar voor een meisje van 16. Je ouders zijn volwassen mensen en moeten hun problemen zelf oplossen.
Jij zou het beste af zijn als je hulp zoekt en met iemand buiten jullie gezin gaat praten. En blijf alsjeblieft goed je best doen op school zodat je over een paar jaar voor jezelf kunt zorgen.
Sterkte met alles! :rose:
Awh heel lief van je.
Kijk hier heb ik wat aan... dan al die andere antwoorden. Heel lief van je meis dankjewel ❤️
Natuurlijk slik je de pil als je niet ongesteld bent, als je wel ongesteld bent en in de stop-week zit slik je hem niet. Dat tegelijk ongesteld zijn zegt niks, je moeder kan bijvoorbeeld gewoon de pil een weekje langer door hebben geslikt waardoor ze op een ander moment ongesteld is geworden.
Het-groepje schreef:
21-12-2018 17:45
Wat rot.
Maar je moeders liefdesleven gaat jou niks aan. Dus blijf uit haar telefoon, waarom zit je überhaupt daarin te neuzen.
Helemaal als het je zo'n verdriet doet.
Mijn advies is dus wat afstand te nemen. Je ouders leven in een heel ingewikkelde situatie, de enige manier waarop je hieruit kan ontsnappen is keihard je best doen op school.
En je even niet meer bezig houden met jongens, je was wel erg jong met je eerste relatie.
Je ziet voor je neus wat de consequenties zijn van een verkeerde relatiekeuze en afhankelijk zijn van een man. Zorg voor jezelf en voor zover je kunt je broertje.
Meer kun je niet doen.
Ik neus er wel in wanneer ik wil.
Ik wil de waarheid weten je moet straight zijn tegenover mij.
De waarheid kan hard zijn maar liever de waarheid en pijn dan een leugen dat niet pijnlijk is! En verder bedankt
strontvliegje schreef:
21-12-2018 18:23
Natuurlijk slik je de pil als je niet ongesteld bent, als je wel ongesteld bent en in de stop-week zit slik je hem niet. Dat tegelijk ongesteld zijn zegt niks, je moeder kan bijvoorbeeld gewoon de pil een weekje langer door hebben geslikt waardoor ze op een ander moment ongesteld is geworden.
Wel heel toevalig dat ze die dag een intieme gesprek met deze man had. En de avond dat ze laat thuis kwam de pil in nam.
Anonieme77 schreef:
21-12-2018 18:20
Ik heb daar wel wat te zoeken, ik vind het niet kunnen vreemdgaan ook voordat ze gewoon normaal met mijn vader was.
Dat is jou mening maar dat maakt nog niet dat je in de whats App van je moeder gaat kijken. Niet meer doen, je gaat je alleen maar zorgen maken en boos maken. Je bent 16, richt je op school, op je vriendinnen. Je moeder maakt haar eigen keuzes.
Maloochem schreef:
21-12-2018 17:02

En is er iemand in jouw omgeving die eens kan opkomen voor jouw belangen en niet egoïstisch is?
Hey, ik ben 16 en heb het tegen meerdere mensen verteld, maar niet echt iemand van mijn familie dat ben ik wel van plan. X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven