Zoon en bruiloft
zondag 30 december 2018 om 08:13
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.
Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)
1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.
Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.
Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.
Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.
Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....
Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?
Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......
Graag jullie mening.....
zondag 30 december 2018 om 09:49
Ja en op die dag wil je dat wellicht vieren met vrienden, misschien de stad in gaan. Een borreltje erbij, kan het zomaar laat worden hè?
zondag 30 december 2018 om 09:49
mag iemand zelf weten of die wel of niet en hoe die trouwt?redbulletje schreef: ↑30-12-2018 09:47Dit ja. De samenwoonrelatie van zijn ouders was voor hem waardevoller dan zo'n suf trouwpapiertje van zijn vader met 'n nieuwe vlam. Dat moeders zo'n maandagochtendhuwelijk gedaan heeft past beter bij de situatie. Of gewoon niet trouwen. Zeker niet voor TO die al getrouwd en weduwe werd. Dan lijkt me trouwen iets wat bij haar eerste man hoorde en niet iets wat je nog eventjes over wil doen met 'n nieuwe.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:50
1.34% gewijzigd
zondag 30 december 2018 om 09:50
Oké, inderdaad, ik zou ook niet willen dat er iemand, zeker een zoon niet, uit verplichting op mijn huwelijk is.
Kan me wel voorstellen dat er naast TO en vader meerdere wat van zullen vinden en dit misschien uitspreken naar hem. Misschien zet het hem aan het denken en verandert hij nog van mening. Zo niet, niets aan te doen en enigszins accepteren. Maar dan nog kan ik me goed voorstellen dat dit wel wat negatiefs zal doen aan de relatie omdat er toch teleurstelling en verdriet bij komt kijken.
Nee daarom mag ik het bijzonder vinden ook al vind jij daar uiteraard weer iets van.TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 09:48Weer wat anders dan agenda's naast elkaar leggen en een datum pikken. Maakt het wat uit hoe iemand zijn trouwdatum kiest?
Als pa en TO zoveel waarde hechten aan een volwassen opstelling van zoon dan hadden ze hem ook als volwassene serieus moeten nemen en de datum moeten voorleggen ipv gewoon plannen. Enerzijds behandelen ze hem als een klein kind dat niet betrokken hoeft te worden, anderzijds worden er allerlei verwachtingen door zijn strot gedouwd waar hij naar moet schikken want als heuse volwassene is enig besef van fatsoen wel op z'n plaats. Lekkere dubbele signalen. Daar zou ik ook mijn reet mee afvegen als ik zoon was.DEM89 schreef: ↑30-12-2018 09:44Het is toch gewoon zoals het is. Ik zou het ook een beetje gek vinden dat als jij zegt dat je niet op het huwelijk komt van je vader en hij zegt oh jammer maar is je eigen keuze! Zoon kan zich toch ook wel een voorstelling maken dat vader hier teleurgesteld om kan zijn? Ik zeg niet dat het daarna ruzie is en dat het contact verbroken wordt. Maar ik kan me goed indenken dat dit moeilijk te verkroppen is.
zondag 30 december 2018 om 09:51
Fijne instelling heb je. Dus er moet met alle kinderen overlegt worden over een datumCafetière schreef: ↑30-12-2018 09:50Als pa en TO zoveel waarde hechten aan een volwassen opstelling van zoon dan hadden ze hem ook als volwassene serieus moeten nemen en de datum moeten voorleggen ipv gewoon plannen. Enerzijds behandelen ze hem als een klein kind dat niet betrokken hoeft te worden, anderzijds worden er allerlei verwachtingen door zijn strot gedouwd waar hij naar moet schikken want als heuse volwassene is enig besef van fatsoen wel op z'n plaats. Lekkere dubbele signalen. Daar zou ik ook mijn reet mee afvegen als ik zoon was.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:51
4.74% gewijzigd
Net zoveel als iemand zelf mag weten of hij wel of niet komt
Precies wat ik eerder bedoelde dat voor mij het feest dan niet door zou gaan.
zondag 30 december 2018 om 09:52
Mag iemand zelf weten of die wel of niet naar de bruiloft komt?
Helemaal mee eens, dat is in mijn ogen ook hetgeen dat nu zorgt voor de weerstand.Cafetière schreef: ↑30-12-2018 09:50Als pa en TO zoveel waarde hechten aan een volwassen opstelling van zoon dan hadden ze hem ook als volwassene serieus moeten nemen en de datum moeten voorleggen ipv gewoon plannen. Enerzijds behandelen ze hem als een klein kind dat niet betrokken hoeft te worden, anderzijds worden er allerlei verwachtingen door zijn strot gedouwd waar hij naar moet schikken want als heuse volwassene is enig besef van fatsoen wel op z'n plaats. Lekkere dubbele signalen. Daar zou ik ook mijn reet mee afvegen als ik zoon was.
En ondertussen dit ook nog eens allemaal via de app blijven bespreken en allerlei dingen voor zoon invullen. Lekker volwassen weer.
anoniem_68c7e8bf4fc45 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:53
9.02% gewijzigd
Dat zou voor mij juist benadrukken wat 'n lul dat ie nooit getrouwd is met zijn moeder toen ze 'n kind kregen. Dit geneuzel op oudere leeftijd met volwassen kinderen. Doe maar normaal en ga samenwonen ipv die trouwpoppenkast.Pindakaasjes schreef: ↑30-12-2018 09:49Is zoon de Kroonprins ofzo?
zijn vader gaat voor de 1e keer trouwen!!
Wat een verwaande kwast dat hij uitslapen na een avondje doorzakken daar boven plaatst.
Je zou haast blij kunnen zijn dat zo'n arrogant ventje wegblijft!
zondag 30 december 2018 om 09:53
Cafetière schreef: ↑30-12-2018 09:50Als pa en TO zoveel waarde hechten aan een volwassen opstelling van zoon dan hadden ze hem ook als volwassene serieus moeten nemen en de datum moeten voorleggen ipv gewoon plannen. Enerzijds behandelen ze hem als een klein kind dat niet betrokken hoeft te worden, anderzijds worden er allerlei verwachtingen door zijn strot gedouwd waar hij naar moet schikken want als heuse volwassene is enig besef van fatsoen wel op z'n plaats. Lekkere dubbele signalen. Daar zou ik ook mijn reet mee afvegen als ik zoon was.
Eens.
zondag 30 december 2018 om 09:53
Nee als ouder zijnde denk je daar zelf bij na lijkt me.TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 09:51Fijne instelling heb je. Dus er moet met alle kinderen overlegt worden over een datum
zondag 30 december 2018 om 09:54
redbulletje schreef: ↑30-12-2018 09:52Dat zou voor mij juist benadrukken wat 'n lul dat ie nooit getrouwd is met zijn moeder toen ze 'n kind kregen. Dit geneuzel op oudere leeftijd met volwassen kinderen. Doe maar normaal en ga samenwonen ipv die trouwpoppenkast.
Eens.
zondag 30 december 2018 om 09:54
Wat precies is gelul?
zondag 30 december 2018 om 09:55
Wel als de datum de dag voor, na of gelijk valt met een andere belangrijke datum. En in dit geval ook omdat ze van zoon van alles verwachten en geen rekening willen houden met hem. Wel zo eerlijk om het dan gewoon bespreekbaar te maken. Dus óf je plant op eigen houtje die datum en houdt er rekening mee dat zoon niet wil, óf je wilt hem er graag bij en bespreekt daarom de datum met hem.TanteBedelia schreef: ↑30-12-2018 09:51Fijne instelling heb je. Dus er moet met alle kinderen overlegt worden over een datum