!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
had ik me helemaal niet gerealiseerd Ringel! hoe laat is ze geboren? Kate om 21.45u

kolven vind ik ook niks en lukt (daardoor?) ook niet goed. Daarom kolf ik nu tegelijk met voeden, dan maak je gebruk van toeschietreflex die baby opwekt.daardoor gaat het vaak makkelijker. tussendoor voeden...ik zou niet weten wanneer want dan zit ik altijd wel met 1 kind te 'hannessen'. 175 ml is echt netjes! zeker in die tijd! en 1 borst! wow...

hoeveel eet een baby van 6/7 weken eigenlijk per keer? er was eea rekensommetje voor obv gewicht...maar weet em niet meer.
Engeltje ligt nu lekker tevreden te slapen! Geef nu twee borsten per voeding en hoop dat het dan allemaal goed gaat met het groeien.

Ringel: 175 ml. klinkt voor mij hartstikke veel! Is mij in ieder geval nog nooit gelukt. Ik probeer iedere dag wel eens te kolven maar meer dan 60 ml is mij nog niet gelukt. Wat voor een kolf gebruik jij?

Was dat rekensommetje niet tussen de 150-175 ml per kilo gewicht gedeeld door het aantal voedingen? Als ze 4 kilo wegen x 175 = 700 ml / 5 = 140 per voeding.

Voor de tabel: Engel, 38 jaar, 2de kind, grote zus 17 jr en Engeltje 07-02-2009.

Moet binnenkort toch ook echt eens wat met man doen, oppas hebben we gelukkig in huis, grote zus staat te springen om een keer zelf op te passen. Tot nu toe heeft ze wel een paar keer een uurtje opgepast als ik even om boodschappen ging of zo maar nog geen hele avond.

Bluester: nu is inderdaad de tijd om ze ook eens uit een flesje te laten drinken anders wennen ze er straks heel erg moeilijk aan. Ik had heel veel problemen om grote zus aan de fles te laten wennen omdat ik er denk ik veel te laat mee begonnen was, ze weigerde gewoon. Nu laat ik engeltje af en toe uit een flesje drinken en ze heeft hier gelijk goed uit gedronken. Probeer 1 x per dag wat in de fles te doen zomaar een halve voeding of zo en dit gaat gelukkig prima. Daarna krijgt ze ook nog lekker de borst.

Ringel en Frans: hoe gaat het met de ziekenboeg?
Dag lieve dames!

Ben niet bijgelezen, wel gescand... Bijlezen gaat niet lukken, pak het vanaf hier weer op.

Loewyz:

Origineel en Draakje: Wat fijn dat jullie ook weer aanwezig zijn!

Sjaanie: Voor de tabel: Lein, mama van Dochter (22-05-2007) en Zoon (11-02-2009), 31 jaar.

Goed, Dochter is weer thuis! We zijn gelukkiger dan ooit, maar god, wat is het zwaar...

Ze heeft nu dus een gipsbroek (paars met roze). Ze heeft haar beentjes behoorlijk ver gespreid (beetje als de startpositie van een sumo-worstelaar), zal binnenkort weer eens een foto op hyves zetten. We zijn nu vooral bezig met uitvogelen hoe het allemaal moet qua verzorging, tillen, zitten, liggen. Het is enorm wennen!

Vanaf volgende week gaat Man weer full-time werken, zal heftig worden, maar we hebben ook besloten Dochter gewoon weer naar het kdv te brengen. Is voor haar ook alleen maar leuk en heb ik af en toe wat tijd voor Zoon.

Ik heb de dip alweer aardig te pakken... Ik zie het totaal niet zitten de komende drie maanden. Hoe ga ik in hemelsnaam zorgen voor twee enorm afhankelijke kinderen, zelf herstellen van een helse zwangerschap en bevalling en dan over vijf (!) weken alweer aan het werk bij een baas die de afgelopen maanden wel duidelijk heeft gemaakt dat ik alleen goed ben om geld in zijn laatje te brengen.

Ik denk echt niet dat ik dat kan. Ik ben moeder en vrouw (en straks weer werknemer), maar al bijna een jaar niet meer Lein. Ik mis mij en momenten voor mezelf. Ben ik nu heel egocentrisch aan het denken?

Vooral als ik aan het werk denk schiet de stress me in de keel. Ik heb totaal nog geen ruimte gehad om te herstellen en dat gaat ook niet meer lukken. Wat moet ik nou? Ik weet het allemaal even niet meer.

Gelukkig is Dochter weer erg vrolijk en ontzettend sterk! Dat meiske redt het wel de komende tijd!!

Zoon doet het ook erg goed. Is heerlijk rustig, drinkt goed. Volop aan het lachen, smelt elke keer weer!!

Ga nu even wat huishouden doen, kids zijn allebei onder zeil!

Liefs, Lein
Ff snel, zit tabel te updaten: NJB Jake is van 23-10-09 ?? sorry maar moest heel hard lachen net..
Lein Wat zwaar. Hopelijk heb je over niet al te lange tijd een ritme te pakken waar je je goed bij voelt. Pff lijkt me ook niet makkelijk zeg. Natuurlijk denk je niet egocentrisch, iedereen heeft die tijd toch nodig.

Kun je geen afspraak maken met je man dat jullie beiden 1 avond in de week even iets anders gaan doen. Weet ik veel, naar de sauna? Lekker eten met een vriendin? Even verstand op 0.

Nog even niet aan je werk denken hoor, je hebt nog een hele dikke maand vrij. Is nu je energie niet waard.

Als ik het even niet meer zie zitten en vriend is thuis, pak ik de auto en ga ik rondjes door de stad rijden. Muziek aan en rijden maar. Ben daarna helemaal opgeladen.
Hoi, weer even een kort berichtje van mij, nadat ik even snel heb gelezen.

Infacol: ik ben er 3 dagen geleden mee gestopt. Ons ventje heeft sinds die tijd een ritme van ongeveer iedere 3 uur eten en vannacht heeft hij zowaar van 21 tot 2.30 geslapen. Dus (wie was het, njb??) ook hier ervaring dat stoppen met infacol zorgt voor minder honger, Maar ja, hij is ook bijna 6 weken en dan komt er ook een ritme in. Dus of het alleen daar aan ligt? Wat ik ook merkte is, dat hij direct na het stoppen weer ging poepen. Dat had hij bijna een week niet gedaan. Maar ja, nu ook weer 2 dagen niet, dus dat kan toeval zijn geweest.

Tabel: origineel, mama van Neeltje (28-11-2007) en Nelis (10-02-2009), 40 jaar.

Lein, nu al een spreidbroek? Of is het voor je oudste? Dat is laat dan zeg! Dat is aanpoten, want die loopt natuurlijk al. Sterkte! En ik weet hoe het is om na inderdaad een helse zwangerschap en bevalling voor 2 kleine, afhankelijke kinderen te zorgen. Moeder natuur zou eigenlijk moeten regelen dat baby's de eerste 3 a 4 weken alleen maar slapen, zodat de mama kan bijkomen. Kun je niet nog wat extra vakantiedagen opnemen?

Zonder kind weg: helaas, dat gaat hier nog niet. Niet alleen door de borstvoeding (hij krijgt 1 keer per dag een flesje gekolfde melk, zodat hij eraan kan wennen). Ons ventje clustert 's avonds: hij wil van 18 tot 21 uur ieder half uur of vaker aan de borst. En ik heb geen idee hoe ik dat door een oppas kan laten doen. Dus deze periode eerst maar eens afwachten.

Verder hoop ik dat het met iedereen goed gaat, ik kan niet verder lezen: luiertijd
Origineel, gipsbroek is inderdaad voor de oudste. Dysplasie is gemist door cb, helaas. Extra vakantiedagen kan ik vergeten, baas is zo flexibel als een houten deur.

Zoon heeft ook problemen 's avonds, zonder kind weg ook hier nog niet.

Summer, we hebben inderdaad afgesproken momenten voor onszelf op te zoeken, ik moet dat alleen met Zoon doen. We vinden wel wat...

Dochter roept, ga haar uit bed halen.

Liefs, Lein
Jemig Lein... Hier ook een hele dikke knuffel voor je! Ik voel me vaak hetzelfde als jij, maar dan heb ik dus 2 súper makkelijke kinderen en werk ik niet buitenshuis... Helemaal niet raar dus dat je je zo voelt!

Maar krijg je geen zorgverlof dan? Sterkte iig!

Sjaanie had ook al gezien dat Jake nog geboren moet worden, haha! Maar hij is ook van 2007 toch?!

Voor de tabel, Bokito, 26, Zoon 24/5/2007,zoontje 16/02/2009

Wij hebben het gister voor het eerst weer gezellig gehad. Alleen allebei geen zin om over condooms te beginnen dus ik hoop niet dat ik straks met 'uitgerekend december 2009' kan meeschrijven

Frans en Ringel heel veel sterkte met de zieke mannen en kids!

Engel hoop dat het helpt zo met 2 borsten! Ik ben dat pas met 4 maanden gaan doen omdat zoon nog om de 3 uur at. Maar met 2 borsten deed hij dat ook... Wel fijn dat je dochter ook op wil passen!

NJB ik heb ook 1 keer gekolfd met zoontje aan m'n andere borst. Maar ik had maar 50 cc! Viel echt tegen, had bij zoon een keer 300cc gehaald! (maar die was toen al wel al 7 maanden)

Heb weer een ploftiet dus ga zoontje wakker maken! 2 dagen niet geslapen 's morgens en vandaag.. Echt alleen maar wakker om te eten, zó lekker!
Lein:

Tabel is bijna af, moet de 'onderste' dames nog overnemen vd oude, maar nu moet ik ff weg..

Hihi, ze snurkt, zo grappig!!
Lein, ik heb een woord voor je: Ziektewet!! Laat die baas maar mooi nog even wachten.

Origineel, jouw avondritme komt me bekend voor. Hier nog zo'n hongerlap. Seppe had het ook. Overdag netjes om de drie/vier uur en 's avonds het liefst nonstop dutten en drinken. Bij Mila geef ik er maar gewoon aan toe. Het heeft toch geen zin om het anders te willen.
Voor de tabel: Mientje28, 28 dus (gheghe), Guus is eerste kindje, geboren op 13-2-2009

Wat lijkt me dat vervelend om een zieke man te hebben! Ik word al kriegel als mijn vriend jammert over zijn vermoeidheid. Gisteren was ik zelf ziekjes en had Guus uitgekozen als soort regeldagje. Na de fles bleef hij huilen en ik huilde mee, want wilde alleen maar naar bed. Toen vriend uit de douche kwam zijn we met z'n 3en op bed gaan liggen. Guus op vriends borst en ik op zijn arm. Ik was echt gebroken en dat troosten was zo heerlijk! Toen heeft vriend zijn werk gebeld en de dag vrij genomen. Uiteindelijk kwamen we pas on 11.30 uur uit bed. Lief he

Bagheera, jammer dat je controle niet helemaal goed was. Wat gaan ze eigenlijk doen na die waterecho? is Zo'n vleesboom (als dat het is) makkelijk weg te halen?

Wat goed dat velen van jullie al zonder kind op stap zijn geweest! Ik krijg daar ook al helemaal zin in en ga voor volgend weekend eens oppas regelen denk ik. Veel kan ik nog niet doen, want ik heb nog snel pijn aan mijn buik na het lopen. Hoe is dat met de andere keizersneedames? Wanneer was de pijn bij jullie (zo goed als) weg?

Frans, nog gefeliciteerd met Milena! Wel sneu dat ze ziekjes was op haar verjaardag.

kabouter, wat goed dat tessa van de pokon af is!

enne, nog mals respect voor alle mama's met twee kindjes! wat zullen jullie het druk hebben. af en toe lekker klagen hier he
wahaha, ik heb zooo lang over mijn bericht gedaan, dat er wel 6 postings tussen zitten...

Arme Lein, wat klinkt dat zwaar. Misschien is een maand onbetaald verlof een optie? Ga ik wel doen, al moet mijn baas er nu even over nadenken of er nog plek vioor mij is op de redactie. Grrrr. Ik kan me heel goed voorstellen dat je jezelf even mist. Misschien dat je weer wat rust krijgt als je kleine meid naar het KDV is? Ik hoop het voor je.

Hier trouwens 2 x gesext, maar dat deed best pijn. Voelde alsof ik weer maagd was, terwijl het bewijs dat het niet zo is, nu ligt te huioeln in de box. even troosten...

ik ga trouwens vanaf maandag weer lijnen. ben wel lichter san voor de zwangerschap, maar nog anders van vorm. op mijn buik en heupen zitten nog allerlei vetjes. die mogen nu wel weg!
Hallo dames,

knuffel voor alle dames met zieke vent, of die druk zijn met 2 kindjes, of het gewoon even niet meer zien zitten.

voor de tabel: Skoempie, 26 jaar, 1 zoon geboren 05-03-09.

Hier gaat alles zijn gangetje. Zoon wil het liefst dicht bij papa of mama slapen, dus heb net voor het eerst de draagdoek omgebonden en heb er ingedaan, (helemaal zelf, is best makkelijk eigenlijk) en hij slaapt als een roosje nu. Is alleen lastig typen, heb armen helemaal gestrekt omdat ik nu verder van de tafel zit. Zoon krijgt op verzoek eten, maar meld zich eigenlijk wel iedere 3 a 4 uur, hij kreeg altijd 100 ml, maar vandaag heeft ie al een van 130 ml op. Geen idee of dit teveel of te weinig is, als zoon honger heeft krijgt hij eten... heb nog steeds het idee dat ie wat in te halen heeft, maar er is niet meer aan hem te merken dat ie een slechte start heeft gehad.

Ook hier nog enorme vreetkicks. Zit nu ook weer met een pot van 750 gram harlekijntjesdrop achter de pc. Jammie!

Vloeien doe ik niet meer en ook niet echt meer last van de keizersnede. Aan het eind van de dag voel ik het een beetje trekken, maar dan is het douchen, lakse pak aan en bankhangen, dus heb ik er ook geen last meer van. Gister al hele wandeling naar de stad gemaakt en vandaag ook ruim een uur gewandeld. Heerlijk. En dat 2 weken na de bevalling! Ben ik best wel gezegend mee als ik jullie zo lees.

Vriend is nog thuis, dus ik heb gelukkig wel soms tijd voor mezelf. Niet dat ik dan de deur uitga, maar ik vind het heerlijk als ik s'ochtends rustig kan douchen, aankleden en make-uppen...Als vriend straks weer aan't werk is, hoop ik dat dat ook nog lukt.

Vriend ligt nu al vanaf 13.00 uur op bed, want die gaat vanavond op stap en dan moet ie voorslapen...terwijl ie al 2 weken vakantie heeft... Hij stelde zelf deze keer voor om op zolder te gaan slapen, want hij wil niet in dronken toestand bij zoonlief in de buurt komen...betekend wel dat ik vannacht alle voedingen moet doen... vind eigenlijk dat ik zou moeten voorslapen...

Zoon maakt altijd van die schattige geluidjes als ie slaapt en droomt dat ie aan't drinken is, je ziet zijn mondje dan echt die zuigbeweging maken... zoooooo schattig....

Lein; goed dat je aangeeft dat je er bijna doorheen zit, zeg dit ook tegen je vriend. Zo kunnen jullie samen kijken of er mogelijkheden zijn om het voor jou iets lichter te maken. Iemand uit je omgeving die een vaste dag/ochtend/middag in de week kan oppassen? Of een extra dag naar Kinderdagverblijf? Maar dat je even tijd voor jezelf hebt op vaste tijdstippen... dan kun je er ook plannen (bijv even shoppen met een vriendin, of even bezoekje brengen aan, of gewoon even rustig alle boodschappen in huis halen. Succes meid.

Liefs
jeetje Lein, kan me zo goed voorstellen dat je weer even Lein voor het tijdperk kinderen zou kunnen zijn. Gewoon zonder nadenken de deur uit en je ding doen, ook al is het maar een brief op de bus doen....sterkte meis. En idd ZIEKTEWET!!!!!! je geeft zelf aan dat je nog moet herstellen. Je kan beter met goede moed weer aan het werk gaan en op die manier geld in het laatje brengen voor je baas dan uitgeblust en om d ehaverklap ziek. EN gebruik die periode om een andere baan te zoeken.....(zegt zij die al 5 jaar opzoek is naar ander werk, maar niet durft....)

Hier alles weer aan de beterende hand/ Lief is nog wel rommmelig in z'n buik....maar is verder prima te pruimen......

vandaga lekker in de zandbak gespeeld en met Fenna ff blokje om. Zet haar nu ook wel eens in de wagen achter in de tuin en zit er dan bij met een boekje....zou haar ook wel alleen kunnen laten, maar ben als de dood dat er dan katten in de wagen komen en ben m'n vliegennet kwijt.....

ga nu eten maken....doeggies!
Lein ik herken hoe je je voelt en dan is het bij jou erger
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
@ Lein, echt absoluut niet egocentrisch! Als ik jouw verhaal lees heb ik zoveel bewondering voor jullie, want het lijkt me zo zwaar. Ik vind het met 1 kleintje soms al zwaar... Ik hoop dat er een oplossing komt, want kan me voorstellen dat je het met dit vooruitzicht even niet ziet zitten!

@ Bagheera, jouw controle was heel anders dan de mijne! Bij mij werd alleen gevraagd hoe het ging, toen kon ik weg. Niet gekeken naar wond, laat staan echo! Nou heb ik er zelf ook niet om gevraagd hoor, maar netjes dat ze het bij jou zo uitgebreid deden!

Over het groeien > Veerle woog ook 3290 bij de geboorte en bij ka controle (dus ook 6 wkn) woog ze 4220. Ze zeiden helemaal niet dat dit aan de hoge kant was? Vandaag cb en toen was ze in de 4300. Dus dan gaan wij aardig gelijk op, volgens mij hier nog zwaarder dan bij jullie... En we krijgen steeds te horen "keurig...".

**** Nu ga ik even klagen, klagen, klagen...****

M'n etentje gisteren was niet zo leuk. Had er zoveel zin in, helemaal op verheugd. Eerste uur was super gezellig, was een buffetrestaurant en flink bord opgeschept. Veerle was bij opa en na een uurtje zag ik een sms van m'n vriend "ze heeft 3 uur gekrijst bij opa, ben nu meteen andere voeding (hypo allergeen) voor haar halen. Gaat echt niet goed.". Nou, toen was meteen m'n eetlust weg. Ben in het toilet gaan bellen, hoorde haar op de achtergrond huilen en moest echt m'n tranen wegslikken. Wilde meteen naar huis!!! Heb niets gezegd tegen m'n collega's, maar m'n eetlust was echt accuut weg. Daarom zit ik denk ik al onder m'n zwangerschapsgewicht, Veerle's toestand staat echt in direct verband met mijn eetpatroon. Als zij ziek is of pijn heeft is echt al m'n honger weg...

Maar gisterenochtend waren we dus bij ha geweest voor koemelkallergie (kma) en zij vond het niet aannemelijk. Maar na dat bezoek is Veerle nog meer gaan huilen (je ziet echt dat het gillen is van de pijn, ze verstijft helemaal, wordt vuurrood, trappelen met de benen, en hele harde scheten. En zodra het klaar is, na 30 sec, vallen de ogen dicht en meteen in slaap. Tot er dus weer zo'n krampje komt...). En ook vannacht was het raak na de voeding van 3.00 uur. Steeds weer huilen.

Vanmorgen werd ze wakker en zat ze weer helemaal onder de rode vlekken, soort exceem. Gelukkig had cb inloop, dus ben toch maar gegaan. Die mevr vond kma juist wel heel aannemelijk. Exceem in gezicht / nek, forse darmklachten en ontlasting die ruikt naar rotte eieren. Zij adviseerde toch weer ha te bellen. Gedaan en ha wilde Veerle toch weer zien. Kwamen nu bij een andere ha en zij dacht ook dat kma heel goed zou kunnen. Dus meteen recept gekregen voor Pepti, voeding voor baby's met kma. Probleem is dat ze te jong is voor een betrouwbare test, dus we moeten gewoon deze voeding gebruiken en kijken of de klachten verdwijnen. Ik hoop zo dat het helpt, want elke keer vandaag als ze begin te huilen, huilde ik mee. Zo zielig vind ik het.

Vriend voelde zich trouwens vrésélijk dat hij mij gisteren een sms had gestuurd. Had zich totaal niet bedacht dat ik me daar zo druk om zou maken (echt mannen he...). Die voelde zich erg schuldig.

Maar goed, meisje ligt nu in bed. Is hartstikke lief, maar als er een kramp komt dan begint ze heel hard te gillen. En dan moet ze haar speen, ze blijft gillen tot ze haar speen heeft. Heeft zoveel zuigbehoefte, terwijl ze dit voorheen niet had. Maar net gezocht op google en het schijnt dat kinderen bij darmkrampen een verhoogde zuigebehoefte krijgen. Maar dat is dus wel lastig, want dat betekent 's nachts steeds die speen geven!!! Maar goed, alles voor de kleine zeggen we dan maar....

Morgen is de babyborrel en daar zie ik nu helemaal tegenop. We hebben foto's van haar uitgeprint en een beamer waar ook foto's op worden afgebeeld en met een beetje pech zal de visite het daar mee moeten doen! Want als Veerle zoveel pijn heeft ga ik het haar echt niet aandoen hoor. Al afgesproken dat oma dan met haar gaat wandelen. Voel me echt lullig voor de visite, maar dan kijken ze maar heel goed naar haar foto. Oh.... ik gun jullie allemaal je weekend maar ik ben zoooooo blij als het morgen 17.30 uur is en die gekke borrel achter de rug is!!!!!!

**** Nu ben ik klaar met klagen****

Wat is het toch heerlijk weer he! Geniet allemaal lekker van het weekend en lekker wandelen allemaal!!!
Zo wat een nacht zeg Ringel, hier is het nog gewoon 23 uur, 3 uur en 6 uur. Soms komt zoon om 4 uur en 7 uur en dat vinden we al heerlijk. Heeft de wijkverpleegkundige nog goede tips gegeven voor de voorkeurshouding.

Nog gefeliciteerd met Milena Frans. Echt een super leuke leeftijd 3 jaar. Zo heerlijk bijdehand, maar dat is ze vast al.

Ik heb bij tijden ook zo’n enorme honger hoor. Tijdens de lunch eet ik zo 6 boterhammen en dan moet ik van mezelf stoppen. En daarbij nog dat gesnaai.

Wat heerlijk dat zoon zo lekker geslapen heeft B12. Afgelopen nacht weer zo lekker geslapen? Fijn dat het toch wat beter gaat met de wond.

Wat vervelend dat Engeltje niet genoeg gegroeid is Engel. Ook fijn dat ze zo duidelijk zijn dat het de ene keer wel goed is en even later niet goed is. Idd vaak aanleggen en goed zorgen dat ze de achtermelk binnen krijgt. Misschien tijdens de voeding verschonen. Dus eerst de ene borst, verschonen en dan de andere borst.

Hier ook zo’n weekdier hoor Barrel. De eerste hebben we ook haast niet laten huilen en nu slaapt zoontje ook geregeld op de arm. Lekker bij papa of mama op de arm, dan is hij helemaal tevreden.

700 gram aankomen is toch niet extreem veel Bagheera? Volgens mij was zoon de eerste keer bij het cb ruim een kilo aangekomen in 4 weken.

Wat zonde he als je de bv weg kan gooien Kabouter. Ik heb ook al eens staan janken omdat mijn schoonmoeder 100 ml had opgewarmd en zoon dat niet opgedronken had. Lang leve de hormomen :-S. Wel super dat Tessa het zo goed doet.

Hier krijgt zoontje vanaf dag 5 al een speentje. Ik was er ook niet erg voor, idd erg bang voor speen tepel verwarring, maar de bv liep zo goed dat de kraamverzorgster het geen probleem vond. Zij vond het probleem dat zoon ons een hele nacht had wakker gehouden groter. Wel om denken dat hij de borst goed blijft pakken en niet aan de tepel gaat zuigen. Maar zo te horen snapt hij het prima.

Het is ook niet niks wat je voor je kiezen krijgt Lein. Zware zwangerschap, bevallen, dochter in het ziekenhuis en nu 2 kinderen helemaal afhankelijk van jou. Probeer toch wat Lein tijd in te plannen. Eventjes een paar uurtjes er tussenuit. Evt een paar uurtjes bijslapen. En idd wat de anderen zeggen als je het niet trekt de ziektewet in. Niemand heeft er iets aan wanneer je aan het werk bent dat je in elkaar stort. Dat moet je echt proberen te voorkomen.

Wat vervelend dat de ha gister niet vond dat het kma Konela en nu een aantal deskundigen zeggen dat het wel kma is. Hopelijk is het probleem nu gevonden en heeft Veerle nu veel minder last van haar krampjes. Onze kv zei ook dat babies gaan zuigen als ze buikpijn hebben, dus idd lekker op het speentje laten sabbelen.

Hier heeft vriend vandaag zijn laatste vrije dag gehad. Volgende week mag ik het weer zelf doen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Zal de eerste dagen wel chaos zijn. Als zonen maar op tijd hun natje en droogje krijgen en de oudste maar op tijd bij de psz ed is dan ben ik tevreden. Ach we zullen het maar zien als een uitdaging en niet als een probleem. Alleen mis ik nu wel mijn middagslaapje. Lig nl elke middag zo 1,5 uur te slapen. Maar dat zullen we ook wel overleven.

Echt heerlijk weer he, zou echt de hele dag wel willen wandelen, maar dat trekt mijn rug nog niet. Dus nu ’s ochtends en aan het eind van de middag heerlijk een stuk wandelen. Ben echt blij dat me dat wel weer lukt en dat ik geen last meer van mijn bil heb.

Oh ja voor de tabel. Jannes 26 jaar. 2 zoontjes. T van 6-11-2005 en C van 27-2-2009
Lein, zwaar hoor! Wel fijn dat je kleine meid weer terug op het thuishonk is. En goed aan jezelf denken hoor, niet teveel stressen over het werken eerst de komende weken goed doorkomen. Tegen de tijd dat je weer zou moeten werken kan je altijd kijken hoe je je voelt en daarna je keuzes maken. Natuurlijk met prioriteit... JIJ!

Konela, jij krijgt het ook al zo voor je kiezen. Ik vind het al verschrikkelijk als mijn kleine meid gewoon moet huilen. Laat staan als je ziet dat ze zoveel pijn heeft, brrrrrrr.

Zo te horen kan het heel goed koemelkall. zijn, het is iig het proberen waard toch??!!!

Hoop voor jullie dat het een hele leuke kraamborrel word!!!!!!!!!!!!

Hier gaat alles eigenlijk best lekker. Ja ze kan lekker meuten omdat ze niet alleen wil liggen en lekker bij mam of pap wil zijn. Maarja geef haar eens ongelijk!

Ze groeit als kool en de BV gaat als een tierelier. Ik voed op verzoek en ik heb geen idee hoe lang er steeds tussenzit, vergeet er elke keer naar te kijken, stom he

Oja ik ga naar New York!! Met mijn moeder, zus en schoonzus. Mijn moeder heeft geboekt dus nu is het def. ik ben er nog nooit geweest dus reuze nieuwsgierig\.

We gaan pas in nov dus ik heb de tijd om aan het idee te wennen dat ik een week zonder kinderen en man weg ben, pfff.

(sorry ben nu eenmaal een moederkloek)
En ik mij maar afvragen waarom er geen reageer knop meer was bij het oude topic. Je zou haast denken dat ik blond was hihi. Maar ik heb jullie weer gevonden! Voor de tabel: Mara Roulette 25 jaar 1e kindje "Meisje" geboren op 17-02-2009

Dat jullie allemaal zo veel eten. Ik kom er gewoon echt niet aan toe. Ik vergeet continu mijn boterhammen op tijd klaar te maken en zit dan weer met een meisje dat zelf wil eten waardoor het er bij mij echt bij inschiet. Nu ben ik op zich ook een vrij slechte eter en had ik hier ook vroeger al last van Maar ik moet er wel ook gaan letten het lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de BV.

@Ibbeltje.

Nog bedankt voor de info over de draagdoeken, erg handig! Ik heb zojuist de katoenen lodger shelter besteld. Mijn eigen doek was toch net iets te onhandig en omdat ze nu nog niet in een draagdoek met meerdere draagmogelijkheden kan wacht ik nog even voordat ik die aanschaf.

@Konela,

Ik zou schijt hebben aan die huisarts van je. (Sorry voor mijn taalgebruik ) Mijn zusje heeft ook koemelk allergie gehad als baby en wat jij beschrijft is precies wat mijn moeder mij over mijn zusje vertelde. Zij had ook ontzettend veel krampjes, en eczeem. Ik zou naar je eigen gevoel luisteren en proberen of het beter gaat op hypoallergene voeding. Komen er veel allergieen voor in jullie families? Dan is het misschien sowieso verstandig om op de hypoallergene voeding over te stappen. Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat het snel ietsjes beter gaat.

Ik ben vandaag met een vriendin meisje en hondje gaan wandelen. Aargh wat is mijn hondje een verscchrikkelijke puber. Hij kan niet naast de wagen lopen, op het moment dat hij een andere hond in het vizier heeft moet hij direct even laten zien dat hij echt een dominante man is en een snauw geven. Met als resultaat dat ik bij iedere passerende hond stil moet gaan staan en hondje laat zitten (of een poging waag haha). Heel erg vind ik het niet overigens ik had mij al op dergelijk gedrag voorbereid. Hij heeft het gewoon zwaar met in een keer een enorme afname van aandacht. Ik ga zodra ik mij beter voel lekker met hem sporten bij behendigheid of frisbee. Voor de anderen met honden, reageren jullie hondjes heftiger bij de kinderwagen? Soms heb ik het gevoel dat hij die probeert te beschermen. Ik loop nu meestal met de draagdoek dat geeft een hoop meer bewegingsruimte voor mijzelf en dat loopt een stuk rustiger.

Zo nu ga ik eens relaxen!

groetjes!
Oeps zie dat ik enorme mosterd ben.. ja dat krijg je als je al reageert voordat je een berichtje helemaal uitgelezen hebt
@ Mara, mijn hondje moet ook ontzettend wennen aan wandelen naast de wagen! Is een jachthond en gewend om steeds te snuffelen, spoor te volgen, etc. Alleen behalve keurig naast de wagen lopen. Voorheen niet erg, maar nu wel! Dus af en toe en flinke correctie. Laatst zo erg dat hij op een hond af wilde rennen, ik een kei harde ruk an die riem gaf, de hond tegen de wagen vloog en Veerle 10 cm omhoog kwam. Brullen..... ik schaamde me dood, voelde me echt schuldig, ze lag zo lekker te slapen!!! Maar het gaat steeds beter. Heb alleen niet de indruk dat onze hond "waaks" is. Maar het is dan ook de meest onderdanige Beagle die je je voor kan stellen... Heerlijk he, wandelen met baby & hondje met dit weer!
@Mara, wij kregen onze hond toen Hidde 6 mnd was. Dus volop gewandeld met de wagen. Nu had hij nog niet zo'n dominantie in zich, te jong. Maar iig zijn wij heel consequent geweest en dat heeft geresulteerd in het feit dat hij nu keurig naast de wagen loopt. En ja hij is ook heel erg beschermend naar de wagen toe en nu ook nog naar Hidde, heel fijn.

Wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je hond genoeg aandacht momenten heeft op een dag, zodat er geen jaloezie om de hoek komt kijken. Succes!
Hoi,

Man is nog steeds ziek. Hij voelt zich al wel iets beter, dus waarschijnlijik gaat hij morgen wel gewoon weg. Bleh ik doe dus anderhalve week de kindjes alleen. En ze zijn wel heellief, maar allebei wel aanwezig. Bojan heeft vandaag eigenlijk niet geslapen, 2 hazenslaapjes van een kwartier en dat was het wel. Om 7 uur heb ik hem in bad gedaan en daarna is hij als een blokje in slaap gevallen, liefje!

Ik vind vooral het naar bed brengen in mijn eentje lastig, wie doe ik eerst enzo. Hmm, nou ja ik word er vast handiger in.

Ik ben vandaag met Milena bij een vriendje wezen spelen. Toen we terug naar e auto liepen en we bij de auto stonden zei ze ineens : mama ik vind jou zo lief. Ik wil met jou knuffelen. Ik vind jou zoooooooooooooo lief mama. Haha en ik zei dat ik haar ook heeeel lief vond en natuurlijk eel graag wilde knuffelen. Daarna gilde ze over straat: IK HOU VAN MIJN LIEVE MAMA, IK HOU VAN MIJN LIEVE MAMA . Ahum en ik toen tuuk: en ik hou van mijn lieve Milena, ik hou van mijn lieve Milena. Haha, ik zal haar er aan herinneren als ze strax 13 is en nix mag

Konela, aaah die arme Veerle. Zielig dat ze zo'n pijn heeft en het lijkt me heel naar om te zien. Ohoh en jouw man die je even smst. Pff, vast niet slecht bedoeld, aar heel onhandig en niet leuk voor jou! Hopenlijk helpt die hypoallergene voeding!

Mara, zoals jij loopt met je hondje, loop ik met mijn andere kindje

Barrel, wooooooooooooooooooow leuk New York!!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
[quote]frans3 schreef op 20 maart 2009 @ 22:15:

Hoi,

Man is nog steeds ziek. Hij voelt zich al wel iets beter, dus waarschijnlijik gaat hij morgen wel gewoon weg. Bleh ik doe dus anderhalve week de kindjes alleen. En ze zijn wel heellief, maar allebei wel aanwezig. Bojan heeft vandaag eigenlijk niet geslapen, 2 hazenslaapjes van een kwartier en dat was het wel. Om 7 uur heb ik hem in bad gedaan en daarna is hij als een blokje in slaap gevallen, liefje!

Ik vind vooral het naar bed brengen in mijn eentje lastig, wie doe ik eerst enzo. Hmm, nou ja ik word er vast handiger in.

Ik ben vandaag met Milena bij een vriendje wezen spelen. Toen we terug naar e auto liepen en we bij de auto stonden zei ze ineens : mama ik vind jou zo lief. Ik wil met jou knuffelen. Ik vind jou zoooooooooooooo lief mama. Haha en ik zei dat ik haar ook heeeel lief vond en natuurlijk eel graag wilde knuffelen. Daarna gilde ze over straat: IK HOU VAN MIJN LIEVE MAMA, IK HOU VAN MIJN LIEVE MAMA . Ahum en ik toen tuuk: en ik hou van mijn lieve Milena, ik hou van mijn lieve Milena. Haha, ik zal haar er aan herinneren als ze strax 13 is en nix mag

Oooh lief he

Hidde zegt de laatste tijd steeds:

ik vind mama lief en papa en Merle is lief, alle mensen zijn lief *smelt*

En als hij net als vandaag tot 2 uur naar school is geweest: ooh mama ik heb jou gemist

En als oma en opa hier zijn geweest en ze gaan weer naar Ned. kan hij super sip zeggen: ik ga oma heeeeeel erg missen, snik.

*wederom smelt*

Maarja hij moet ook nog 13 worden

/quote]

ga nu eerst de tv kantine kijken, leuk.
Hey Barrel, dat zegt Milena idd ook. Ik heb jou o gemist mama (als ik naar de wc geweest ben bv ). Of vanochtend tegen haar vriendje: ik heb jou zo gemist. Zooo schattig!

Heb jij gewoon Nederlandse tv? Ook x-factor gekeken? Voor wie ben je? Ik moet er ng een beetje inkomen, kan niet iedereen onthouden (aiaia mijn hoofd...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven