Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 7 januari 2019 om 19:26
Het drama rondom de Heineken ontvoering kan ik mij herrineringen als een kleine MEFunny maar weet het nog wel. Het speelde in mijn regio af. Het was het gesprek van de dag.S-Meds schreef: ↑07-01-2019 08:27Toen hij bij college tour zat had hij al bijna 20 jaar in de nor gezeten. Mijn generatie herinnert zich nog goed het drama rond om de ontvoering van Heineken en de liquidaties in de amsterdamse onderwereld. Als je dat nog weet zal je nooit zeggen dat hij onschuldig is tot dat het tegendeel bewezen is. het is een hele foute gevaarlijke onvoorspelbare kerel dat is uit al zijn processen gebleken. Het wordt tijd dat hij nu ook gaat boeten voor opdracht geven voor die moorden
En ja hij mag en moet worden beboet voor zijn daden.
maandag 7 januari 2019 om 19:49
Ik vind het vooral rommelig, zit nu de eerste aflevering terug te kijken maar ze springen echt van de hak op de tak. Is het boek ook zo onlogisch geschreven qua volgorde? Dan is het 2012, dan weer 1996, dan 2013 en dan weer 2010 pfffff... ik vind het vrij lastig te volgen en zeker met die verschillende personages (ik had niet eens door dat Bianca Krijgsman ook de moeder van Willem speelde).
Maar misschien wordt het nog beter..
Die schmink van Gijs Naber is idd geen gezicht, beetje te veel.
maandag 7 januari 2019 om 21:46
Ja het boek is ook zo. Enorm hak/tak..Malibu123 schreef: ↑07-01-2019 19:49Ik vind het vooral rommelig, zit nu de eerste aflevering terug te kijken maar ze springen echt van de hak op de tak. Is het boek ook zo onlogisch geschreven qua volgorde? Dan is het 2012, dan weer 1996, dan 2013 en dan weer 2010 pfffff... ik vind het vrij lastig te volgen en zeker met die verschillende personages (ik had niet eens door dat Bianca Krijgsman ook de moeder van Willem speelde).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 7 januari 2019 om 23:51
Is die serie op TV? Ik zag een stukje in een praatprogramma met de acteur die hem speelt. Die hebben Astrid en de andere zus echt ontmoet.
Het was Jinek of iets van omroep Max op NPO. Ik weet niet meer precies, want ik kijk soms maar een stukje. Daarin werd de kritiek op e.e.a. door gesproken.
Ik heb stukken door gespoeld. Misschien dat anderen het zo weten.
De rol van Peter R. de Vries kreeg veel kritiek, maar de manier van praten was wel prima.
De taal Jordanees is apart. Zo vergeet ik de dreiging nooit "Ik maak je met de grond gelijk." Het kan ook iets in de strekking geweest zijn van zo "plat als de grond". Besef nu pas dat het een hint naar begraven moet zijn. Ja, is een cultuur apart.
Het is wel opvallend dat al die andere ontvoerders en consorten allemaal zijn overleden. The last of them? De laatste der Mohicanen is teveel eer voor zo'n man.
Gelukkig weet er niets van. Ik weet alleen - en dat is grappig - dat Koot en de Bie een opname hebben gedaan toen Freddy Heineken en zijn chauffeur in die loods gevangen zaten. Pas veel later kwamen die tot dat besef.
In de film - met Rutger Hauer - zie je dat hij en de chauffeur dat horen en om hulp roepen. Ik noem die film omdat het laat zien dat Freddy Heineken er een persoonlijke opdracht van heeft gemaakt om m.n. Willem Holleeder op te pakken.
Panorama of Nieuwe revue moesten iets om hun blad interessant te houden voor de verkoop. Playboy had ook gekund, maar topless foto's van een politica van de PVV. Ja, je moet er maar voor open staan. Contact om stemmers te krijgen. Holleeder leeft nog steeds. Dat geeft misschien toch te denken.
Ik denk niet dat ik het kan opbrengen om de serie te kijken.
Die film met Rutger Hauer in de hoofdrol is wel aardig. Ook Koot en de Bie even zoeken op internet voor dat stukje waarbij ze over de loods vertellen en hun sketch die ze opnamen toen de ontvoering daar gaande was.
Het was Jinek of iets van omroep Max op NPO. Ik weet niet meer precies, want ik kijk soms maar een stukje. Daarin werd de kritiek op e.e.a. door gesproken.
Ik heb stukken door gespoeld. Misschien dat anderen het zo weten.
De rol van Peter R. de Vries kreeg veel kritiek, maar de manier van praten was wel prima.
De taal Jordanees is apart. Zo vergeet ik de dreiging nooit "Ik maak je met de grond gelijk." Het kan ook iets in de strekking geweest zijn van zo "plat als de grond". Besef nu pas dat het een hint naar begraven moet zijn. Ja, is een cultuur apart.
Het is wel opvallend dat al die andere ontvoerders en consorten allemaal zijn overleden. The last of them? De laatste der Mohicanen is teveel eer voor zo'n man.
Gelukkig weet er niets van. Ik weet alleen - en dat is grappig - dat Koot en de Bie een opname hebben gedaan toen Freddy Heineken en zijn chauffeur in die loods gevangen zaten. Pas veel later kwamen die tot dat besef.
In de film - met Rutger Hauer - zie je dat hij en de chauffeur dat horen en om hulp roepen. Ik noem die film omdat het laat zien dat Freddy Heineken er een persoonlijke opdracht van heeft gemaakt om m.n. Willem Holleeder op te pakken.
Panorama of Nieuwe revue moesten iets om hun blad interessant te houden voor de verkoop. Playboy had ook gekund, maar topless foto's van een politica van de PVV. Ja, je moet er maar voor open staan. Contact om stemmers te krijgen. Holleeder leeft nog steeds. Dat geeft misschien toch te denken.
Ik denk niet dat ik het kan opbrengen om de serie te kijken.
Die film met Rutger Hauer in de hoofdrol is wel aardig. Ook Koot en de Bie even zoeken op internet voor dat stukje waarbij ze over de loods vertellen en hun sketch die ze opnamen toen de ontvoering daar gaande was.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 08-01-2019 00:01
18.30% gewijzigd

dinsdag 8 januari 2019 om 07:23
Dit had ik ook ja, dat geswitch in de tijd de hele tijd maakt het er niet makkelijker op om goed te volgen...Malibu123 schreef: ↑07-01-2019 19:49Ik vind het vooral rommelig, zit nu de eerste aflevering terug te kijken maar ze springen echt van de hak op de tak. Is het boek ook zo onlogisch geschreven qua volgorde? Dan is het 2012, dan weer 1996, dan 2013 en dan weer 2010 pfffff... ik vind het vrij lastig te volgen en zeker met die verschillende personages (ik had niet eens door dat Bianca Krijgsman ook de moeder van Willem speelde).
Vraag me altijd af waarom Nederlandse series zo lastig te volgen worden gemaakt. Was eerder bij Ik Weet Wie Jij Bent ook zo, daar met veel te veel verhaallijnen. Nu bij Judas weer elke keer die tijdsprongen.....
Jammer hoor, toch een groot manco elke keer.
dinsdag 8 januari 2019 om 19:10
Zoon van Cor doet toch wat met tennis en personal training? Had hij niet een beurs in Amerika?
Dochter van Cor heeft een normale baan in het bedrijfsleven weet ik.
Ze doen het in elk geval beter dan hun ouders. Sonja heeft volgens mij nog nooit (legaal) gewerkt. Heeft altijd geleefd van het geld van Cor en we weten allemaal hoe hij daar aan kwam.
Of Astrid geld aangenomen heeft? Geen idee. Ze heeft in elk geval tientallen jaren een normale baan gehad en haar eigen centen verdiend. En ze is een stuk intelligenter dan haar zus.

dinsdag 8 januari 2019 om 19:14
Ik vind het dan wel lekker voor hem dat hij er in die serie zo belachelijk geschminkt uitziet. Al geloof ik dat hele boek ook niet.pejeka schreef: ↑06-01-2019 16:34Eerlijk? Ik vind het geen goed idee dat zo'n crimineel op deze manier een podium krijgt, noch vind ik het een goed idee dat zijn familie op deze manier een podium krijgt. Sommige dingen kun je beter voor jezelf houden, het is geen soap-opera en zou ook niet als zodanig gebracht moeten worden.

dinsdag 8 januari 2019 om 19:29
Ja.
Er stond toch ook duidelijk steeds bij in welk jaar je je bevond?
Dus de jonge Stien Holleeder werd door Bianca Krijgsman gespeeld en de oudere door Carry Tefsen.

dinsdag 8 januari 2019 om 19:31
Oh heb maar met een half oog gekeken eerlijk gezegd vandaar.minnimouse schreef: ↑08-01-2019 19:29Ja.
Er stond toch ook duidelijk steeds bij in welk jaar je je bevond?
Dus de jonge Stien Holleeder werd door Bianca Krijgsman gespeeld en de oudere door Carry Tefsen.

woensdag 9 januari 2019 om 17:23
Wij keken met ondertiteling.Miss_Communicatie schreef: ↑07-01-2019 07:23Moest helaas halverwege stoppen: verstond er werkelijk geen bal van.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

donderdag 10 januari 2019 om 16:36
Heb 1e deel live gezien, deel 2 en 3 via Videoland. Niet vergeten proefabo op te zeggen trouwens! Tevens interview gezien bij Eva over de serie.
Had ook zoiets van wat krijgt die man 'n podium. Net als enkele jaren terug bij College Tour. Maar ja, aan de andere kant kijk ik er dus wel naar. Vond het vooral wat genant worden, toen Gijs Naber zo vol over Holleeder begon te vertellen, hoe gevat die wel niet was en bepaalde uitspraken alleen maar door 'n Holleeder gedaan kunnen worden.
Verder volop kijkend naar Rifka Lodeizen. Vind het 'n stoere en prachtige vrouw. Nauwelijks make-up en ze heeft iets natuurlijks.
Komend weekend de rest van de delen kijken, leuk.
Had ook zoiets van wat krijgt die man 'n podium. Net als enkele jaren terug bij College Tour. Maar ja, aan de andere kant kijk ik er dus wel naar. Vond het vooral wat genant worden, toen Gijs Naber zo vol over Holleeder begon te vertellen, hoe gevat die wel niet was en bepaalde uitspraken alleen maar door 'n Holleeder gedaan kunnen worden.
Verder volop kijkend naar Rifka Lodeizen. Vind het 'n stoere en prachtige vrouw. Nauwelijks make-up en ze heeft iets natuurlijks.
Komend weekend de rest van de delen kijken, leuk.
.

vrijdag 11 januari 2019 om 17:37

zondag 13 januari 2019 om 01:28
Toch aflevering 1 gekeken. Ik geloof dat het niet verkeerd is de voorgeschiedenis te leren kennen voordat je dit gaat kijken.
Als ik terug denk aan die arrestatie die in het nieuws was via een aankondiging dat "De neus" op een scooter weg rijdt met een straatnaambordje.
Was destijds in het programma "Kopspijkers". In diezelfde straat was een prijs gevallen van de postcodeloterij. Nu komen dat soort grappige details in bijna elk praatprogramma voorbij. Meeste zijn niet meer toeval zoals toen.
Maar ik vond het ook rommelig. Het start op het moment dat die Astrid argwanend wordt. Die moeder (Carry Tefsen) en haar reacties zijn nieuw. In de film over de ontvoering van Freddy Heineken was haar rol heel anders. Toen hielp ze haar zoon nog om niet opgepakt te worden. Dat was ook voordat hij in de gevangenis kwam.
Het is goed dat die jaartallen in beeld komen. Het is echt een heel leven.
Ik vond het wel te volgen doordat ik enkele keren Peter R. de Vries heb horen vertellen over Cor van Hout en die keer dat hij mishandeld en bedreigd is door Holleder. Die Peter noemde Cor van Hout ook zijn vriend.
Ja, sommige mensen gaan een ander leven leiden na een detentie.
Over dat geld dat nooit is gevonden van het losgeld. Op wikipedia staat er een korte beschrijving van. Als ik het goed begrepen heb dan was dat een twistpunt.
Verder volg ik het wel als ik er tijd voor heb.
Als ik terug denk aan die arrestatie die in het nieuws was via een aankondiging dat "De neus" op een scooter weg rijdt met een straatnaambordje.
Was destijds in het programma "Kopspijkers". In diezelfde straat was een prijs gevallen van de postcodeloterij. Nu komen dat soort grappige details in bijna elk praatprogramma voorbij. Meeste zijn niet meer toeval zoals toen.
Maar ik vond het ook rommelig. Het start op het moment dat die Astrid argwanend wordt. Die moeder (Carry Tefsen) en haar reacties zijn nieuw. In de film over de ontvoering van Freddy Heineken was haar rol heel anders. Toen hielp ze haar zoon nog om niet opgepakt te worden. Dat was ook voordat hij in de gevangenis kwam.
Het is goed dat die jaartallen in beeld komen. Het is echt een heel leven.
Ik vond het wel te volgen doordat ik enkele keren Peter R. de Vries heb horen vertellen over Cor van Hout en die keer dat hij mishandeld en bedreigd is door Holleder. Die Peter noemde Cor van Hout ook zijn vriend.
Ja, sommige mensen gaan een ander leven leiden na een detentie.
Over dat geld dat nooit is gevonden van het losgeld. Op wikipedia staat er een korte beschrijving van. Als ik het goed begrepen heb dan was dat een twistpunt.
Verder volg ik het wel als ik er tijd voor heb.
zondag 13 januari 2019 om 23:16
Waarom zou ze liegen? Ze heeft haar leven gewaagd met die verklaringen. Dat doe je niet zomaar.
En ze kan nooit meer normaal over straat. Laat staan ergens gaan werken dus met een boek verdient ze nog iets. Dat daarmee een belachelijk imago als knuffelcrimineel voorbij is lijkt mij prima. Het is een zware en veroordeelde crimineel.
En ze kan nooit meer normaal over straat. Laat staan ergens gaan werken dus met een boek verdient ze nog iets. Dat daarmee een belachelijk imago als knuffelcrimineel voorbij is lijkt mij prima. Het is een zware en veroordeelde crimineel.
zondag 13 januari 2019 om 23:59
Ik denk niet dat Astrid liegt. Ik denk wel dat zij vroeger dingen voor hem geregeld heeft en toen het persoonlijk werd is ze gaan verklaren.evelien2010 schreef: ↑13-01-2019 23:16Waarom zou ze liegen? Ze heeft haar leven gewaagd met die verklaringen. Dat doe je niet zomaar.
Maar goed, dat neemt niet weg dat Wimpie Holleeder genoeg op zijn kerfstok heeft en daarvoor gestraft moet worden.