2 jaar en niks eten, echt bijna niks
maandag 24 december 2018 om 14:05
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.

maandag 24 december 2018 om 15:17
laat los.....Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 15:14Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Maar ze moet toch ook iets van vetstoffen binnenkrijgen.. olijfolie of roomboter ofzo
Ik ga eens een lijstje maken en dit alles op tafel zetten, de hele dag zo laten staan en niet aansporen om te eten.
als je hulp gaat zoeken doe dat dan eerst voor jezelf, je bent echt zwaar overdreven bezorgd. Dit bedoel ik niet als een aanval maar als een tip om niet alles zo zwaar te zien.

maandag 24 december 2018 om 15:19
Kinderen hebben haarfijn door dat ouders zich druk maken om eten. Ook al denk jij dat je er heel luchtig over doet, je dochter weet heel goed dat jij wilt dat ze eet. Hoe meer druk hoe meer die kont tegen de krib gaat. Ik raad je echt aan hulp te zoeken voor jou, met name.Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 15:12En jij at ook zo extreem weinig, maar verder gewoon gezond gegroeid?
Eten moet niets dwingends hebben, dat is vragen om eetproblemen.

maandag 24 december 2018 om 15:19
Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 15:14Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Maar ze moet toch ook iets van vetstoffen binnenkrijgen.. olijfolie of roomboter ofzo
Ik ga eens een lijstje maken en dit alles op tafel zetten, de hele dag zo laten staan en niet aansporen om te eten.
Met die kippenvleugels denk ik dat ze dat juist wel genoeg binnenkrijgt.

maandag 24 december 2018 om 15:24

maandag 24 december 2018 om 15:26
Mijne is nu 10 en eet nog steeds raar en bijna niks. Ik ben er met haar alert op dat ik voor haar beperkte maaginhoud (zit snel vol) zoveel mogelijk gezonds aanbiedt.Lucifer2018 schreef: ↑24-12-2018 14:23Hier duurt dat al 10 jaar bij mijn oudste.![]()
Is echt geen garantie dat dat werkt bij elk kind.
Een koekje teveel is al geen pasta s avonds anders.
En gelukkig eet ze heel soms een week heel veel.
Sommige mensen houden niet zo van eten.
maandag 24 december 2018 om 15:28
Vind je april lang geleden?? En hoe lang heeft ze die eetproblemen al? Want in augustus maakte je je al zorgen!Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 15:14Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Je schreef trouwens ook dat ze wel rijst lust maar dat je bang bent voor arsenicum. Ik zou banger zijn voor ondervoeding dan voor arsenicum hoor!
En dat ze niet steeds rijst kreeg omdat je dat steeds moest klaarmaken. Is dat zoveel moeite dan? Bekertje rijst in de rijstkoker en pling.... klaar!
En over de vetten: wat denk je dat er in olijven en kippenpoten zit?
Hou eens op van eten zo’n ding te maken. Geef dat kind te eten en klaar!

maandag 24 december 2018 om 15:33
Je kijkt naar voedsel zoals ik topsporters zie doen. Heel ambitieus natuurlijk maar globaal gezien niet gangbaar in onze maatschappij. Ik zeg niet dat je haar met chips voor de tv moet zetten maar je gaat wel heel diep in op de nutriënten.
En mag ik vragen hoe vaak jij/zij thuis is? Ik lees peuterspeelzaal en oppas. Als ze geen grip heeft op haar leventje dan kan ze dit gebruiken om érgens grip op te hebben. Dat is wat mensen met een eetprobleem doen.
Ik zou (doe ik ook al sinds mijn peuter 11 maanden was) een mokey platter neerzetten. Ik vul het met kaas, repen omelet, paprika, tomaat, avocado, noten, worst, honey loops, crackers, muffin, gehaktballetjes, fruit, etc. Die stond hier eerst bij de bank en nu naast peuter zijn keuken. De keren dat hij avocado oid op de muur wilde smeren is op 1 hand te tellen.
En mag ik vragen hoe vaak jij/zij thuis is? Ik lees peuterspeelzaal en oppas. Als ze geen grip heeft op haar leventje dan kan ze dit gebruiken om érgens grip op te hebben. Dat is wat mensen met een eetprobleem doen.
Ik zou (doe ik ook al sinds mijn peuter 11 maanden was) een mokey platter neerzetten. Ik vul het met kaas, repen omelet, paprika, tomaat, avocado, noten, worst, honey loops, crackers, muffin, gehaktballetjes, fruit, etc. Die stond hier eerst bij de bank en nu naast peuter zijn keuken. De keren dat hij avocado oid op de muur wilde smeren is op 1 hand te tellen.
maandag 24 december 2018 om 15:38
Mijn nichtje van 3 werkt ook dingen naar binnen die ik normaal niet eens koop voor mezelf. Zoals een croissants (transvetten) liefst met ham en kaas en dan eet ze een halve. Kwark liefst gezoet...gelukkig houdt zij ook van snoeptomaat, aardbei en komkommer en als 2 jarige dronk zij ook nog regelmatig een fles.
Ik zou er niet zo mee bezig zijn en aanbieden en op tafel zetten wat zij graag eet. Er geen strijd van maken en afwachten tot zij zelf wat pakt.
Ik zou er niet zo mee bezig zijn en aanbieden en op tafel zetten wat zij graag eet. Er geen strijd van maken en afwachten tot zij zelf wat pakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 24 december 2018 om 15:45

maandag 24 december 2018 om 15:46
Je kunt ook proberen eten te 'verstoppen'
Zegt kind alleen rozijnen te willen? Geef dan dadels/abrikozen/olijven/en alles wat er een beetje op lijkt en noem het grote rozijnen.
Alleen pannekoek? Pureer zoete aardappel/bloemkool/wortel/etc en mix dit door het beslag
Alleen pasta? Pureer paprika/courgette/ui/etc en verstop dit in de saus
Zo is er met heel veel eten wel een creatieve oplossing te bedenken
Zegt kind alleen rozijnen te willen? Geef dan dadels/abrikozen/olijven/en alles wat er een beetje op lijkt en noem het grote rozijnen.
Alleen pannekoek? Pureer zoete aardappel/bloemkool/wortel/etc en mix dit door het beslag
Alleen pasta? Pureer paprika/courgette/ui/etc en verstop dit in de saus
Zo is er met heel veel eten wel een creatieve oplossing te bedenken

maandag 24 december 2018 om 15:50
Ik denk dat kind eten associeert met misselijk zijn in het verleden.
TO heeft een hele tijd dagelijks (!) 5 rauwe eierdooiers aan kind opgedrongen; dat zijn er ongeveer 35/ week. Mijn maag draait om bij het idee alleen.....als volwassene zou ik het zelfs geen 3 dagen kunnen binnenhouden hebben, laat staan zo'n dreumes.
TO heeft een hele tijd dagelijks (!) 5 rauwe eierdooiers aan kind opgedrongen; dat zijn er ongeveer 35/ week. Mijn maag draait om bij het idee alleen.....als volwassene zou ik het zelfs geen 3 dagen kunnen binnenhouden hebben, laat staan zo'n dreumes.
maandag 24 december 2018 om 15:51
Kleine kinderen hebben een hogere risico op een salmonella infectie wat betreft rauwe eieren. Een rauw ei is niet gezonder dan een gekookt of een gebakken ei. Eerlijk gezegd vind ik een peuter een rauw ei voorzetten een vorm van treiteren. Ik snap niet waarom dat nodig is. Wellicht vertrouwt zij niet wat je haar voor zet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 24 december 2018 om 15:53

Ik zou ook nooit meer eten als ik als eerste hapjes rauwe eieren had gehad

En erover liegen siert je ook niet TO!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 24 december 2018 om 15:56
Wordt bij jou de tafel niet gedekt? Ik lees wel dat je haar allerlei dingen 'aanbiedt' maar zit daar gewone, normale regelmaat in? 's Morgens, 's middags (als je thuis bent) en 's avonds eten aan tafel?Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:46Als we naar de peuterspeelzaal moeten dan wordt ze zo lastig wakker en als ze vanzelf wakker wordt wil ze niks van eten zien, wordt ze al boos. De hele sfeer is dan meteen verpest. Op de psz eet ze dan soms een banaan en als ze dat nog niet had gedaan, dan ontbijt ze na het psz thuis (zo rond 12 uur). En op de andere dagen werk ik en eet ze net zo dramatisch bij de oppas, waar altijd de tafel uitgebreid wordt gedekt en ze alles zelf mag pakken.
Laat haar helpen met tafel dekken, Dan pak je een boterham, smeert er margarine/boter op en vraagt langs je neus weg wat ze erop wil. Wil ze niks? 'Dat geeft niks hoor, maar mama is nog niet klaar met eten dus je blijft nog wel even aan tafel zitten totdat mama klaar is.' Ondertussen een gezellig gesprekje over ditjes en datjes.
Drinken idem dito: wil je water of melk bij je boterham? Geen andere keuze.
Avondeten idem dito. Pannen/schalen op tafel, mama schept van alles (aardappelen, rijst, pasta, groente, vlees/vis/kip) een héél klein beetje op. Wil ze alleen kip? Tja, eerst natuurlijk je bordje leegeten, daarna kun je nog iets extra's krijgen. En ondertussen weer gezellig babbelen hoe het was op de psz of bij de oppas.
Eten moet drie maal per dag een gezellig moment worden, met papa en mama aan tafel, eten en ondertussen gezellig kletsen.
En wat de hoeveelheid betreft: een kinderarts zei mij ooit toen ik een slecht etende dochter had: 'De moeder bepaalt de kwaliteit, het kind de kwantiteit.' Kinderen gaan echt niet dood van de honger, maar bij al te veel dwang kunnen kinderen van eten wél een machtsstrijd maken en dat moet je niet willen. Dan maak je van jouw probleem (teveel gefocussed zijn op haar eten) haar probleem!