Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Helaas dames, niks noppes nada!
Nu in het ziekenhuis, we krijgen controles en daarna plan de campagne maken!

Weeën (3 in een uur ofzo) stellen niks voor. En afgelopen nacht heerlijk geslapen dus er gebeurd nog veel te weinig. Nu definitief over gedragen aan het ziekenhuis...

We wachten maar af....
He balen Clairesophie, misschien iets van weeënopwekkers? Heb je al wel ontsluiting of helemaal niets? Had bij mijn zoontje al 3cm ontsluiting voordat de bevalling echt begon.
@ClaireSophie, jullie geduld wordt wel op de proef festeld zeg. Succes, hoop dat de baby zich alsnog snel meld!

@Teckeltje, welkom! Wauw wat goed dat je nog aan het werk bent. Hoop dat de pre-eclampsie je dit keer bespaard blijft en niet zo ziek wordt.

@Snowgirl, hoe gaat het nu met de buik en rugpijn?

@zaphod, welkom! Fijn dat het jullie na 2 jaar toch gelukt is, nog even geduld. Fijn dat de zwangerschap soepeltjes verloopt.

@zonnetje, ja bi indd. Zit inmiddels al 6 maanden thuis. Babykamer was hier in augustus al klaar. Man werkt in het buitenland en was toen 6 weken thuis. Dus heeft mijn marktplaats aankopen op mogen halen en op mogen knappen terwijl ik het internet leegkocht.
Vorige maand heb ik alle wasjes al gedraaid. Hoop dat ik na de bevalling snel een beetje op de been ben want dat niets kunnen is zo niets voor mij.
Ik ben blij dat ik iig nog kan lopen, een goede fysio heb en echt naar mijn lijf heb geluisterd.
Uit eten en naar de kapper gaat helaas niet meer lukken. Wel gisteren sushi besteld en daar effe een momentje van gemaakt met alcohol vrije wijn.

Na 2 rotnachten eindelijk weer wat beter geslapen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Spannend ClaireSophie!
Wilde/ moest je sowieso al in het zkh bevallen?
Hopelijk krijg je snel meer te horen wat ze van plan zijn.
@clairesophie, das balen.. ik kreeg uiteindelijk de laagste dosering weeenopwekkers en toen ging t als een speer! Hoop bij jou ook :)
Boardbabe82 schreef:
05-01-2019 11:17
@ClaireSophie, jullie geduld wordt wel op de proef festeld zeg. Succes, hoop dat de baby zich alsnog snel meld!

@Teckeltje, welkom! Wauw wat goed dat je nog aan het werk bent. Hoop dat de pre-eclampsie je dit keer bespaard blijft en niet zo ziek wordt.

@Snowgirl, hoe gaat het nu met de buik en rugpijn?

@zaphod, welkom! Fijn dat het jullie na 2 jaar toch gelukt is, nog even geduld. Fijn dat de zwangerschap soepeltjes verloopt.

@zonnetje, ja bi indd. Zit inmiddels al 6 maanden thuis. Babykamer was hier in augustus al klaar. Man werkt in het buitenland en was toen 6 weken thuis. Dus heeft mijn marktplaats aankopen op mogen halen en op mogen knappen terwijl ik het internet leegkocht.
Vorige maand heb ik alle wasjes al gedraaid. Hoop dat ik na de bevalling snel een beetje op de been ben want dat niets kunnen is zo niets voor mij.
Ik ben blij dat ik iig nog kan lopen, een goede fysio heb en echt naar mijn lijf heb geluisterd.
Uit eten en naar de kapper gaat helaas niet meer lukken. Wel gisteren sushi besteld en daar effe een momentje van gemaakt met alcohol vrije wijn.

Na 2 rotnachten eindelijk weer wat beter geslapen.
Hele dag al last van, is nog niet opgehouden. Eigenlijk hoop ik dat het toch een keer doorzet en dit niet tot 40 weken gaat duren.
Zaphod schreef:
05-01-2019 09:37
Hoi ik schrijf ook graag mee! Vandaag precies 31 weken.
Hey welkom! Leuk, ik ben nu 31wk en 1 dag 😁 ook in verwachting van een zoon.

Spannend Claire! We duimen dat t het snel op gang komt! Gelukkig heb je goed geslapen.
Ik vind het ook fijn om met jullie mee te lezen en schrijven
Nu 31+ weken
Wat een gezelligheid hier!

Vervelend snow girl. Ik kan me dat goed voorstellen hoor!! Moet je vaak op controle nu?
Teckeltje88 schreef:
05-01-2019 17:50
Wat een gezelligheid hier!

Vervelend snow girl. Ik kan me dat goed voorstellen hoor!! Moet je vaak op controle nu?
Moet momenteel elke week terug, baarmoederhals wordt dan gemeten, en we kijken hoe het verder met de harde buiken/weeën gaat.
Hallo dames,

Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben morgen 37 weken zwanger.
Ik ben begin 30 en dit is mijn eerste kindje. We krijgen een meisje.

Ik heb fysiek een makkelijke zwangerschap gehad. Zowel ik gezond als baby :) Heb nog tot vorige week gewerkt dat ging eigenlijk ook super, zag er zelfs tegen op om te stoppen. Nu dus een week met verlof en opeens vind ik t toch ook echt zwaar. Niet voor niks toch dat verlof :rolling:

Mentaal heb ik t af en toe wat minder. Dat zit een beetje in Mn aard, door de zwangerschaps hormonen nu versterkt. Heel vaak huilen hier.. Maar ook te doen. Alleen zijn valt me alleen zwaar af en toe.
Ivm mentale gesteldheid van mij, Mn zus die bekend is met postnatale depressies en Mn moeder die psychotisch is heb ik een klinisch kraambed. Denk persoonlijk niet dat er direct wat gaat zijn maar vind t eerlijk gezegd fijn om te weten waar we aan toe zijn. Dat we sowieso 1 nachtje blijven is ook besproken. Wel heel fijn; mijn eigen verloskundige komt gewoon de bevalling doen en dan wordt ik de volgende dag bezocht door de dienstdoende psychiater.

Klein beetje stress hier nog qwa gereedheid. Eindelijk wel alles in huis, gisteren laatste dingetjes gekocht. Vriend gisteren commode in elkaar gezet en ik ben als n dolle aan t wassen nu.
Vriendin komt morgen gezellig baby kleertjes strijken en stapelen etc. Lekker freubelen even en dan zijn we denk ik zo ver.

Ik probeer veel te zwemmen, eigenlijk dagelijks. Dat gaat tot nu toe super en vind ik erg fijn. Hoop dat tot het einde vol te houden zo. Merk ook dat het helpt met beter slapen en minder andere lichamelijke klachten.

Tot zover denk ik! Hoop de komende weken gezellig met jullie mee te kunnen schrijven en lezen. :heart:
Welkom nieuwe dames!

Thanks for the support! Manlief en ik hangen ons laatste avondje op de bank, gek idee! Ben er nog rustig onder.

Ik ga proberen morgen jullie op de hoogte te houden. Live beval verslag op de zondag :biggrin:
Uiteraard voor zover dat lukt!
snowgirl1 schreef:
05-01-2019 11:04
He balen Clairesophie, misschien iets van weeënopwekkers? Heb je al wel ontsluiting of helemaal niets? Had bij mijn zoontje al 3cm ontsluiting voordat de bevalling echt begon.
Ontsluiting checken ze liever niet ivm infectiegevaar. Dus ik ben benieuwd of ik al iets van ontsluiting heb...

Ik krijg morgen gelijk infuus, vliezen zijn immers al gebroken :-)

Zou het wel fijn vinden hoor als er iets van ontsluiting is!
Hoi Claire, heel veel succes morgen! Wij waren gelijk uitgerekend, ik ben vanmorgen bevallen van onze dochter... had idd nog het idee dat wij gelijk zouden zijn, maar helaas. Ze komen als ze willen komen😏.
Aangezien onze eerste op 41+5 kwam (na 3x strippen)had ik verwacht dat onze tweede pas ergens aankomende week kwam. Ze vond het echter wel welletjes blijkbaar. Hier moest juist uiteindelijk mijn vliezen gebroken worden omdat er al volledige ontsluiting was... Best gek dat dit bij jullie juist andersom is.

Nogmaals veel succes aan de dames die ‘bezig’ zijn!
Ik ben nu 39 weken en een beetje en iedere twee uur een paar zware wee-achtige dingen. En dat is het dan.
Nummer 3 hier dus ik had verwacht dat t wel wat vlotter zou gaan...
Een zebra is geen paard met strepen
Wat leuk Syrinxx dat we tegelijk lopen!

Welkom Honing en Gevuldekoek. Heftig verhaal Gevuldekoek, hoop voor je dat het je goed af gaat!

Spannend morgen ClaireSophie! Alvast veel succes!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sweet31. Gaat het met jullie beide goed?

Spannend ook voor jou Jamaarhoe! Hopelijk zet het snel door.
Wat een spannend weekend voor veel dames hier! Gefeliciteerd Sweet31 met de geboorte van jullie dochter!

Gevulde koek wat een heftig verhaal, wat goed dat ze zo zorgvuldig zijn in het ziekenhuis en de psychiater meekijkt, hopelijk natuurlijk voor niets!
Van harte Sweet!
Baby's komen altijd waneer ze zelf willen :)
Gefeliciteerd Sweet!
Gefeliciteerd Sweet!

ClaireSophie, hoop echt dat je ook snel met je baby kunt knuffel ipv erop wachten. Nacht goed doorgekomen? Zie dat al weer lekker vroeg aan het posten was dus vast nog geen babynieuws.

Hoop dat het bij jou ook snel doorzet Jamaarhoe!

Welkom Honing en Gevuldekoek.

Fijn dat je voor het mentale deel goed ondersteund wordt Gevuldekoek, top dat het lichamelijk tot nu toe wel prima is verlopen. En heerlijk he sporten om je hoofd en lijf een beetje soepel te houden. Zwemmen lukt helaas niet meer omdat ik 20 minuten in de auto niet meer red, maar dat komt na de bevalling wel weer.
Haha mooi die gereedheidstress, ik ben hier inmiddels met de grotere maatjes was begonnen omdat ik echt niets meer te doen heb :-D. Man moet eigenlijk nog plintjes doen en een deur in de lak zetten, maar dat komt vast goed, als het goed is heeft hij nog 4 weken.

Snowgirl, kan me voorstellen dat je er liever vanaf bent dan steeds van die halve startsignalen. Nog even volhouden
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Gefeliciteerd sweet31 !
Hoe gaat het ClaireSophie? Je had een live bevalverslag beloofd!

Nee zonder gekheid, ik hoop dat je een goede bevalling hebt.
Ik ben ook benieuwd hoe het is clairesophie
Dag allemaal,

Leuk om jullie te lezen en spannende tijden! Ik ben nu 37 weken en 5 dagen. We hebben een peutertje van 2,5 jaar. Ik kijk er naar uit om ons 2e kindje te mogen ontmoeten maar ben wel zenuwachtig want man werkt in het buitenland en we hopen maar dat hij erbij is. Bij elke krampje denk ik "onee niet nu," als man er niet is. Hoop maar zo dat mijn lichaam zo werkt dat het pas begint als hij er is. Maar we gaan het zien.

Voel me verder wel goed, buik lijkt wel wat lager te zijn en de dagen zijn soms wel lastig met druk kind.
Iedereen succes met de laatste loodjes!
Ohh sorry!!! Veel te lang niks laten horen. Live verslag: what was I thinking, :facepalm:

Ze is er ! Vanmiddag om 17:52 geboren!
Onze dochter :redrose:

10:15 weeënopwekker
13:00 regelmaat in de weeën
14:00 3 cm
14:45 verzoek ruggenprik
15:30 ruggenprik
Vrijwel direct drukkend gevoel
Wegzuchten want 'pas' 9cm
17:20 start persen
17:52 geboren

4 hechtingen, gelijk gehecht, placenta kwam in zijn geheel.

Nu wel heel moe en pijnlijke onderkant, maar goed asprine erin en het meiske naast mij maakt alles goed! Heeft haar eerste fles al op!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven