Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

zondag 13 januari 2019 om 15:41
Eens. Móet toch haast wel dat dat ook weer een revival krijgt na de retro-georiënteerde/industriële woontrends.
zondag 13 januari 2019 om 16:08
Die stijl is leuk als je in een authentieke Engelse cottage woont, maar niet in een Vinexwoning of een appartement.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 13 januari 2019 om 16:09
zondag 13 januari 2019 om 16:11
Een gehaakte sprei moet ik nog ergens in de kast hebben liggen, heeft mijn oma nog gemaakt van superdun glansgaren (wit), heeft ze maanden over gedaan toen, dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat weg te gooien.
Plant in de soepterrine vond ik als kind al niet mooi, vond het jammer dat een mooi stuk serviesgoed werd omgetoverd tot plantenbak.
zondag 13 januari 2019 om 17:06
Wat ik me vooral nog herinner van de jaren '70, is dat alle ramen werkelijk stampvol hingen met meuk: enorme hangplanten in touwhangers, rekjes met tig mini-vetplantjes erop, in felgekleurde minipotjes, van die andere touwfrutsels (een van touw gemacramede uil kan ik me nog goed herinneren), glas-in-lood hangers, enz. En aan de onderkant van het raam een vensterbank vol enorme planten. Echt van die ramen waar je nog geen vierkante centimeter vrij had om naar buiten te kijken, zo vol hing en stond het. Ben ik de enige die het zich zo herinnert?

zondag 13 januari 2019 om 17:13
Ik herinner het me zelfs zo uit de eerste helft van de jaren tachtig. Misschien van mensen die het sinds de jaren zeventig zo hadden gelaten. Ik vond dat er wel gezellig uitzien.pejeka schreef: ↑13-01-2019 17:06Wat ik me vooral nog herinner van de jaren '70, is dat alle ramen werkelijk stampvol hingen met meuk: enorme hangplanten in touwhangers, rekjes met tig mini-vetplantjes erop, in felgekleurde minipotjes, van die andere touwfrutsels (een van touw gemacramede uil kan ik me nog goed herinneren), glas-in-lood hangers, enz. En aan de onderkant van het raam een vensterbank vol enorme planten. Echt van die ramen waar je nog geen vierkante centimeter vrij had om naar buiten te kijken, zo vol hing en stond het. Ben ik de enige die het zich zo herinnert?

zondag 13 januari 2019 om 17:19
Zo zag mijn slaapkamerraam eruit, tot groot ongenoegen van mijn moeder die alleen maar riep over stof en spinnenwebben. Vooral ook in de bossen droogbloemen die er hingen....pejeka schreef: ↑13-01-2019 17:06Wat ik me vooral nog herinner van de jaren '70, is dat alle ramen werkelijk stampvol hingen met meuk: enorme hangplanten in touwhangers, rekjes met tig mini-vetplantjes erop, in felgekleurde minipotjes, van die andere touwfrutsels (een van touw gemacramede uil kan ik me nog goed herinneren), glas-in-lood hangers, enz. En aan de onderkant van het raam een vensterbank vol enorme planten. Echt van die ramen waar je nog geen vierkante centimeter vrij had om naar buiten te kijken, zo vol hing en stond het. Ben ik de enige die het zich zo herinnert?
zondag 13 januari 2019 om 17:22
Thuis hebben we dat (gelukkig) nooit gehad, daar waren mijn ouders denk ik niet trendy genoeg voor, maar ik weet nog goed dat als ik bij een hippe oom en tante kwam die het wél hadden, of andere mensen, ik het enorm benauwd vond aanvoelen, zo'n kamer waar je niet eens behoorlijk door het raam kon kijken vanwege alle meuk die ervoor hing en stond. Dat dan nog gevoegd bij de donkergroene ribfluwelen banken, het bruine behang, de andere donkere kleuren en dan zo'n raam dat zelfs geen beetje (zon)licht doorliet, ik vond het altijd maar een benauwde bedoening, nooit mijn ding geweest.
zondag 13 januari 2019 om 17:26
zondag 13 januari 2019 om 17:29
Ik weet nog dat er smyrna tapijten en wandkleden waren in de kamers van mijn tantes. Oranje, paars en bruin waren toen de kleuren. En macrame was erg in toen. Van die kleine cactusjes en vetplantjes inderdaad...en wierook... ik viel als kind in slaap met Stairway to heaven van Led Zeppelin, en ook Love Hurts van Nazareth..
Ik vond het een prachttijd weet ik nog, al waren er amper zenders om naar te kijken, en geen digitale meuk...man, ik wil wel een stukje van die tijd terug hoor.

Ik vond het een prachttijd weet ik nog, al waren er amper zenders om naar te kijken, en geen digitale meuk...man, ik wil wel een stukje van die tijd terug hoor.
zondag 13 januari 2019 om 17:36
Ik vond het nooit erg als mensen naar binnen konden kijken, nog niet. Want wat zien ze nou helemaal? Hoe jij koffie drinkt op de bank, of naar TV zit te kijken? Nou, poeh, spannend...
zondag 13 januari 2019 om 17:39
Ik heb ook gewoon mijn gordijnen open overdag. Ik zwaai ze toe als men uitgebreid naar binnen gaat zitten loeren

Voor iedereen een groene tuin

zondag 13 januari 2019 om 17:41
Haha nee ik heb daar zelf ook geen last van gelukkig.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 13 januari 2019 om 17:44
Op onze bedden ook dekens met lakens destijds, maar echt niet muf. De dekens werden elke week gelucht als de bedden verschoond werden, elke week kraakvers gewassen en gestreken lakens op bed, en één keer per jaar, met de grote schoonmaak, gingen alle dekens naar de stomerij (wij mochten dan zomaar 1 of 2 nachten in een slaapzak slapen als kind, vonden we helemaal te gek)

zondag 13 januari 2019 om 17:45
Wij hadden in de winter een laken, zo'n oranje denken en dan een zomerdekbed erover. In de zomer alleen een zomerdekbed maar wel met een laken

"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
pejeka schreef: ↑13-01-2019 17:06Wat ik me vooral nog herinner van de jaren '70, is dat alle ramen werkelijk stampvol hingen met meuk: enorme hangplanten in touwhangers, rekjes met tig mini-vetplantjes erop, in felgekleurde minipotjes, van die andere touwfrutsels (een van touw gemacramede uil kan ik me nog goed herinneren), glas-in-lood hangers, enz. En aan de onderkant van het raam een vensterbank vol enorme planten. Echt van die ramen waar je nog geen vierkante centimeter vrij had om naar buiten te kijken, zo vol hing en stond het. Ben ik de enige die het zich zo herinnert?

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja die hadden mijn ouders dus in het oranje. En die paste perfect bij de oranje sprei op het bed. En de wit/oranje linnenkast.renske1975 schreef: ↑13-01-2019 17:43Mijn ouders hadden inderdaad in hun eerste huis bruine vloerbedekking, oranje ribbank, paarse vitrage ( van dat netachtige spul, wie snapt mij?) Etc.
serengeti wijzigde dit bericht op 13-01-2019 17:49
12.85% gewijzigd
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 13 januari 2019 om 20:09
Het zat altijd heel strak om het bed. In ieder geval bij mijn oma’s. Je moest het er óf helemaal uittrekken, óf je zat helemaal vast tussen bed en laken met deken.

zondag 13 januari 2019 om 20:16
Oh heerlijk! Inclusief donkergroene ribfluwelen banken en bruin behang.pejeka schreef: ↑13-01-2019 17:22Thuis hebben we dat (gelukkig) nooit gehad, daar waren mijn ouders denk ik niet trendy genoeg voor, maar ik weet nog goed dat als ik bij een hippe oom en tante kwam die het wél hadden, of andere mensen, ik het enorm benauwd vond aanvoelen, zo'n kamer waar je niet eens behoorlijk door het raam kon kijken vanwege alle meuk die ervoor hing en stond. Dat dan nog gevoegd bij de donkergroene ribfluwelen banken, het bruine behang, de andere donkere kleuren en dan zo'n raam dat zelfs geen beetje (zon)licht doorliet, ik vond het altijd maar een benauwde bedoening, nooit mijn ding geweest.
In een bui heb ik ooit nieuwe handdoeken gekocht, in groen, oranje en bruin. Voor het gevoel.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 20:17
0.12% gewijzigd