Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
vitamined schreef:
30-12-2018 10:02
Maar stel dat het een excuus is, omdat zoon niet naar de bruiloft wil komen, dat is toch ook prima?
Het kan, ook voor jongvolwassenen, best nog een impact hebben.

Toen man en ik trouwden, hadden we samen al drie kinderen en hadden de kinderen van mijn man (toen 18 en 20) mij helemaal geaccepteerd en waren ze ook echt onderdeel geworden van mijn familie. De jongste woonde bij ons, de oudste op zichzelf.
We hadden een goede relatie.

Maar ze vonden het wel een vreemd idee dat hun vader opnieuw ging trouwen (dachten dat het ‘vragen om problemen was’).
We hebben ze vanaf het begin duidelijk gemaakt dat we het fijn zouden vinden als ze kwamen, maar als het niet goed voelde, ze geen enkele verplichting hadden.

Uiteindelijk waren ze er allebei bij en dat vonden wij heel erg fijn! Maar het was ook prima geweest als zij, om hun eigen redenen, liever niet hadden willen komen.
Dit vind ik een mooi
Gewoon accepteren als ze niet komen

Het kan alleen naar scheve gezichten , verwijdering in band leiden als je daar zelf voor kiest
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Kun je de datum niet meer verzetten?
Wat een drama om een activiteit de dag na je verjaardag. Als het nu op zijn verjaardag zou zijn had ik het beter begrepen. Hoeveel dagen moet je eigenlijk sowieso rekening houden met het volwassen kind rondom zijn verjaardag? Ik hoop niet dat je man ooit doodgaat op zijn verjaardag! Deed mijn schoonmoeder namelijk wel op de verjaardag van mijn man. Krijg je dat verwijt weer.l. Heb je wel gezegd dat de drank gratis is? Bij onvolwassenen wil dat argument soms nog wel eens helpen.

Sommige dingen doe je gewoon omdat je weet dat een voor jou belangrijk persoon dat zou waarderen. Ik vind begrafenissen vreselijk, maar ik zit er wel voor de nabestaanden (die belangrijk voor mij zijn)
toffifee wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:10
8.21% gewijzigd
ViezeHond schreef:
30-12-2018 10:06
:yes:
Schrijven jullie tzt een verslagje voor 'afschuwelijke-bruiloften-en-andere-partijen'?
Ik had niet verwacht dat iedereen hier over elkaar heen zou buitelen naar aanleiding van mijn topic....

Wij hebben aangegeven, kort nadat we dus een datum hadden, bij zijn dat het de dag na zijn verjaardag zou zijn. Dit vind hij geen probleem en was blij voor ons en enthousiast over alles.

Dit was in maart van dit jaar......nu in december komt hij met de mededeling dat hij niet komt omdat hij gaat stappen en dan waarschijnlijk te dronken zal zijn om op de bruiloft te komen.

En het feit dat vader niet met moeder is getrouwd in al die jaren heeft een reden die ik hier buiten laat.....

Vandaar onze toch wel teleurgestelde reactie op de mededeling.....
toffifee schreef:
30-12-2018 10:08
Wat een drama om een activiteit de dag na je verjaardag. Als het nu op zijn verjaardag zou zijn had ik het beter begrepen. Hoeveel dagen moet je eigenlijk sowieso rekening houden met het volwassen kind rondom zijn verjaardag? Ik hoop niet dat je man ooit doodgaat op zijn verjaardag! Deed mijn schoonmoeder namelijk wel op de verjaardag van mijn man. Krijg je dat verwijt weer.l. Heb je wel gezegd dat de drank gratis is? Bij onvolwassenen wil dat argument soms nog wel eens helpen.

Sommige dingen doe je gewoon omdat je weet dat een voor jou belangrijk persoon dat zou waarderen.
Overlijden, wat je over het algemeen niet pland, vergelijken met een geplande bruiloft. Echt 🤦🏻‍♀️
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 09:11
Misschien een rare vergelijking maar stel je hebt een uitvaart na je verjaardag ga je daar dan ook niet heen om de zelfde reden?
Een 20-jarige die aan drank en drugs doet misschien wel niet.
Opzich is lootje trekken met datums wel een "grappig idee'

Zou het zelf niet doen

Maar hoe moeilijk was het om een paar datums uit te kiezen die niet in de buurt van verjaardagen zijn van kinderen ( of bijvoorbeeld andere datums die belangrijk zijn voor de kinderen)

Maar goed dat is achteraf gezwets

Ik zal het namelijk wel op die manier gedaan hebben
Datums kiezen die niet in de buurt komen van dagen met eens ander betekenis
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:17
23.47% gewijzigd
yette schreef:
30-12-2018 10:09
Schrijven jullie tzt een verslagje voor 'afschuwelijke-bruiloften-en-andere-partijen'?
Absoluut!! :lol:
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 10:11
Ik had niet verwacht dat iedereen hier over elkaar heen zou buitelen naar aanleiding van mijn topic....

Wij hebben aangegeven, kort nadat we dus een datum hadden, bij zijn dat het de dag na zijn verjaardag zou zijn. Dit vind hij geen probleem en was blij voor ons en enthousiast over alles.

Dit was in maart van dit jaar......nu in december komt hij met de mededeling dat hij niet komt omdat hij gaat stappen en dan waarschijnlijk te dronken zal zijn om op de bruiloft te komen.

En het feit dat vader niet met moeder is getrouwd in al die jaren heeft een reden die ik hier buiten laat.....

Hebben jullie elkaar nou al gesproken?
Wie weet zit die zoon wel te appen terwijl hij met zijn vrienden is stappen.
Wat een ongelofelijk gezeur toch over die datum, als het nu op de verjaardag zelf was gepland was het iets anders geweest, maar nu? Kom nou toch, op die leeftijd sloeg ik regelmatig een nacht over ivm stappen, dus: s’avonds een vent - de volgende dag een vent. ik denk dat de zoon idd opgestookt is door zijn moeder en zou je man even -in levende lijve!- met hem af laten spreken om het te bespreken.
blauw-vinkje schreef:

Nu is het opeens onze teleurgestelde reactie

Waarom haal jij in je OP en bij extra info wel de ex erbij

Dat is zo overbodig
elske1975 schreef:
30-12-2018 10:12
Waar haal je dat drugs nou weer vandaan?
elske1975 schreef:
30-12-2018 10:12
De reden waarom je vriend niet met zijn ex is getrouwd, hoef je niet te vermelden hoor. Het feit dat ze samen besloten kinderen te krijgen en groot te brengen, zegt genoeg.
Wat wordt er een drama van gemaakt hier zeg!
Zoon is zielig en krijgt niet genoeg respect omdat hij niet de hele dag kan uitslapen na een avondje zuipen voor zijn verjaardag! Ah' Goshie!
apestaartje30 schreef:
30-12-2018 10:03
Mijn moeder trouwde de tweede keer ook twee dagen na mijn verjaardag. (Oké, moet vermeld dat ze mijn verjaardag wel eens was vergeten) Mij deed dat verdriet. Ik schat dat ik ook rond de twintig was.
Haar kennende zou het elk jaar groot gevierd worden, als de ogen maar op haar gericht waren. Mijn verjaardag het weekend erna vieren kon ik wel vergeten.

Uiteraard ben ik gegaan, met die leeftijd voelde dat nog verplicht. Achteraf had ik assertiever moeten zijn. Ik snap zoon wel.

Hier dacht ik ook gelijk aan. Als het mensen zijn die hun trouwdag jaarlijks willen vieren en zoon wil zijn verjaardag blijven vieren, dan gaat dat ook elke keer weer gezeik opleveren. Ik had een datum wat verder weg van een van de verjaardagen gekozen, ook ivm verdere toekomstige vieringen.
blauw-vinkje schreef:

In maart dit jaar waren jullie vrij recent bij elkaar of niet?
Sorry maar er gemiddelde 20 jarige kan wel 4 dagen kermis/carnaval vieren en daar helemaal na de kloten gaan. Maar de dag na je verjaardag na de bruiloft van je pa gaan kan niet. Als hij nou tegen zijn pa had gezegt pa leuk dat je trouwt na mijn verjaardag maar je snapt toch wel dat ik niet 100% fit ben zou ik wel snappen.

Vooral als de zoon in het begin niet moeilijk deed over de datum en nu wel moet er meer achter zitten dan zijn verjaardag. Heeft hij geen broers of zussen ? Want als mijn broertje deze houding zou aannemen zou ik graag willen weten waarom om het te kunnen snappen.
lucky82 schreef:
30-12-2018 10:16
Zoon heeft zich inmiddels ontpopt tot een verslaafde die zijn familie verwaarloosd
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:28
2.60% gewijzigd
apestaartje30 schreef:
30-12-2018 10:03
Mijn moeder trouwde de tweede keer ook twee dagen na mijn verjaardag. (Oké, moet vermeld dat ze mijn verjaardag wel eens was vergeten) Mij deed dat verdriet. Ik schat dat ik ook rond de twintig was.
Haar kennende zou het elk jaar groot gevierd worden, als de ogen maar op haar gericht waren. Mijn verjaardag het weekend erna vieren kon ik wel vergeten.

Uiteraard ben ik gegaan, met die leeftijd voelde dat nog verplicht. Achteraf had ik assertiever moeten zijn. Ik snap zoon wel.

Wat verdrietig Apestaartje.
Stomme keus die datum.
Op al zijn verjaardagen zal zoon aan zijn vaders huwelijk denken!
Of hij nu wel of niet gaat...
En als zoon besluit niet te komen is het voor vader ook geen gelukkige dag en zal hij er ieder jaar aan herinnert worden.
Verzetten to.
Browniechocolate schreef:
30-12-2018 10:26
Sorry maar er gemiddelde 20 jarige kan wel 4 dagen kermis/carnaval vieren en daar helemaal na de kloten gaan. Maar de dag na je verjaardag na de bruiloft van je pa gaan kan niet. Als hij nou tegen zijn pa had gezegt pa leuk dat je trouwt na mijn verjaardag maar je snapt toch wel dat ik niet 100% fit ben zou ik wel snappen.

Vooral als de zoon in het begin niet moeilijk deed over de datum en nu wel moet er meer achter zitten dan zijn verjaardag. Heeft hij geen broers of zussen ? Want als mijn broertje deze houding zou aannemen zou ik graag willen weten waarom om het te kunnen snappen.
Zijn broer zal hier zeker ook vragen over hebben daar twijfel ik niet over ......of het een verschil gaat maken wat zijn broer er van vind ....geen idee....
Star² schreef:
30-12-2018 10:25
In maart dit jaar waren jullie vrij recent bij elkaar of niet?
Eind mei 2017 4 weken bij elkaar en nu al denken dat trouwen een goed idee is waar iedereen heel erg enthousiast over is?
granny71 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 10:40
Reden: verkeerd gelezen
0.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven