verkering moeder

30-12-2018 10:45 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het gewoon van mij afschrijven.
Ik erger mij aan mijn bejaarde moeder die zich als een puber gedraagt.
Ze heeft sinds 2 jaar "verkering" en het wordt alleen maar erger!
Constant handjes vasthouden en kusjes geven, openbare liefdesverklaringen op Facebook, ....
Normaal zou ik zoiets schattig vinden. Maar als het je eigen moeder is is het heel bizar en niet fijn! Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer.
Waarom kan ik dit toch allemaal zo slecht relativeren, want ik zie wel dat ze gelukkig is.
rozamunda schreef:
30-12-2018 11:33
ja dan krijg je dat waarschijnlijk weer. dat je haar geen goedheid toewenst. en dat net als hier werd geopperd je zogenaamd wel jaloers zal zijn of dat ze op die leeftiijd uitgerangeerd zijn. en dat is natuurlijk allemaal onzin.

ken je de man zelf redelijk goed ondertussen. en vind je hem ook aardig of heb je bepaalde bedenkingen bij hem.
Het is een sympathieke man en kan goed met hem opschieten.
Polsjef schreef:
30-12-2018 11:35
Ik herken het deels....vader hier ook weer aan de vriendin. Vermoed dezelfde leeftijdscategorie. Heb haar nog niet ontmoet omdat het vriendin nummer zoveel is en ik eerst wilde afwachten of het echt hecht is.

Mijn vader is wel gelukkig en dat heeft mijn voorkeur wel in plaats van eenzaam. Maar zou het ook niet fijn vinden als ze nog meer gaan puberen dan ze al doen. Soms trek ik mijn wenkbrauwen ook op hoor.

Vergeet echter niet dat ouderen ook weer kunnen teruggaan in gedrag als ze ouder worden. Dat ze zich jonger gaan gedragen dan ze zijn.
Ben benieuwd of zij zo klef zullen zijn. Merk jij ook dat dat gezond verstand precies zoek raakt?
Bedankt voor alle reacties! Ik zou op iedereen wel willen reageren.
poker wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:46
76.70% gewijzigd
Poker schreef:
30-12-2018 10:58
Jaloers ben ik zeker niet. Ik ben zelf gelukkig met mijn man.
Het puber gedrag is echt wel overdreven hoor. Zelfs mijn schoonouders zeiden me al lachend (meer uitlachend) na een bezoek aan haar dat "het wel hele dikke liefde is tussen die 2" en dat ze mekaar geen seconde loslaten.
Een man? In de OP kom je over als een puber. Mijn eerste gedachte was ook "hoe oud dan en wat vindt TO bejaard"
Gezond verstand zoekraken niet echt maar op een verjaardag zit pa met haar te appen in plaats van te praten met ons. Aan de andere kant is hij ook veel meer aandacht gaan geven....zij denkt er aan en hij voert het richting ons uit. Het is dus wat dubbel.

Maar ik blijf er bij dat ik mijn vader graag gelukkig zie en dat is hij echt. Dat is mij alles waard.
Ik kan me ergens voorstellen dat dit na 2 jaar begint te vervelen, dat geklef.
Dat je gewoon even je moeder 'normaal' wilt zien doen.

Vooral in gezelschap zou ik me inderdaad misschien ook een beetje generen.
Zaken worden ineens anders wanneer het je eígen moeder is.

Waarom kan ze opeens niet meer normaal doen in gezelschap?
Moet er iets bewezen worden?
Ik kan niet in detail treden wegens herkenbaarheid maar ik merkte ook wel aan de dame die bij haar op de kamer lag in het ziekenhuis, iemand van haar eigen leeftijd, dat ze hun gedrag niet fijn vond.
poker wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:47
60.82% gewijzigd
Delhi23 schreef:
30-12-2018 16:36
Ik kan me ergens voorstellen dat dit na 2 jaar begint te vervelen, dat geklef.
Dat je gewoon even je moeder 'normaal' wilt zien doen.

Vooral in gezelschap zou ik me inderdaad misschien ook een beetje generen.
Zaken worden ineens anders wanneer het je eígen moeder is.

Waarom kan ze opeens niet meer normaal doen in gezelschap?
Moet er iets bewezen worden?
Maar tegenover mij heeft ze toch niks te bewijzen, dus dat snap ik dan weer niet.
poker wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:49
9.43% gewijzigd
Poker schreef:
30-12-2018 16:57
Zou goed kunnen want in haar ogen is elke andere bejaarde dame verliefd op hem (en dat denkt hij zelf ook) Maar tegenover mij heeft ze toch niks te bewijzen, dus dat snap ik dan weer niet.
Wat een apart gedrag vertoont jouw moeder, als ik alles lees wat je schrijft.
Gaat het wel goed met haar?
minnimouse schreef:
30-12-2018 17:10
Wat een apart gedrag vertoont jouw moeder, als ik alles lees wat je schrijft.
Gaat het wel goed met haar?
Hoe bedoel je?
Dat ze zich eigenlijk zelf niet aan haar eigen principes houdt?
Je schrijft:

"Ze stelt zich ook helemaal afhankelijk van hem op. Met familie, kennissen, vriendinnen zoekt ze helemaal geen contact meer. "

Dit zou ik van iedereen in een relatie zorgelijk vinden na, zeg pakweg, de eerste zes maanden. Straks raakt het toch uit, of overlijdt hij, en dan heeft ze straks niemand meer.
Poker schreef:
30-12-2018 16:57
Zou goed kunnen want in haar ogen is elke andere bejaarde dame verliefd op hem (en dat denkt hij zelf ook) Maar tegenover mij heeft ze toch niks te bewijzen, dus dat snap ik dan weer niet.
Ze moet de verliefdheid voortdurend aan haar partner en aan haar omgeving bewijzen. Dubbelop.
Vandaar het demonstratieve gedrag.
Was je moeder altijd al zo inconsequent?
Poker schreef:
30-12-2018 17:13
Hoe bedoel je?
Dat ze zich eigenlijk zelf niet aan haar eigen principes houdt?
Nou, gewoon alles bij elkaar opgeteld.
Vroeger zwaar vallen over een kleinkind die haar verkering een kusje geeft, nu zelf zo erg zitten kleffen dat mensen erover roddelen.
Vroeger iets vinden van iemand die iets begon met een man wiens vrouw aan de sukkel was en dat nu zelf ook doen.
En dan ook nog denken dat alle andere vrouwen verliefd zijn op haar vriend. Plus dat ze niemand meer belt/contacteert.

Misschien normaal als je net 3 weken verliefd bent, maar na 2 jaar vind ik het wel apart.
Veranderend gedrag kan een symptoom zijn van beginnende dementie.
Ja, zo denk ik er ook over minnimouse, het is allemaal nogal apart!
Kintsugi, inconsequent ja, maar op kleinigheden.
rozamunda schreef:
30-12-2018 10:54
ik zou er ook niet aan moeten denken als ze weduwe is. als ze al jaren gescheiden zou zijn is het denk anders.
heeft in mijn ogen niets met jaloezie te maken.

Mijn moeder is 66 en nu 5 jaar weduwe, ik zou het geweldig voor haar vinden als ze nog een nieuwe vriend kreeg.
Er lan toch nooit iemand tippen aan mijn vader waarmee ze 40 jaar getrouwd was ,
Mensen kijken makkelijker (en liever) naar een ander dan naar zichzelf.
Dat valt mij ook op.

Heb je er weleens met haar over gepraat?
Hoe ver gaat hun fysieke contact tijdens sociale gelegenheden?
Je vindt zo weinig te lezen over oude mensen hoe zij verliefdheid ervaren of over hoe zij nu denken tegenover vroeger. Want is het ouderdom, verliefdheid of is het begin van dementie.
De volgende keer toch maar eens zeggen dat ze overdrijft maar dan zal ze wel op haar tenen getrapt zijn en ik ben maar bang dat ze zich van mij ook helemaal gaat verwijderen.
poker wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:50
21.10% gewijzigd
rozamunda schreef:
30-12-2018 11:11
heeft ze ook nog familie van haar overleden man (jouw vader) op FB? dan mag ze ook wel wat indimmen vind ik.
Wat een vreselijke arrogante houding heb jij dan zeg!
Indimmen....
Delhi tijdens siciale gelegenheden zonderen ze zich altijd af van de rest. En laten ze elkaars hand niet los, hoe raar ze er dan vaak ook bijzitten om toch maar niet zonder handjes te zitten.
Ik ben bang om haar aan te spreken, bang dat ze dingen gaat verdraaien, bang dat ze zich ook van mij gaat verwijderen.
sandy1974 schreef:
30-12-2018 17:27
Mijn moeder is 66 en nu 5 jaar weduwe, ik zou het geweldig voor haar vinden als ze nog een nieuwe vriend kreeg.
Er lan toch nooit iemand tippen aan mijn vader waarmee ze 40 jaar getrouwd was ,
61 is ook veel te jong om al weduwe te zijn.
Ik denk dat jij je schaamt voor het gedrag van je moeder en wat ' anderen daar wel niet van zullen denken.'
Mogelijk is die schaamte groter dan haar gedrag an sich.
Kan dit kloppen, wat ik nu zeg?
zou ik in jou plaatst staan, Poker, dan zou ik er dus zeker iets van zeggen. ik vind dat zo onbeleefd, al dan niet afzonderen en dan elders gaan plakken. maakt niet uit welke leeftijd
desnoods vraag je wat ze ervan zou vinden als jij dat gedrag zou vertonen en of ze nog weet hoe ze dat vroeger afkeurde.
en is ze op haar tenen getrapt en voel je je er later niet prettig onder dan laat je het gewoon gaan. maar dan heb je het iig uitgesproken.
Wat ben je dan sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven