Gezondheid alle pijlers

Vader heeft kanker

02-08-2018 21:35 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorig jaar heeft mijn vader kanker gekregen in zijn urineleider. Big shock natuurlijk. Ze hebben toen zijn urineleider er nier weggehaald en toen was het weg.
Wij helemaal blij natuurlijk.
Toch zat het me toen al niet lekker en altijd het gevoel gehad dat er meer zat.
Nu 9 maanden later is het weer terug op dezelfde plek. Ze hebben het vorige week weggehaald en deze week de uitslag van.

Shocking.
Blijkt dat het in zijn lymfeklier zit.
Nu moet hij morgen in de scan om te kijken of dit een hoofdbron of een uitzaaiing is.
Bij een hoofdbron is er veel hoop. Bij een uitzaaiing kunnen ze alleen maar chemospoeling doen om levensduur van papa te verlengen.
Deze uitslag krijgt hij volgende week.

Ik voel me emotioneel, boos(dokters hebben veel fouten gemaakt) en merk dat ik me helemaal terug trek van alles en iedereen.
Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan.
Vrienden zeggen dat ze er voor me zijn. Maar zou niet weten hoe. Merk aan mezelf dat ik me zo groot mogelijk probeer te houden tegen iedereen. Waarom dat weet ik niet.

Iemand die dit gevoel kent of hetzelfde heeft meegemaakt?
Het is ook nog maar net geleden he? Ik ben nu bijna een jaar verder en ondanks dat het met vele horten en stoten gegaan is, kan ik wel zeggen dat het veranderd is. De meeste gevoelens van de beginfase zijn er echt nog wel, maar ze zijn minder heftig, minder scherp.
Ja het is pas 3 maanden nu. Merk dat ik er onbewust veel mee bezig ben vooral in mijn slaap. Heel veel dromen over papa en die lijken dan zo echt.

Ja ik lees ook altijd jou berichten in het andere topic. Knuffel voor jou!
Heftig, hele topic doorgelezen. Heel herkenbaar wat je zegt over de dromen. Probeer erover te blijven praten, uit je gevoel en krop niks op. Geef jezelf de tijd om te rouwen. Ik leef met je mee, het is heel heftig om je ouder te verliezen.
Hier een lotgenoot.
Vorige jaar november kreeg mijn moeder de diagnose eierstokkanker. Mijn moeder woont in het buitenland en daar communiceren de arts irritant weinig over het stadium van de ziekte , de prognose, de bijwerkingen van de medicijnen en zelfs over wat zij zullen weghalen tijdens de operatie :frusty:
Mijn moeder werd geopereerd en kreeg chemotherapie en nu immunotherapie.
Het ging een tijdje goed met haar maar afgelopen vrijdag kregen wij te horen dat de tumormarkers weer te hoog zijn in haar bloed en dat het een teken is dat de ziekte terug is.
Zij is op dit moment in het ziekenhuis om een scan te maken en op woensdag moet het duidelijk zijn waar kanker weer zit. Mijn moeder heeft vermoeden dat het in haar botten zit omdat zij al een tijdje botpijn heeft.
Het is allemaal onzeker en voor mij is het erg frustrerend dat ik niet bij haar kan zijn.
Ik wens jullie heel veel sterkte. :hug:
@Brunette wat erg! Weer die onzekere en heftige tijd😢 snap dat het al helemaal frustrerend is, als de dokters verder ook niet duidelijk zijn! Erg heftig! ik wens jullie heel veel sterkte samen!

@Bordorood dankjewel voor je woorden!
Yongpeople, ik log zelden in en zie nu pas je bericht over je vader. Wat vreselijk dat het zó snel ging! Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verwerkingsproces. Het lijkt me verschrikkelijk om een ouder te moeten missen (helaas gebeurt het steeds meer om me heen. Ergens ook wel logisch, want man en ik zijn begin 40 / eind 30, maar alsnog... Je wilt je ouders niet missen!). :rose:
Wat heftig, Brunette... Zenuwslopende tijden voor jullie. Veel sterkte.
Dank jullie wel dames :rose:
AnnBritt79 schreef:
08-01-2019 19:39
Yongpeople, ik log zelden in en zie nu pas je bericht over je vader. Wat vreselijk dat het zó snel ging! Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verwerkingsproces. Het lijkt me verschrikkelijk om een ouder te moeten missen (helaas gebeurt het steeds meer om me heen. Ergens ook wel logisch, want man en ik zijn begin 40 / eind 30, maar alsnog... Je wilt je ouders niet missen!). :rose:

Dankjewel voor je mooie en lieve woorden.
Ik denk dat het inderdaad altijd te snel is maar verwacht ook als je bijna 40 bent, dat je het beetje gaat verwachten? Klinkt even heel hard maar bedoel het niet verkeerd!
Want dan is het alsnog erg pijnlijk lijkt me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven