Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 1 januari 2019 om 14:48
Een vriendin van mijn oma had een zitkuil in de woonkamer. Ik vond dat geweldig als kind. Treden af om in de zithoek te komen.
En ik heb ook nog steeds een zwak voor huizen met een wenteltrap naar boven middenin de woonkamer.
En in de jaren '70 waren de zwarte broeken met wijde broekspijpen in. Heb nog een foto van oma waar ze zo'n broek aan heeft terwijl ze het balkon aan het schrobben is.
En ik heb ook nog steeds een zwak voor huizen met een wenteltrap naar boven middenin de woonkamer.
En in de jaren '70 waren de zwarte broeken met wijde broekspijpen in. Heb nog een foto van oma waar ze zo'n broek aan heeft terwijl ze het balkon aan het schrobben is.

dinsdag 1 januari 2019 om 14:54
Ja verdomd. Om pannen warm te houden, toch?
dinsdag 1 januari 2019 om 15:01
Ze zijn er in meerdere formaten. Volgens mij staan er bij mijn ouders nog ergens nieuwe koffiekopjes van, de soepkoppen hebben we wel gebruiktminnimouse schreef: ↑01-01-2019 14:29Deze hadden wij ook. Die waren toch veel te klein om als soepkom te dienen? Volgens mij waren dat koffiekommen en geen soepkommen.

dinsdag 1 januari 2019 om 15:49
Die dachten dan misschien dat het hielp tegen zere tanden of zo

Een vriendin die zo'n ding vond in haar moeders nachtkastje had ik verteld dat dat diende om eiwit en room stijf te kloppen.
Ze vroeg zich niet af waarom moeder een keukending op haar slaapkamer bewaarde

dinsdag 1 januari 2019 om 16:27
RikM schreef: ↑01-01-2019 12:18In het Openluchtmuseum in Arnhem hebben ze trouwens een paar huisjes helemaal ingericht in de stijl van de jaren '70, '80, enz.
Kan ik jullie echt aanraden om eens te gaan kijken, het is een feest van herkenning. Veel dingen die in dit topic voorbijkomen zie je daar terug.
Bovendien heel apart om te zien hoe eenvoudig en klein we destijds woonden. Dan ga je de luxe die we tegenwoordig vanzelfsprekend vinden (onze grote keukens bijvoorbeeld!) hernieuwd waarderen.
Wat leuk!

Dus ook namens mij: bedankt voor de tip.

De SRV wagen herken ik ook. Ik herken volgens mij echt álles uit dit topic.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 1 januari 2019 om 16:34
Yep!Calamitycat schreef: ↑01-01-2019 14:02De Ter Meulen Post, was altijd een feestje als die in de bus viel.
![]()

En een zitkuil... Wanneer ik mijn droomhuis zou moeten beschrijven dan zou dat zo'n jaren 70 huis zijn, met veel en grote ramen, veel planten en plantenbakken en mét zitkuil. De bruine plavuizen wil ik dan weer niet.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

dinsdag 1 januari 2019 om 16:50

dinsdag 1 januari 2019 om 17:18
dinsdag 1 januari 2019 om 17:21

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 1 januari 2019 om 17:22
Ja de rechaud, wij hadden precies deze!