Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
Solomio schreef:
12-01-2019 15:43
Ha Joopp, fijn om je te zien.

Dat boek lijkt me zo leuk, afgaand op de titel.
Ik vond het ook heel leuk. De andere boeken van deze schrijver ook, maar dit vond ik de leukste.
dolfje schreef:
12-01-2019 15:31
Werd , Paul Goeken was de schrijver maar hij is overleden. Wie het nu is of zijn wordt geheim gehouden.

Er wordt gezegd dat het nog steeds een man is.
Later is nu
kintsugi schreef:
12-01-2019 16:36
Grappig, dat heb ik met Brusselmans.
Heb ik met beide :)

En als er nou niet genoeg boeken waren, maar mijn 'wil ik lezen'-lijst is enorm lang. Ga ik echt niet in hun boeken beginnen.
Later is nu
-Darkside- schreef:
12-01-2019 17:15
Oh wat ook zo erg is...alles van Arthur Japin. Heb me door twee boeken heengeworsteld en was er toen helemaal klaar mee.
Ik heb alleen Kolja geluisterd. Vond ik heel mooi, maar hij las zelf voor en dat gaf het wel een extra dimensie, denk ik.
Later is nu
kweepeer schreef:
12-01-2019 17:26
Dat is ook wel haar zwakste. Pride and prejudice, Sense and sensibility, Emma zijn allemaal veel beter dan Mansfield Park.

Bekende boeken die ik erg tegen vond vallen:

- Lord of the rings. Verschrikkelijk. Ik heb het helemaal uitgelezen ook nog, omdat mijn destijds beste vriendin me voortdurend de oren van de kop kletste over hoe prachtig het was. Echt vreselijk. Saai, oninteressante personages. Komt geen eind aan ook nog. De Hobbit vond ik dan wel weer gaan.

- Proust. Ik kan echt niet begrijpen wat mensen daarin zien. Niet te lezen.

- Mann, De toverberg. Saai.

- Veel Amerikaanse klassiekers vind ik ook niet te lezen. Hemingway, Mark Twain, dat soort werk. Bleh. The great Gatsby vond ik dan weer wel goed, - wel naar om te lezen, het is een naar verhaal over nare mensen. Maar wel een goed boek vind ik.

Ik heb ooit op een vakantie Emma gekocht (was door m'n boeken heen en deze was in Polen in het Engels te verkrijgen) maar kwam er zelfs in vakantie niet doorheen. Toch wil ik 'm ooit nog uitlezen, eigenlijk, maar dat geneuzel.. pff.
Later is nu
tonkje schreef:
12-01-2019 17:31
Wel steeds diagonaler hoor, het laatste boek was echt superslecht.

Recenter boek dat de hemel wordt ingeprezen: Het achtste leven (voor Brilka). Ik kwam er niet doorheen, terwijl ik doorgaans wel van die familiegeschiedenisboeken houd.

Die heb ik als feuilleton gelezen en dat hielp me wel, denk ik. Vond 'm fantastisch, maar weet niet of ik 'm ook in 1x uit had kunnen lezen.

Zo, ik heb 5 op een rij geloof ik.. ben weer weg.. ;-D
Later is nu
Met stip op één: Een Klein Leven van Hanya Yanagihara. Echt wel aardig geschreven (niet zo fantastisch als iedereen doet geloven), maar het verhaal is zo ontzettend kut. Er is letterlijk geen één lichtpuntje in het hele boek. Was blij dat ik het einde eenmaal gehaald had en toen bleek dat ook nog zo voorspelbaar.

Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay kon ik helemaal de hype niet van snappen. Voorspelbaar en saai geschreven.
Die hele trillogie van vijftig tinten, die vond ik erg! Ik kwam er bijna niet door zo saai door die vlakke personages.

En boeken van Arnold Grunberg vind ik eigenlijk ook wel overrated.
Dreamer schreef:
12-01-2019 18:06
Ik heb ooit op een vakantie Emma gekocht (was door m'n boeken heen en deze was in Polen in het Engels te verkrijgen) maar kwam er zelfs in vakantie niet doorheen. Toch wil ik 'm ooit nog uitlezen, eigenlijk, maar dat geneuzel.. pff.
Ja de grap van Jane Austen is het contrast tussen de relatief nuchtere hoofdpersoon en het lege, ijdele geneuzel van de bijfiguren (die op zich natuurlijk ook maar proberen om hun leven een beetje in te vullen - in die tijd en sociale klasse had men gewoon niet zoveel te doen). Als je dat geneuzel niet grappig vindt, hou je gewoon niet van Jane Austen denk ik.
vivapimpelmees schreef:
12-01-2019 13:09
Eat love pray. Verschrikkelijk.
+1! Ik vond m ook niks aan.
Finnegans Wake. Leuk om mee op te scheppen in bepaalde kringen, maar dikke onzin natuurlijk.
tonkje schreef:
12-01-2019 15:29
De serie van Jean Auel. Met elk boek wordt het beroerder.
Omg. Sowieso dit hele topic een nare trio door boeken die ik graag had willen vergeten :-D
Suzanne Vermeer is inderdaad vreselijk
(Ik wil de uren terug die ik heb gespendeerd aan dat stomme boek waar een kind uiteindelijk dood bleek te zijn g gaan aan slechte cola).
Emily bronte snap ik niet.
Ik kan ook niet tegen fantasy boeken, Tolkien kan ik niks mee maar ik vind het niet 'slecht'.
Kluun getver inderdaad, en hij heeft nu een relatie met zo iemand als Marion pauw dus ik voorspel weer dat ik per ongeluk met de e-reader een keer weer tierend op een strandstoel aangetroffen word.
Die gaan vast een boek schrijven waar ik dan weer nietsvermoedend intrap.
Mijn dochter heeft haar PWS gehouden over Jane Austen, en de positie van de vrouw in die periode. Ze heeft alle boeken gelezen, en herlezen, en heeft de meeste in meerdere versies (hardcover, speciale edities etc.).
-Darkside- schreef:
12-01-2019 17:13
Ik vind dat hele literaire thriller genre stom. Saskia Noort, Suzanne Vermeer en hoe ze ook heten. Ik heb er op vakantie wel een aantal gelezen want het leest wel vlot weg verder. Een soort bouquetreeks in de misdaad. Compleet inwisselbaar en niet memorabel.
Literaire fastfood.
Mooi dat Literaire fastfood.
Ik vind Saskia Noort wel beduidend beter in dat genre. Er zijn er nog wel een een paar Linda Jansma bijvoorbeeld.
Het-groepje schreef:
12-01-2019 18:42

Kluun getver inderdaad, en hij heeft nu een relatie met zo iemand als Marion pauw dus ik voorspel weer dat ik per ongeluk met de e-reader een keer weer tierend op een strandstoel aangetroffen word.
Die gaan vast een boek schrijven waar ik dan weer nietsvermoedend intrap.
Kluun gaat met Saskia Noort nu.
Ben laatst begonnen met de 7 zussen serie. Na al die lovende kritieken had ik er echt zin in, maar wat een teleurstelling. De Bouquetreeks heeft nog meer diepgang. Ik kan echt niet snappen wat er zo populair aan is? Zo simpel...
Het parfum van Suskind, daar snapte ik weer niets van.
Koningin op blote voeten van Ildefonso Falcones, saaaai.
De schaduw van de wind van Carlis Ruiz Zafon.
Ik Pelgrim van Terry Hayes.
Alles van Kluun bij voorbaat niet omdat ik hem een eikel vind. Kan er niets aan doen.
The Secret, als je een hoop ellende hebt komt dat omdat je niet positief denkt. Als je daar wat dieper over na denkt is het een schandalige filosofie.
50 tinten is gewoon een simpel erotische Bouquetreeks.
En alle verplichte Nederlandse literatuur op de middelbare school.
50 tinten grijs 100% wat een flutboek :pukey:
Relax we're all crazy, it's not a competition
kweepeer schreef:
12-01-2019 18:26
Ja de grap van Jane Austen is het contrast tussen de relatief nuchtere hoofdpersoon en het lege, ijdele geneuzel van de bijfiguren (die op zich natuurlijk ook maar proberen om hun leven een beetje in te vullen - in die tijd en sociale klasse had men gewoon niet zoveel te doen). Als je dat geneuzel niet grappig vindt, hou je gewoon niet van Jane Austen denk ik.
Het moest in die tijd allemaal beschaafd zijn en oppervlakkig in de conversaties, en daarom bestonden die vaak over geneuzel over het weer en gezondheid. Ging werkelijk nergens over. Dat is ook waar Jane Austen ook een beetje de spot mee dreef. Ik vind haar boeken heel mooi. Ik heb ze bijna allemaal gelezen.
Maar ik ben gek op de engelse literatuur.
Een poos geleden had je allemaal van die Zuid- en Midden-Amerikaanse boeken over vrouwen die met hun wijze voorouders kunnen praten en die de hele dag lekkere tortilla's bakken. Dat vind ik ook stom.

En Eus zei het al heel treffend: migrantenliteratuur met een vijgenboom en een pratende geit. Ben ik ook niet zo van, al vond ik Paravion wel een heel mooi boek.
Sonny Boy wil ik ook graag nomineren. Daar heb ik me ook doorheen moeten ploegen.
Ben laatst begonnen met de 7 zussen serie. Na al die lovende kritieken had ik er echt zin in, maar wat een teleurstelling. De Bouquetreeks heeft nog meer diepgang. Ik kan echt niet snappen wat er zo populair aan is? Zo simpel...
Het parfum van Suskind, daar snapte ik weer niets van.
Koningin op blote voeten van Ildefonso Falcones, saaaai.
De schaduw van de wind van Carlis Ruiz Zafon.
Ik Pelgrim van Terry Hayes.
Alles van Kluun bij voorbaat niet omdat ik hem een eikel vind. Kan er niets aan doen.
The Secret, als je een hoop ellende hebt komt dat omdat je niet positief denkt. Als je daar wat dieper over na denkt is het een schandalige filosofie.
50 tinten is gewoon een simpel erotische Bouquetreeks.
En alle verplichte Nederlandse literatuur op de middelbare school.
Billy_Mean schreef:
12-01-2019 15:32
Suzanne Vermeer is echt een hele slechte schrijfster. Lees nu dat het een man is, dat heb ik nooit geweten.
Sterker nog, het zijn meerdere schrijvers. Na de dood van de oorspronkelijke schrijver heeft een anonieme schrijver/schrijfster het overgenomen.
-Bladora- schreef:
12-01-2019 14:15
De kleine vriend inderdaad! De verborgen geschiedenis is ook mijn favoriete boek, heb het denk ik wel 10 keer in Nederlands en Engels gelezen in mijn leven. Ik keek zo uit naar Donna Tarts nieuwe boek! Ik denk dat het een van de weinige boeken is die ik nooit uitgelezen heb.
Het is wel een handig boek om je computerscherm wat hoger te zetten :-).

The Goldfinch van Donna Tartt is dan weer fantastisch.
Wat een leuk topic :-)
Ms_Jingles schreef:
12-01-2019 19:14
Sonny Boy wil ik ook graag nomineren. Daar heb ik me ook doorheen moeten ploegen.
Aah neeeee, zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven