loslaten minnaar

30-12-2018 18:23 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben een vrouw van 26 en heb inmiddels 4,5 jaar een relatie met mn vriend. leuk huis samen en baan en geen kids. Echter heb ik sinds 7 maanden ook een minnaar. Nooit verwacht dat ik dit zou krijgen en dat dit zo lang zou duren. We hebben de beste seks samen, genieten van leuke dingen en ik ben tot over mijn oren verliefd, hij heeft geen relatie maar is ook verliefd op mij. Het schuldgevoel naar mijn partner is enorm maar ik vind bij mijn minnaar de passie die ik bij mijn man niet meer vind. Ik denk dat ik moet loskomen van mijn minnaar maar mijn hoofd en hart matchen niet met elkaar. Ik heb het geprobeerd om los te komen maar mis die man zo vreselijk dan. Ik weet dat ik fout ben en ben ook niet opzoek naar reacties over hoe slecht het is. Ik hoop dat er vrouwen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe het is vergaan. Ik ben nu elke dag een strijd aan het leveren met mezelf en weet niet meer hoe ik verder moet. Mijn partner zie ik als de vader van mijn kinderen en bij hem vind ik veiligheid maar bij mijn minnaar kan ik me intens laten gaan en voeren we goede gesprekken. Hoe moet dit ooit nog goedkomen en wat is wijsheid?

liefs blondie
Lavacakelover schreef:
31-12-2018 02:57
Que? Leg uit, geen idee wat je bedoelt.
Dat kan ze niet uitleggen want dat is ban waardig. Maar is te googelen. De doodstraf dmv steniging of onthoofding van de vrouw staat daar op namelijk. En dus is de uitspraak van die regeerder al zum kotsen alleen al.....

Dat... of ze is gewoon een beetje dom zoals maxima zou zeggen
Wat me wel opvalt is dat je na 7 maand eindelijk een keer inziet dat waar je mee bezig bent niet kan. Vertel het je vriend, alles. Ja de kans dat hij zegt "bekijk het" maar is aanwezig. Maar je bent hem dit verschuldigd.

Onthoud dat het gras bij de buren altijd groener is. Het is nu nog spannend en intens, maar dat heb je waarschijnlijk ook ooit met je partner mee gemaakt. Op een gegeven moment wordt dat ook gewoontjes en wat doe je dan?
Enn schreef:
30-12-2018 21:07
PS: blondie als je nog meeleest; het siert je dat de OP er nog staat en je niet briesend en schreeuwend wegrent. Ja, dit meen ik. ;-))

Ervan uitgaande dat dit echt is...
RikM schreef:
31-12-2018 11:59
Yup.

Maar als ik eerdere posts lees bestaat de kans dat dit wel zo is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
RikM schreef:
31-12-2018 11:59
ik lees nog mee ja
blondie8 schreef:
31-12-2018 12:03
ik lees nog mee ja

En, heb je wat aan de reacties?
Nou ja, mijn kopje thee is t niet, maar behalve het liegen is hier niet zo veel mis mee, steeds meer relatie vormen zijn mainstream en geaccepteerd geworden. Dus je hoeft alleen het bedrog weg te halen.
Je minnaar vind delen prima, jij ook, dus nu alleen je vriend nog. Tijd voor een goed en eerlijk gesprek dus lijkt me, en dan kijken wat voor jullie drieën werkt.
In april was je nog 19 met een relatie v 3 jr waarbij je niet samenwoonde en het niet lekker liep? Daarma was je aan het ontpillen om zwanger te worden en nu heb je al 7 mnd een affaire... sorrie. Ik haak ff af..
snoepzak schreef:
31-12-2018 13:36
In april was je nog 19 met een relatie v 3 jr waarbij je niet samenwoonde en het niet lekker liep? Daarma was je aan het ontpillen om zwanger te worden en nu heb je al 7 mnd een affaire... sorrie. Ik haak ff af..
Beter leren lezen of beter leren loepen en naar de juiste data kijken. In april 2013!!! was ze 19. Niet afgelopen april.
Wel zou ik de pil weer eens gaan slikken, je kunt het je huidige vriend echt niet aandoen nu zwanger te worden van hem. Omdat hij niet weet wie en wat je echt bent.
snoepzak schreef:
31-12-2018 13:36

April 2013. ;-)
Waarom heet je topic ' loslaten minnaar? '
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Waarom ben je bezig om zwanger te worden? Hoe had je dat bedacht?
palanja schreef:
31-12-2018 14:58
Waarom heet je topic ' loslaten minnaar? '
Mijn gok: Omdat ze dat het belangrijkste vindt. Niet het bedrog of het verdriet dat vriend gaat hebben, maar hoe zij toch verder moet zonder die grootse en meeslepende liefde.
blondie8 schreef:
31-12-2018 12:03
ik lees nog mee ja
Ooit in eenzelfde situatie gezeten... Alles, vriend, minnaar, huis, vrienden, baan kwijt geraakt. Het heeft een hele tijd, jaren, geduurd om alles weer op de rit te krijgen. De grootste uitdaging was uiteindelijk om (weer) te leren leven met mijzelf. Te leren leven met een giga schuldgevoel en de kennismaking met mijn zwarte kant. Blijkbaar was ik in staat om zo te liegen en bedriegen. Het is nu jaren geleden en het is zeker geen fijne periode om op terug te kijken wetende hoeveel pijn ik mensen heb gedaan met 'het volgen van mijn gevoel' dat ik toen had. Inmiddels ben ik weer gelukkig, getrouwd (zowel niet met toenmalige vriend als toenmalige minnaar), fijne vrienden en leuke baan. Mijn advies? Kappen met die minnaar. Bezin je op je huidige relatie en vooral op jezelf en wees eerlijk. Maak er wat van in 2019.
blondie8 schreef:
30-12-2018 18:29
Mijn partner en ik hebben geen kinderen
Dan snap ik helemaal niet wat je ervan weerhoudt om over te stappen.

Of wel. Dit is een goedzak en dat is een lekkere wippert. Jij combineert die 2 figuren en bent dan voldaan.
Mijn advies? Kappen met die relatie!

Ik heb hetzelfde als jou gehad en dat heb ik eigenlijk nog steeds. Ik was al een tijd ongelukkig met mijn relatie, maar wilde mijn zekerheden niet opgeven. Weer back toch basic gaan. In inmiddels hebben we een koophuis, kinderen en getrouwd. En ik voel me stok ongelukkig en heb spijt dat ik destijds de knoop niet door durfde te hakken.

Jij hebt nog geen kinderen die de dupe zullen zijn , dus hoe moeilijk het ook is stop ermee. Of denk op z'n minst goed na en stel jezelf de vraag: wil ik oud worden met deze man? Het antwoord op die vraag is voor mij al jaren nee, maar omdat ik niet durfde te kappen zit ik nu nog meer in de shit.

Als je een minnaar neemt betekent dat wel dat er iets niet goed zit in je relatie. En bedenk dan wat dat dan is en of je daar aan wilt werken samen met je huidige partner
koffieverkeerdd schreef:
01-01-2019 16:05
Mijn advies? Kappen met die relatie!

Ik heb hetzelfde als jou gehad en dat heb ik eigenlijk nog steeds. Ik was al een tijd ongelukkig met mijn relatie, maar wilde mijn zekerheden niet opgeven. Weer back toch basic gaan. In inmiddels hebben we een koophuis, kinderen en getrouwd. En ik voel me stok ongelukkig en heb spijt dat ik destijds de knoop niet door durfde te hakken.

Jij hebt nog geen kinderen die de dupe zullen zijn , dus hoe moeilijk het ook is stop ermee. Of denk op z'n minst goed na en stel jezelf de vraag: wil ik oud worden met deze man? Het antwoord op die vraag is voor mij al jaren nee, maar omdat ik niet durfde te kappen zit ik nu nog meer in de shit.

Als je een minnaar neemt betekent dat wel dat er iets niet goed zit in je relatie. En bedenk dan wat dat dan is en of je daar aan wilt werken samen met je huidige partner
Wat een egoïsme. Wil IK oud worden met deze man? IK voel me ongelukkig. Zit IK in de shit. Ooit over de gevoelens van je echtgenoot nagedacht?
Wat dat betreft sluit je verhaal goed aan bij dat van TS.
Geef je vriend vandaag de beste als ooit. Pijp hem als nooit tevoren en zeg dat hij compleet op je mag losgaan.
Daarna zeg je dat je bij hem weg gaat omdat hij iets beters verdient dan een vriendin die er een minnaar op na houdt.
Kap je relatie af, als je hem nu al zo lang bedriegt dan is er toch iets mis met je relatie? Nu kan je nog makkelijk weg.
schaapwolf schreef:
01-01-2019 16:15
Geef je vriend vandaag de beste als ooit. Pijp hem als nooit tevoren en zeg dat hij compleet op je mag losgaan.
Daarna zeg je dat je bij hem weg gaat omdat hij iets beters verdient dan een vriendin die er een minnaar op na houdt.
Wat een vreemd/raar advies.
schaapwolf schreef:
Bijna nog respectlozer dan de huidige situatie.

En kijk uit hoor, TS lijkt me zo iemand die van pijpen nog zwanger wordt.
schaapwolf schreef:
En wat precies heeft dat voor zin? Rare redenatie dit.
There is always something happening, and it's usually right now
vivautrecht85 schreef:
01-01-2019 16:08
Wat een egoïsme. Wil IK oud worden met deze man? IK voel me ongelukkig. Zit IK in de shit. Ooit over de gevoelens van je echtgenoot nagedacht?
Wat dat betreft sluit je verhaal goed aan bij dat van TS.
Niks egoïstisch aan. Mijn man weet hier van en steekt net als mij zijn kop in het zand en hoopt dat het ooit nog goed komt.
Als je na 4 jaar al een minnaar ernaast hebt is er zeker iets mis.

Het komt goed, het is misschien alleen niet de manier waarop je voor ogen had.

Het vergt durf om je zekere bestaan om te ruilen voor het onzekere. Maar je bent nog geen 80. Misschien is het onzekere op dit moment de juiste stap voor jou. Met een grote leugen aan kinderen beginnen en met een nog grotere knoop in je maag de rest van je gesetteld, saaie leven leiden lijkt me geen optie.

Neus dicht en spring maar in het diepe zou ik zeggen. Ja er komt een hoop shit op je af, maar als mens groei je en je kans op geluk zal waarschijnlijk groter worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven