mannen

04-01-2019 00:58 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje terug een man ontmoet. Qua leeftijd iets ouder dan mij maar des te serieuzer dacht ik. We hebben heel leuk contact. Hij is weer op zoek naar een relatie. Hij komt uit een relatie van 13 jaar. Hij vertelde dat de relatie al eerder is uitgeraakt, en daarna weer aan is geraakt. De keren dat we elkaar gezien hebben waren tot nu toe heel leuk. Nu ben ik erachter gekomen dat hij zijn ex partner nog veel ziet. Ze spreken en zien elkaar nog veel. Ergens denk ik hoe kun je gaan daten terwijl je nog zoveel met je ex omgaat. Ze ondernemen nog dingen samen die je ook in een relatie zou kunnen doen. Spreken nog best veel af met zijn tweetjes. En ik heb hier geen fijn gevoel bij.

Naar mijn idee is het in deze wel heel lastig om erachter te komen of het echt vriendschap is of dat er toch nog meer speelt. Het contact met deze man is tot nu toe heel leuk, hebben meerdere keren afgesproken maar zelf vind ik het heel lastig dat hij nog contact heeft met zijn ex. Ik zou het zelf lastig vinden om een relatie te hebben met iemand die nog veel contact heeft met zijn ex. Ik vind het belangrijk om blanco te beginnen in een relatie, zonder een ex.

Hoe klinkt dit voor jullie?
anoniem_178308 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 01:18
48.38% gewijzigd
Zijn er kindertjes
Als jij moeite met exen hebt moet je geen contact of relatie hebben met mannen die exen hebben. Een ex bestaat nu eenmaal, en er is een geschiedenis tussen twee mensen. Als je hier niet mee kunt dealen moet je op zoek naar "exloze" mannen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
04-01-2019 01:05
Als jij moeite met exen hebt moet je geen contact of relatie hebben met mannen die exen hebben. Een ex bestaat nu eenmaal, en er is een geschiedenis tussen twee mensen. Als je hier niet mee kunt dealen moet je op zoek naar "exloze" mannen.
Oke maar er zit wel een verschil lijkt me tussen mannen met exen en nog contact. En mannen met exen die geen contact meer hebben. Er zijn ook genoeg mannen die wel exen hebben maar daar geen contact meer mee hebben.
anoniem_178308 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 01:28
8.85% gewijzigd
Jeetje nou ik ben ook wel eens bevriend geweest met een ex hoor. Het is toch uit om een reden.
Hello, can you hear me?
Ehm, hoezo moet je alle banden met je ex verbreken voordat je weer mag daten?

Ik weet niet hoe jouw voorgaande relaties waren, maar gaan die zo dramatisch uit elkaar dat je elkaar nooit meer wil zien? Of had je partners die jou verboden met je ex contact te hebben?

Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer met de eerste de beste te trouwen (zie topic over uithuwelijken) en mag je lekker daten en meerdere partners uittesten om te zien met wie je je leven wil delen. Maar dat je met elkaar een leuke tijd hebt, concludeert dat het niet past, wil toch niet zeggen dat je nooit meer contact met iemand zou mogen hebben?

Ik zie nog regelmatig ex-en van mij. Die kom ik tegen als ik ga stappen of daar ga ik koffie mee drinken. Met een ga ik regelmatig nog eens een paar dagen weg. Dan kom je iemand tegen, daar klikt het goed mee, maar blijkt je dan toch weer niet geschikt om een relatie mee te hebben.

Het is vooral belangrijk om goed te communiceren. Hij zegt het meteen. Dat is iets anders dan dat je erachter komt dat hij drie dagen in de week bij zijn ex slaapt terwijl jij al weken met hem aan het daten bent.

Ik vind het juist een positief teken. Het geeft aan dat hij en zijn ex blijkbaar rationele mensen zijn die op een volwassen manier met elkaar om kunnen gaan en blijkbaar niet al vreemdgaand/slaand/ruziemakend uit elkaar zijn gegaan maar nog door één deur kunnen.

Wel fijn hoor zo'n type, stel je krijgt ooit kinderen en het gaat uit, dan heb je misschien wat meer kans dat hij gewoon normaal met je om blijft gaan.

Denk dat zo'n type ook prima het type is waartegen je je zorgen kunt uitspreken. Ik zou het dan wel op een enigszins neutrale manier doen. Dus eerder iets als: Waarom klikte het niet met je ex? Oh, maar jullie kunnen nog wel door een deur? En dan niet: "Je mag geen contact meer met je ex!" of "Het is raar dat je met je ex contact hebt!" Dat is inderdaad een beetje creepy :)
13 jaar is erg lang. Kan best voorstellen dat je iemand dan nog in je leven wilt hebben. Ik snap het probleem niet.

Maar als jij zo onzeker bent, dan zou ik hem maar laten gaan. Denk niet dat hij zijn vriendschap met haar zo aan de kant zet voor iemand met wie het allemaal zo pril is.
123bloem schreef:
04-01-2019 01:07
Oke maar er zit wel een verschil lijkt me tussen mannen met exen en nog contact. En mannen met exen die geen contact meer hebben.
-
Als er kinderen in het spel zijn zal er altijd contact zijn, daar verander je niets aan en dat contact is ook belangrijk voor de kinderen. Als een relatie in goede vriendschap eindigt zal het contact ook niet ophouden, je kan na een relatie ook als vrienden contact houden. Er zijn dus redenen om als exen contact met elkaar te houden. En ik vind dat helemaal niet raar of vreemd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
04-01-2019 01:11
-
Als er kinderen in het spel zijn zal er altijd contact zijn, daar verander je niets aan en dat contact is ook belangrijk voor de kinderen. Als een relatie in goede vriendschap eindigt zal het contact ook niet ophouden, je kan na een relatie ook als vrienden contact houden. Er zijn dus redenen om als exen contact met elkaar te houden. En ik vind dat helemaal niet raar of vreemd.
er zijn geen kinderen in het spel
Ik zou er niet voor gaan.
Het feit dat hij ook nog leuke dingen onderneemt met haar vind ik niet acceptabel.
Verbinder schreef:
04-01-2019 01:20
Het feit dat hij ook nog leuke dingen onderneemt met haar vind ik niet acceptabel.
Zou je niet willen weten waarom het uit is gegaan? 13 jaar, dan moet er toch een serieuze reden zijn.
Verbinder schreef:
04-01-2019 01:20
Zou hij dan ook geen leuke dingen mogen doen met een vrouw met wie hij nooit een relatie heeft gehad? Van zijn ex weet hij waarom het uit is, minder risico als je bang bent dat hij vreemdgaat.

Ik heb een ex waar ik pas nog mee op vakantie ben geweest. Mijn partner vindt dat prima want hij weet waarom we uit elkaar zijn en het nooit meer wat gaat worden.
Eens met Stampertje.
Ik woonde zelfs nog samen met mijn ex toen mijn vriend en ik een relatie kregen. Ik was volop bezig met mijn eigen leven opbouwen, had de financiële middelen nog niet om een huis te huren en sociale huur duurde nog minstens 5jaar. Ex en ik waren al jaren uit elkaar, maar we waren 16 jaar samen en ik kan nog steeds op hem rekenen als er iets zwaars gesjouwd moet worden of iets technisch gedaan. Vriend heeft geen seconde hoeven twijfelen aan mijn trouw, want mijn ex is een lieve man maar al was het de laatste man op aarde...! Gelukkig liet vriend zich niet afschrikken.

Ik denk dat het je eigen onzekerheid is die speelt. Praat anders eens met haar als jullie langer samen zijn. Ik ken je onzekerheid en jaloezie wel, maar verleden wis je niet uit en hoe langer je bij elkaar bent, hoe minder bedreigend zo'n ex is.
Je ex kan nog steeds een goede vriend(in) zijn, maar geen relatiemateriaal.

Niet iedereen heeft een gruwelijke hekel aan een ex, sommige werken nog samen of hebben een bedrijf samen.

Wat bedoel je met samen dingen doen die je al stel doet? Samen naar de film, samen uit eten? Of bedoel je samen op vakantie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij mag zeker ook geen vrouwelijke vrienden hebben?

Zoek iemand die er net zo over denkt als jij. Waarom vind je het raar normaal met iemand om te gaan? Ik vind het juist mooi. Volwassen.
I wanna live my life with the volume full!
Ik ben van mening dat je geen vrienden kan blijven met je ex. Dan is er, in mijn ogen, of nooit sprake van liefde geweest of 1 van de 2 heeft nog gevoelens. Vooral als ze voor hun relatie geen vrienden waren. Dan klinkt vrienden blijven sowieso raar want wat kun nu blijven wat je niet was voor de relatie?

Dan is er nog het verschil tussen contact houden omdat er geen ruzie is en je zo lang samen bent geweest: de gewenning, of het echt actief vrienden zijn, leuke dingen doen, etc. Ik denk dan: wie houd je voor de gek vriend, mij, haar of jezelf?

Ik geloof dus niet in vriendschap nadat een relatie verbroken is, wel in vriendschappen tussen mannen en vrouwen.
Kan natuurlijk dat hij nog goed bevriend is met zijn ex, niks geks aan. Als jij daar niet tegen kan dan moet je verder zoeken.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij gewoon nog in een relatie zit en iets voor erbij zoekt, en dat op deze manier verpakt.
...
Wat als hun relatie al lang was veranderd in een broer-zus relatie? Dus nul procent fysieke aantrekkingskracht maar wel een goede verstandhouding. Ik vind het juist positief dat er contact is met exen. (Even vooropgesteld dat ze beide de relatie niet terugwillen.) Dat je vriendelijk met elkaar kan blijven omgaan, en dat de oorspronkelijke relatie veranderd in een gewone vriendschap.
Zou niks voor mij zijn, iemand die zo'n contact heeft met zijn ex. Maar dit is ook persoonlijk. De één heeft er geen problemen mee en een ander wel.
Is er ook een groot leeftijdsverschil? Misschien snap je nog niet hoe het werkt met langdurige relaties. Of misschien is de ex minder ex dan hij jou doet laten geloven
Wat een generalisatie weer. Mannen kunnen nooit bevriend zijn met ex zonder bijbedoelingen?

Bepaalde mannen kunnen dat inderdaad niet, net als bepaalde vrouwen. Maar anderen wel. Juist met een ex.

Of deze man zo eentje is.. ik lees het er niet uit. Ben je echt zo onzeker of is zie of hoor/lees je dingen die niet bevallen?
Ik vind dat vriendschappen tussen mannen en vrouwen mogelijk zijn ook als het exen zijn. Als jij hier bedenkingen bij hebt omdat je in het verleden bedonderd bent, zou ik dit wel bespreekbaar maken met de man in kwestie. Wellicht kan hij dan verduidelijken waarom ze na 13 jaar uit elkaar zijn gegaan.

Mijn vriend wilt ook graag de vriendschap met zijn ex behouden, en daar heb ik geen problemen mee (hij kiest er immers voor om met mij te zijn) echter heeft zijn ex verklaard hem terug te willen, dat maakt het wel lastiger want voor haar is op dit moment iedere vorm van contact van zijn kant een teken dat er nog hoop is dat het goed komt.
Eat glitter for breakfast and shine all day
GlitterBep schreef:
04-01-2019 08:55
Ik vind dat vriendschappen tussen mannen en vrouwen mogelijk zijn ook als het exen zijn. Als jij hier bedenkingen bij hebt omdat je in het verleden bedonderd bent, zou ik dit wel bespreekbaar maken met de man in kwestie. Wellicht kan hij dan verduidelijken waarom ze na 13 jaar uit elkaar zijn gegaan.

Mijn vriend wilt ook graag de vriendschap met zijn ex behouden, en daar heb ik geen problemen mee (hij kiest er immers voor om met mij te zijn) echter heeft zijn ex verklaard hem terug te willen, dat maakt het wel lastiger want voor haar is op dit moment iedere vorm van contact van zijn kant een teken dat er nog hoop is dat het goed komt.
En daar zou ik echt geen zin in hebben. Dan kapt hij die vriendschap maar af. Daar ga ik niet naar zitten kijken. ;-)

Voor TO:

Het ligt er nog aan, hoe doen ze tegen elkaar, wat is de reden dat ze uit elkaar zijn? Welk soort contact is er, hoe vaak enz.
Word je buiten gesloten of niet? En als er eentje nog wel gevoelens heeft en de ander toch contact wil houden.. dat zou echt een no-go zijn.
Dus omdat jou ex vreemd ging, wil je nu elke kans op vreemdgaan elimineren?

Niet lullig bedoeld, maar dat kun je niet. Als iemand een vreemdganger is doet hij dat toch wel met of zonder contact met zijn ex.

Mijn advies, dwing hem niet deze vriendschap te beëindigen. Maar bespreek met hem wel je onzekerheid en waar dat vandaan komt, zodat hij je gerust kan stellen. Als je gaat eissen dat hij deze vriendschap stopt, kun je net zo goed stoppen met daten met hem. Dat betekent namelijk dat je hem niet accepteert zoals hij is.

En persoonlijk vind ik het eigenlijk een stuk gezonder als je na zo'n tijd als vrienden uit elkaar gaat, dan dat je elkaar niet meer ziet. Je hebt toch een groot deel met elkaar gedeeld. Het zou raar zijn, om dat te gaan ontkennen. Soms werkt een relatie gewoon niet meer, dat betekent niet dat je de persoon opeens niet meer mag.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven