Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:06
Maar als je als 35-jarige een 16-jarige wil gaan versieren lijkt me dat sowieso gedoemd te mislukken, ongeacht je skills???
Natuurlijk heb je gelijk, ik zou zoiets nooit doen. Maar gevoelsmatig voel ik mij vooral tot die leeftijd aangetrokken, niet ouder dan 25 iig. Ik weet dat het in elk geval komt doordat ik in deze cruciale fase als scholier niet in staat was om contact te maken met meisjes terwijl ik dit wel graag wilde en dit gevoel is nooit helemaal over gegaan. Ik merk dat er langzame verschuiving in zit, ik ontwikkel mij mentaal wel maar veel langzamer door de keuze van mijn levensstijl. Ik voel wel dat ik langzaam aan ook wel geïnteresseerd zou kunnen zijn in de vrouwen van mijn leeftijd. Maar het is een langzaam proces en bij zulke jonge meisjes van 20 voel ik toch een soort van drang om er contact mee te kunnen leggen al was het maar een onschuldig gesprek.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:12
27.28% gewijzigd
phantast schreef:
10-01-2019 23:07
Kan je niet echt met voetbal vergelijken, dat zijn talenten en vaardigheden die vaak niet aan te leren zijn. Je moet dan tenminste een goede basis bezitten.
Maar dat is met vrouwen versieren toch net zo? Dat kan je ook echt niet aanleren uit de theorie, want er zit ook nog een flink element aanvoelen bij, en details die in iedere situatie weer anders zijn en waar je vlug op moet kunnen inspringen.
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:12
Maar dat is met vrouwen versieren toch net zo? Dat kan je ook echt niet aanleren uit de theorie, want er zit ook nog een flink element aanvoelen bij, en details die in iedere situatie weer anders zijn en waar je vlug op moet kunnen inspringen.
En toch zou je zoiets kunnen leren als je zelf telkens in zo'n situatie zou komen en je dus de kans hebt om flink te kunnen oefenen. Bij voetbal moet je uitzonderlijk goed zijn wil je kans maken om je beroep ervan te kunnen maken.
Nee ik ben ook niet duidelijk geweest, ik had moeten zeggen dat ik door alle informatie een soort voorstelling kan maken hoe het werkt en niet dat ik door het verkrijgen van alle informatie dat ik precies weet hoe het moet. Als ik 35 was voor het internettijdperk dan had ik nog veel minder geweten.
Ja, maar dan moet je dus wel in die situatie komen...
En dan ben je dus al in de praktijk bezig en niet meer louter in de theorie.
Maar net wat je zegt: Door die informatie kan je je er inderdaad wel een voorstelling van maken, maar geloof me maar dat gesprekken met vrouwen in het echt heel anders gaan dan in series of cursussen. Maar dat weet of vermoed je zelf waarschijnlijk ook wel.
@phantast: ik heb best wel veel studie gemaakt van het onderwerp versieren en vrouwen: boeken en Youtube, ik heb veel verslonden.

Maar toen i een vriendin kreeg kwam ik erachter hoe een ongelofelijk groentje ik was met mijn 43 jaren. Dat zei zij en ik wilde het niet horen, maar ze had wel gelijk.
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:10
Ik heb me op bepaalde (romantische) gebieden ook maar traag of laat ontwikkeld, maar ik heb me toch altijd alleen tot vrouwen van mijn eigen leeftijd of wat ouder aangetrokken gevoeld. Als ik nu vrouwen van bv begin twintig zie, dan kunnen ze wel knap zijn, maar ik val daar gewoon echt niet op. Ondanks dat ik nog minder ervaring heb dan veel twintigjarigen, val ik toch echt niet op ze.
Ja dat kan en dit lijkt mij ook gezonder. Maar je moet wel beseffen dat ik letterlijk nooit contact gehad heb met vrouwen dus echt helemaal groen ook qua onschuldige gesprekken. EN dus echt geïsoleerd leven waarbij je 24/7 op jezelf bent, dus ook geen whatsapp contacten of anything. Dat ik ben stil gestaan in het leven moet je dus echt letterlijk opvatten. Vanaf mijn twintigste levensjaar ben ik eigenlijk nooit meer in gesprek geraakt met leeftijdsgenoten. Alleen heel af en toe oppervlakkig. Ik doe bijna alleen maar thuiswerk waarbij ik bijna alleen maar contact heb via email.
inkijk74 schreef:
10-01-2019 23:21
@phantast: ik heb best wel veel studie gemaakt van het onderwerp versieren en vrouwen: boeken en Youtube, ik heb veel verslonden.

Maar toen i een vriendin kreeg kwam ik erachter hoe een ongelofelijk groentje ik was met mijn 43 jaren. Dat zei zij en ik wilde het niet horen, maar ze had wel gelijk.
Hoi,
Ik geef je hier volkomen gelijk in. Als ik dus een vriendin zou krijgen- en ik vind dit zowieso een onvoorstelbare zin om uit te spreken dan weet ik duizend procent zeker dat ik een super groentje ben en dat ik alle beginnersfouten zou maken die er bestaan ondanks de beelden die ik heb bekeken en de voorstelling die ik er van heb kunnen maken.
inkijk74 schreef:
10-01-2019 23:21
Maar toen i een vriendin kreeg kwam ik erachter hoe een ongelofelijk groentje ik was met mijn 43 jaren.
Ja precies, wanneer je dan eindelijk in een romantische situatie komt met een vrouw besef je pas echt hoe weinig je eigenlijk weet van hoe het in de praktijk werkt, en hoeveel er afhangt van nuance en details.
Die beginnersfouten horen er gewoon bij, maar als je ze op latere leeftijd maakt wordt het helaas veel minder geaccepteerd omdat leeftijdsgenoten allang voorbij die fase zijn.
@phantast: Iedere interactie met een vrouw zou je als volgt kunnen afsluiten. Dankjewel dat ik een real live interactie met jou mocht ervaren. Het was niet altijd makkelijk, (confronterend, spannend, ik voel me nu afgewezen) maar jij bent zoveel meer leerzamer dan Youtube.

nogmaals bedankt.
En ik weet dat het er nooit van gaat komen, ik ben slim genoeg om te beseffen wat er allemaal mis is met mij, daar veel andere eeuwige maagden vooral ignorant zijn en niet beseffen dat zij zelf de issue zijn niet kunnen beseffen dat ze er niet uit zien, niet beseffen dat ze awkward over komen of juist hele hoge eisen hebben terwijl ze zelf gewoon doorsnee zijn.
Nee ik weet precies wat mijn gebreken zijn en ik weet ook dat ik er simpelweg niets aan kan doen want anders had ik het al tig jaren geleden gedaan.
@Inkijk: Ik denk dat een vrouw raar zou staan te kijken als je dat tegen haar zegt.
inkijk74 schreef:
10-01-2019 23:27
@phantast: Iedere interactie met een vrouw zou je als volgt kunnen afsluiten. Dankjewel dat ik een real live interactie met jou mocht ervaren. Het was niet altijd makkelijk, (confronterend, spannend, ik voel me nu afgewezen) maar jij bent zoveel meer leerzamer dan Youtube.

nogmaals bedankt.
Ik kom alleen nooit in zulke situaties terecht. Ik voel me vaak als een phantoom.

Je ken hem misschien wel ROY MAKAAY das phantom Alleen was hij onzichtbaar maar doeltreffend dat laatste kan je dus wegstrepen.
@Phantast: Op zich goed dat je realistisch bent, en naar jezelf kijkt, maar ik denk dat er juist daardoor voor jou misschien toch een kans is. Juist omdat je durft te kijken naar je eigen aandeel, en juist omdat je realistisch bent.
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:28
@Inkijk: Ik denk dat een vrouw raar zou staan te kijken als je dat tegen haar zegt.
Ik zou zoiets ook nooit zeggen denk ik want wat moet zij met die info? Het is best bizar om zoiets te zeggen denk ik.
En wat als je nou een vrouw aanspreekt en dan kijkt wat er gebeurt? Alleen aanspreken. Dus zonder verder doel ofzo.
phantast schreef:
10-01-2019 23:23
Hoi,
Ik geef je hier volkomen gelijk in. Als ik dus een vriendin zou krijgen- en ik vind dit zowieso een onvoorstelbare zin om uit te spreken dan weet ik duizend procent zeker dat ik een super groentje ben en dat ik alle beginnersfouten zou maken die er bestaan ondanks de beelden die ik heb bekeken en de voorstelling die ik er van heb kunnen maken.
Fouten, tja: Wat ik heb gevoeld hoe opmerkelijk vergevingsgezind vrouwen kunnen zijn. Op zo'n manier dan mijn hart gewoon smolt.
KUNNEN zijn ja, maar meestal verwachten ze gewoon vaardigheden passende bij de leeftijd, hoor.
Als ik eerlijk ben denk ik dat ik best wel vaardigheden bezit om met vrouwen om te gaan maar dat de angsten die ik heb een te grote barrière vormen. Ik denk eigenlijk niet dat ik awkward overkom. Ik heb gewoon een mega minderwaardigheids- complex waardoor ik alle vrouwen op gigantische afstand houd. Er hangt een negatieve energie of aura om mij heen waar vrouwen het liefst zover mogelijk van uit de buurt blijven.
DIt alles omdat ik denk niet goed genoeg te zijn. Ik durf ook helemaal niks.
Door de angst heen gaan, je kunt toch niets verliezen, want je moet nog beginnen vanaf punt nul.
Ik heb ook zulke angsten, maar daar ga ik soms expres doorheen, dat is natuurlijk niet makkelijk, maar ik doe dat toch omdat ik niet vastgeroest wil zijn door tien jaar geen vorderingen.
Maar ik kom volgens mij ook soms over als twintig in mijn gedrag tijdens die gesprekken volgens mij, soms sta ik echt enorm te stamelen en zelfs soms giechelen. :/
Dan zie ik echt mezelf van afstand staan stuntelen en denk ik echt WTF doe ik, maar goed, ik ben dan tenminste wel in gesprek en dat is dan toch beter dan helemaal niets doen denk ik dan.
@Dina80: ik heb het gevoeld!

@phantast: ik dacht laatst: als de wereld zou vergaan als phantast geen relatie zou hebben met een mooie vrouw dan zou het phantast lukken om binnen een week een relatie te hebben. Ook al zou phantast de enige zijn die ingelicht zou zijn over dat vergaan.

Dat hij geen relatie heeft te maken met een zijn lage zelfwaarde
Nee, dat hij geen relatie heeft komt door zijn gebrek aan oefening.
Hij heeft geen basis, hij moet nu nog op vanaf punt nul starten.
inkijk74 schreef:
10-01-2019 23:43
@phantast: ik dacht laatst: als de wereld zou vergaan als phantast geen relatie zou hebben met een mooie vrouw dan zou het phantast lukken om binnen een week een relatie te hebben. Ook al zou phantast de enige zijn die ingelicht zou zijn over dat vergaan.
Dat zou mooi zijn voor een filmscript!

Over zulke dingen denk ik ook weleens na: Wat zou ik allemaal durven als ik wist dat de wereld over een week zou vergaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven