mannen
vrijdag 4 januari 2019 om 00:58
Ik heb een tijdje terug een man ontmoet. Qua leeftijd iets ouder dan mij maar des te serieuzer dacht ik. We hebben heel leuk contact. Hij is weer op zoek naar een relatie. Hij komt uit een relatie van 13 jaar. Hij vertelde dat de relatie al eerder is uitgeraakt, en daarna weer aan is geraakt. De keren dat we elkaar gezien hebben waren tot nu toe heel leuk. Nu ben ik erachter gekomen dat hij zijn ex partner nog veel ziet. Ze spreken en zien elkaar nog veel. Ergens denk ik hoe kun je gaan daten terwijl je nog zoveel met je ex omgaat. Ze ondernemen nog dingen samen die je ook in een relatie zou kunnen doen. Spreken nog best veel af met zijn tweetjes. En ik heb hier geen fijn gevoel bij.
Naar mijn idee is het in deze wel heel lastig om erachter te komen of het echt vriendschap is of dat er toch nog meer speelt. Het contact met deze man is tot nu toe heel leuk, hebben meerdere keren afgesproken maar zelf vind ik het heel lastig dat hij nog contact heeft met zijn ex. Ik zou het zelf lastig vinden om een relatie te hebben met iemand die nog veel contact heeft met zijn ex. Ik vind het belangrijk om blanco te beginnen in een relatie, zonder een ex.
Hoe klinkt dit voor jullie?
Naar mijn idee is het in deze wel heel lastig om erachter te komen of het echt vriendschap is of dat er toch nog meer speelt. Het contact met deze man is tot nu toe heel leuk, hebben meerdere keren afgesproken maar zelf vind ik het heel lastig dat hij nog contact heeft met zijn ex. Ik zou het zelf lastig vinden om een relatie te hebben met iemand die nog veel contact heeft met zijn ex. Ik vind het belangrijk om blanco te beginnen in een relatie, zonder een ex.
Hoe klinkt dit voor jullie?
anoniem_178308 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 01:18
48.38% gewijzigd
vrijdag 4 januari 2019 om 18:16
123bloem ik snap je! Hier lijken veel mensen nog bevriend te zijn (geweest) met hun ex, maar persoonlijk ben ik daar ook niet van. Heb ook nog nooit een man gedate die zijn ex nog ziet (en ik heb best wat gedate). Meestal is dat toch echt een gepasseerd station en wilden zij haar gewoon niet meer zien. Ik zou me er ook echt niet prettig bij voelen, en dan maar jaloers. Heb jij dat ook dan zou ik dat aangeven en dan is het aan hem wat hij ermee doet. Hij kan er dan voor kiezen met iemand een toekomst op te willen bouwen (je zal niet de enige zijn die dit heeft) of vast blijven hangen in het verleden. Snap die hang naar wat is geweest nooit zo goed.. veel te troebel, zo’n relatie..
vrijdag 4 januari 2019 om 18:20
+1
Jullie zijn aan het daten en in je hoofd regisseer je al z'n leven en vriendschappen.
vrijdag 4 januari 2019 om 18:20
Wat een aparte reacties...ik ben ook bevriend met mijn ex en heel af en toe gaan we naar het strand of uit eten. Wij willen beide geen geliefdes zijn van elkaar maar er is wel een bijzondere vriendschap. Ik vind het juist voor een man spreken als hij een goede band met zijn ex heeft. Meestal is de breuk dan ook in goed overleg gegaan en met beider instemming. Ik zou het als een pluspunt zien.
vrijdag 4 januari 2019 om 18:36
Ik zie mijn exen ook nog. Bij beide ben ik er uitgekomen dat we niet bij elkaar passen en niet gelukkig worden van elkaar in een relatie. Wel kunnen we vriendschappelijk met elkaar omgaan, zelfde interesses, zelfde humor. Vreemdgaan zouden we nooit doen, dat is toch een principe kwestie dat je dat niet doet.
zaterdag 5 januari 2019 om 23:07
De reden dat het uit is gegaan vind ik vrij vaag. Er is niet iets heel duidelijks aan vooraf gegaan zeg maar.Stampertje12 schreef: ↑04-01-2019 01:22Zou je niet willen weten waarom het uit is gegaan? 13 jaar, dan moet er toch een serieuze reden zijn.
zaterdag 5 januari 2019 om 23:30
Ja dat kan zeker. Met samen dingen doen bedoel ik eigenlijk veel dingen die je ook in een relatie nog doet. Samen uit eten, samen eten, samen naar de film enzovoortshamerhaai schreef: ↑04-01-2019 06:41Je ex kan nog steeds een goede vriend(in) zijn, maar geen relatiemateriaal.
Niet iedereen heeft een gruwelijke hekel aan een ex, sommige werken nog samen of hebben een bedrijf samen.
Wat bedoel je met samen dingen doen die je al stel doet? Samen naar de film, samen uit eten? Of bedoel je samen op vakantie?
zaterdag 5 januari 2019 om 23:36
doe jij die dingen dan nooit met vrienden?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 6 januari 2019 om 12:04
dinsdag 8 januari 2019 om 23:17
bedankt voor je advies. Dat is zeker zo. Als het sowieso alleen nog vriendschap is. Alleen is het tussen exen wel de vraag vind ik of er toch niet weer een vonkje over gaat springen. Of dat de een bijvoorbeeld toch nog gevoelens heeft of hoop heeft dat het goed komt, of dat exen toch weer voor de relatie willen gaanlollypopje schreef: ↑04-01-2019 09:24Dus omdat jou ex vreemd ging, wil je nu elke kans op vreemdgaan elimineren?
Niet lullig bedoeld, maar dat kun je niet. Als iemand een vreemdganger is doet hij dat toch wel met of zonder contact met zijn ex.
Mijn advies, dwing hem niet deze vriendschap te beëindigen. Maar bespreek met hem wel je onzekerheid en waar dat vandaan komt, zodat hij je gerust kan stellen. Als je gaat eissen dat hij deze vriendschap stopt, kun je net zo goed stoppen met daten met hem. Dat betekent namelijk dat je hem niet accepteert zoals hij is.
En persoonlijk vind ik het eigenlijk een stuk gezonder als je na zo'n tijd als vrienden uit elkaar gaat, dan dat je elkaar niet meer ziet. Je hebt toch een groot deel met elkaar gedeeld. Het zou raar zijn, om dat te gaan ontkennen. Soms werkt een relatie gewoon niet meer, dat betekent niet dat je de persoon opeens niet meer mag.
anoniem_178308 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 00:25
2.11% gewijzigd
dinsdag 8 januari 2019 om 23:26
Een ex is niet voor niks een ex, dus ik zou een kans op een vonk kleiner inschatten dan bij elke andere vrouw.123bloem schreef: ↑08-01-2019 23:17bedankt voor je advies. Dat is zeker zo. Als het sowieso alleen nog vriendschap is. Alleen is het tussen exen wel de vraag vind ik of er toch niet weer een vonkje over gaat springen. Of dat de een bijvoorbeeld toch nog gevoelens heeft of hoop heeft dat het goed komt.
En aangezien hij met jou date mag je er vanuit gaan dat hij in elk geval geen gevoelens meer heeft. Als je dat niet doet, vertrouw je hem nu al niet en kun je net zo goed stoppen met daten met hem.
Dus praat met hem over je onzekerheid.
Stop met jouw onzekerheid en het gedrag van je ex op hem projecteren.
Of stop met hem daten, want dan verdiend hij iemand die hel serieus neemt en niet overal problemen ziet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times