Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Meds schreef:
31-12-2018 08:48
En daarna kind in wipstoel voor de tv en samen voetbal kijken en worst eten
BIERRRRRRRR!!!!!!!
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
Ik voel ook een nieuw stokpaardje opborrelen: mijn kinderen hadden geen restrictie op hun schermtijd.

Echt, waarom openen mensen steeds weer topics daarover, die vervolgens allemaal hetzelfde verlopen?

En echt, waarom reageer ik er steeds weer?
😂
Solomio schreef:
Ik voel ook een nieuw stokpaardje opborrelen: mijn kinderen hadden geen restrictie op hun schermtijd.

Echt, waarom openen mensen steeds weer topics daarover, die vervolgens allemaal hetzelfde verlopen?

En echt, waarom reageer ik er steeds weer?
OMDAT JE GEEN SCHERMTIJD HEBT
Volgends mij is het heel ingewikkeld om tegenwoordig babies te hebben. Een dochter van een vriendin is onlangs bevallen. Ik wist allemaal niet wat ik hoorde. “Bevallingsplan en kraamplan”.
Alles op schrift wat wel en niet. Uiteraard ging het bevallingsplan naar de gallemiezen want ziekenhuisopname ivm iets. En daar is baby ook geboren dus weg met het bevallingsplan.
Het kraamplan is wel operationeel. Baby mag geen “prikkels” en alleen aangeraakt worden de ouders. Zelfs de grootouders niet 😱

Behalve bij mijn buren, tot mijn grote tevredenheid doen zij het ongeveer hetzelfde als wij vroeger. Normaal.
Toen de baby er was zei buurman: wat heb je je muziek toch zacht ineens (soms moet dat even een uurtje hard hier dus ik dacht: oeps jonge ouders, niet meer hard) ik hoor niks meer, doe even normaal ja.
yasmijn schreef:
31-12-2018 09:07
Volgends mij is het heel ingewikkeld om tegenwoordig babies te hebben. Een dochter van een vriendin is onlangs bevallen. Ik wist allemaal niet wat ik hoorde. “Bevallingsplan en kraamplan”.
Alles op schrift wat wel en niet. Uiteraard ging het bevallingsplan naar de gallemiezen want ziekenhuisopname ivm iets. En daar is baby ook geboren dus weg met het bevallingsplan.
Het kraamplan is wel operationeel. Baby mag geen “prikkels” en alleen aangeraakt worden de ouders. Zelfs de grootouders niet 😱

Behalve bij mijn buren, tot mijn grote tevredenheid doen zij het ongeveer hetzelfde als wij vroeger. Normaal.
Toen de baby er was zei buurman: wat heb je je muziek toch zacht ineens (soms moet dat even een uurtje hard hier dus ik dacht: oeps jonge ouders, niet meer hard) ik hoor niks meer, doe even normaal ja.
Wij deden het aantoonbaar beter. Onze kinderen zijn groot
S-Meds schreef:
31-12-2018 09:12
🤩😂
S-Meds schreef:
31-12-2018 09:12
Ja wij konden het ook nog redden zonder een papa dag. ( vind het nog steeds een k*t woord)
TanteBedelia schreef:
31-12-2018 10:02
Ja wij konden het ook nog redden zonder een papa dag. ( vind het nog steeds een k*t woord)
Belachelijk woord. Al die nieuwlichterij.
S-Meds schreef:
En daarna kind in wipstoel voor de tv en samen voetbal kijken en worst eten
Ja ik stond net ook "raar"te kijken dat peuter nog een plakje worst kreeg bij de slager. Dat dat nog mag anno 2018. Kijken of het nog in 2019 mag. En ik was niet eens bij een "vega"slager.
TanteBedelia schreef:
31-12-2018 10:04
Ja ik stond net ook "raar"te kijken dat peuter nog een plakje worst kreeg bij de slager. Dat dat nog mag anno 2018. Kijken of het nog in 2019 mag. En ik was niet eens bij een "vega"slager.
Kind heeft toch wel netjes bedankt hè?
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
TanteBedelia schreef:
31-12-2018 10:04
Je kan er vast vanuit gaan dat als de moeder vlees koopt, de bijbehorende peuter niet op zo'n achterlijk vegan dieet staat ;-D
Solomio schreef:
31-12-2018 10:05
Kind heeft toch wel netjes bedankt hè?
Met speen in de mond hoorde ik iets zachtjes uit borrelen..
yasmijn schreef:
31-12-2018 09:07
Er staat hopelijk wel in dat de baby binnenkort moet beginnen met voorbereiden van de spreekbeurt in groep 7.
bethweeter schreef:
31-12-2018 10:09
Er staat hopelijk wel in dat de baby binnenkort moet beginnen met voorbereiden van de spreekbeurt in groep 7.
:rofl:
Ik ben werksgewijs veel in winkels en hoorde van een Turkse eigenaar dat hij voor de grap aan 'hipster kinderen' zoals hij ze noemde lollies gaf.
Gewoon leuk om te zien hoe die ouders dan in paniek raken.
Gaf een briljante imitatie van zo'n moeder die dan niet vervelend wil doen maar het wel heel erg vind.
een moeder ging pedagogisch ruilen en gaf haar telefoon aan de peuter, deed een heel toneelstuk dat ze de lolly opat
(zijn vrouw lag er in tranen naast toen hij het nadeed, stagiaire deed kind na dat de telefoon te pakken had)
heel veel pijn aan haar tanden kreeg en subiet naar huis moest om de tanden te poetsen.
Stagiaire deed fantastische imitatie van kind dat het geen ene bal interesseerde terwijl de eigenaar 'mamma heeft nu pijn aan de tandjes, zielig he voor mamma' kweelde.
Briljant.
Maargoed, ik was dus eigenlijk ook zo'n moeder die in paniek raakte van lollies en vooral ballonnen.
De man grapte dat hij gelijk ballonnen ging bestellen.
Mogen lollies nu ook al niet meer? Wat mag er anno nu nog wél?
Ik heb in mijn omgeving en zelf geen kinderen, maar wat vreemd dat er zo benauwd wordt omgegaan met kinderen. Geen lollie meer mogen aannemen? Wat zou daarmee dan kunnen gebeuren, bang voor explosiegevaar?
Ben blij dat ik van een generatie ben waar wij als kinderen nog heel veel mochten. Mijn moeder keek er niet van op als we zoet aten, met een vieze broek of geschaafde knie thuiskwamen. hup, niet huilen, snoepje erop en weer naar buiten. Wij speelden zelfs op bouwplaatsen in huizen die niet af waren. En we hebben het bijna allemaal overleefd.
yasmijn schreef:
31-12-2018 10:03
Belachelijk woord. Al die nieuwlichterij.
Vroeger werkten we met vijf jaar gewoon 12 uur per dag in de fabriek. Voor een kwartje per dag.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
oudebaas schreef:
31-12-2018 10:45
Vroeger werkten we met vijf jaar gewoon 12 uur per dag in de fabriek. Voor een kwartje per dag.
Of je moest bollen pellen. Werd er met de paplepel in gegoten. Wat nou vakantie van school.
Head* schreef:
31-12-2018 10:23
Ik heb in mijn omgeving en zelf geen kinderen, maar wat vreemd dat er zo benauwd wordt omgegaan met kinderen. Geen lollie meer mogen aannemen? Wat zou daarmee dan kunnen gebeuren, bang voor explosiegevaar?
Ben blij dat ik van een generatie ben waar wij als kinderen nog heel veel mochten. Mijn moeder keek er niet van op als we zoet aten, met een vieze broek of geschaafde knie thuiskwamen. hup, niet huilen, snoepje erop en weer naar buiten. Wij speelden zelfs op bouwplaatsen in huizen die niet af waren. En we hebben het bijna allemaal overleefd.
Dit dus. En als je had gevochten kreeg je een standje. Nu wordt Jeugdzorg er bij gehaald en een soort traumateam er op los gelaten. Bij een blauw oog krijg je nu slachtofferhulp.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
oudebaas schreef:
31-12-2018 10:45
en dat 7 dagen per week. En dan had je nog geluk he? Anderen verdwenen in de mijnen en kwamen nooit meer boven de grond
TanteBedelia schreef:
31-12-2018 10:46
Of je moest bollen pellen. Werd er met de paplepel in gegoten. Wat nou vakantie van school.
Nu ben ik blij dat de Dickens toestanden zijn afgeschaft hoor! Maar een vakantiebaantje is prima.
oudebaas schreef:
31-12-2018 10:48
Nu ben ik blij dat de Dickens toestanden zijn afgeschaft hoor! Maar een vakantiebaantje is prima.
Nu pellen de polen hier op het platteland.
Solomio schreef:
31-12-2018 05:55
18 jaar geleden bestond dat gelukkig nog niet.
Wel regeldagen, maar dat ontdekte ik pas een aantal jaren later, toen ik op Viva kwam.
Regeldagen kennik niet. Wel regendagen. Dan gingen de kaplaarsjes aan en lekker ravotten in de modder. Zal nu ook wel niet in het grootgroeiplan passen.
TanteBedelia schreef:
31-12-2018 10:49
Nu pellen de polen hier op het platteland.
De schrijver en in Polen geboren Abel Herzberg zei het al: ”Er zijn maar twee goede Polen, de Noordpool en de Zuidpool”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven