Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn teckel, dat alles in orde is!

Fijne kerst allemaal
Fijn Teckel!

@Wester, maar dat het voor jouw kind heeft gewerkt betekent niet automatisch dat het voor een ander kind ook zo is. Dat ligt echt aan het ziektebeeld en dat kun je hier niet beoordelen. Antibiotica is een mooi geneesmiddel, maar niet zonder risico’s op de lange termijn.
Fijne kerst allemaal!

Mijn dreumes lust opeens NIKS meer. Alleen crackers, banaan, kaasbroodjes (uitzondering hoor, het is kerstavond 😅) en rijst met erwtjes.

Al het andere spuugt hij uit. Zucht.
Hahaha, herkenbaar kashri!
obelix84 schreef:
24-12-2018 20:22
Hahaha, herkenbaar kashri!
Begrijp ik dat ik me niet te druk moet maken? :mrgreen:
Mijn dreumes ziet er niet uit alsof ze iets tekort komt dus nee, ik maak me geen zorgen 😉
Hier wordt ook weinig gegeten, deels door buikloop denk ik maar ik ben wel wat bezorgd. Hij is halve kilo afgevallen laatste tijd en was al weinig aangekomen. 10.8 in april en nu 11.5kg. Alle baby vetjes zijn weg.
Beterschap en fijne kerstwensen!
Ik gooi er wel af en toe wat in waarvan ik zeker weet dat ze het eet (ontbijtkoek,kwark en brinta) maar als 't aan haar lag at ze alleen nog koek (het enige woord wat ze écht perfect kan zeggen) en chocola.. Tja😉
Brood, aardappelen, pasta, rijst, groente, meeste fruit wordt allemaal uit haar mond gehaald alsof ik haar iets gruwelijks geef.. Terwijl ze tot 'n paar weken geleden echt álles at.
Het is vast weer 'n fase... 😉
Oooh super herkenbaar!
Tot haar 1e verjaardag at dochter echt álles. En met smaak. En veel!
Nu is het ineens een zeurmiepje met avondeten en broodbeleg.
Met avondeten gaat er alleen vlees in. Voorheen alleen aardappel. Heeeel soms groenten.
Kwa broodbeleg probeer ik elke dag of ze groente/fruitspread wil of smeerkaas, maar als ik haar laat kiezen is het steeds pindakaas of appelstroop.
Ach het komt vast wel goed, zo nu en dan nog een potje er in en dat gaat prima zolang er geen ander eten zichtbaar is op dat moment.
Hij heeft vanochtend zijn hele fles over ons bed uitgespuugd (merry christmas mom and dad) en wil nu NIKS eten. Ach hij drinkt wel lekker water en zit vrolijk te spelen. Ik ga me er maar niet te druk om maken.
Nee, zeker niet doen kashri.. Hij drinkt, speelt lekker.. Das 'n goede graadmeter
Zo. Net twee uur naar huis gereden en otis heeft al wakker zijnde niet eens gehuild! Ik sta perplex.
Oh wauw. Als ze niet in slaap valt is ze het na tien minuten wel zat in de auto.

Wat betreft buien, ik denk dat dat een fase. Mijn kindje had het ook, maar nu eigenlijk niet meer. Wel andere dingen natuurlijk, weer een volgende fase :proud: Maar nu is het meestal kort en duidelijk wat er aan de hand is. Ik kan haar veel dingen ook uitleggen, ze snapt ineens zo veel!

Wat fijn dat het kindje goed groeit Teckel!

Slapen doen we hier als ze duidelijk moe is. Als ik vraag wil je naar bed zegt ze nee. Dus ik vraag wil je naar knuffel en speen, dan zegt ze ja 😄.

Fijne kerst allemaal!
Sinds zoon over is op de mc tobi geen 1x gehuikd in de auto. Hij vindt het prachtig om naar buiten te kijken.
Kashri schreef:
25-12-2018 22:15
Sinds zoon over is op de mc tobi geen 1x gehuikd in de auto. Hij vindt het prachtig om naar buiten te kijken.
Same. 9fja huilen is dan in ieder geval niet om het autorijden, maar omdat hij bijvoorbeeld niet naar huis wil.

Dreumes heeft uur geleden zijn bed onder gespuugd en slaapt net weer. Ik ben klaarwakker.
Beterschap voor alle zieke dreumesjes! Hier een dreumes die volop geniet van alle kerstactiviteiten (de levende kerststal was echt een hit) en alle aandacht van familie. Gisteren weer niet geslapen de hele dag en goed vol kunnen houden tot 20.30 uur en slaapt nu nog heerlijk. Ik denk dat dat middagdutje niet heel lang meer duurt hier.
In de auto vindt zoon altijd wel prima, zit hij gewoon buiten te kijken en hij mag zijn knuffel in de auto. Zijn 'onmisbaar om te slapen knuffel' krijgt hij alleen in bed en in de auto. Anders loopt hij de hele dag te chagrijnen met die knuffel in zn handen, want dan wil hij hem niet wegleggen, maar spelen gaat niet met constant een knuffel in je handen :facepalm:
Beterschap voor de kleintjes!

@aapje: ach toch jij klaarwakker en de kleine ligt weer lekker te slapen?

Hier begonnen we de dag met een driftbui! :cheer2: Mama haalde me uit bed en gaf me meteen een schone luier. Hoe durft ze!

@funnymiss: ze heeft hier ook een super liefste knuffel. Ze legt hem wel eens weg tijdens het spelen en zoekt hem ook weer op. We laten het maar even zo. Het bied toch veiligheid en nu ze wat meer moet leren omgaan met haar emoties vind ik het niet zo erg dat ze hem bij zich heeft. Las ik ook dat het vaak fases zijn waarin ze hun knuffel meer en vaker willen/nodig hebben.

Vanavond lekker chill met zijn drieën gourmetten!
Lavendel_12 schreef:
26-12-2018 09:24
Beterschap voor de kleintjes!

@aapje: ach toch jij klaarwakker en de kleine ligt weer lekker te slapen?
Uiteindelijk heeft ie heel onrustig geslapen en was er om 6 klaar mee. Denk indrukken van gisteren en alweer 6 diarreeluiers vanochtend :-(
Ow aapje, dat klinkt als rota, zo sneu en duurde hier heel lang (1,5 week en ruim een kilo afgevallen). Heeft hij dat al eerder gehad? Want ze kunnen het vaker krijgen en bouwen met iedere infectie langzaam immuniteit op, en zijn dus de eerste keer het ergst ziek. Na een keer of 5 geinfecteerd te zijn geweest worden ze dan niet meer ziek.
Wat vervelend, zieke kindjes met kerst!

Wij hadden juist de jackpot vanochtend! Dochter heeft tot 8:15 geslapen, iets wat werkelijk nooooooit voorkomt hier! :cheer2:
Iedereen gezondheid gewenst!

Wanneer beginnen dreumessen zich te hechten aan knuffels? Want de mijn taalt er totaal niet naar.
Westerpaviljoen schreef:
26-12-2018 10:58
Iedereen gezondheid gewenst!

Wanneer beginnen dreumessen zich te hechten aan knuffels? Want de mijn taalt er totaal niet naar.
De oudste al met een maand of 4/5, de jongste vind ze nu met 9,5mnd nog steeds allemaal niks.

(Bij verdriet krijgt ze van de oudste dan wel even zijn knuffel, maar die hoeft ze eigenlijk ook niet)
Maartje2016 schreef:
26-12-2018 11:21
De oudste al met een maand of 4/5, de jongste vind ze nu met 9,5mnd nog steeds allemaal niks.

(Bij verdriet krijgt ze van de oudste dan wel even zijn knuffel, maar die hoeft ze eigenlijk ook niet)
Okay, dank je. Want de mijne is 14 maanden maar heeft nog nooit ook maar 1 knuffel aangeraakt. Ik zou bijna denken dat hem iets mankeert:-)
De mijne ook niet, wp... Die slaapt wel met 'n hydrofiele doek maar die gebruikt ze alleen in bed, evenals haar speen.
Oudste had op die leeftijd al wel 'n kroel én kon niet zonder speen.. Het kan dus heel erg verschillen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven