Gewichtstoename
dinsdag 25 december 2018 om 06:26
Hoi,
Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het 5kg. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 2 kg (!!) de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo’n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel). Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo (1kg per week lijkt me nogal fors).
Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.
Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het 5kg. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 2 kg (!!) de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo’n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel). Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo (1kg per week lijkt me nogal fors).
Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.
dinsdag 25 december 2018 om 09:47
De vraag is in hoeverre je helemaal genezen bent, als je nog zo'n moeite hebt met aankomen.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 09:28Ja, hun weten dat. Heb daar ook een rapport af gegeven waar in staat dat ik gewoon genezen ben enz. Dus hun weten wel van alles eigenlijk af. Heb dat wel eerlijk gezegd daar, ook dat ik wat moeite heb met het aankomen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 09:49
Ik hoefde niet op de weegschaal.
Maar ik ging juist wel thuis. Baalde alleen van mijn overgewicht en wilde dat getal liever voor mezelf houden.
Gyn had er alle vertrouwen in dat ik als ik te snel aankwam het dan wel zou melden.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 09:50
Ik heb geen idee. Ik ben toen genezen verklaard. En ik ben zelf van mening dat aankomen etc. Altijd wel een lastiger punt blijft als je een eetstoornis verleden hebt gehad. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
dinsdag 25 december 2018 om 09:52
Ik heb eerlijk geen idee hoor.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 09:50Ik heb geen idee. Ik ben toen genezen verklaard. En ik ben zelf van mening dat aankomen etc. Altijd wel een lastiger punt blijft als je een eetstoornis verleden hebt gehad. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Maar bij 'genezen' denk ik dat ook dat aankomen geen punt meer zou moeten zijn.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 09:57
Zou je van een eetstoornis helemaal kunnen genezen? Eten komt iedere dag terug en met een zwangerschap waarbij je moet aankomen, lijkt me dit altijd een lastig puntje. Ik hoop, TO, dat je goed begeleid wordt door de verloskundige en je zwangerschap redelijk zorgeloos door kunt.
Find people who will make you better (M. Obama)
dinsdag 25 december 2018 om 15:29
dinsdag 25 december 2018 om 16:44
dinsdag 25 december 2018 om 16:51
Als je je zorgen maakt over 2 kg in 2 weken zou ik het toch even noemen, want vind dat wel erg krampachtig voor een zwanger persoon. Gewichtstoename beoordelen in medisch opzicht is aan de arts, niet aan jou.
Ik denk dat een forsere toename je nog wel meer van de leg doet raken, dus dat kan je maar beter een keer aangekaart hebben.
Ik denk dat een forsere toename je nog wel meer van de leg doet raken, dus dat kan je maar beter een keer aangekaart hebben.
dinsdag 25 december 2018 om 16:54
dinsdag 25 december 2018 om 17:33
Sorry? Hoe kan jij dat nu beoordelen? Ik eet genoeg en kom aan mijn voedingsstoffen. Heb geen te korten van iets en ben gewoon gezond. Dus hoe kan jij oordelen of ik wel of niet goed eet als je mijn voeding per dag niet eens weet.Monchu69 schreef: ↑25-12-2018 16:54Je geneest nooit van een eetstoornis.
En zoals jij praat vind ik dat je dat al helemaal niet kunt zeggen.
Ik zou eerlijk tegen jezelf zijn en toegeven dat je op een nogal ongezonde manier met eten en aankomen omgaat.
Grijp in, voordat je weer vol met die stoornis te maken krijgt.
dinsdag 25 december 2018 om 23:09
woensdag 26 december 2018 om 07:05
Ik quote mezelf maar even.
woensdag 26 december 2018 om 07:06
Maak dat jezelf maar wijs.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 23:09Ik ben genezen van een eetstoornis na jaaaren lang vechten daarvoor. Ik geniet ook van eten etc. Het enige waar ik nu moeite mee heb is het snelle aankomen in de zwangerschap.
Maar weet je, denk zelf lekker wat je wilt. Dit is jouw probleem, niet het mijne. Je probleem spat er al bij je eerste bericht vanaf, maar als jij het allemaal volstrekt normaal gedrag vindt, dan stop je je kop lekker in het zand. Ook goed.
Alleen je laatste zin geeft al de ernst van de zaak aan, maar ga vooral zo door.
woensdag 26 december 2018 om 07:51
Gaat er wel weer af hoor. Maak je niet te druk. Ik kwam beide zwangerschappen zo'n 20 kilo aan (ik ben normaal gesproken dun), en het was er beide keren en maand of 3 a 4 na de bevalling vanzelf weer af. Ik gaf wel uitsluitend borstvoeding (op verzoek), dat helpt enorm met calorieen verbranden. Blijf gezond eten en bewegen, dan komt het allemaal vanzelf weer goed.
woensdag 26 december 2018 om 08:33
Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 23:09Ik ben genezen van een eetstoornis na jaaaren lang vechten daarvoor. Ik geniet ook van eten etc. Het enige waar ik nu moeite mee heb is het snelle aankomen in de zwangerschap.
Je bent niet de eerste en de laatste die weer een beetje hulp nodig heeft in de zwangerschap voor veel vrouwen met een eetstoornis achtergrond is een zwangerschap een hele angstige tricker.
Ik vond het ook eng om weer hulp te vragen want dadelijk zeggen ze dat ik een slechte moeder ben. Maar het tegen overgestelde was waar de verloskundige en mijn oude coach waren super blij dat ik optijd hulp vroeg want dat heeft super veel problemen verkomen.
woensdag 26 december 2018 om 08:47
Dat het er wel weer afgaat is ook lang niet bij iedereen zo.FunnyFace8 schreef: ↑26-12-2018 07:51Gaat er wel weer af hoor. Maak je niet te druk. Ik kwam beide zwangerschappen zo'n 20 kilo aan (ik ben normaal gesproken dun), en het was er beide keren en maand of 3 a 4 na de bevalling vanzelf weer af. Ik gaf wel uitsluitend borstvoeding (op verzoek), dat helpt enorm met calorieen verbranden. Blijf gezond eten en bewegen, dan komt het allemaal vanzelf weer goed.![]()
Ik hield aan elke zwangerschap 10 kilo over, ondanks 6 maanden volledig borstvoeding.
David Dunning
David Dunning
woensdag 26 december 2018 om 08:48
Het gaat niet om het binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen, het gaat om je 'ongezonde' fixatie op je gewicht.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 17:33Sorry? Hoe kan jij dat nu beoordelen? Ik eet genoeg en kom aan mijn voedingsstoffen. Heb geen te korten van iets en ben gewoon gezond. Dus hoe kan jij oordelen of ik wel of niet goed eet als je mijn voeding per dag niet eens weet.
David Dunning
David Dunning
woensdag 26 december 2018 om 08:52
woensdag 26 december 2018 om 08:55
Dat betekent niet dat je niet genezen bent.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 23:09Ik ben genezen van een eetstoornis na jaaaren lang vechten daarvoor. Ik geniet ook van eten etc. Het enige waar ik nu moeite mee heb is het snelle aankomen in de zwangerschap.
Ik ben ook genezen van een eetstoornis. Helemaal. En vond het aankomen desondanks lastig in het begin. Dat betekent dat je uit je comfortzone wordt gerukt, NIET dat je niet genezen zou kunnen zijn.
woensdag 26 december 2018 om 18:05
Probeer te bedenken dat de kilo's niet perse in vet op je lijf zitten, maar dat het placenta is, vruchtwater, je baby, vocht in je benen, extra litertje bloed en noem maar op.
Probeer voorál niet op de weegschaal te gaan staan, is echt compleet zinloos, ik word ook amper gewogen bij controles (ben nu 37wk, onder controle bij gynaecoloog) ze kijken vooral naar of het kindje goed aankomt.
Je moet gewoon gezond eten en vooral voldoende, niet proberen om minder aan te komen want dan ben je echt ongezond bezig voor je kind, je móet aankomen in een zwangerschap, zodra je kind eruit is kan je gaan lijnen en sporten wat je wilt, maar nu gewoon niet.
Dat is lastig, je gewicht niet onder controle hebben, maar dat is wel hoe een zwangerschap is.
Probeer voorál niet op de weegschaal te gaan staan, is echt compleet zinloos, ik word ook amper gewogen bij controles (ben nu 37wk, onder controle bij gynaecoloog) ze kijken vooral naar of het kindje goed aankomt.
Je moet gewoon gezond eten en vooral voldoende, niet proberen om minder aan te komen want dan ben je echt ongezond bezig voor je kind, je móet aankomen in een zwangerschap, zodra je kind eruit is kan je gaan lijnen en sporten wat je wilt, maar nu gewoon niet.
Dat is lastig, je gewicht niet onder controle hebben, maar dat is wel hoe een zwangerschap is.
woensdag 26 december 2018 om 20:13
Dat heeft met andere dingen te maken. Als je gezond blijft eten en normale porties (je hoeft echt niet voor twee te eten), dan gaan dus kilo's er gewoon weer af en vrij rap ook. Lekker blijven bewegen en straks als de baby er is, heerlijk achter de kinderwagen gaan wandelen. Borstvoeding geven, honderdduizend rondjes lopen door je eigen gang en in no time ben je weer slank.