Shampoo bar
zondag 23 december 2018 om 15:00
Ik las over shampoo die er uit ziet als een stuk zeep. Dus niet vloeibaar en het zit niet in een fles, waardoor je minder plastic verpakking hebt en het lijkt me ook handig voor op reis (ben toch altijd bang dat zo’n fles gaat lekken).
Maar is het fijn om te gebruiken? Heeft iemand er ervaringen mee?
Maar is het fijn om te gebruiken? Heeft iemand er ervaringen mee?
zondag 23 december 2018 om 15:04
+1UdonNoodle schreef: ↑23-12-2018 15:02Ik heb zelf de shampoo bar van Lush, en ik ben er gek op! Ik doe ongeveer 6 maanden met één bar. Het schuimt erg goed en ik voel geen enkel verschil vergeleken met vloeibare shampoo.
Zeker een aanrader.
zondag 23 december 2018 om 15:05
Ik heb er 1 van lush en die is wel fijn. Schuimt lekker en geeft ook een goed schoon gevoel. Ik heb ook een conditioner bar, maar die is vreselijk. Geeft heel slecht conditioner af, ben zeker 10 minuten bezig om het een beetje in mijn haar te krijgen en hij geeft geen lekker glad gevoel. Blijft heel stroef aanvoelen na uitspoelen en is ook niet goed doorkambaar.
zondag 23 december 2018 om 15:09
Ik heb ook de shampoo bar van lush, en ook de conditioner bar sinds een half jaar. Daarnaast ook nog een fles conditioner van lush.
Voor de shampoobar heb ik een handig blikje mee besteld.
Ik gebruik inmiddels geen shampoo uit fles meer. En was mijn haar gemiddeld 1x per week/1,5 week. Voorheen was dit toch wel 2x per week. Heb nog 1 derde over van de bar.
Daarnaast heb ik ook creme deo van Nuud, inimini tubetje waar ik ook zo'n 4 maanden mee doe.
Voor de shampoobar heb ik een handig blikje mee besteld.
Ik gebruik inmiddels geen shampoo uit fles meer. En was mijn haar gemiddeld 1x per week/1,5 week. Voorheen was dit toch wel 2x per week. Heb nog 1 derde over van de bar.
Daarnaast heb ik ook creme deo van Nuud, inimini tubetje waar ik ook zo'n 4 maanden mee doe.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zondag 23 december 2018 om 15:15
zondag 23 december 2018 om 15:16
Ik vond de conditioner bar ook niet fijn, helemaal als je wat langer haar hebt ben je lang bezig. (misschien gebruik ik het wel verkeerd)ClumsyNinja schreef: ↑23-12-2018 15:12Kijk dat klinkt goed! Een iemand dus ontevreden over de conditioner bar. Hoe vinden anderen die?
I have to change to stay the same.
zondag 23 december 2018 om 15:23
zondag 23 december 2018 om 15:24
Die van mij vielen na een paar weken uit elkaar.heivlinder schreef: ↑23-12-2018 15:15Ook ik gebruik ën shampoobar van Lush. Ideaal gaat lang mee, schuimt goed en ruikt lekker. Het is even wennen maar wil niet anders meer. Met mijn lange stugge haar gebruik ik ook conditioner maar de vaste bar vindt ik nog niet ideaal. Misschien voor mij niet de goede.
zondag 23 december 2018 om 15:33
zondag 23 december 2018 om 16:04
Heerlijk, de shampoo-bars van Lush! Mijn favorieten zijn de karma komba en de seanik. Ik gebruik ze vrijwel altijd en haar voelt superschoon. Ik herken het touw-gevoel, het voelt stroef na het wassen. Maa als je haar droog is is dat weg en je went er aan.
Soms gebruik ik conditioner ook van Lush, de Happyhappy Joyjoy (I know, I know, maar hij is echt lekker) maar meestal gebruik ik conditioners die ik na het douchen inbreng en niet uitspoel.
Ik heb ook een pot shampoo van Lush, de Jersey bounce, die gebruik ik af en toe want best prijzig, maar is echt een verwennerijtje!
Soms gebruik ik conditioner ook van Lush, de Happyhappy Joyjoy (I know, I know, maar hij is echt lekker) maar meestal gebruik ik conditioners die ik na het douchen inbreng en niet uitspoel.
Ik heb ook een pot shampoo van Lush, de Jersey bounce, die gebruik ik af en toe want best prijzig, maar is echt een verwennerijtje!
zondag 23 december 2018 om 16:11
Hier ook.
En ik kreeg dat blikje niet open met natte handen, blikje viel ook steeds en dan ook nog gedeukt
eerst dat blikje open wurmen en daarna met een scherfje zeep wassen.
Heb ook nog eens veel krulhaar dus dat was ook nog eens zoeken naar dat scherfje, was het ook steeds kwijt in mijn haar.
De tijd dat ik extra onder de douche stond woog wel op tegen die plastic fles bedacht ik me.
zondag 23 december 2018 om 16:39
De seanik van Lush bevalt heel goed! Gekocht voor in de handbagage, maar inmiddels voor thuis nu ook weer gekocht. Ruikt ook lekker, maakt goed schoon en geeft volume. Die met henna (alleen online) vond ik ook fijn, maar van de geur moet je maar net houden.
Ik breek ze doormidden voor het eerste gebruik. 1 helft houd ik apart, dan blijft die vers en in vorm in een luchtdicht bakje tot de andere op is.
+
Ik heb een leuk schaaltje gekocht ipv dat blikje.
Ik breek ze doormidden voor het eerste gebruik. 1 helft houd ik apart, dan blijft die vers en in vorm in een luchtdicht bakje tot de andere op is.
+
Ik heb een leuk schaaltje gekocht ipv dat blikje.
zondag 23 december 2018 om 16:44
Ik gebruik al jaren shampoo bars. Mee begonnen toen ik echte dreads had. Mijn zonen gebruiken dezelfde bar (knottyboy, fresh cut grass of patchouli).
Beter voor het milieu en mijn haar wordt er goed schoon van (en droog, maar dat is bij dreads juist de bedoeling)..
Beter voor het milieu en mijn haar wordt er goed schoon van (en droog, maar dat is bij dreads juist de bedoeling)..
janena wijzigde dit bericht op 24-12-2018 01:10
2.64% gewijzigd
Live long and prosper
zondag 23 december 2018 om 16:55
Zonde he? Ik had copperhead, echt fantastisch voor mijn haar, maar na een keer of 5 viel het uit elkaar en die kruimels los gebruiken met krullen werkt niet.Het-groepje schreef: ↑23-12-2018 16:11Hier ook.
En ik kreeg dat blikje niet open met natte handen, blikje viel ook steeds en dan ook nog gedeukt
eerst dat blikje open wurmen en daarna met een scherfje zeep wassen.
Heb ook nog eens veel krulhaar dus dat was ook nog eens zoeken naar dat scherfje, was het ook steeds kwijt in mijn haar.
De tijd dat ik extra onder de douche stond woog wel op tegen die plastic fles bedacht ik me.
zondag 23 december 2018 om 17:38
De truc met die bars is om ze meteen droog weg te leggen.
Ik leg m op een washandje buiten de douchedeur, als mijn haar nat is stap ik even naast de douche, rag die bar over mijn haar en leg hem dan weer buiten de douche op het washandje. Dan verder met wassen.
Bar op het washandje laten tot ie echt helemaal droog is en dan pas weer het blikje in.
Niet heel praktisch, maar houdt bij mij de bar heel tot het een dun schijfje is.
zondag 23 december 2018 om 18:07
Deed ik echt allemaal.the_Wicked_Witch schreef: ↑23-12-2018 17:38De truc met die bars is om ze meteen droog weg te leggen.
Ik leg m op een washandje buiten de douchedeur, als mijn haar nat is stap ik even naast de douche, rag die bar over mijn haar en leg hem dan weer buiten de douche op het washandje. Dan verder met wassen.
Bar op het washandje laten tot ie echt helemaal droog is en dan pas weer het blikje in.
Niet heel praktisch, maar houdt bij mij de bar heel tot het een dun schijfje is.