Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
zondag 13 januari 2019 om 23:18

zondag 13 januari 2019 om 23:26
Eh ik zie nu rieten tegels. Jabo tapijt is dit:GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 23:17Ik heb er een foto van bijgezet. Maar inderdaad, het was van dat zere-poten spul
![]()

maandag 14 januari 2019 om 09:13
Snoesje666 schreef: ↑13-01-2019 23:18Elke week een nieuwe aflevering van Remi in de Avrobode. Zo zielig.
Volgens mij één van de eerste animé in Nederland, samen met Heidi.
![]()
En Nils Holgersson

maandag 14 januari 2019 om 09:32
Candy Candy, ook een vroege anime serie.
Zo’n uitklapbare naaidoos, hout.
https://www.vintage-collector.nl/a-4722 ... -naaidoos/
Ik bewaarde er mijn sieraden in, en later ook de spullen om zelf sieraden te maken, die glazen potjes met kurkdop en met piepkleine kraaltjes, ijzerdraad en een tangetje.
Zo’n uitklapbare naaidoos, hout.
https://www.vintage-collector.nl/a-4722 ... -naaidoos/
Ik bewaarde er mijn sieraden in, en later ook de spullen om zelf sieraden te maken, die glazen potjes met kurkdop en met piepkleine kraaltjes, ijzerdraad en een tangetje.
maandag 14 januari 2019 om 13:02
Of je maakt er kussenslopen vanereader schreef: ↑13-01-2019 20:36Ik heb nog een groene wollen tweepersoons deken liggen. In ons vorige huis werd die nog wel eens gebruikt 's winters over de dekbedden heen. Maar tegenwoordig heb ik een wollen 4 seizoenendekbed en dat is warm genoeg.
Zo zonde om weg te doen, maar hij is veel te groot en zwaar als dekentje voor op de bank. Als je hem halveert heb je twee heel rare smalle lange dekentjes. Misschien toch maar een deel afknippen en dan omzomen?

maandag 14 januari 2019 om 16:01
Remi, Nils Holgersson, Candy Candy
Ik zong die liedjes van Nils en Candy ook altijd mee.
Ik kan ze nu zo weer meezingen!

Formica in de keuken.
Wij hadden de oranje set, met wat losse krukjes erbij.
Ik kreeg een krukje mee toen ik uit huis ging. Hij staat nog steeds bij mij in de keuken.

Ik zong die liedjes van Nils en Candy ook altijd mee.
Ik kan ze nu zo weer meezingen!

Formica in de keuken.
Wij hadden de oranje set, met wat losse krukjes erbij.
Ik kreeg een krukje mee toen ik uit huis ging. Hij staat nog steeds bij mij in de keuken.
Altijd van je afsnijden

maandag 14 januari 2019 om 18:16
O die dingen hebben ervoor gezorgd dat ik van mijn levensdagen geen Tompouce meer hoef, ik heb er teveel van gegeten.

maandag 14 januari 2019 om 18:23
Oja, die! Ik herinner me vooral die over fietsen, hoe die zich in de loop van de eeuw ontwikkeld hadden en ik was benieuwd hoe zich dat nou verder zou ontwikkelen.
Je had toen nog geen ligfietsen of elektrische fietsen in het straatbeeld en bakfietsen waren niet primair voor kindervervoer. Dus het boekje kan worden aangevuld!
Mijn kinderen konden ze ook nog gebruiken, maar Google kwam net op. Zoon kreeg 'ns een tien voor een bij elkaar gegoogeld werkstuk en toen ik de juf uitlegde hoe kinderen dat deden en dat het taalgebruik ik het werkstuk niet bepaald dat van mijn zoon was, onderschatte ik volgens juf de taalverwerving van mijn zoon!

maandag 14 januari 2019 om 18:44
Die roze badkamer had ik in het klein voor mijn poppenhuis.GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 23:50De badkamer was ook een vrolijke boel, vergeleken met tegenwoordig. En met een gezellig
kleedje op de wc.
![]()
maandag 14 januari 2019 om 18:51
GroenTuintje schreef: ↑13-01-2019 23:31Ja dat spul ken ik ook, ook geen fijn spul onder je voeten. Dat was toch van dat harige kriebelspul?
Een collega van mijn vader kreeg een toupetje, maar blijkbaar geen mooie. Nadat er ook nog werd omgeroepen "Er is telefoon voor de heer Heuga, de heer Heuga, telefoon" schafte hij zijn toupetje weer af.

Barry Hughes en de Kwaffeurs.
https://youtu.be/9NBv24oN4yQ
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

maandag 14 januari 2019 om 18:56
Oh die boekjes!!! Bij ons waren ze niet bedoeld voor spreekbeurten maar voor schriftelijke werkstukjes. Deze boekjes vormden een soort basis als je zelf niks wist. Lekker in die bak bladeren tot je een onderwerp zag waar je je verder in wilde verdiepen en dan moest je zelf verder informatie bij elkaar gaan zoeken.aviv_13 schreef: ↑14-01-2019 18:23Oja, die! Ik herinner me vooral die over fietsen, hoe die zich in de loop van de eeuw ontwikkeld hadden en ik was benieuwd hoe zich dat nou verder zou ontwikkelen.
Je had toen nog geen ligfietsen of elektrische fietsen in het straatbeeld en bakfietsen waren niet primair voor kindervervoer. Dus het boekje kan worden aangevuld!
Mijn kinderen konden ze ook nog gebruiken, maar Google kwam net op. Zoon kreeg 'ns een tien voor een bij elkaar gegoogeld werkstuk en toen ik de juf uitlegde hoe kinderen dat deden en dat het taalgebruik ik het werkstuk niet bepaald dat van mijn zoon was, onderschatte ik volgens juf de taalverwerving van mijn zoon!
maandag 14 januari 2019 om 19:12
Nog niemand de ministars en kinderen voor kinderen genoemd? Die laatsten vond ik te kakkineus als meisje van het platteland zijnde, maar de ministars vond ik helemaal het einde
nu nog zing ik zo de ministars tekst weer mee als er een liedje op de radio is wat ze gebruikt hebben voor hun liedjes.
Benjamin Ben ken ik ook, die was van de eo toch? Met Bill en Marja. Dat waren van die flamboyante personen in een caravan in mijn herinnering en ze maakten christelijke liedjes. Wat me weer doet denken aan Gert en Hermien. Daar hadden we ook veel bandjes van in huis..
En de mini playbackshow op zaterdag. ik weet nog dat ik het altijd zo toevallig vond dat precies dat wat degeen die ging playbacken aan wilde altijd in Hennie zijn winkeltje hing, en het paste ook nog altijd!
oh en Hennie had een liedje over een paard, Snuitje.. dat liedje vond ik zo zielig! Ook die zing ik zo weer mee als het moet. En we keken Bassie en Adriaan, met Robin die me weer doet denken aan pompy de robodoll. Die was ook van dat liedje van Willeke Alberti, 'samen zijn' Ik zie de clip nog voor me, met een zielige Pompy met een traan op zijn wang
wat heb ik daar om gejankt zeg!

Benjamin Ben ken ik ook, die was van de eo toch? Met Bill en Marja. Dat waren van die flamboyante personen in een caravan in mijn herinnering en ze maakten christelijke liedjes. Wat me weer doet denken aan Gert en Hermien. Daar hadden we ook veel bandjes van in huis..
En de mini playbackshow op zaterdag. ik weet nog dat ik het altijd zo toevallig vond dat precies dat wat degeen die ging playbacken aan wilde altijd in Hennie zijn winkeltje hing, en het paste ook nog altijd!

maandag 14 januari 2019 om 19:42