Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had uitslag van de NIPT binnen 5 werkdagen na afname, veel sneller dan ik had verwacht! Het bloed ging trouwens naar het VUMC.
Ik verwacht de uitslag van de nipt deze week of begin volgende week.
Maar eerst nog een andere zorg. Bij de gastouder van m'n dochter heerst de vijfde ziekte... Dus vandaag bloed geprikt om te kijken of ik antistoffen heb. Even spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad snel! Dan zal het voor mij wel net na het weekend worden, gaat naar het Erasmus bij mij.
Toch wel spannend.

Naniene, moest even googelen wat de vijfde ziekte is, kan dat schadelijk zijn voor de baby?
Alle reacties Link kopieren
Vera wat fijn zo’n goede uitslag! Dhana ik ben ook maandag wezen prikken. Voel me niet meer misselijk maar wel moe. Heb nu ijzertabletten en verwacht daar ook wat van op te knappen.
Ik heb helaas geen goede uitslag van het bloedonderzoek. Maandag kan ik de vlokkentest laten doen. Voor nu vooral veel zorgen. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandag de Nipt laten doen moest ook naar het VUMC.

@citroentaartje had jij hem met of zonder neven bevindingen laten doen? want hier in mijn omgeving hadden er een aantal een slechte uitslag met neven bevindingen en was in alle gevallen vals alarm. En mijn VK staat ook niet achter de nevenbevindingen test.
Alle reacties Link kopieren
Ohnee citroentaartje, wat schrikken! Heel veel sterkte, wat zullen deze dagen heftig voor jullie zijn. Ik duim voor een goede uitkomst maandag! :rose:
Jeetje citroentaart ik hoop voor jullie op een goede uitslag. Jullie gingen voor zonder de nevenbevindingen toch? Heel veel sterkte wat een onzekerheid. Hopelijk is er niks aan de hand.

Dhana de vijfde ziekte is een van de kinderziektes met vlekjes. Als ik besmet raak kan dat inderdaad gevolgen hebben voor de baby. Er is dan kans op een miskraam of doodgeboorte..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Citroentaartje wat enorm schrikken. Gaven ze ook aan wat de reden voor extra onderzoek was? Sterkte!!!!
Stacey86: nee, geen nevenbevindingen.
Vera99: ja, ik voel echt veel stress nu. Ik probeer er maar niet te veel over na te denken want we kunnen nu toch niets doen, maar dat werkt niet echt.
Naniene: klopt, geen nevenbevindingen. Ik hoop ook dat we alsnog een goede uitslag krijgen, maar het is moeilijk om vertrouwen te houden.
Novaatje79: ja, downsyndroom.

Bedankt voor de steun in ieder geval. Het wordt een moeilijke week.
Alle reacties Link kopieren
@citroentaartje.
Heel veel sterkte van de week en ik duim voor je voor een goede vlokkentest.
Alle reacties Link kopieren
Lieve citroen, wat is dat ontzettend schrikken voor jullie. Ik hoop zo voor jullie dat er alsnog een goede uitslag komt. Heb je de komende dagen veel afleiding? Ik duim voor jullie meis
Alle reacties Link kopieren
Citroertaartje die onzekerheid is zo zwaar. Ik heb dit bij mijn schoonzusje van dichtbij meegemaakt. Je moet die onzekerheid alleen dragen. Ik hoop dat de tijd voorbijvliegt en jullie uiteindelijk goed nieuws krijgen. Daar duim ik voor!
Stacey86: Dankjewel, ik hoop het ook.
Moosforhappiness1988: Ik heb gewoon gewerkt deze week, dat was wel goede bezigheidstherapie. Ik heb dit weekend verder alles afgezegd, ik heb nu geen zin om gezellig te doen. Ik denk dat ik dit weekend doorkom met een beetje hersenloos tv kijken. Ik moet gewoon die dagen doorkomen.
Novaatje79: Ja, het is inderdaad zwaar, bijna onmogelijk om van je af te zetten. Het is zo'n groot iets. Maandagochtend zijn we om 08:30 aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
@citroentaartje sterke met dit weekend doorkomen en succes maandag! Hopelijk een goede uitkomst maandag!
Alle reacties Link kopieren
Hier binnen 5 werkdagen gerustellend telefoontje gekregen dat er uit NIPT met nevenbevindingen niks afwijkends is gekomen. Voel me nederig dankbaar. Denk aan jou Citroentaartje!
Bij ons ook alles oké (zonder nevenbevindingen). Hopelijk voor jou een goede uitslag van de vlokkentest citroentaartje
Alle reacties Link kopieren
Wat weten jullie de uitslag allemaal snel ik heb maandag laten prikken maar ben nu wel zenuwachtig aan het worden.
Alle reacties Link kopieren
Stacey no worries. Dit betekent niks hoor. Goed en slecht nieuws wordt even snel gecommuniceerd!

Citroentaartje ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een onzekerheid Citroentaarttje. Succes morgen ochtend en ik duim voor je! :hug:

@stacey Ik heb ook maandag geprikt en ook nog niks gehoord hoor.. hoop morgen wat te horen.
Alle reacties Link kopieren
Citroentaartje hoe is het gegaan vandaag?

Ook hier gelukkig een goede Nipt Test.
Alle reacties Link kopieren
Stacey wat fijn! Ik heb nog steeds niks gehoord, begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden... welk ziekenhuis ging jouw test heen??
Goed om te lezen van de goede uitslagen.

De vlokkentest was best pittig, het deed wel pijn en was ook emotioneel zwaar. De placenta lag gelukkig wel heel goed waardoor de naald niet in de buurt van de foetus is geweest. En het duurde niet lang, het nare gedeelte misschien 10 minuten.
Na de test ook nog een venijnige prik omdat ik rhesus negatief ben.

Nu heb ik een beetje krampen, wat ik goed in de gaten houd. En tja, rustig aan verder en hopelijk woensdag de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Dhana mijn test is naar het VUMC gegaan. Maar mijn VK zei dat het gemiddeld 12 dagen duurt nadat ik haar gemaild had en een uur later belde ze en zei ze dit is heel snel maar alles is goed.


Citroentaartje Probeer lekker rustig aan te doen tot woensdag heel veel sterkte en ik duim voor je voor een goede uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Citroentaart, jeetje wat gaan jullie door een onzekere tijd, ik wil je heel veel sterkte wensen!
Ik ga zo hard duimen voor goed nieuws voor jullie!

Een andere zwangere uit een zwanger worden topic waarin ik schreef had dezelfde uitslag en bij haar was het uiteindelijk toch allemaal goed!
Hopelijk geeft dat ietsje hoop in deze dagen.

Knuffel!

Hier vandaag hysteroscopie gehad (er zat nog restweefsel van de ma).

Ik lees af en toe nog mee en duim voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven