Kerstboom opruim topic

07-01-2019 16:41 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat tegen de kerst jaarlijks een blij en enthousiast topic is over wie zijn kerstboom al gezet heeft en wanneer hij gezet gaat worden, en ik er ook altijd heel enthousiast in mee doe, vraag ik me nu af of iemand zijn kerstboom nog heeft staan.

Want de kerst is helaas voorbij. Ik laat mijn boom altijd staan tot 6 januari met driekoningen. Maar niemand is eigenlijk bezig met driekoningen. Ik heb hem vandaag dus opgeruimd, samen met alle andere kerstspullen, op de verlichte guirlande op de schouw na. Die komt nog wel. Beetje geleidelijk afbouwen he.

En ik vraag me af wat ik nu moet, want het is nu zo saai zonder al dat kerst in huis.....
Ik heb zondag mijn kerstboom opgeruimd, mijn mooie ballen voorzichtig in dozen gedaan (het is beetje een hobby geworden om mooie en bijzondere kerstballen te verzamelen). Ik mis de gekleurde lampjes en mijn mooie kerstballen :-D Ik denk dat ik mijn boom de volgende keer eerder ga zetten, dan kan ik er langer van genieten.

Het viel me overigens gisteren wel duidelijk op dat het langer licht blijft, dat is ook wel fijn.
Hier hangen alleen nog wat extra lichtjes, en wineterse decoratie (geen kerst). Heb geeft me toch altijd een luchtig gevoel, kerst en donkere feestdagen eruit, en het nieuwe jaar weer fris beginnen! Alleen als dan het weer wel donker en grauw blijft vind ik het extra suffe dagen.
iones schreef:
07-01-2019 16:48
Mijn man steekt geen hand uit. Ik heb alles alleen gedaan. Alleen moet hij morgen de kerstboom weer naar boven brengen. Dat doe ik niet. Ik heb de boom opgetuigd en al in een oud dekbedovertrek gezet en deze omhoog getrokken en bovenop dicht gemaakt. De ballen zitten er heel vast in en de kwetsbare ballen heb ik eruit gehaald.

Ik denk dat ik maar waxinelichtjes ga zetten. En ik heb nog wel een lichtjessnoer die ik in een glazen vaas kan doen.
Bij Action, en vele andere winkels, zijn kettinglampen verkrijgbaar in diverse decoratieve stijlen. Zoals bolletjes omkleed met stofjes, kleurtjes, vormen. Misschien een idee?
redbulletje schreef:
07-01-2019 16:52
Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
Jij gaat regelmatig tegen alle regels in, toch? Kan in deze ook. Laat lekker staan. Als het jou plezier brengt lekker doen. Wat maakt het uit of je de boom en andere versieringen nog tot de zomer laat staan?
tonkje schreef:
07-01-2019 16:55
Mijn mini (kunst)boompje staat nog, overige versieringen en kerststalletje heb ik al opgeruimd, maar mijn boompje is zo :heart: dus die mag nog even blijven.

Opruimen is zo gebeurd trouwens: snoertje van de lampjes om de (nep)kluit wikkelen en in een tas en dan in de meterkast. Ballen blijven gewoon in de boom.
Bewaar je alle versieringen voor kerst in de meterkast? Is die kast zo ruim? Ideale ruimte voor de
At soort zaken, deed ik vroeger ook zo.
thee schreef:
07-01-2019 17:07
Het enige 'kerstige' dit jaar: 6 kerstkaarten en die staan nog op het dressoir.
Geheimpje van mij......de kaarten kwamen binnen en gingen in de papierbak. Heb er helemaal niets mee. :$
Nou, de boom is opgeruimd! Man mag alle kerstspullen weer naar zolder brengen, dat gaat mij niet lukken.

Ik zag in mijn facebookherinneringen dat ik toevallig wel vaak de boom opruim op 9 januari. Misschien maar een traditie van maken. :proud:
Ttroeteltje schreef:
09-01-2019 12:43
Bewaar je alle versieringen voor kerst in de meterkast? Is die kast zo ruim? Ideale ruimte voor de
At soort zaken, deed ik vroeger ook zo.
Brandgevaarlijke spullen in een ruimte met alle electrische aansluitingen en een gasleiding.
"Ideaal" ja, voor een lekkere woningbrand.
Kerstballen zijn toch niet brandbaar? Ik stop die van mij ook meestal terug in dozen. Dit jaar had ik een kerstboom die katbestendig was ,maar aangezien hij er keurig is afgebleven, kan ik mijn mooie ballen wel weer gebruiken.
iones schreef:
09-01-2019 20:47
Kerstballen zijn toch niet brandbaar? Ik stop die van mij ook meestal terug in dozen. Dit jaar had ik een kerstboom die katbestendig was ,maar aangezien hij er keurig is afgebleven, kan ik mijn mooie ballen wel weer gebruiken.
Nee, maar het vloeipapier waar ze inzitten of de dozen, de slingers, plastic van de lampjes, etc etc.
Ik heb nu eindelijk heel leuke waxinelichtjes voor op kandelaars en nu zijn we steeds niet thuis....
Hier in het buurtje zag ik vandaag nog 5 versierde kerstbomen. Dus RB, je bent bepaald niet de enige.
Dat is dan wel weer het leuke van ergens wonen in de bebouwde kom en je hond uit laten: kerstbomen bekijken bij anderen, en daarna zien wie hem nog heeft staan. :-D
Nog geen zin gehad om de kerstboom af te breken. Wij hadden dit jaar vrij laat in december een boom gekocht. Het voordeel was dat hij daardoor in de aanbieding was.

Ik vind de lichtjes zo gezellig. Misschien wacht ik met het afbreken van de kerstboom totdat blue monday voorbij is, tenzij ik de boom eerder zat ben (lees: continu naalden uitvallen) en/of ik weer meer ruimte wil hebben in huis.
Daarom heb ik een kunstboom: vroeg opzetten, laat afbreken. Dat gaat bijna niet met echte bomen, die gaan afvallen. Ik moet mijn kerstguirlande alleen nog opruimen. Ga ik denk ik morgen doen. Morgen heb ik geen plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven