Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

donderdag 27 december 2018 om 16:30
Hmm een ringsling, daar ga ik eens even naar kijken. Bedankt voor de tip Aapje en Rosings.
Rosings, ik ben nog nooit in de Efteling geweest. is dat al leuk met een dreumes?
Aardbei, haha fijn is dat he. Hadden jullie wel reserve kleren voor hem mee?
Zoon gaat altijd flink poepen zodra hij bij mijn schoonouders thuis is, geen idee waarom maar het is vaste prik. dus ik had 2e kerstdag al extra luiers en kleren meegenomen en dat was maar goed ook.
Rosings, ik ben nog nooit in de Efteling geweest. is dat al leuk met een dreumes?
Aardbei, haha fijn is dat he. Hadden jullie wel reserve kleren voor hem mee?
Zoon gaat altijd flink poepen zodra hij bij mijn schoonouders thuis is, geen idee waarom maar het is vaste prik. dus ik had 2e kerstdag al extra luiers en kleren meegenomen en dat was maar goed ook.

donderdag 27 december 2018 om 16:47
Ik zou alleen door het sprookjesbos gaan met haar, fata morgana zou ze misschien wel mooi vinden, maar ik weet niet hoe veilig die karretjes zijn met kleintjes en je kan er niet uit als ze t eng vind ofzo.
Maar we hebben tot 15.30 geslapen, dus vandaag niet gelukt. Misschien zondag.
Lekker rustig wester
Maar we hebben tot 15.30 geslapen, dus vandaag niet gelukt. Misschien zondag.
Lekker rustig wester

donderdag 27 december 2018 om 16:53
donderdag 27 december 2018 om 18:29

donderdag 27 december 2018 om 20:02
Westerpaviljoen schreef: ↑27-12-2018 18:29Vrouw had een Munchkin beker voor dreumes gekocht, dus ik dacht mooi even proberen.
Op een of andere manier dacht ik dat je met je neus moest duwen om eruit te kunen drinken, dus ik 5 minuten worstelen en zoon wist het binnen 1 seconde hoe het moest![]()
![]()

donderdag 27 december 2018 om 22:20
Is het een succes? Hier wordt alleen uit een rietjesbeker gedronken, had ook een difrax oefenbeker met neus uitsparing, maar die moet ze niet.Westerpaviljoen schreef: ↑27-12-2018 18:29Vrouw had een Munchkin beker voor dreumes gekocht, dus ik dacht mooi even proberen.
Op een of andere manier dacht ik dat je met je neus moest duwen om eruit te kunen drinken, dus ik 5 minuten worstelen en zoon wist het binnen 1 seconde hoe het moest![]()
![]()
Sinds deze week is drinken uit mamas glas inees interessant. Ik zoek nog een goed alternatief. Hoe werkt die munchkin beker precies?

vrijdag 28 december 2018 om 05:58
Westerpaviljoen schreef: ↑27-12-2018 18:29Vrouw had een Munchkin beker voor dreumes gekocht, dus ik dacht mooi even proberen.
![]()
Ik had dat met de NUK Magic 360.. Zat daar maar naar te kijken, hoe dat water er uit kwam. En dat voor een ingenieur.. Dreumes zet die beker aan zijn mond en drinkt gewoon. Ik kreeg er geen slok uit

Die NUK komt trouwens beter uit de reviews dan de Munchkin. Alleen is NUK in Nederland slechter verkrijgbaar. In Duitsland stond in elke supermarkt een schap met NUK spullen

vrijdag 28 december 2018 om 06:52
Misschien een mannen-dingetje, deed mijn man ookWesterpaviljoen schreef: ↑27-12-2018 18:29Vrouw had een Munchkin beker voor dreumes gekocht, dus ik dacht mooi even proberen.
![]()

vrijdag 28 december 2018 om 09:46
@ Mushkin beker, mijn moeder heeft ook een hele tijd met die beker in haar gezicht gezeten
Ze snapte er geen klap van.
Dochter tot een goede 13 maanden ook niet en ineens dronk ze eruit.
Ze drinkt uit zo'n beetje alle bekers op dit moment en wil ook graag zelf uit een glas drinken. Nog niet zo heel erg handig, dus met enige moeite mag ik helpen.
We zijn nu weer in de potjesfase beland.. Ze is altijd een hele goede eter geweest, at volledig met de pot mee, maar sinds een week of 2 is dat over.
Ze wil niet eens proeven, schudt ( en zegt) gelijk nee en kijkt weg.
Heel soms wil ze na een paar minuten alsnog een hap proeven, maar even vaak is het zo dat ze begint te jammeren en niets wil.
Een potje eet ze wel op. Inhoud is soms hetzelfde en een groot verschil in structuur is het ook niet altijd.
Brood is geen probleem, yoghurt, fruit of een ander tussendoortje ook niet. Enkel het avondeten.
Niets zo veranderlijk als een dreumes.. Jeetje! Al zal het doorkomen van de kiezen ook meespelen denk ik.

Dochter tot een goede 13 maanden ook niet en ineens dronk ze eruit.
Ze drinkt uit zo'n beetje alle bekers op dit moment en wil ook graag zelf uit een glas drinken. Nog niet zo heel erg handig, dus met enige moeite mag ik helpen.
We zijn nu weer in de potjesfase beland.. Ze is altijd een hele goede eter geweest, at volledig met de pot mee, maar sinds een week of 2 is dat over.
Ze wil niet eens proeven, schudt ( en zegt) gelijk nee en kijkt weg.
Heel soms wil ze na een paar minuten alsnog een hap proeven, maar even vaak is het zo dat ze begint te jammeren en niets wil.
Een potje eet ze wel op. Inhoud is soms hetzelfde en een groot verschil in structuur is het ook niet altijd.
Brood is geen probleem, yoghurt, fruit of een ander tussendoortje ook niet. Enkel het avondeten.
Niets zo veranderlijk als een dreumes.. Jeetje! Al zal het doorkomen van de kiezen ook meespelen denk ik.
vrijdag 28 december 2018 om 10:25
Ja dat is lastig uit te leggen als ik er al zoveel moeite mee had he? Ha ha. Het werkt in ieder geval heel goed hier.aankleefsjaan schreef: ↑27-12-2018 22:20Is het een succes? Hier wordt alleen uit een rietjesbeker gedronken, had ook een difrax oefenbeker met neus uitsparing, maar die moet ze niet.
Sinds deze week is drinken uit mamas glas inees interessant. Ik zoek nog een goed alternatief. Hoe werkt die munchkin beker precies?

vrijdag 28 december 2018 om 11:13
Teckeltje88 schreef: ↑28-12-2018 11:03Volgens mij werkt die beker door de druk van de lippen tegen de rand waardoor die een beetje open gaat en er dus drinken uit komt. Als er geen druk op komt dan lekt beker niet/nauwelijks. Beter kan ik 't niet uitleggen.

vrijdag 28 december 2018 om 12:24
Maffe dreumessen met hun fases he Chantilly. Wij bieden zoon gewoon aan wat we hebben gekookt, wil hij het niet dan niet. Dan krijgt ie een extra grote bak Griekse yoghurt als toetje. Eet ie een paar dagen achter elkaar weinig, dan gaat er een banaan of muesli door zijn toetje. En natuurlijk koken we dan wat vaker dingen die zoon lekker vind zoals pasta.
Haha Wester, ik had dat met de vorige antilekbeker van zoon. Ik zoog me ongans en kreeg er niks uit. Zoon ook niet trouwens. Het ding is ongebruikt de prullenbak in gegaan. Inmiddels drinkt zoon uit alles: rietjesbeker, munchkin, gewone beker. Vanochtend dronk hij uit mijn glas, om deze vervolgens per ongeluk kapot te laten vallen.
Nou, ik heb een ringsling gekocht via MP. Thuis even wassen en dan ga ik eens uitproberen wat zoon en ik ervan vinden. Vriend denkt dat zoon er niet in zal willen. Ben benieuwd.
Haha Wester, ik had dat met de vorige antilekbeker van zoon. Ik zoog me ongans en kreeg er niks uit. Zoon ook niet trouwens. Het ding is ongebruikt de prullenbak in gegaan. Inmiddels drinkt zoon uit alles: rietjesbeker, munchkin, gewone beker. Vanochtend dronk hij uit mijn glas, om deze vervolgens per ongeluk kapot te laten vallen.
Nou, ik heb een ringsling gekocht via MP. Thuis even wassen en dan ga ik eens uitproberen wat zoon en ik ervan vinden. Vriend denkt dat zoon er niet in zal willen. Ben benieuwd.

vrijdag 28 december 2018 om 17:22
Munchkin - mijn dreumes, nu 18 maanden heeft niet uit een andere beker/fles gedronken als de munchkin of de NUK. Zelf vinden wij de NUK fijner in gebruik.
Efteling - wij zijn hier geweest toen zoon 16 maanden was. Hij vond het geweldig. Van die auto's die hij mocht besturen. De carnaval, droomvlucht en fata morgana waren heel mooi. Met mijn man heeft hij in van die ronddraaipannen gezeten. Zelfs dat was geweldig. De speeltuin hebben we geskipt.
Efteling - wij zijn hier geweest toen zoon 16 maanden was. Hij vond het geweldig. Van die auto's die hij mocht besturen. De carnaval, droomvlucht en fata morgana waren heel mooi. Met mijn man heeft hij in van die ronddraaipannen gezeten. Zelfs dat was geweldig. De speeltuin hebben we geskipt.

vrijdag 28 december 2018 om 19:43
Donor is echt donor en geen ouder, en dit is sowieso pas de 2e of 3e keer dat ik oppas heb voor iets leuks voor mezelf (buiten een werk cursus). Als ze dichterbij zouden wonen zou het wellicht vaker zijn. Meer als oom/tante achtigGlitterCupcake schreef: ↑28-12-2018 19:35Veel plezier Rosing! Is dat trouwens vaste prik, als in co-ouderschap, of iets speciaals dat Rozetje bij de donor is?
Ik ringsling nog steedsHet is zo makkelijk bij concerten en dergelijke.

vrijdag 28 december 2018 om 20:13
Ik vind de filmpjes van wrap you in love heel fijn.Teckeltje88 schreef: ↑28-12-2018 13:27Ik heb een ringsling maar vind 't dus best lastig en zoon wordt er ook niet perse blij van. Zijn er goede handige filmpjes op internet? Ik heb echt 't gevoel dat ik wat fout doe...