Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)
woensdag 14 november 2018 om 22:19
Hoi allemaal!
Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!
Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.
Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:
Tot snel!
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer
Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!
Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.
Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:
Tot snel!
| Naam | Leeftijd V / M | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijz.heden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Antje | 28 / 30 | tweede | 20 juli | ? | 12-12 eerste echo | .... |
| Vera99 | 30/32 | eerste | 19 juli | Meisje | .... | |
| Novaatje79 | 39/37 | vierde | 29juli | Jongen | / | .... |
| MomtoBe2 | 26/30 | tweede | 15juli? | ? | 10-12 eerste echo | .... |
| Dhana | 28/28 | eerste | 25juli | ? | 11-12 eerste echo | MA juli |
| Stacey86 | 32/32 | derde | 29juli | Jongen | 12/11 echo | mk 2015 |
| Rein1986 | 32/32 | eerste | 22juli | .... | ..... | iui |
| SantaMaria | 38/32 | tweede | nog onbekend | .... | 18 december echo | .... |
| Citroentaartje88 | 31/32 | eerste | 21 juli | .... | 6 maart 20 wekenecho | .... |
| Naniene | 28/30 | tweede | 29 juli | jongen | 8 januari termijnecho | .... |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
donderdag 3 januari 2019 om 11:56
Eventjes een tijdje niet gereageerd, heb vakantie geweest maar heb er niet van kunnen genieten, ben constant misselijk geweest - hoop dat dit echt minder wordt in het 2e trimester.
Gisteren weer een mooie echo gehad, een druk bewegend kindje gezien
Nu rond de 11 weken, dus het besef begint nu langzaam te komen dat er echt een kindje op komst is.
de beste wensen nog voor iedereen
Gisteren weer een mooie echo gehad, een druk bewegend kindje gezien
Nu rond de 11 weken, dus het besef begint nu langzaam te komen dat er echt een kindje op komst is.
de beste wensen nog voor iedereen
donderdag 3 januari 2019 om 15:19
Ik heb ook een tijdje niet gereageerd vanwege vakantie. Het vliegen van en naar Amerika was goed gegaan. Ik was misselijk maar heb niet hoeven overgeven. Ik had elk uur een stukje gelopen en veel water gedronken. Veel reizen in het eerste trimester zou ik niet aanraden, maar het was best te doen zo. De jetlag nu is minder prettig, ontzettend misselijk!
Vandaag ben ik gecheckt op zwangerschapsdiabetes (komt in de familie voor) en nog wat andere dingen. Volgende week echo.
Vandaag ben ik gecheckt op zwangerschapsdiabetes (komt in de familie voor) en nog wat andere dingen. Volgende week echo.
vrijdag 4 januari 2019 om 14:02
vrijdag 4 januari 2019 om 15:12
@ Dhana en Citroentaartje welcome back : )
Dhana en Chantilly gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Het wordt nu echt een feit die zwangerschap!
Citroentaartje moest je nu al zo'n vreselijke suikertest? Die heb ik ook een paar keer gehad. Man wat afshuwelijk!
Ik gebruik nu zo'n Seaband tegen de misselijkheid en die haalt de scherpte er iets vanaf. Verder eet ik 24/7 om niet over te geven. Heb mn positiekleding dus al aan. Ben al 4,5 kilo aangekomen.
Dhana en Chantilly gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Het wordt nu echt een feit die zwangerschap!
Citroentaartje moest je nu al zo'n vreselijke suikertest? Die heb ik ook een paar keer gehad. Man wat afshuwelijk!
Ik gebruik nu zo'n Seaband tegen de misselijkheid en die haalt de scherpte er iets vanaf. Verder eet ik 24/7 om niet over te geven. Heb mn positiekleding dus al aan. Ben al 4,5 kilo aangekomen.
zaterdag 5 januari 2019 om 00:00
Ja hoor ik heb het goed voor elkaar gisteren gevallen en zowel mijn pink uit de kom als gebroken. En omdat ik zwanger ben wilde ze me niet te veel sterke pijnstilling geven met zetten. Dus was ouderwets op de tanden bijten.
@nova ik draag ook al positiekleding kreeg mijn eigen broeken niet meer dicht haha.
Ik blijf alleen afvallen dus nu een dieet gekregen om op gewicht te blijven. Ik weeg 67 kilo en dat is voor mijn lengte al te licht en begon voor de misselijkheid al met afvallen. Ik gebruik wagenziekte bandjes en die werken wel zitten op je drukpunten en ik kan nu weer eten. Ik merk nu ook met 11 weken dat ik over het misselijk hoogtepunt heen ben.
Maar echt stom door mijn miskraam 3 jaar geleden blijft nu de angst voor een miskraam super groot. Ik wil genieten maar ben gewoon bang om het te verliezen.
En meiden gaan jullie de nipt test doen? Wij wel maar zonder neven bevindingen.
@nova ik draag ook al positiekleding kreeg mijn eigen broeken niet meer dicht haha.
Ik blijf alleen afvallen dus nu een dieet gekregen om op gewicht te blijven. Ik weeg 67 kilo en dat is voor mijn lengte al te licht en begon voor de misselijkheid al met afvallen. Ik gebruik wagenziekte bandjes en die werken wel zitten op je drukpunten en ik kan nu weer eten. Ik merk nu ook met 11 weken dat ik over het misselijk hoogtepunt heen ben.
Maar echt stom door mijn miskraam 3 jaar geleden blijft nu de angst voor een miskraam super groot. Ik wil genieten maar ben gewoon bang om het te verliezen.
En meiden gaan jullie de nipt test doen? Wij wel maar zonder neven bevindingen.
zaterdag 5 januari 2019 om 00:28
Haha herkenbaar, hier ook al 4 kg er bij ongeveer.. maar daardoor niet hoeven overgeven alleen veel eten (+vakantie)
Broeken gaan nog wel dicht maar zitten niet meer prettig dus heb al een positiebroek aangeschaft.
Hier ook de nipt test, ga denk ik wel kiezen voor ook nevenbevindingen. Volgende week afspraak met de VK om het definitief door te spreken.
@stacey hier is de angst ook nog wel aanwezig na vorige miskraam, zeker nu weer omdat de kwaaltjes zoals misselijkheid af lijken te nemen, maar dat is echt normaal met dit termijn..
De kans dat het nu nog mis gaat is erg klein - dus probeer toch positief te blijven!
Broeken gaan nog wel dicht maar zitten niet meer prettig dus heb al een positiebroek aangeschaft.
Hier ook de nipt test, ga denk ik wel kiezen voor ook nevenbevindingen. Volgende week afspraak met de VK om het definitief door te spreken.
@stacey hier is de angst ook nog wel aanwezig na vorige miskraam, zeker nu weer omdat de kwaaltjes zoals misselijkheid af lijken te nemen, maar dat is echt normaal met dit termijn..
De kans dat het nu nog mis gaat is erg klein - dus probeer toch positief te blijven!
zaterdag 5 januari 2019 om 07:23
Hier nog geen positiekleding nodig maar zal ook niet al te lang meer duren. Ik weet niet meer bij hoeveel weken ik dat de vorige keer heb gedaan. Wel andere bh's trouwens dat ging echt niet meer.
Wij gaan de nipt zonder nevenbevindingen doen.
Probeer positief te blijven Stacey, met deze termijn begint het risico echt af te nemen gelukkig
. Maar kan mij voorstellen dat het extra spannend is na een miskraam..
Wij gaan de nipt zonder nevenbevindingen doen.
Probeer positief te blijven Stacey, met deze termijn begint het risico echt af te nemen gelukkig
zaterdag 5 januari 2019 om 11:51
Ah vervelend Stacey van je pink en de misselijkheid, sterkte!
Herken de angst dat er iets mis gaat ook wel, heeft er bij mij mee te maken dat het nu na 1,5 jaar eindelijk gelukt is, lijkt me zo erg om hem/haar weer te verliezen.. maar tot nu toe steeds goede echo's gehad gelukkig!
Ik heb ook nog geen andere kleding nodig, merk wel dat sommige broeken een beetje strak gaan zitten bij mijn buik terwijl ik van de misselijkheid 2kg af ben gevallen.. De misselijkheid begint wel beter te worden!
Wij doen ook de nipt zonder nevenbevindingen, ga volgende week bloed laten prikken.
Doen jullie een extra echo voor het geslacht? Wij hebben hem op 1 februari gepland staan ^^
Fijn weekend iedereen!
Herken de angst dat er iets mis gaat ook wel, heeft er bij mij mee te maken dat het nu na 1,5 jaar eindelijk gelukt is, lijkt me zo erg om hem/haar weer te verliezen.. maar tot nu toe steeds goede echo's gehad gelukkig!
Ik heb ook nog geen andere kleding nodig, merk wel dat sommige broeken een beetje strak gaan zitten bij mijn buik terwijl ik van de misselijkheid 2kg af ben gevallen.. De misselijkheid begint wel beter te worden!
Wij doen ook de nipt zonder nevenbevindingen, ga volgende week bloed laten prikken.
Doen jullie een extra echo voor het geslacht? Wij hebben hem op 1 februari gepland staan ^^
Fijn weekend iedereen!
zaterdag 5 januari 2019 om 13:05
Stacey, beterschap met je pink! Wanneer heb je de termijnecho?
Wij hebben gisteren de termijnecho gehad, alles was goed en de baby ligt mooi op schema! Komende week laat ik bloed prikken voor NIPT met nevenbedingen. Ik moet zeggen dat ik ook wel een slag om de arm hield, nadat het in dit topic al meerdere malen niet goed is gegaan. Nu dus ook maar verder oriënteren qua kinderopvang, baby uitzet etc. Ik heb me alvast aangemeld voor kraamzorg, hoop dat de zomerperiode hier niet te veel problemen oplevert...
Ik was ook ongeveer 2kg afgevallen, maar dit kan mede komen door een fikse verkoudheid die ik nu een week heb. Mijn kleren pas ik ook nog gewoon!
We doen vooralsnog geen extra echo voor geslachtsbepaling. In wk 19 hebben we de 20wk echo dus die drie weekjes kunnen we nog wel wachten!
Wij hebben gisteren de termijnecho gehad, alles was goed en de baby ligt mooi op schema! Komende week laat ik bloed prikken voor NIPT met nevenbedingen. Ik moet zeggen dat ik ook wel een slag om de arm hield, nadat het in dit topic al meerdere malen niet goed is gegaan. Nu dus ook maar verder oriënteren qua kinderopvang, baby uitzet etc. Ik heb me alvast aangemeld voor kraamzorg, hoop dat de zomerperiode hier niet te veel problemen oplevert...
Ik was ook ongeveer 2kg afgevallen, maar dit kan mede komen door een fikse verkoudheid die ik nu een week heb. Mijn kleren pas ik ook nog gewoon!
We doen vooralsnog geen extra echo voor geslachtsbepaling. In wk 19 hebben we de 20wk echo dus die drie weekjes kunnen we nog wel wachten!
zaterdag 5 januari 2019 om 16:57
@vera ik heb de termijn echo al gehad. Ik moet 30 januari pas weer voor controle en dan 6 maart 10 weken echo.
Wij doen geen geslachtsbepaling ik hoop dat het op de 20 weken echo zichtbaar is. En Anders heb ik pech.
Mijn gevoel zegt meisje maar dat is denk omdat ik al 2 jongens heb en het onbewust graag wil.
Wij doen geen geslachtsbepaling ik hoop dat het op de 20 weken echo zichtbaar is. En Anders heb ik pech.
Mijn gevoel zegt meisje maar dat is denk omdat ik al 2 jongens heb en het onbewust graag wil.
zaterdag 5 januari 2019 om 17:18
@Novaatje79 Nee, nu alleen een bloedtest. Over een paar weken moet ik wel glucose drinken oid. Klinkt niet als iets om naar uit te kijken dus, haha.
@Stacey Succes met je pink. Ja, balen dat je nu weinig pijnstillers mag nemen!
Ik ga voor NIPT zonder nevenbevindingen.
Waarschijnlijk geen extra echo voor het geslacht, maar laat het nog even op z'n beloop.
En ik ben twee kilo afgevallen tot nu toe en pas mijn gewone kleren nog, behalve BH's.
@Stacey Succes met je pink. Ja, balen dat je nu weinig pijnstillers mag nemen!
Ik ga voor NIPT zonder nevenbevindingen.
Waarschijnlijk geen extra echo voor het geslacht, maar laat het nog even op z'n beloop.
En ik ben twee kilo afgevallen tot nu toe en pas mijn gewone kleren nog, behalve BH's.
donderdag 10 januari 2019 om 15:14
Ik heb gisteravond een 2 uur durend gesprek gehad met een Doula en bij dat gesprek hebben we mijn wens van een normale bevalling te sprake gebracht. Zij snapt mijn wens en samen gaan we een goed onderbouwd plan schrijven om de artsen ook zover te krijgen. Ik vind het allemaal wel heel spannend maar wat zou dat gaaf zijn na twee keizersnedes een normale vaginale bevalling. We gaan het zien. Maar dat is wel de rede dat ik een Doula heb.
zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
@stacy wat fijn dat het door de doula meer kans geeft op een vaginale bevalling!
Wat leuk om te lezen dat er nu weer zoveel goede echo’s waren!
Wij willen het geslacht niet weten. Betekend wel dat bij echo’s we dit wel elke keer gaan aangeven, zodat ze het niet per ongeluk gaan vertellen. Het lijkt mij super leuk om het als verrassing te hebben als die bevalling er eindelijk op zit
Zijn jullie al bezig met namen zoeken? Wij hebben al een hele lijst maar weet nog niet of de naam er tussen zit.
Fijn weekend iedereen!
Wat leuk om te lezen dat er nu weer zoveel goede echo’s waren!
Wij willen het geslacht niet weten. Betekend wel dat bij echo’s we dit wel elke keer gaan aangeven, zodat ze het niet per ongeluk gaan vertellen. Het lijkt mij super leuk om het als verrassing te hebben als die bevalling er eindelijk op zit
Zijn jullie al bezig met namen zoeken? Wij hebben al een hele lijst maar weet nog niet of de naam er tussen zit.
Fijn weekend iedereen!
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
Mijn man wil het graag weten haha. Dusja het is ook zowat om dat geheim voor elkaar te hebben dus wij gaan een extra echo doen.
Jongensnaam hebben we nog van toen bij dochter en meisjesnaam zijn we bijna uit denk ik.. klein beetje twijfel nog. Maar we hebben de tijd dus wie weet dat we ons toch nog bedenken.
Jongensnaam hebben we nog van toen bij dochter en meisjesnaam zijn we bijna uit denk ik.. klein beetje twijfel nog. Maar we hebben de tijd dus wie weet dat we ons toch nog bedenken.
zondag 13 januari 2019 om 21:05
Wij hebben nog geen naam. Vind het voor een jongen ook echt lastig want we hebben al drie jongens. Meisjesnaam zijn we ook nog niet uit. Hebben in het verleden favorieten gehad maar toen we die in onze omgeving opdoken was het gevoel weg. Voor een meisje zou Hey sowieso een stoere niet veelvoorkomende naam worden.
maandag 14 januari 2019 om 20:43
Wij hebben ook nog geen namen bedacht! We willen wel het geslacht weten bij de 20wk echo. En anders bij een extra echo daarna.
Vandaag trouwens de uitslag van de NIPT met nevenbevindingen gekregen, alles was goed! Dat is toch wel een opluchting. Hebben jullie al uitslagen van prenatale screeningstesten gekregen?
Deze week ga ik mijn manager en collega’s inlichten, toch ook wel spannend hoe men gaat reageren!
Vandaag trouwens de uitslag van de NIPT met nevenbevindingen gekregen, alles was goed! Dat is toch wel een opluchting. Hebben jullie al uitslagen van prenatale screeningstesten gekregen?
Deze week ga ik mijn manager en collega’s inlichten, toch ook wel spannend hoe men gaat reageren!
dinsdag 15 januari 2019 om 16:52
Ik heb gisteren bloed geprikt voor de Nipt, dus even wachten nog. Na hoeveel dagen kreeg jij de uitslag Vera?
Qua namen hebben we echt nog niet over nagedacht, 6 februari hebben we een extra echo met 16 weken dus kunnen we gericht een naam gaan zoeken
Hebben jullie ook dat je je nu opeens helemaal weer fit voelt? De misselijkheid is zo goed als weg, en ook de vermoeidheid is een stuk minder. Vind dit wel een lastige periode: geen kwaaltjes en ook nog niks voelen
tis ook nooit goed Haha
Qua namen hebben we echt nog niet over nagedacht, 6 februari hebben we een extra echo met 16 weken dus kunnen we gericht een naam gaan zoeken
Hebben jullie ook dat je je nu opeens helemaal weer fit voelt? De misselijkheid is zo goed als weg, en ook de vermoeidheid is een stuk minder. Vind dit wel een lastige periode: geen kwaaltjes en ook nog niks voelen