mannen
vrijdag 4 januari 2019 om 00:58
Ik heb een tijdje terug een man ontmoet. Qua leeftijd iets ouder dan mij maar des te serieuzer dacht ik. We hebben heel leuk contact. Hij is weer op zoek naar een relatie. Hij komt uit een relatie van 13 jaar. Hij vertelde dat de relatie al eerder is uitgeraakt, en daarna weer aan is geraakt. De keren dat we elkaar gezien hebben waren tot nu toe heel leuk. Nu ben ik erachter gekomen dat hij zijn ex partner nog veel ziet. Ze spreken en zien elkaar nog veel. Ergens denk ik hoe kun je gaan daten terwijl je nog zoveel met je ex omgaat. Ze ondernemen nog dingen samen die je ook in een relatie zou kunnen doen. Spreken nog best veel af met zijn tweetjes. En ik heb hier geen fijn gevoel bij.
Naar mijn idee is het in deze wel heel lastig om erachter te komen of het echt vriendschap is of dat er toch nog meer speelt. Het contact met deze man is tot nu toe heel leuk, hebben meerdere keren afgesproken maar zelf vind ik het heel lastig dat hij nog contact heeft met zijn ex. Ik zou het zelf lastig vinden om een relatie te hebben met iemand die nog veel contact heeft met zijn ex. Ik vind het belangrijk om blanco te beginnen in een relatie, zonder een ex.
Hoe klinkt dit voor jullie?
Naar mijn idee is het in deze wel heel lastig om erachter te komen of het echt vriendschap is of dat er toch nog meer speelt. Het contact met deze man is tot nu toe heel leuk, hebben meerdere keren afgesproken maar zelf vind ik het heel lastig dat hij nog contact heeft met zijn ex. Ik zou het zelf lastig vinden om een relatie te hebben met iemand die nog veel contact heeft met zijn ex. Ik vind het belangrijk om blanco te beginnen in een relatie, zonder een ex.
Hoe klinkt dit voor jullie?
anoniem_178308 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 01:18
48.38% gewijzigd
vrijdag 4 januari 2019 om 09:29
Dat heb ik hem ook gezegd echter heeft zijn ex op het moment dat mijn vriend op weg was naar haar om duidelijk te maken dat het definitief over is en echt alleen vriendschap kan zijn (en als zij dat niet kan dat het dan niks is) een poging gedaan zichzelf van het leven te beroven (zijn ex heeft psychische problemen en kan het niet handelen dat ze het zonder hem moet gaan doen). Dus nu weet ik even niet meer wat ik met de situatie moet (want tussen vriend en mij loopt verder alles goed, maar dat met zijn ex begint op te breken).Lucifer2018 schreef: ↑04-01-2019 09:03En daar zou ik echt geen zin in hebben. Dan kapt hij die vriendschap maar af. Daar ga ik niet naar zitten kijken.
Eat glitter for breakfast and shine all day
vrijdag 4 januari 2019 om 09:34
Datgene dat vaak intuïtie word genoemd, is 99% onze eigen onzekerheid die ons gevoel zo beïnvloed dat we niet meer in staat zijn werkelijk naar ons gevoel te luisteren. In mijn ogen dus een slechte advies.
Want dat je onzekerheid zo luid schreeuwt dat je denkt dat het je intuïtie is, maakt het nog niet waar. En ik bij TO het idee dat dit het geval is
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 4 januari 2019 om 09:41
Dit kan zo erg verschillen per persoon, ik zou eerst eens even aankijken hoe zijn verhouding met haar is voordat ik conclusies ging trekken. Ik ken inderdaad mensen die contact hebben met hun ex omdat er nog gevoelens spelen, maar ikzelf heb met bepaalde exen nog prima (vriendschappelijk) contact, omdat in de loop van de relatie bleek dat we gewoon beter 'werkten' als vrienden. En ja, soms ga ik met een ex naar de bios of een hapje eten. Ik zorg er echter wel voor dat dat niet vaker gebeurt dan afspreken met mijn andere vrienden/vriendinnen, het moet niet op een relatie gaan lijken.
vrijdag 4 januari 2019 om 09:49
GlitterBep schreef: ↑04-01-2019 08:55Mijn vriend wilt ook graag de vriendschap met zijn ex behouden, en daar heb ik geen problemen mee (hij kiest er immers voor om met mij te zijn) echter heeft zijn ex verklaard hem terug te willen, dat maakt het wel lastiger want voor haar is op dit moment iedere vorm van contact van zijn kant een teken dat er nog hoop is dat het goed komt.
Precies mijn punt. Eén van de twee heeft nog gevoelens en hoop...
vrijdag 4 januari 2019 om 09:52
GlitterBep schreef: ↑04-01-2019 09:29Dat heb ik hem ook gezegd echter heeft zijn ex op het moment dat mijn vriend op weg was naar haar om duidelijk te maken dat het definitief over is en echt alleen vriendschap kan zijn (en als zij dat niet kan dat het dan niks is) een poging gedaan zichzelf van het leven te beroven (zijn ex heeft psychische problemen en kan het niet handelen dat ze het zonder hem moet gaan doen). Dus nu weet ik even niet meer wat ik met de situatie moet (want tussen vriend en mij loopt verder alles goed, maar dat met zijn ex begint op te breken).
Jij hoeft hier niks mee. Jouw vriend moet hier iets mee. Zij heeft psychische problematiek en een poging gedaan tot. Dit betekent dat zij psychische hulp heeft nu (als het goed is). Dit is dus hét moment om al het contact te verbreken en de hulpverleners hun werk te laten doen. Jouw vriend is geen hulpverlener en ook niet haar redder in nood. Zij zal zichzelf moeten redden.
anoniem_372139 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 09:53
Reden: Autocorrect
Reden: Autocorrect
0.15% gewijzigd
vrijdag 4 januari 2019 om 09:57
Dat is echt niet altijd het geval.
En liefde kan veranderen in vriendschap, dat jij dat niet geloofd, maakt jouw waarheid niet de waarheid. Ik ken namelijk genoeg mensen die al jouw beweringen al jaren tegen spreken door precies te doen wat volgens jou niet kan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 4 januari 2019 om 09:59
lollypopje schreef: ↑04-01-2019 09:57Dat is echt niet altijd het geval.
En liefde kan veranderen in vriendschap, dat jij dat niet geloofd, maakt jouw waarheid niet de waarheid. Ik ken namelijk genoeg mensen die al jouw beweringen al jaren tegen spreken door precies te doen wat volgens jou niet kan.
Tuurlijk.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:01
lollypopje schreef: ↑04-01-2019 10:00Ja, anders zou ik het niet zeggen. En volgens mij zijn in dit topic al meer voorbeelden genoemd.
Ja
vrijdag 4 januari 2019 om 10:05
Ben ik helemaal met je eens hoor. Ik vind dit ook het moment om heel duidelijk te zijn naar haar (zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden). Ik heb ook gezegd tegen mijn vriend dat hij haar niet kan helpen (evenmin als haar ouders en andere vrienden/vriendinnen) en dat ze professionele hulp moet krijgen (en voor zover ik weet komt die nu langzaam op gang). Echter sta ik er een stuk verder van af dan hij en heb ik makkelijk praten. Dus ik wacht maar af (niet oneindig hoor, ik heb ook mijn grenzen, maar pushen werkt ook averechts)Jake99 schreef: ↑04-01-2019 09:52Jij hoeft hier niks mee. Jouw vriend moet hier iets mee. Zij heeft psychische problematiek en een poging gedaan tot. Dit betekent dat zij psychische hulp heeft nu (als het goed is). Dit is dus hét moment om al het contact te verbreken en de hulpverleners hun werk te laten doen. Jouw vriend is geen hulpverlener en ook niet haar redder in nood. Zij zal zichzelf moeten redden.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:09
Dat dit in de situatie met mijn vriend en zijn ex het geval is, wilt niet zeggen dat dat altijd het geval is.
Als TO vragen heeft over/bij de vriendschap met de ex van de man met wie zij praat dan moet ze die stellen (op een normale manier) en niet gaan invullen vanuit haar eigen verleden/onzekerheid. Als ze na 13 jaar op een normale manier uit elkaar zijn gegaan omdat de liefde/passie op was, maar er wel een vriendschap is, dan moet het gewoon kunnen dat deze man naar de bios gaat/een hapje gaat eten/naar het pretpark gaat met zijn ex.
Ze zal het gewoon moeten vragen en dan voor zichzelf bepalen of ze er wel mee door wilt gaan of juist niet.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:09
Ik vind dat iemand die veel contact houdt met zijn ex laat zien dat de ex belangrijker is dan een eventuele nieuwe relatie.
Daar moet je maar zin in hebben....
Ik kan ook nog goed door één deur met mijn exen, maar hoef geen regelmatig contact. Mijn vriend staat op 1 en ik doe niet aan vriendschappen met de andere sekse om gezeur te voorkomen. Iemand die het niet zo aanpakt houdt van drama imo.
Daar moet je maar zin in hebben....
Ik kan ook nog goed door één deur met mijn exen, maar hoef geen regelmatig contact. Mijn vriend staat op 1 en ik doe niet aan vriendschappen met de andere sekse om gezeur te voorkomen. Iemand die het niet zo aanpakt houdt van drama imo.
Lorem Ipsum
vrijdag 4 januari 2019 om 10:19
Waarom denk je dat je jouw mening aan hem moet vertellen? In de hoop dat hij het veranderd? De enige juiste manier zou zijn: 'Henk, ik merk dat je nog veel contact hebt met je ex, dat voelt voor mij niet ok, dus stopt het hier voor ons, veel succes verder'.
Alle andere manier zijn passief agressieve manieren on hem te laten doen wat jij wilt. Je hebt nog geen relatie, er is nog láng niet genoeg basis om dingen van hem te vrqgen, je kunt hoogstens concluderen dat dit hem dus niet is voor jou.
De andere opties, je mening bespreken en hopen dat hij zich aanpast, zijn nogal wanhopige acties vind ik persoonlijk.
Zoek een man die bij je past, niet een man die na wat ruzies, smeken, over je eigen grenzen gaan misschien wel goed genoeg is. Als je mazzel hebt.
Alle andere manier zijn passief agressieve manieren on hem te laten doen wat jij wilt. Je hebt nog geen relatie, er is nog láng niet genoeg basis om dingen van hem te vrqgen, je kunt hoogstens concluderen dat dit hem dus niet is voor jou.
De andere opties, je mening bespreken en hopen dat hij zich aanpast, zijn nogal wanhopige acties vind ik persoonlijk.
Zoek een man die bij je past, niet een man die na wat ruzies, smeken, over je eigen grenzen gaan misschien wel goed genoeg is. Als je mazzel hebt.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:19
vrijdag 4 januari 2019 om 10:32
Dit dus.
Ongelofelijk hoeveel mensen er nog zo ouderwets over denken gezien de reacties in dit topic.
Ik vind het absurd om de ander überhaupt iets te verbieden, ervanuit gaande dat er volledig wederzijds vertrouwen is.
Is het vertrouwen er niet dan kun je maar beter niet aan de relatie beginnen.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:43
Je zegt: ”En ik heb hier geen goed gevoel bij”.
Dat is voldoende om te stoppen. Of jouw gevoel terecht is of niet, het blijft je gevoel. Daar heb je mee te dealen.
(Zelf heb ik ook wel vriendschappelijk contact met een paar exen. Niet vaak, niet intensief. Paar keer per jaar. Mijn vrouw vindt dat prima en heeft trouwens ook goed contact met exen.)
Dat is voldoende om te stoppen. Of jouw gevoel terecht is of niet, het blijft je gevoel. Daar heb je mee te dealen.
(Zelf heb ik ook wel vriendschappelijk contact met een paar exen. Niet vaak, niet intensief. Paar keer per jaar. Mijn vrouw vindt dat prima en heeft trouwens ook goed contact met exen.)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 4 januari 2019 om 12:29
Maar wat voegt contact met een ex toe? Iemand is een ex omdat hij iets heeft gedaan waarom de relatie is verbroken.oudebaas schreef: ↑04-01-2019 10:43Je zegt: ”En ik heb hier geen goed gevoel bij”.
vrijdag 4 januari 2019 om 12:49
Huh? Moet iemand dan altijd wat gedaan hebben? Soms ben je nog jong, kom je in een andere fase en pas je niet meer bij elkaar, of de liefde was op, of je komt tot de conclusie dat je eigenlijk altijd al een vriendschap had en geen liefdesrelatie, of je hebt verschillende doelen in het leven en gaat uit elkaar.viavia2013 schreef: ↑04-01-2019 12:29Maar wat voegt contact met een ex toe? Iemand is een ex omdat hij iets heeft gedaan waarom de relatie is verbroken.
Exen zijn voor mij mensen die ik hoog heb zitten, anders was ik geen relatie met ze begonnen en ik vind het fijne mensen.
Ik heb ook nog contact met een ex. Van 20 jaar geleden nota bene. Maar we zijn altijd zo ongeveer op de hoogte van elkaars wel en wee. We doen geen vriendschappelijke dingen, maar ik kan me goed voorstellen dat je bevriend blijft met een ex. Als iemand leuk genoeg is als partner moet het wel heel gek gaan als iemand niet leuk genoeg is als vriend of vriendin.
vrijdag 4 januari 2019 om 13:27
Wie zegt dat iemand iets moet doen om de relatie te verbreken? Bij heel veel mensen eindigt een relatie omdat het gewoon niet meer loopt. Gewoon zonder ruzie, vreemdgaan of wat dan ook. De vriendschappelijke gevoelens kunnen blijven. Voor een vriendschap heb je minder nodig dan een relatie.viavia2013 schreef: ↑04-01-2019 12:29Maar wat voegt contact met een ex toe? Iemand is een ex omdat hij iets heeft gedaan waarom de relatie is verbroken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 4 januari 2019 om 15:59
Zo gek is het toch niet dat mensen jn contact blijven met exen? Meestal zijn levens via vrienden met elkaar verweven. In mijn vriendenkring zijn 4 ex-koppels met nieuwe partners die prima met elkaar overweg kunnen. Inclusief ikzelf en mijn ex van 20 jaar geleden. Eén vriendin was zelfs getuige (van de bruid) op het huwelijk van haar ex.
vrijdag 4 januari 2019 om 17:39
viavia2013 schreef: ↑04-01-2019 12:29Maar wat voegt contact met een ex toe? Iemand is een ex omdat hij iets heeft gedaan waarom de relatie is verbroken.
Oh ja? Ik heb exen waarbij de passie weg was maar met wie ik de vriendschap heel waardevol vind. Waardevoller dan de relatie. Niet iedere relatie eindigt door drama. En zeker niet doordat 'ex iets gedaan heeft'. Misschien is dat jouw ervaring. Maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 4 januari 2019 om 17:46
Vraag hem, hoe hij het contact met zijn ex ziet. Vraag hem of hij nu ruimte heeft in zijn leven voor een nieuwe liefde (jij).
Persoonlijk zou ik er geen zin in hebben. Als het niet goed voelt voor jou, past hij en zijn omgang met zijn ex niet bij jou.
Je hoeft niet te accepteren dat hij nog zo omgaat met ex, aan de andere kant hoef je het hem ook niet te verbieden.
Je kan er voor kiezen niet verder te gaan met deze man (en zijn ex).
Persoonlijk zou ik er geen zin in hebben. Als het niet goed voelt voor jou, past hij en zijn omgang met zijn ex niet bij jou.
Je hoeft niet te accepteren dat hij nog zo omgaat met ex, aan de andere kant hoef je het hem ook niet te verbieden.
Je kan er voor kiezen niet verder te gaan met deze man (en zijn ex).