Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.

maandag 31 december 2018 om 16:42
Het lastige eraan is denk ik ook dat ze ongelooflijk veel moeite moeten stoppen in iets waarin resultaat niet gegarandeerd is,ooitverlegen schreef: ↑31-12-2018 16:24Ik ben wel bang dat het een heel lange weg kan zijn plus de vraag of het haalbaar is het allemaal op te brengen.
of zelfs niet in kansberekening is aan te geven. Dat vraagt menselijk gezien ook heel erg veel.
maandag 31 december 2018 om 16:48
Ik had niet gedacht dat je die redenering had om dan JUIST niks te zeggen om geen pijn te doen. Ik schrok ervan. Jij ziet het dan anders dan ik, ik dacht wat heb ik nou weer geschreven.
Dat is niet de bedoeling.
Je terug te trekken.
Familie is er voor je en jij bent er voor je familie. Ze komen er uiteindelijk toch vaak wel achter wat er aan de hand is en dat is goed. Gewoon gelijk zeggen.
Een motivatie, oppepper ook om aan problemen te werken.

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 31 december 2018 om 16:52
Nee. Hij was mijn buurman. Kwamen elkaar vaak tegen in het weekend. Heb hem gevraagd wat ie ging doen. Kwam hem vaak tegen met zo'n sporttas, ene keer zwemmen, andere keer saunadag, andere keer weekendje weg via een soort van airbnb. Heb aangegeven dat ik sauna nieuw voor mij was. En ik hierin wel intresse had. Waarop hij reageerde; Ga eens lekker met me mee. Dus spullen gepakt 06 uitgewisseld en samen genoten van een ontspannende fijne eerste date. Was klaar met het voldoen aan de sociale norm dat de man de eerste stap moet zetten en de vrouw moet uitvragen.ooitverlegen schreef: ↑30-12-2018 21:46Nu schat ik jou al een heel stuk extraverter in dan je vriend. Hoe is jullie relatie dan ontstaan, heb jij hem in de supermarkt aangesproken?

maandag 31 december 2018 om 16:53
Het is inderdaad net van welke kant af je het redeneert: Door te zwijgen doe je naasten ook pijn.Eslarealidad schreef: ↑31-12-2018 16:48Ik had niet gedacht dat je die redenering had om dan JUIST niks te zeggen om geen pijn te doen. Ik schrok ervan. Jij ziet het dan anders dan ik, ik dacht wat heb ik nou weer geschreven.
Daarom heb ik altijd een soort middenweg gedaan: Dit soort dingen half, verzachtend, mild, vertellen.
Maar ik ben van plan in 2019 gewoon te zeggen hoe het is, gewoon de realiteit.

maandag 31 december 2018 om 16:56
maandag 31 december 2018 om 17:03
Ja dat heb je prima verwoord zo en er zijn maar weinig mensen die dit begrijpen. Ik denk dat ik een speciaal wezen ben, uniek in mijn soort. Een mens ben ik in elk geval niet.Dina80 schreef: ↑31-12-2018 16:09Ik heb gemerkt dat op romantisch vlak het verschil tussen 'nooit interesse van iemand gehad' en 'ooit enige interesse gehad' een levensgroot verschil kan maken. Zelf heb ik nooit een vrouw langer dan een aantal weken kunnen 'behouden' maar ik heb tenminste wel van alles een beetje meegemaakt: Ik heb dates gehad, hand in hand gezeten, gekust. Ik weet hoe het voelt als een vrouw met me flirt, ik heb wederzijdse aantrekking in de ogen van een vrouw gezien. Het was allemaal voorbij voor ik wist, maar ik heb van al die dingen in ieder geval wel een vleugje meegemaakt. Ik weet dat ik dus wel romantisch aantrekkelijk kan zijn voor vrouwen, ook al was dat altijd maar kort. Hoewel het gemis enerzijds wel meer pijn doet sinds ik weet wat ik mis, ben ik anderzijds wel heel blij met die ervaringen. Als ik moest kiezen heb ik toch liever die ervaringen, dan dat ik helemaal ervaringsloos zou zijn. Want als ik sterf heb ik tenminste al de lippen van een vrouw op de mijne gevoeld, haar hand in de mijne gehad, romantiek in haar ogen gezien, etc. Dus ik snap je heel goed dat je gefrustreerd bent omdat je dat nooit hebt gehad, en dat het een open wond is.
Ik denk dat alles te laat is en nog 40 jaar geheel alleen het leven door moet, misschien is dat mijn grootste uitdaging. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand op deze planeet of in het gehele universum bestaat die mij op een romantisch aantrekkelijke wijze kan zien.
Mijn moeder zei laatst nog: wat heb ik in godsnaam op de wereld gezet en ze heeft gelijk, ik ben een totale mislukking.
Wat je zegt klopt, ik zou ook wel iemand voor een weekje willen hebben en mij voldoende aantrekkelijk vind tot dat ze een beter persoon ontmoet. Als zoiets het hoogst haalbare zou zijn dan zou ik daar vrede mee hebben. In mijn leven gebeurd er niks op romantisch vlak. Het lijkt wel asof ik niet besta.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:20
19.83% gewijzigd
maandag 31 december 2018 om 17:03
Inderdaad dat dacht ik ook, jij bekijkt het van een andere kant. Het is lief van jou bedoeld. Ik dacht gelijk zo krijg je geen hulp. Je woont ook niet meer thuis toch?Dina80 schreef: ↑31-12-2018 16:53Het is inderdaad net van welke kant af je het redeneert: Door te zwijgen doe je naasten ook pijn.
Daarom heb ik altijd een soort middenweg gedaan: Dit soort dingen half, verzachtend, mild, vertellen.
Maar ik ben van plan in 2019 gewoon te zeggen hoe het is, gewoon de realiteit.
Toch beter wat jij nu ook zelf zegt om de realiteit te vertellen.
Dan is iedereen op de hoogte van hoe het werkelijk zit.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 31 december 2018 om 17:20
Ja behalve als je voelt dat je (kleine) stappen vooruit zet, heb je pas nog geschreven. Het lijkt mij beter dit met hulp te doen.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:22
3.64% gewijzigd
maandag 31 december 2018 om 17:21
Iedereen is uniek maar je doet me heel veel denken aan Justme37 die ook in deze reeks heeft geschreven. Je kunt dit wel terugzoeken.phantast schreef: ↑31-12-2018 17:03Ja dat heb je prima verwoord zo en er zijn maar weinig mensen die dit begrijpen. Ik denk dat ik een speciaal wezen ben, uniek in mijn soort. Een mens ben ik in elk geval niet.
Ik denk dat alles te laat is en nog 40 jaar geheel alleen het leven door moet, misschien is dat mijn grootste uitdaging. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand op deze planeet of in het gehele universum bestaat die mij op een romantisch aantrekkelijke wijze kan zien.
Mijn moeder zei laatst nog: wat heb ik in godsnaam op de wereld gezet en ze heeft gelijk, ik ben een totale mislukking.
Wat je zegt klopt, ik zou ook wel iemand voor een weekje willen hebben en mij voldoende aantrekkelijk vind tot dat ze een beter persoon ontmoet. Als zoiets het hoogst haalbare zou zijn dan zou ik daar vrede mee hebben. In mijn leven gebeurd er niks op romantisch vlak. Het lijkt wel asof ik niet besta.
Als je van die 40 jaar nu 5 jaar enorm gaat werken aan verandering weet ik zeker dat er dingen zijn gebeurd die je niet voor mogelijk had gehouden. Dan heb je nog 35 tot 30 jaar om die verandering te beleven. Het probleem is dat je geen enkel idee hebt hoe te veranderen en het daarom zwart inziet.
Als je niet bestond waren we nu niet met jou aan het schrijven maar we horen nog wel hoe dat biertje drinken ging.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 31-12-2018 21:37
86.49% gewijzigd

maandag 31 december 2018 om 17:29
Ja, mits iemand dan ook in staat is om die kleine stappen, of tussenstappen, te kunnen zien als een succes.ooitverlegen schreef: ↑31-12-2018 17:20Ja behalve als je voelt dat je (kleine) stappen vooruit zet, heb je pas nog geschreven.
Ik bv zie een flirt van een vrouw ook als een romantisch 'succes'. Een klein succes weliswaar, maar wel succes.
Terwijl een ander misschien een relatie en niets anders dan een relatie tot doel heeft. Die zal een ervaring die bij flirten blijft dus als een faal zien.
Dus het is ook maar net hoe iemand het ziet.
maandag 31 december 2018 om 17:34
Hoi waar kan ik dit lezen en hoe is het met hem/haar afgelopen? Ik kan nergens de naam justme37 vinden. Ik heb inderdaad geen idee wat ik moet veranderen.ooitverlegen schreef: ↑31-12-2018 17:21Iedereen is uniek maar je doet me heel veel denken aan Justme37 die ook in deze reeks heeft geschreven. Je kunt dit wel terugzoeken.
Als je van die 40 jaar nu 5 jaar enorm gaat werken aan verandering weet ik zeker dat er dingen zijn gebeurd die je niet voor mogelijk had gehouden. Dan heb je nog 35 tot 30 jaar om van die verandering te beleven. Het probleem is dat je geen enkel idee hebt hoe te veranderen en het daarom zwart inziet.
Als je niet bestond waren we nu niet met jou aan het schrijven maar we horen nog wel hoe dat biertje drinken ging.
Ik ben wel meerdere oudere topics tegengekomen op viva met oudere maagden en helaas kan ik nooit ergens vinden hoe zoiets is afgelopen.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:38
8.02% gewijzigd
maandag 31 december 2018 om 17:36
Ja, goede waarneming en zelfreflectie is een essentieel ingrediënt. Ik was hierin absoluut veel te hard voor mezelf, daardoor was mijn zelfbeeld veel slechter was dan ze had kunnen zijn. Daarin ben ik door hulpverlening wel bijgestuurd maar ik was niet zo goed in dat te geloven.Dina80 schreef: ↑31-12-2018 17:29Ja, mits iemand dan ook in staat is om die kleine stappen, of tussenstappen, te kunnen zien als een succes.
Ik bv zie een flirt van een vrouw ook als een romantisch 'succes'. Een klein succes weliswaar, maar wel succes.
Terwijl een ander misschien een relatie en niets anders dan een relatie tot doel heeft. Die zal een ervaring die bij flirten blijft dus als een faal zien.
Dus het is ook maar net hoe iemand het ziet.
Klopt wel, vele jaren was een relatie het enig tellende doel.

maandag 31 december 2018 om 17:37
Volgens mij was hij op anoniem gegaan, maar hij heeft veel in deze reeks geschreven.
Ik vind ook dat jij enorm op hem lijkt.
Je hebt dus in ieder geval een 'soortgenoot!'
Hij had ook 0,0 romantische ervaringen.
maandag 31 december 2018 om 17:40
Anoniem gaan?
Jammer wel dat ik dan toch niet geheel uniek ben :/
maandag 31 december 2018 om 17:45
Ik zie dat zijn naam in de topics is gewijzigd omdat hij zijn account heeft gestaakt. Daarom ook een waarschuwing want we ik wil niet dat je dit 1 op 1 op jezelf betrekt en ook zonder passende hulp afhaakt. Hij heeft wel dingen geprobeerd zoals Internet dating maar dat leidde uiteraard niet zomaar tot succes. Hij had wel een serieus probleem met zijn gezicht waarvoor hij ook operaties heeft ondergaan. Dat leidde ook tot de rotsvaste conclusie dat dit de oorzaak was. In ieder geval vindt Google zijn topic wel, best bijzonder. In de reeks van Dina heeft hij ook heel veel meegeschreven maar dan moet je wel 1 deel terug gok ik zo..phantast schreef: ↑31-12-2018 17:34Hoi waar kan ik dit lezen en hoe is het met hem/haar afgelopen? Ik kan nergens de naam justme37 vinden. Ik heb inderdaad geen idee wat ik moet veranderen.
Ik ben wel meerdere oudere topics tegengekomen op viva met oudere maagden en helaas kan ik nooit ergens vinden hoe zoiets is afgelopen.
relaties/37jarige-man-advies-gevraagd/l ... ges/128369

maandag 31 december 2018 om 17:54
Lekker zeg! Ik zou het gelijk gooien op discriminatie. En fijntjes aangeven dat je zoiets helemaal niet mag gebruiken tijdens een beoordelingsgesprek als je het niet eerder aangegeven hebt en of ie zichzelf daaromook een onvoldoende voor communicatie geeft.tonkje schreef: ↑28-12-2018 08:18En dat hebben meer mensen, ik gelukkig niet, want ik hoor van hen dat ze nogal eens de opmerking krijgen 'kijk eens wat vrolijker' of 'wat is er aan de hand?'
Ik heb zelfs een collega die op haar beoordelingsgesprek te horen kreeg dat ze te moeilijk benaderbaar was omdat ze altijd zo bozig kijkt. Daar moest ze echt wel wat aan doen en hup gelijk een onvoldoende voor het onderdeel 'communicatie'.
De meeste mensen maken zo'n opmerking niet, die zijn bang dat ik ze op eet en als ze het wel doen dan doen ze dat maar één keer. Ik kan er niks aan doen, maar dan vliegt er gelijk iets uit van "goh, zeg jij eens intelligents, want dan moet ik altijd heel hard lachen" of "nou dat vraag ik me ook af, ik keek heel vrolijk tot jij langskwam en nu heb ik ineens een citroensmaak in mijn mond. Goh, aan wie zou dát nou liggen".
Ik snap ergens wel dat mensen het vervelend vinden dat ze beoordeeld worden op hun gezichtsuitdrukking en dan wordt het lastig om er een beetje assertief op te reageren, maar acceptatie dat je nu eenmaal zo bent, is toch echt de eerste stap.
maandag 31 december 2018 om 17:58
Rijmen en dichten, wat kun jij dat toch mooi. Openheid...

maandag 31 december 2018 om 17:58
Ik zou het eens een beetje gaan doorlezen. Ik heb toch niet veel te doen vandaagooitverlegen schreef: ↑31-12-2018 17:45Ik zie dat zijn naam in de topics is gewijzigd omdat hij zijn account heeft gestaakt. Daarom ook een waarschuwing want we ik wil niet dat je dit 1 op 1 op jezelf betrekt en ook zonder passende hulp afhaakt. Hij heeft wel dingen geprobeerd zoals Internet dating maar dat leidde uiteraard niet zomaar tot succes. Hij had wel een serieus probleem met zijn gezicht waarvoor hij ook operaties heeft ondergaan. Dat leidde ook tot de rotsvaste conclusie dat dit de oorzaak was. In ieder geval vindt Google zijn topic wel, best bijzonder. In de reeks van Dina heeft hij ook heel veel meegeschreven maar dan moet je wel 1 deel terug gok ik zo..
relaties/37jarige-man-advies-gevraagd/l ... ges/128369

maandag 31 december 2018 om 18:01
Openheid werkt volgens mij ook niet altijd in je voordeel. In mijn familie moest je daar echt niet mee aankomen. Het tonen van zwaktes werd direct genadeloos afgestraft.