Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
@spraakwater:
Ik kan niet meer zoveel, sluit mij een beetje aan bij wat aapje1 zegt, ik doe wat licht huishoudelijk werk (al hebben wij nu sinds enkele weken een schoonmaker wat echt wel fijn is!) zoals de was, en ik breng en haal mijn zoon van de crèche met de fiets. Koken vind ik best een opgave omdat ik dan lang moet staan. Ik snijd wel de groenten en dergelijke aan tafel maar alsnog is het pittig. Gelukkig vindt mijn vriend koken leuk. Op de dag dat zoontje ook thuis is, ga ik sowieso met hem slapen tussen de middag.
Ik heb wel een kappersbezoek gepland staan over enkele weken en wil ook nog wel een massage nemen of zo. Ik probeer ook wel (zeker op de dagen dat het mooi weer is) naar buiten te gaan. En dan bv ook even bij een koffiezaakje te gaan zitten en even de dag te ‘breken’.
En het grootste deel van de dag hang ik op de bank, dan weer zitten, dan weer op mijn linkerzij of rechterzij. Ik ben snel buiten adem dus probeer mijn energie te doseren.

@Clairesophie: spannend zeg! Het kan nu ieder moment komen! Mmmm en heerlijk, Loetje! :whoops:

@Boardbabe82: wat goed van jou dat je jezelf naar buiten schopt in een regenpak, die discipline heb ik jammer genoeg niet. :-$

@gewicht: ik ben nu ongeveer 8 kilo aangekomen. Ik heb wel erg veel vruchtwater in mijn buik, wat ze gezien hebben bij de groeiecho en dat verklaart (mede) ook de BI. Ik heb volgende week weer een nieuwe groeiecho. Vorige zwangerschap ben ik 10 kilo aangekomen.
Geen idee of je een triptrap hebt Syrinxx maar dat is hier precies goede hoogte om op te zitten bij koken aan het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie ook zo veel vocht vast? Ik word telkens wakker met vingers die ik niet normaal kan buigen. Mijn ringen kan ik al lang niet meer om. Voelt heel ongemakkelijk, de huid staat echt strak!

(Bloeddruk is trouwens laag)
Hier is mijn vruchtwater vannacht gebroken...

Het wachten is nu op serieuze weeën.
Keep you posted!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend clairesophie! Een hele goede bevalling gewenst!
Succes ClaireSophie!
Alle reacties Link kopieren
Spannend ClaireSophie! Was het een heel veel zoals in de films, of telkens een beetje?
Heel veel succes de komende uren!
Alle reacties Link kopieren
Zet m op ClaireSophie! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
03-01-2019 12:49
Geen idee of je een triptrap hebt Syrinxx maar dat is hier precies goede hoogte om op te zitten bij koken aan het aanrecht.
Hier ook een barkruk in de keuken staan zodat ik kan zitten bij het koken.
spraakwater schreef:
04-01-2019 08:21
Spannend ClaireSophie! Was het een heel veel zoals in de films, of telkens een beetje?
Heel veel succes de komende uren!
Telkens een beetje, nu nog. Vind het een heel vies gevoel, en die enorme kraamverbanden, wat een piep dingen zijn dat! Je ziet ze onder elke broek zitten, dat zouden ze ook wel eens mogen zeggen.... :-?

Anyways, weeën die je geen weeën mag noemen zijn te verwaarlozen, inmiddels zes uur verder, hoop dat het nog wat word...
Alle reacties Link kopieren
Kan nog wel even duren hoor.. lekker afleiding zoeken als dat lukt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste duurde het nog een dag tussen de vliezen en de eerste tekenen van de baby, dus probeer inderdaad nog even afleiding en rust te vinden :)
Een zebra is geen paard met strepen
Yess, ga ik doen dames. Huis is inmiddels gestofzuigd, gedweild en opgeruimd. Wasmachine en vaatwasser draaien, als de verloskundige zo is geweest ga ik denk maar even een tukkie doen, nu kan het nog :) :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! En lekker dat je nog thuis bent :) ik was na het breken van de vliezen binnen een uur in de kliniek en heb daar elke grasspriet in de tuin gezien in de uren dat ik gewacht heb.. weeën begonnen pas snachts en zetten de volgende dag door, meer dan 24 uur later dus. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie Wauw nog even snel de boel aan kant maken. Fijn dat het gestart is, succes!

Spraakwater Nee, ik houd nog geen vocht vast gelukkig. Wel van de weeg s'nachts mijn ring afgedaan omdat hij vrij strak zat, maar inmiddels zit hij er weer om.

Syrinxx Fijn dat jij nog kan fietsen, vorige week even geprobeerd na een maand niet, maar had zoveel druk op mijn onderkant dat ik snel terug ben gefietst. En ja qua lopen, ik ben echt een buitensporter en merk ook echt dat ik dat buiten lopen nodig heb. Al ik een dag oversla heb ik meer pijn en slaap ik slechter.
Kapper zou ik ook graag nog doen, maar kan echt niet meer zitten. Ik kan overleggen met ze dat ik thuis mijn haar was en dat gelijk aan de beurt ben of zo. Maar ik denk dat het tot na de bevalling moet wachten.

Uk is op het moment veel drukker dan normaal. Slapen is ook drama, meer wakker dan dat ik slaap.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
:zzz: duurt lang, ik kom op zes weeën per uur?! Verder niet...

Verloskundige zojuist de deur uit. Hartje van de baby klonk goed, mijn bloeddruk is goed en ik voel mij goed op dat bloedirritante gedruppel/gevloei na (bij elke stap, intens viezig gevoel, grrr). Op basis van bovenstaand besloten geen hartfilmpje te maken in het ziekenhuis en thuis te blijven en de nacht in de gaan hopend op meer weeën....

Wordt vervolgd!
Spannend ClaireSophie! Een positief punt is dat er dan in ieder geval niet in vruchtwater is gepoept.

Vruchtwater bij zoon werd omschreven als snert door de verloskundige :lol:
Alle reacties Link kopieren
Spannend clairesophie! Veel succes met de bevalling! Lijkt me zo'n gek gevoel inderdaad om vruchtwater te verliezen. Hier nu 35 weken en 3 dagen. Gaat dus ook richting de laatste loodjes! Ben al een tijdje aan het meelezen in dit topic, maar van plan om nu de komende tijd ook wat vaker mee te schrijven.

Hier redelijke nesteldrang, veel is al klaar voor de baby. Moet nog vluchttas pakken en nog enkele dingen aanschaffen. Volgende week weer een groei echo en dan ook de ligging bepalen. Ik vrees voor (weer) een stuitligger. Mijn eerste lag ook in stuit en is met keizersnede gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Welkom zonnetje, wat grappig wij zijn precies even ver!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Toevallig boardbabe! Leuk :) Hoe gaat het bij jou? Heb je alles al klaar?
Last van bi heb ik gelezen?

Vind de dagen met peuter wel pittig nu deze weken. Snel bekkenpijn, maar niet zo heftig dat ik dingen niet kan doen zoals ik wel eens lees! Lijkt me heel naar, ook weinig lol van verlof hebben aan dan als je niks kan doen. Ik ken het wel van de eerste dat ik niks mocht, vanwege andere redenen bedrust/bankrust. Vreselijk was dat, zeker icm nesteldrang haha.

Hier staat volgende week de kapper gepland, is ook al wel even gelezen dus mag ook wel een keer weer. Verder willen man en ik nog een keer lekker uit eten, voordat straks alles weer een tijdje op de kop staat.
Vind het wel spannend allemaal nu het zo dichtbij komt!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Claire Sophie, stoer dat je nog even het huis aan kant hebt gemaakt, denk je dat je een beetje kan slapen? Zou wel fijn zijn om nog een beetje uitgerust de bevalling in te gaan maar ik zou denk ik geen oog meer dicht doen!
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie: ik hoop dat het heeft doorgezet en dat je inmiddels een prachtige baby hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik schrijf ook graag mee! Vandaag precies 31 weken.

Wat rot dat jullie zoveel lichamelijke klachten hebben. Ik rol tot nu toe gelukkig probleemloos door de zwangerschap heen. Had ik van tevoren niet verwacht. Ivm medische klachten bij mijzelf (al van voor de zwangerschap) word ik in het zkh goed in de gaten gehouden. Maar tot nu toe zijn de gyn en ik beide erg tevreden over hoe het gaat. Hopelijk blijft het zo! Alleen het vele wakker liggen 's nachts is wel vervelend.

Vind het wel een heel gek idee dat er over 2 maanden een kleintje is. We zijn bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden en nu is het eindelijk bijna zover dat we onze zoon mogen zien. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom zaphod!

Ben ook benieuwd hoe het is clairesophie!

Hier sinds het opstaan vanmorgen weer flink last van mijn buik en rug. Ben echt benieuwd wanneer dit kleintje besluit daadwerkelijk te gaan komen.
Ik kom me ook melden hier. Inmiddels 32 weken zwanger van de tweede. Sinds week 20 flinke bekkenpijn maar gaat sinds week 30 eigenlijk wel heel goed. Ben nog aan 't werk en wil dat tot eind januari blijven doen. Lastigste nu vind ik dat ik weinig met m'n zoontje in m'n eentje kan ondernemen omdat ik weinig kan en mag tillen. Dat maken de dagen met hem lang vind ik.
Verder voel ik me fit en slaap ik nog goed (buiten plassen 's nachts wat in ninja stijl moet om zoon niet wakker te maken).

Vorige zwangerschap met 34 weken begon m'n bloeddruk op te lopen en met 38 weken ingeleid ivm pre-eclampsie. Daarna nog heel ziek geweest en geen normale kraamtijd gehad. Ik hoop heel erg nu niet ziek te worden en van m'n kraamtijd te kunnen genieten.

Gezellig om hier mee te komen schrijven :)

Clairesophie ik hoop dat je inmiddels je baby in je armen hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven