Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Funnymis: wat een lieve verloskundige en fijn dat het vloeien afneemt. Hopelijk ben je dan ook snel klaar met de kuur. Wat hormonen wel niet met je doen onvoorstelbaar.

Rosings: kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Niet apotheek maar was bij de drogisterij toch? Maar ja die dames daar weten ook niet veel sorry hoor. Ze vragen eerder voor de vorm of je bekend bent met het medicijn en zo niet dan lezen ze zelf de verpakking of de bijsluiter voor. Ja lezen kan ik zelf ook wel.

Wonder boven wonder waren vanochtend haar oren schoon volgens de huisarts, dus geen kno :cheer: Ik dacht dat het niet in orde was want ze had de laatste tweede dagen geregeld huilbuien met tranen over dr wangen, krijsen, niks goed, niet op schoot, geen knuffel, enz. Maar ben dus tot de conclusie gekomen dat het geen pijn was/is van de oorontsteking en dit dus driftbuien zijn van mijn peuter. Nu ik weet dat het geen pijn is ga ik dus ook in de negeermodus op dat soort momenten, maar hel wat was ze overtuigend. Kleine duivel.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een vraagje tussen het werken door: we schijnen nogal een koude winter te krijgen. Nu gaat zoon elke ochtend in de kinderwagen mee de hond uit laten terwijl het nog donker en koud is. Hij zit dan een half uur stil. Dan kan nu nog wel, maar als het vriest maak ik me wat zorgen of hij het niet te koud krijgt.
Zelf laten lopen is niet handig met drukke hond die haast heeft om te kunnen plassen. En zelf vind ie het wel fijn om rustig wakker te worden in de kinderwagen.

Maar de voetenzak die we vorige winter gebruikten is inmiddels te klein.
Gebruiken degenen hier die een dreumes maat 92 of groter heeft nog een voetenzak? Zo ja, welke past nog? Of gaan jullie met dekens in de weer? Want ik verwacht dat zoon die al snel op de grond zal mikken.
Ik trek dreumes een dikke zwarte joggingbroek in maat 104 over zn gewone broek aan als t echt koud is. Voetenzak past inderdaad niet meer en deken laat hij niet liggen/geeft gedoe. Jas stop ik in die broek. Jas is zwart met motief, dus met een zwarte joggingbroek zit ie niet heel erg voor schut zo.
@lavendel, hoera! Voor de driftbuien, is een 'betere' reden dan oorontsteking voor haar gedrag ;)
Ik heb thermo jeans voor zoon, maar zou hem anders skipakje aandoen denk ik.

Hier is het bolle bij zoon juist helemaal verdwenen het afgelopen jaar en zit name it zelfs ruim :facepalm:
Moondancer skipakje?
Moondancer. Wij hebben de zak van maxi cosi, wel redelijk prijzig, maar het voordeel is dat ie er vorig jaar in z’n geheel in past en nu zit ie op de capuchon met z’n beentjes in de zak. Ideaal.
Zoon zit hier nog gewoon in de voetenzak vd joolz. Past voorlopig nog wel denk ik.
Hier ook joolz voetenzak. Hebben ook een skipakje eventueel.
Hoe laat gaan jullie dreumesen naar bed savonds? Is dat afhankelijk van hoe laat ze smiddags wakker worden?

Hier meestal rond 19u. Soms een half uur eerder, soms een half uur later, maar af en toe denk ik weleens dat het te vroeg is. Gisteren bijvoorbeeld leek ze heel erg moe dus rond 19u, maar bleef ze jengelen tot 22u!
We zijn er natuurlijk regelmatig geweest voor speentjes/knuffeldoekjes/kusjes/aai/muziekje enzo, maar niks leek goed. Heb zelfs een beetje warme melk gegeven omdat ik dacht dat ze misschien nog honger zou hebben ofzo (wel goed gegeten savonds). Uiteindelijk is vriend er naast gaan zitten en heeft niks gezegd of niet geaaid ofzo, maar alleen er naast gezeten en viel ze na een kwartiertje toch eindelijk in slaap.
Ik ben bewust niet zelf gegaan omdat ze supererg aan mij hangt. Pfff soms weet ik niet wanneer ik het goed doe.
Niet gaan kan leiden tot meer&harder huilen, wel gaan zorgt dat ik niet weg mag.
Misschien voelde ze zich gewoon niet zo lekker? Wat gebeurt er als jij hetzelfde doet als je vriend, dus ernaast zitten en niks zeggen?

Hier gaat dreumes om 19u naar bed en valt altijd als een blok in slaap, of hij nu 's middags veel of weinig heeft geslapen.
Hier gaat dreumes vaak al rond 18.15 naar bed en is rond 5 uur weer wakker. Had het liever een paar uur opgeschoven, maar dat lukt met geen mogelijkheid.
Hier is bedtijd bijna altijd 19:00.
Hier valt zoon niet voor 19:45 in slaap. Maar man is ook pas om kwart over 6 terug van zijn werk dus voor we gegeten en gedouched hebben zitten we al snel aan die tijd. Eerder gaat hij ook niet slapen.
Hier bedtijd ook tussen 19 en 1930. Slecht of goed geslapen. Al is 't vandaag zo' n drama dat ik denk dat we al om 1800 in bad gaan en daarna meteen naar bed. Hij is vanmorgen na een ochtendje in de stad in de wagen in slaap gevallen (15min)en weigerde daarna nog te slapen. Jullie begrijpen dat het nu erg gezellig is bij ons thuis.... Ohja en hij is ook nog een mega verkouden. (zeg maar heftiger dan de normale kdv snotneus). En dan heeft ie ook nog pijn van zijn val van vorige week. Dus vanavond gaat dreumes lekker vroeg naar bed :whip:
Bedtijd is hier ook tussen 19.00 en 19.30 uur. Is een beetje afhankelijk hoe laat zoon heeft gegeten.
Zoon had gisteren toen hij uit bed kwam opeens weer koorts :facepalm: gelukkig 's avonds en vanochtend niks meer aan de hand. Was al weer bang dat ik hem weer thuis moest houden.
Hier naar bed tussen 18.15 en 18.30 en dan valt ie meteen als n blok in slaap en dan wordt ie wakker om 6 uur. Ik probeer t op te schuiven maar nog zonder resultaat.
Voetenzak past bij ons nog steeds. Ik ga er vanuit dat dit nog wel even kan. Hij heeft maat 86/92 maar nog veel ruimte onder. Ligt misschien aan het merk? Of merk kinderwagen?
Maar anders een lodger bunker proberen?
Hier ook nog in de voetenzak van de mutsy evo.

Bedtijd is ergens tussen 19.30-20.00 en dan slaapt ze meestal tot 8.00-08.30. De ene keer loopt ze nog wat te keten, de andere keer valt ze meteen in slaap en de laatste tijd wil ze bij het in bed leggen nog wel eens huilen of in de vooravond wakker worden en huilen. Ik vermoed dat dit te maken heeft dat ze weer wat nieuws aan het leren is, net als dat ze de laatste week om niks kan mopperen en dwarse buien heeft.

Wat doen jullie eigenlijk bij zo'n dwarse bui?(als jullie kindjes dat wel eens hebben tenminste) Ik negeer het en ga door met mijn dagelijkse dingen, grijp alleen in als ze dingen wil gooien of kapot maken. Ze wil ook niet dat ik dr op pak als ze zo is, afleiden is ze niet gevoelig voor op dat moment, maar zoals vandaag zat ik op de bank en dan klimt ze af en toe op me en troost ik haar, wil ze weer weg en dan weer door met snikken/huilen/krijsen en na een poosje komt ze weer op me klimmen, etc etc. Zetten sommigen ook wel eens kindje op een neutrale plek? Ik vraag me af of ze dat überhaupt al wel begrijpen. Klinkt zo ongevoelig als ik hier zo typ hoe ik er mee omga, maar ze wil ook niks anders, zelfs dr lievelingsknuffel is niet goed.
Ik herken wat je schrijft over dat op je klimmen, knuffel halen, weer weglopen. Snikken huilen etc. Weer terugkomen. Ik laat hem dan meestal een beetje. Om de zoveel tijd stel ik wat voor, zullen we boekje lezen, met de duplo, puzzelen etc. Soms helpt dat (even) soms is /blijft het nee neee nee. Dan laat ik hem weer even.

Op neutrale plek zetten niet echt maar als hij na drie keer waarschuwen niet luistert (bijv lastig vallen van de hond of gevaarlijk doen op de leuning vd bank of tegen de tv duwen) pak ik hem op en zet hem in z'n speelhoek en zeg dan dat wat hij deed niet mag en dat hij maar met z'n huppelepup moet spelen. Meestal werkt dat. Vaak is hij wel ineens zo 'irritant' als ik net even wat wil doen, bijv koken of iets opruimen in de keuken oid. Of als ik net warme koffie heb.
Ik bereid me voor op een helse nacht na een heftige dag. Vriend heeft dienst en ligt dan op zolder (ivm vaak gebeld worden). Normaliter heb ik dan zoon dienst. Maar nu neemt hij de babyfoon mee en doe ik oordoppen in. Ik moet echt even rust. M'n hele lijf doet pijn. Kijk normaal uit naar werken maar nu niet. Bijna 30 weken nu. Begint toch echt pittig te worden zo :cry:
Excuss zeikmodus gaat weer uit.
@bedtijd, sinds een paar dagen heb ik zijn bedtijd verschoven van 19h naar 20h. Om 19h naar bed brengen was de laatste week standaard huilen. Blijkt hij gewoon nog niet moe te zijn en om dan in het donker te liggen is natuurlijk superstom. Helaas betekent dat niet dat hij ook een uur langer uitslaapt. Gewoon tot 6 uur zoals altijd.

@stomme buien, zoon is pas 14 maanden dus die snapt dat allemaal nog niet. Ik probeer hem op zo'n moment gewoon af te leiden.
Zoon begint momenteel te bijten als hij zijn zin niet krijgt, dus zet ik dan in de hoek. Haalt hem in ieder geval even uit het moment. Maar ik kan met zwangerschap niet zo veel hebben dus probeer wel geduldiger te zijn. Hij trekt inmiddels wel ook iets meer naar zijn vader maar na bijna 2 jaar alleen mama, mama, mama vind ik dat niet zo erg.
Als ze me wegduwt als ik wil troosten dan laat ik haar, ze komt naar me toe als ze wel een kusje /knuffel wil.

Hier bijt ze ook, daarstraks zo hart in mn tepel dat ik heel hard au riep en 'ben je betoeterd' daar moesttr ze van huilen. Maar ze zag dat ik pijn had en stopte met huilen om me een kusje te geven (aww) en dat werd een kopstoot met bij mij een tand door mn lip en weer huilen voor rozetje.
Stomme buien: hier ook nog niet echt.

Mijlpaal: vandaag voor het eerst "mamaaaaa" huilend bij het kdv achtergelaten. Ik weet dat het over is als ik uit beeld ben, maar :cry:
Ik heb het idee dat bedtijd hier niet helemaal goed gaat, maar ik weet niet hoe ik het anders zou doen.

We eten tussen 18.00 en 18.30 dus rond 19.00 uiterlijk klaar, dan nog even een kwartiertje tv (die kan ik weg gaan laten) dan naar boven, tandenpoetsen, luier, pyama, boekje, bed. Het is vaak dus 19.45/20.00 dat we in bed liggen. en soms is ze dan al een beetje over haar slaap heen (ze wrijft soms al in oogjes als we de auto uitkomen en nog moeten eten, maar is wel altijd vrolijk en oogt verder niet vermoeid.)

Gister begonnen het tv kwartiertje weg te laten, die ga ik denk ik tijdens het eten koken doen nu.
rosings schreef:
20-12-2018 10:56
Ik heb het idee dat bedtijd hier niet helemaal goed gaat, maar ik weet niet hoe ik het anders zou doen.

We eten tussen 18.00 en 18.30 dus rond 19.00 uiterlijk klaar, dan nog even een kwartiertje tv (die kan ik weg gaan laten) dan naar boven, tandenpoetsen, luier, pyama, boekje, bed. Het is vaak dus 19.45/20.00 dat we in bed liggen. en soms is ze dan al een beetje over haar slaap heen (ze wrijft soms al in oogjes als we de auto uitkomen en nog moeten eten, maar is wel altijd vrolijk en oogt verder niet vermoeid.)

Gister begonnen het tv kwartiertje weg te laten, die ga ik denk ik tijdens het eten koken doen nu.
Dat wilde ik net als tip geven :-D .

Dan heb je een makkelijke oppas waardoor koken wat sneller kan gaan, plus dat tv kijken vlak voor bedtijd de melatomine-aanmaak verstoord, zodat je moeilijker in slaap valt.

Bij ons is de regel dat er geen tv meer na het eten gekeken wordt. Als we per ongeluk een keer vroeg klaar zijn met eten, laten we het bad vollopen en zetten we zoon en dochter erin met wat speeltjes.

(Bij beiden gaat het licht tussen 19 en 19.30 uit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven