Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

donderdag 20 december 2018 om 14:20
Zoon mag na het avondeten ook nog even tv kijken totdat hij naar bed gaat, gaat gelukkig altijd goed.
Vanmorgen was een vriendin met haar 4 weken oude baby even langs geweest. Zoon is zó lief voor baby's
toen ik het kleintje vast had en hij begon te huilen gaf zoon de speen aan, hele tijd kusjes en knuffels geven.
Vanmorgen was een vriendin met haar 4 weken oude baby even langs geweest. Zoon is zó lief voor baby's

vrijdag 21 december 2018 om 12:43
Hallo iedereen. Ik moet echt even mijn frustratie kwijt.
Mijn lieve vrolijke meisje van 13 maandjes oud is momenteel niet meer vrolijk en happy deze dagen.
Heeel aanhankelijk.
Niet meer willen slapen, ook Snachts niet.
Alleen maar huilen.
Poeh ik zit er even door heen nu.
Wat ben ik blij als ik Mn vrolijke slapende meid weer terug heb.
Nog meer die in het zelfde schuitje zitten?
Mijn lieve vrolijke meisje van 13 maandjes oud is momenteel niet meer vrolijk en happy deze dagen.
Heeel aanhankelijk.
Niet meer willen slapen, ook Snachts niet.
Alleen maar huilen.
Poeh ik zit er even door heen nu.
Wat ben ik blij als ik Mn vrolijke slapende meid weer terug heb.
Nog meer die in het zelfde schuitje zitten?
vrijdag 21 december 2018 om 17:52

vrijdag 21 december 2018 om 18:02
Herkenbaar hoor Timo, maar dat maakt het niet makkelijker. Het gaat wel altijd weer over en de oorzaak weet je idd vaak pas achteraf of helemaal niet... Straks is ze weer een poosje gezellig en dan weer een tijdje niet. Althans zo gaat het hier (bijna 16 maanden). Maandag kunnen we een top dag hebben en dan is woensdag niks goed en alleen maar huilen enz. Doen wat werkt is idd de beste oplossing. Sterkte, komt weer goed.
Hier vandaag zoon vh kdv mogen halen met koorts. Is benauwd, verstopte neus, naar hoestje. Hopelijk na 't weekend weer aan de betere hand. Tis zo' n zielig hoopje mens nu, zou fijn zijn als hij met de kerst weer z'n oude zelf is. Hij wordt gelukkig wel steeds meer een schoot kindje en kan meer en meer z'n rust vinden op schoot bij mama/papa/oma/opa/leidster. Dat is best fijn want voorheen liep hij dan ontroostbaar door de ruimte en nu komt hij dan maar gewoon bij je zitten. Zo lekker, m'n kleine ventje bij me op schoot
Hier vandaag zoon vh kdv mogen halen met koorts. Is benauwd, verstopte neus, naar hoestje. Hopelijk na 't weekend weer aan de betere hand. Tis zo' n zielig hoopje mens nu, zou fijn zijn als hij met de kerst weer z'n oude zelf is. Hij wordt gelukkig wel steeds meer een schoot kindje en kan meer en meer z'n rust vinden op schoot bij mama/papa/oma/opa/leidster. Dat is best fijn want voorheen liep hij dan ontroostbaar door de ruimte en nu komt hij dan maar gewoon bij je zitten. Zo lekker, m'n kleine ventje bij me op schoot

vrijdag 21 december 2018 om 18:44
Zo vandaag bij consultatiebureau geweest. Otis zit voor het eerst in zijn leven boven de curve qua lengte (80 centimeter) en onder de curve qua gewicht. Prikjes gehad. En ze zei daty wij volgens haar fijne ouders zijn omdat hij meteen zelf begon te spelen en wij zowel vrijheid bieden als heel duidelijk zijn. Nou dat was best leuk om te horen.

vrijdag 21 december 2018 om 19:59
Thnx voor jullie berichtjes.
Ik vermoed dat ze wat tandjes door krijgt.
Vanmiddag heb ik haar maar aan Mn borst gezet zodat we samen gingen slapen maar ik wou die borst eigenlijks een beetje afbouwen..
Het zou ook al veel schelen als ze de nachten doorsliep, dan ben ik over de dag niet zo geprikkeld.
Blij als deze fase voorbij is.
Ik vermoed dat ze wat tandjes door krijgt.
Vanmiddag heb ik haar maar aan Mn borst gezet zodat we samen gingen slapen maar ik wou die borst eigenlijks een beetje afbouwen..
Het zou ook al veel schelen als ze de nachten doorsliep, dan ben ik over de dag niet zo geprikkeld.
Blij als deze fase voorbij is.

maandag 24 december 2018 om 13:42
Iemand nog huis tuin en keuken tips voor een benauwde dreumes met heftige vastzittende rochel hoest? Als het loskomt stikt ie er bijna in.
Verder hele fijne dagen voor iedereen. Wij gaan morgen naar de schoonfamilie en tweede kerstdag komen mijn ouders hier. Straks de groei echo van onze kleine meid, hopelijk mijn mooiste kerstgeschenk dat ons moppie gewoon haar eigen lijntje volgt.
Verder hele fijne dagen voor iedereen. Wij gaan morgen naar de schoonfamilie en tweede kerstdag komen mijn ouders hier. Straks de groei echo van onze kleine meid, hopelijk mijn mooiste kerstgeschenk dat ons moppie gewoon haar eigen lijntje volgt.
maandag 24 december 2018 om 13:53
Heeft hij ook koorts teckeltje? En sinds wanneer ziek? Anders zou ik de huisarts bellen of je hem nog even kunt laten checken voor de feestdagen. Huis, tuin, keuken middeltjes zijn hier zorgen dat neua open blijft met otrivin 0.25 xylometazoline, dat verlicht dat hij in ieder geval door zn neus kan ademen. En samen een halfuur douchen, voor de stoom.

maandag 24 december 2018 om 14:10
Koorts gehad funnymiss, donderdag en vrijdag, sinds zaterdag niet meer. Ik had gebeld vanmorgen maar kon alleen maar terecht op tijdstip van de echo 
Die neusspray hebben doen we ook. Zal vriend vragen vanavond half uur met hem te douchen. Arme knulleke ziek de kerstdagen in. Moesten vannacht zelfs weer een flesje geven zo zielig was ie.

Die neusspray hebben doen we ook. Zal vriend vragen vanavond half uur met hem te douchen. Arme knulleke ziek de kerstdagen in. Moesten vannacht zelfs weer een flesje geven zo zielig was ie.
maandag 24 december 2018 om 14:25
He balen teckeltje.....zo sneu als ze ziek zijn! Beterschap! En hopelijk een goede groeiecho. Laat je het even weten?
Hier is dreumes al de hele week moe moe moe en nog eens moe. Slaapt smiddags opeens 3 uur ipv 1,5 uur en snachts van 20.00 tot 8.00/9.00. Oudste heeft vakantie en slaapt ook uit. We komen helemaal bij hier! Dreumes wilde eerst altijd in de buggy, was liever lui dan moe. Maar sinds deze week heeft hij de buggy afgeschreven en loopt hij dus bijna alles (honden uitlaten, naar de supermarkt, speeltuin en zijn zus ophalen), ik denk dat hij daar zo moe van is
.
Wij vieren vanavond met 4en thuis kerst, eten we pizza en een paar kleine cadeautjes. Morgen gaan we naar mijn schoonouders en overmorgen hebben we mijn familie hier uitgenodigd (12 volwassenen en 3 kinderen), we gaan eerst naar een levende kerststal en daarna komen ze allemaal hier eten. Heb er zin in dit jaar!
Hier is dreumes al de hele week moe moe moe en nog eens moe. Slaapt smiddags opeens 3 uur ipv 1,5 uur en snachts van 20.00 tot 8.00/9.00. Oudste heeft vakantie en slaapt ook uit. We komen helemaal bij hier! Dreumes wilde eerst altijd in de buggy, was liever lui dan moe. Maar sinds deze week heeft hij de buggy afgeschreven en loopt hij dus bijna alles (honden uitlaten, naar de supermarkt, speeltuin en zijn zus ophalen), ik denk dat hij daar zo moe van is

Wij vieren vanavond met 4en thuis kerst, eten we pizza en een paar kleine cadeautjes. Morgen gaan we naar mijn schoonouders en overmorgen hebben we mijn familie hier uitgenodigd (12 volwassenen en 3 kinderen), we gaan eerst naar een levende kerststal en daarna komen ze allemaal hier eten. Heb er zin in dit jaar!
maandag 24 december 2018 om 14:39
Ach wat sneu die zieke dreumesjes. Teckel hier helpt stomen in de douche eventjes. En een gesneden ui op de kamer zetten (meurt wel heel je huis naar ui.. maargoed).
Hier is het ziekzijn voorbij en gelukkig ook weer 2 nachten al goed zelf in slaap gevallen. Helaas zijn nu wel de tandjes of kiezen weer aan het klieren, want megadunne poep die uit de luier loopt en vuurrode billen.
Arme dochter helemaal verkrampt en trillen van de pijn als ik aan haar luier kom.
Hier is het ziekzijn voorbij en gelukkig ook weer 2 nachten al goed zelf in slaap gevallen. Helaas zijn nu wel de tandjes of kiezen weer aan het klieren, want megadunne poep die uit de luier loopt en vuurrode billen.
Arme dochter helemaal verkrampt en trillen van de pijn als ik aan haar luier kom.
maandag 24 december 2018 om 15:53
Naar de huisarts voor de antibiotica!Teckeltje88 schreef: ↑24-12-2018 14:10Koorts gehad funnymiss, donderdag en vrijdag, sinds zaterdag niet meer. Ik had gebeld vanmorgen maar kon alleen maar terecht op tijdstip van de echo

maandag 24 december 2018 om 16:34
Bisolvon druppeltjes! Maakt het slijm dunner waardoor ophoesten makkelijker is en dus minder benauwd. Werkt hier (met kindje met altijd bronchitis ed in het verleden) super goed!Teckeltje88 schreef: ↑24-12-2018 14:10Koorts gehad funnymiss, donderdag en vrijdag, sinds zaterdag niet meer. Ik had gebeld vanmorgen maar kon alleen maar terecht op tijdstip van de echo
maandag 24 december 2018 om 17:11