Kerstboom opruim topic
maandag 7 januari 2019 om 16:41
Omdat tegen de kerst jaarlijks een blij en enthousiast topic is over wie zijn kerstboom al gezet heeft en wanneer hij gezet gaat worden, en ik er ook altijd heel enthousiast in mee doe, vraag ik me nu af of iemand zijn kerstboom nog heeft staan.
Want de kerst is helaas voorbij. Ik laat mijn boom altijd staan tot 6 januari met driekoningen. Maar niemand is eigenlijk bezig met driekoningen. Ik heb hem vandaag dus opgeruimd, samen met alle andere kerstspullen, op de verlichte guirlande op de schouw na. Die komt nog wel. Beetje geleidelijk afbouwen he.
En ik vraag me af wat ik nu moet, want het is nu zo saai zonder al dat kerst in huis.....
Want de kerst is helaas voorbij. Ik laat mijn boom altijd staan tot 6 januari met driekoningen. Maar niemand is eigenlijk bezig met driekoningen. Ik heb hem vandaag dus opgeruimd, samen met alle andere kerstspullen, op de verlichte guirlande op de schouw na. Die komt nog wel. Beetje geleidelijk afbouwen he.
En ik vraag me af wat ik nu moet, want het is nu zo saai zonder al dat kerst in huis.....
woensdag 9 januari 2019 om 11:05
Ik heb zondag mijn kerstboom opgeruimd, mijn mooie ballen voorzichtig in dozen gedaan (het is beetje een hobby geworden om mooie en bijzondere kerstballen te verzamelen). Ik mis de gekleurde lampjes en mijn mooie kerstballen
Ik denk dat ik mijn boom de volgende keer eerder ga zetten, dan kan ik er langer van genieten.
Het viel me overigens gisteren wel duidelijk op dat het langer licht blijft, dat is ook wel fijn.
Het viel me overigens gisteren wel duidelijk op dat het langer licht blijft, dat is ook wel fijn.
woensdag 9 januari 2019 om 12:29
woensdag 9 januari 2019 om 12:39
Bij Action, en vele andere winkels, zijn kettinglampen verkrijgbaar in diverse decoratieve stijlen. Zoals bolletjes omkleed met stofjes, kleurtjes, vormen. Misschien een idee?iones schreef: ↑07-01-2019 16:48Mijn man steekt geen hand uit. Ik heb alles alleen gedaan. Alleen moet hij morgen de kerstboom weer naar boven brengen. Dat doe ik niet. Ik heb de boom opgetuigd en al in een oud dekbedovertrek gezet en deze omhoog getrokken en bovenop dicht gemaakt. De ballen zitten er heel vast in en de kwetsbare ballen heb ik eruit gehaald.
Ik denk dat ik maar waxinelichtjes ga zetten. En ik heb nog wel een lichtjessnoer die ik in een glazen vaas kan doen.
woensdag 9 januari 2019 om 12:40
Jij gaat regelmatig tegen alle regels in, toch? Kan in deze ook. Laat lekker staan. Als het jou plezier brengt lekker doen. Wat maakt het uit of je de boom en andere versieringen nog tot de zomer laat staan?redbulletje schreef: ↑07-01-2019 16:52Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
woensdag 9 januari 2019 om 12:43
Bewaar je alle versieringen voor kerst in de meterkast? Is die kast zo ruim? Ideale ruimte voor detonkje schreef: ↑07-01-2019 16:55Mijn mini (kunst)boompje staat nog, overige versieringen en kerststalletje heb ik al opgeruimd, maar mijn boompje is zodus die mag nog even blijven.
Opruimen is zo gebeurd trouwens: snoertje van de lampjes om de (nep)kluit wikkelen en in een tas en dan in de meterkast. Ballen blijven gewoon in de boom.
At soort zaken, deed ik vroeger ook zo.
woensdag 9 januari 2019 om 19:00
Brandgevaarlijke spullen in een ruimte met alle electrische aansluitingen en een gasleiding.Ttroeteltje schreef: ↑09-01-2019 12:43Bewaar je alle versieringen voor kerst in de meterkast? Is die kast zo ruim? Ideale ruimte voor de
At soort zaken, deed ik vroeger ook zo.
"Ideaal" ja, voor een lekkere woningbrand.
vrijdag 11 januari 2019 om 17:59
Nee, maar het vloeipapier waar ze inzitten of de dozen, de slingers, plastic van de lampjes, etc etc.
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Nog geen zin gehad om de kerstboom af te breken. Wij hadden dit jaar vrij laat in december een boom gekocht. Het voordeel was dat hij daardoor in de aanbieding was.
Ik vind de lichtjes zo gezellig. Misschien wacht ik met het afbreken van de kerstboom totdat blue monday voorbij is, tenzij ik de boom eerder zat ben (lees: continu naalden uitvallen) en/of ik weer meer ruimte wil hebben in huis.
Ik vind de lichtjes zo gezellig. Misschien wacht ik met het afbreken van de kerstboom totdat blue monday voorbij is, tenzij ik de boom eerder zat ben (lees: continu naalden uitvallen) en/of ik weer meer ruimte wil hebben in huis.