Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Head* schreef:
31-12-2018 12:55
De mijne verkoopt wel bomvesten, vermomd als bieflappen. Maar geen drugs, daar is hij tegen.
:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
Thordis* schreef:
31-12-2018 12:36
Dat is nu echt niet anders. Uiteraard zijn er uitwassen. Maar toen ik jong was had ik ook vriendinnetjes die ouders met een macrobiotische inslag hadden en waar chocopasta en cola voedsel van de duivel waren.
De meeste ouders die ik zie zijn gewoon normaal. Net als de meeste kinderen.
Wij maakten aan het begin van de week, als de VPRO-gids binnen was natuurlijk, een planning hoe we onze 50 minuten tv gingen besteden. Meer was geen optie, want scherm, bah.

En stripboeken waren ook verboden, slecht voor de creativiteit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
31-12-2018 13:03
Wij maakten aan het begin van de week, als de VPRO-gids binnen was natuurlijk, een planning hoe we onze 50 minuten tv gingen besteden.

Nou was dat ook niet zo moeilijk, met twee zenders. ;-D
RikM schreef:
31-12-2018 13:05
En als je mazzel had kon je de Duitse zenders ontvangen.
S-Meds schreef:
31-12-2018 11:08
maar dit is niet echt hoor
Oh, wel degelijk. Tot in de 18e eeuw waren straffen zeer wreed, wereldwijd.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
oudebaas schreef:
31-12-2018 13:10
Oh, wel degelijk. Tot in de 18e eeuw waren straffen zeer wreed, wereldwijd.
Ze maakten er ook wel een mooi spektakel van. Niet zo mooi als bij de Romeinen, met leeuwen, maar het had wel een mooi showelement.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
RikM schreef:
31-12-2018 13:05
Ned 1, 2, BRT 1, 2, DLD 1, 2, 3.

Meer zenders pasten niet op onze zwart/wit
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Wij maakten aan het begin van de week, als de VPRO-gids binnen was natuurlijk, een planning hoe we onze 50 minuten tv gingen besteden. Meer was geen optie, want scherm, bah.

Achterwerk was een soort prehistorisch forum :proud:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
31-12-2018 13:17
Achterwerk was een soort prehistorisch forum :proud:
Ja, dat las ik graag. Naast de VPRO-gids hadden we de Volkskrant en de Opzij, dus Achterwerk was een zeldzame verademing.

Later ontdekte ik dat mijn ouders ook de Sextant hadden, maar die lag niet op tafel
(Dead Kennedys)
_Inkie_ schreef:
31-12-2018 13:08
En als je mazzel had kon je de Duitse zenders ontvangen.
Noem dat maar mazzel, fijn naar van die Schlagerfestivals en Tiroler avonden en zo kijken. Jippie :-[
There is always something happening, and it's usually right now
JollyRider schreef:
31-12-2018 13:20
Ja, dat las ik graag. Naast de VPRO-gids hadden we de Volkskrant en de Opzij, dus Achterwerk was een zeldzame verademing.

Later ontdekte ik dat mijn ouders ook de Sextant hadden, maar die lag niet op tafel
Sekstant.....
Lag bij ons gewoon in de tijdschriftenmand.
Zeer moderne ouders had ik.
En VARA-gids, dus geen Achterwerk.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
JollyRider schreef:
31-12-2018 13:20

Behalve dat 'lag niet op tafel' eng herkenbaar.
(Eerlijk waar: tijdens het lezen van je eerste twee zinnen dacht ik nog "zeg me dat jullie niet ook de sextant hadden")
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
31-12-2018 13:22
Sekstant.....
Lag bij ons gewoon in de tijdschriftenmand.
Zeer moderne ouders had ik.
En VARA-gids, dus geen Achterwerk.
Wij hadden geen tijdschriftenmand, de Sekstant werd niet echt verborgen, maar daar waten ze toch net iets burgerlijker in denk ik. Gelukkig :)

Oh ja, ze hadden ook nog de Geweldloos Actief en het blaadje van de Vereniging voor vrijwillige euthanasie.

Lief allemaal, maar erg saai en nogal geforceerd
(Dead Kennedys)
feow schreef:
31-12-2018 13:25
Behalve dat 'lag niet op tafel' eng herkenbaar.
(Eerlijk waar: tijdens het lezen van je eerste twee zinnen dacht ik nog "zeg me dat jullie niet ook de sextant hadden")
:proud: ben je mijn zus?
(Dead Kennedys)
Grobbekuiken_ schreef:
31-12-2018 13:22
Noem dat maar mazzel, fijn naar van die Schlagerfestivals en Tiroler avonden en zo kijken. Jippie :-[
Die Westerns op Duitsland waren geweldig.
Hallo Johnny, nimmer wir ein whiskey in der Saloon!
Carson City ist zu klein für ons beiden Cactus Joe, einer muss gehen!
JollyRider schreef:
31-12-2018 13:26
:proud: ben je mijn zus?
ik maak em niet
Kriebel
Ik maak em niet
Borrel
Denk aan je eer
Jeuk
Je status
Drang
Het ging net zo goed doos!
Tics
Ik maak hem niet.
JEUK!

Als jij je zus zoekt moet je elders kijken.

Sorry!
oudebaas schreef:
31-12-2018 13:29
Die Westerns op Duitsland waren geweldig.
Hallo Johnny, nimmer wir ein whiskey in der Saloon!
Carson City ist zu klein für ons beiden Cactus Joe, einer muss gehen!
En tegen een Indian chief: “oeff, wie gehts”.

😂
Niks buienradar, gewoon een keer per dag Fred Emmer:

Afbeelding
JollyRider schreef:

Jup, van die stripboeken. En VPRO mocht ik niet kijken. Dat was voor asociale mensen. En ik kreeg commentaar omdat ik teveel las. En ik denk dat niets gezond is als je het teveel doet. Teveel lezen, teveel schermen, teveel de nadruk op gezond, teveel suiker. Allemaal niet goed.

Ik wil niet dat mijn kinderen 4 uur per dag voor een scherm zitten, ik wil ook niet dat ze alleen maar snoepen, ik zorg dat alles een beetje in de gezonde middenweg uitkomt. Regelmatig naar buiten, regelmatig sporten, af en toe snoepen, soms eens een dag alléén maar gamen, een dag met alleen maar ongezonde dingen, en de meeste tijd gewoon normaal. Lekker saai en gemiddeld.
feow schreef:
31-12-2018 13:36
ik maak em niet
Kriebel
Ik maak em niet
Borrel
Denk aan je eer
Jeuk
Je status
Drang
Het ging net zo goed doos!
Tics
Ik maak hem niet.
JEUK!

Als jij je zus zoekt moet je elders kijken.

Sorry!
:HA:
(Dead Kennedys)
Hapjesinspiratie voor oudejaarsavond:

Afbeelding
Thordis* schreef:
31-12-2018 13:42
Jup, van die stripboeken. En VPRO mocht ik niet kijken. Dat was voor asociale mensen. En ik kreeg commentaar omdat ik teveel las. En ik denk dat niets gezond is als je het teveel doet. Teveel lezen, teveel schermen, teveel de nadruk op gezond, teveel suiker. Allemaal niet goed.

Ik wil niet dat mijn kinderen 4 uur per dag voor een scherm zitten, ik wil ook niet dat ze alleen maar snoepen, ik zorg dat alles een beetje in de gezonde middenweg uitkomt. Regelmatig naar buiten, regelmatig sporten, af en toe snoepen, soms eens een dag alléén maar gamen, een dag met alleen maar ongezonde dingen, en de meeste tijd gewoon normaal. Lekker saai en gemiddeld.
Na 18-jaar onder de pacifistisch-feministisch-sexueel revolutionaire-terreur: ik :heart: saai en gemiddeld
(Dead Kennedys)
Stripboeken zoals Asterix werden zeer aanbevolen in mijn jeugd. Daar leerde je wat van en zat vol verborgen verwijzingen en humor.

Tot op de dag van vandaag herlees ik ze.
JollyRider schreef:

Stripboeken las ik als kind, ik keek 's avonds tv, op verjaardagen werd zakjes chips of mierzoete koeken of snoep uitgedeeld. 'S middags speelden wij op straat. Ik at patat en snacks op verjaardagen. En toch ben ik groot geworden(nou ja groot ik ben maar 1.57) maar ik heb er niks aan overgehouden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik heb de sextant gegoogled. Dat deden wij thuis niet. Ik kreeg een paar maanden voor mijn ontmaagding een zéér christelijk boekje in mijn handen gedrukt, door een stamelende moeder. Dat ik dit even moest lezen. ‘Je groeit in liefde’ heette het. Heel stichtelijk. Over gereformeerd voortplanten binnen het huwelijk.
Tot zover mijn voorlichting. Die sextant klinkt zo slecht nog niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven