Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
Misschien vindt hij het toch ergens moeilijker dan hij wil toegeven, dat zijn vader nu met een andere vrouw gaat trouwen en 'echt' verder gaat zonder zijn moeder?
Het is niet jouw zoon, dus niet mee bemoeien.
Niet mee bemoeien! Je had de datum ook anders kunnen plannen natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom precies de dag na zijn verjaardag trouwen?

Een ‘kind’ van 20 is prima capabel om zelf te kiezen om wel of niet aanwezig te zijn.
Hoe is het contact verder?

Jullie kunnen niets anders doen dan je erbij neerleggen. Nu gaan trekken, gaat alleen maar averechts werken.
vitamined wijzigde dit bericht op 30-12-2018 08:23
0.36% gewijzigd
Ik snap jou helemaal! Respect voor je aanstaande trouwens dat hij zo kan reageren naar je zoon.
Ik vind het wat raar om een dag na een verjaardag van een kind in de 20 een bruiloft te plannen.
Maar ik vind zoon nog respectlozer en een vreemde actie.
Toch vind ik niet dat je er wat mee moet, het is tussen hem en zijn vader.
Leuk dat hij tot dusver mee heeft gedacht, maar blijkbaar was dat uit een soort beleefdheid en boeit het hem verder weinig.
Ik had het toevallig gister over relaties van mijn moeder die ze had toen ik in de 20 was en daar ging ook van alles langs me heen.
Wat heel belangrijk is voor je ouders is voor jou meer ter kennisgeving op die leeftijd. Misschien kan je vriend nog een andere broer of zus inschakelen om eens te polsen, wij onderling corrigeren elkaar wel.
Jillian76 schreef:
30-12-2018 08:22
Ik snap jou helemaal! Respect voor je aanstaande trouwens dat hij zo kan reageren naar je zoon.
Waarom respect? Ik vind het niet meer dan logisch om een kind van deze leeftijd zelf zijn beslissingen te laten maken.

En ik snap TO eigenlijk niet. Als vader zich er bij neerlegt, waarom moet zij er dan nog zo mee zitten? Ik denk dat vader deze situatie prima aanvoelt. En dat het goed is dat hij zijn eigen gevoel even opzij zet.
Ik zou je man adviseren om terug te appen of bellen met het volgende bericht:

Ik vind het jammer dat je hebt afgezegd. De plek op ons feest/bruiloft blijft vrij voor jou mocht je je op enig moment bedenken dan ben je altijd welkom om te komen ook wat later op de dag of in de avond.

Meer woorden zou ik er niet aan vuil maken want je stevent anders af op een conflict en je speelt die ex in de kaart.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-12-2018 08:36
5.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Bijzonder excuus. Ik denk dat hij niet wil, eigen besluit of geïndoctrineerd door zijn moeder.

Als vader zou ik hem zeggen dat ik het jammer vind dat hij er niet bij is, maar het blijft zijn eigen keuze.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vitamined schreef:
30-12-2018 08:27
Waarom respect? Ik vind het niet meer dan logisch om een kind van deze leeftijd zelf zijn beslissingen te laten maken.

En ik snap TO eigenlijk niet. Als vader zich er bij neerlegt, waarom moet zij er dan nog zo mee zitten? Ik denk dat vader deze situatie prima aanvoelt. En dat het goed is dat hij zijn eigen gevoel even opzij zet.
Omdat hij het conflict niet opzoekt en zoon de ruimte geeft, ondanks zijn verdriet hierom.
En ik begrijp TO, omdat ze het verdriet van haar aanstaande ziet en daar mag ze toch moeite mee hebben? Ze zegt toch nergens dat ze er iets mee wil doen, vraagt alleen om een mening.
Als een balletje? Wat bedoelt hij daarmee?
Dat hij een pak aanmoet waarin hij zich een (corps)bal voelt? Of dat hij zich een speelbal voelt in de relaties?
Vertel eens wat meer over die datum..hebben jullie daar bewust over nagedacht, trouwen vlak na de verjaardag van je partner's zoon?

Ik kan me helemaal voorstellen hoe een vervelende ex dat uitbuit.
ClumsyNinja schreef:
30-12-2018 08:33
Als een balletje? Wat bedoelt hij daarmee?
Dat hij een pak aanmoet waarin hij zich een (corps)bal voelt? Of dat hij zich een speelbal voelt in de relaties?

Dronken? Een kater?
Ik zou helemaal niet gaan trouwen als zijn ex nog zo'n dingetje is, en ook voor jou. Wat een focus leg je op haar. Een goed recept voor ruzies.

Verder hij is 20. Hij is lekker jong volwassen, en ziet vast niet dat zijn keuze om niet te komen zijn vader wat verdrietig maakt. En hij mag net zo goed zijn verjaardag vieren toch, net zo goed als jij denkt dat je het recht hebt op een bijzondere trouwdag. Laat hem lekker feesten joh en geniet van je trouwen.
Jullie reacties zitten idd in de lijn zoals wij die nu volgen.
Ik doe en wil er ook niks mee, geen drama van maken of iets dergelijks.
Heb alleen gezegd dat ik het niet begrijp en erg jammer vind voor mijn vriend dat zijn zoon er dus niet bij zal zijn.

Wat de datum betreft die hebben we in een erg leuke bui tijdens een leuke avond door middel van een spelletje met lootjes trekken (maanden en toen datum) bepaald. Toen beseften we dat die datum idd een dag na de verjaardag van zoon zou zijn maar zagen hier geen problemen in.
Zoon is op donderdag jarig en wij trouwen vrijdag aan het einde vd dag.

Ik ga me dus nergens mee bemoeien zoals ik al aangaf wilde alleen eens kijken hoe andere mensen tegen deze situatie aankeken meer niet.....
De datum is wellicht wat ongelukkig gekozen in dit geval. Ik zou er niks meer over zeggen tot de datum bijna daar is. Dan alsnog een keer mondeling uitnodigen of zeggen dat je het heel fijn zou vinden als hij ook zou komen.
Het-groepje schreef:
30-12-2018 08:25
Ik vind het wat raar om een dag na een verjaardag van een kind in de 20 een bruiloft te plannen.
Maar ik vind zoon nog respectlozer en een vreemde actie.
Toch vind ik niet dat je er wat mee moet, het is tussen hem en zijn vader.
Leuk dat hij tot dusver mee heeft gedacht, maar blijkbaar was dat uit een soort beleefdheid en boeit het hem verder weinig.
Ik had het toevallig gister over relaties van mijn moeder die ze had toen ik in de 20 was en daar ging ook van alles langs me heen.
Wat heel belangrijk is voor je ouders is voor jou meer ter kennisgeving op die leeftijd. Misschien kan je vriend nog een andere broer of zus inschakelen om eens te polsen, wij onderling corrigeren elkaar wel.
Waar maak je dat uit op? Misschien boeit het hem heel veel.

TS, waarom benoem je in de OP de houding van ex? Hoe is dat relevant in deze kwestie?Ik

Ik vraag me ook af wat je bedoelt met de graag of je dit moet accepteren. Wat is het alternatief, hoe ziet niet accepteren eruit?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 08:46
6.81% gewijzigd
omajanneke schreef:
30-12-2018 08:39
Ik zou helemaal niet gaan trouwen als zijn ex nog zo'n dingetje is, en ook voor jou. Wat een focus leg je op haar. Een goed recept voor ruzies.

Wat een onzin. Vriend van TO heeft geen issues met/over zijn ex, hij heeft voor TO gekozen.
Ex moet zich gewoon als een volwassene gaan gedragen.
Jillian76 schreef:
30-12-2018 08:32
Omdat hij het conflict niet opzoekt en zoon de ruimte geeft, ondanks zijn verdriet hierom.
En ik begrijp TO, omdat ze het verdriet van haar aanstaande ziet en daar mag ze toch moeite mee hebben? Ze zegt toch nergens dat ze er iets mee wil doen, vraagt alleen om een mening.
Ze vraagt of ze er iets van moet zeggen en of dat ze het moet accepteren. Dus ze overweegt wel degelijk om er iets mee te doen.
Waarom appen over zo een onderwerp? Práát eens gewoon met elkaar.
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 08:42
Jullie reacties zitten idd in de lijn zoals wij die nu volgen.
Ik doe en wil er ook niks mee, geen drama van maken of iets dergelijks.
Heb alleen gezegd dat ik het niet begrijp en erg jammer vind voor mijn vriend dat zijn zoon er dus niet bij zal zijn.

Wat de datum betreft die hebben we in een erg leuke bui tijdens een leuke avond door middel van een spelletje met lootjes trekken (maanden en toen datum) bepaald. Toen beseften we dat die datum idd een dag na de verjaardag van zoon zou zijn maar zagen hier geen problemen in.
Zoon is op donderdag jarig en wij trouwen vrijdag aan het einde vd dag.

Ik ga me dus nergens mee bemoeien zoals ik al aangaf wilde alleen eens kijken hoe andere mensen tegen deze situatie aankeken meer niet.....
Waarom vraag je dan of je er iets van moet zeggen?
himalaya schreef:
30-12-2018 08:45
Wat een onzin. Vriend van TO heeft geen issues met/over zijn ex, hij heeft voor TO gekozen.
Ex moet zich gewoon als een volwassene gaan gedragen.
Het zou niet mijn keuze zijn.
En wij weten niks over ex hier, alleen maar wat TO ervan vind en denkt te weten.
vivautrecht85 schreef:
30-12-2018 08:49
Ze vraagt of ze er iets van moet zeggen en of dat ze het moet accepteren. Dus ze overweegt wel degelijk om er iets mee te doen.
Klopt, had ik even over het hoofd gezien.
Het zal het laatste probleem niet zijn, denk ik. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen nu en de trouwdatum zit, misschien genoeg tijd om enigszins bij te draaien.
Kind woont bij moeder, en er wordt loyaliateit aan vader én moeder gevraagd. Ik weet niet hoe kind tegen het volgende huwelijk van pappa aankijkt, en welke rol de nieuwe partner hierin heeft.
Dat kun je hem alleen maar zelf vragen.
Als ex nog steeds jaloers en claimerig is, dan zal het initiatief bij de man gelegen hebben. En dan is de nieuwe vrouw in zijn leven een héél andere persoon dan wanneer er geen huwelijkspartner geweest was.
Zoon is loyaal aan zijn moeder, en de verjaardag een smoesje, verwacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven