Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
Nederlandse literatuur ben ik niet kapot van. Vind het vaak hoogdravend geneuzel. Of iets té expliciet, zeker Wolkers en kornuiten. Blegh...

Verder Twilight (gaan lezen na de films en kon Edward in de boeken niet los zien van die Robert Pattinson, brrrr). Ben begonnen in Game of Thrones, bij boek 3 was ik er eigenlijk wel klaar mee. Datzelfde geldt voor Outlander. Op zich prima series, maar m.i. te lang.

Verder kan een vertaling een boek maken of breken. Er zijn echt boeken waar je de vertaling doorheen leest, dan ben ik er ook zo klaar mee. Meestal lees ik Engelstalig. Boeken geschreven in andere talen lees ik wel vaak in het Nederlands, maar soms ook in het Engels.

Toevoeging: Bedenk me net dat ik 'I know why the caged bird sings' van Maya Angelou ook echt verschrikkelijk vond. Niet door te komen.
mockturtle wijzigde dit bericht op 12-01-2019 21:22
20.76% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
snoepzak schreef:
12-01-2019 20:28
Ik zie hier veel boeken langskomen die ik best fijn leesvoer vond.
Ik sluit me aan bij die literaire thriller waarin kinderen doodgingen van de slechte cola. Waardeloos boek..
Ook 50 tinten overstijgt nergens bouquetreeks roman.

Welke ik nog niet heb gehoord en waarvan ik echt bang ben dat het aan mij ligt en ik het gewoon niet snap is 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik verwachtte echt een schitterend boek te gaan lezen. Maar toen het uit was, was ik alleen maar teleurgesteld..
Je bent niet alleen!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ooh.. een échte schrijfster schrijft mee. Ikke nieuwsgierig ;-)
Later is nu
Mevrouw75 schreef:
12-01-2019 21:04
Zo ongeveer al mijn favorieten worden genoemd :-o
Ik overweeg ook een soort diapositief topic. Soort van verdediging van Grootse Werken die hier onterecht neergesabeld worden.
tyche schreef:
12-01-2019 21:12
Je bent niet alleen!
Neeee die is echt mooi :cry:

Doet toch een beetje pijn als je favoriete boeken of een boek wat je echt prachtig vond neergesabeld wordt. :biggrin:
MockTurtle schreef:
12-01-2019 21:09
Nederlandse literatuur ben ik niet kapot van. Vind het vaak hoogdravend geneuzel. Of iets té expliciet, zeker Wolkers en kornuiten. Blegh...

Verder Twilight (gaan lezen na de films en kon Edward in de boeken niet los zien van die Robert Pattinson, brrrr). Ben begonnen in Game of Thrones, bij boek 3 was ik er eigenlijk wel klaar mee. Datzelfde geldt voor Outlander. Op zich prima series, maar m.i. te lang.

Verder kan een vertaling een boek maken of breken. Er zijn echt boeken waar je de vertaling doorheen leest, dan ben ik er ook zo klaar mee. Meestal lees ik Engelstalig. Boeken geschreven in andere talen lees ik wel vaak in het Nederlands, maar soms ook in het Engels.

Toevoeging: Bedenk me net dat ik 'I know why the caged bird sings' van Maya Angelou ook echt verschrikkelijk vond. Niet door te komen.

Dit inderdaad.

En "De eenzaamheid van de priemgetallen" vond ik ook niet echt denderend. Niet slecht, maar ik vond het ook niet ontzettend boeiend.

Griet op de Beeck viel me ook wat tegen, na al die lyrische reacties had ik meer verwacht.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Leighton schreef:
12-01-2019 21:22
Neeee die is echt mooi :cry:

Doet toch een beetje pijn als je favoriete boeken of een boek wat je echt prachtig vond neergesabeld wordt. :biggrin:
Tja, smaken verschillen.

Gelukkig zijn er ook topics over de boeken die je juist wel mooi vindt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Het diner van Herman Koch. Bordkartonnen karakters. Echt wat ongeloofwaardig.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 21:43
1.30% gewijzigd
PAAZ vond ik ook niet geweldig. Ik ergerde me een beetje aan de hoofdpersoon.

De schaduw van de wind. Is ook niet echt mijn ding.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Veel van de boeken die ik voor mijn Franse lijst moest lezen vond ik echt niet heel erg fijn. Vooral une mort tres douce, al kan dat ook zijn omdat de lijdensweg van een bejaarde vrouw met een moeizame relatie met haar dochters niet echt invoelbaar is voor een tiener.
Musje1989 schreef:
12-01-2019 18:27
+1! Ik vond m ook niks aan.
+2 film ook😖
Bij de boeken van A.F.th van der Heijden kom ik niet verder dan pagina 20. Na Tonio diverse boeken geprobeerd maar wat een miskopen zijn dat geweest.
De Sword of truth serie van Terry Goodkind. Boek 1 was serieus leuk, maar dat verviel per deel steeds verder in een soort rechts-amerikaans geneuzel met een fantasy-sausje en veel (gedwongen) seks. Man wat werd ik daar treurig van. Heb het dus ook niet uitgelezen.

The devil wears Prada vond ik een gaaf boek simpel maar wel vermakelijk, heb dus (goddank op een boekenmarkt) snel twee andere boeken van Weisberger gekocht, maar dat zijn gewoon kopieën hiervan, met een net ander onderwerp, Wat een deceptie was dat.

120 dagen van Sodom van Marquis de Sade. In mijn rebellerige tienerjaren geprobeerd te lezen maar dat ging ook deze rebel flink te ver. Wat een smerig boek was dat... Brrrrr....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
100 jaar eenzaamheid.

Na ongeveer de helft gelezen te hebben mee gestopt. Werd gek van al die namen!
REDHOTHEAD schreef:
12-01-2019 17:04
Alles van Herman Brusselmans
Alles van Charles Bukowski
Tja....vrouwen....
Alle boeken die door Virginia Andrews (En nazaten) geschreven zijn.. Duivelse boeken vind ik het..Er worden altijd jonge meisjes verkracht en andere rampspoed.
Show me how you do it and I promise you I promise that I'll run away with you, I'll run away with you
biol schreef:
12-01-2019 20:56
Hahaha nee! Niet zo openbaar nee! Mijn naam staat er natuurlijk ook op. (Had misschien toch onder een pseudoniem moeten schrijven)
Héél flauwtjes.....
Castor1975 schreef:
12-01-2019 21:55
Tja....vrouwen....
Wat bedoel je daarmee?
COtweepuntnul schreef:
12-01-2019 22:00
Wat bedoel je daarmee?
Dat héél veel vrouwen niet door Brusselmans & Bukowski heen kunnen prikken.....
Castor1975 schreef:
12-01-2019 22:02
Waar moet je precies doorheen prikken dan?
Castor1975 schreef:
Ik lees beide wel graag, maar mijn vagina gebruik ik er niet voor.
Al moet ik zeggen dat Brusselmans me steeds minder bekoort.
snoepzak schreef:
12-01-2019 20:28
Ik zie hier veel boeken langskomen die ik best fijn leesvoer vond.
Ik sluit me aan bij die literaire thriller waarin kinderen doodgingen van de slechte cola. Waardeloos boek..
Ook 50 tinten overstijgt nergens bouquetreeks roman.

Welke ik nog niet heb gehoord en waarvan ik echt bang ben dat het aan mij ligt en ik het gewoon niet snap is 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik verwachtte echt een schitterend boek te gaan lezen. Maar toen het uit was, was ik alleen maar teleurgesteld..
Hm, ik heb die gelezen toen het een hype was. Vond het inderdaad geen waardeloos boek, maar superopzienbarend ook niet.
Castor1975 schreef:
Dat mag je in dat andere topic uitleggen;)

Wij hebben in het klaslokaal een grote dikke Bukowski liggen en het zijn echt altijd en alleen de jongens die nooit lezen die die dikke Bukowski bijbel pakken (13-/14-jarigen) en dan een lesje een poging wagen. Wat dat wil zeggen weet ik nog niet.
Mevrouw75 schreef:
12-01-2019 22:06
Dat mag je in dat andere topic uitleggen;)

Wij hebben in het klaslokaal een grote dikke Bukowski liggen en het zijn echt altijd en alleen de jongens die nooit lezen die die dikke Bukowski bijbel pakken (13-/14-jarigen) en dan een lesje een poging wagen. Wat dat wil zeggen weet ik nog niet.
Welk andere topic?
Castor1975 schreef:
12-01-2019 22:07
Welk andere topic?
Wat je wél een mooi boek vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven