JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
He Marianne, wat balen dat Melle geopereerd moet worden zeg! Het komt natuurlijk allemaal goed, maar jee je kleine mannetje onder het mes, bah.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
@marianne

Niet niks hoor je kleine mannetje onder het mes. sterkte!
Hoi meiden,

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik zou graag ook weer meeschrijven. Misschien kennen jullie me nog, ik was zwanger van de tweeling. Ik weet dat ik opeens niet meer meeschreef, waar ik ook niet direct een geldig excuus voor heb, maar ik heb wel het grootste deel meegelezen. Het komt er eigenlijk op neer dat ik tijdens mijn zwangerschap vaak niet meer de tijd had om op ieders verhaal te reageren, dus daarom dacht ik dat ik me maar beter terug kon trekken ipv maar sporadisch een berichtje te plaatsen. Maar ja, op een gegeven moment ben ik toch maar weer mee gaan lezen.

Nu lees ik zoveel herkenbare dingen en komen er bij mij ook steeds weer wat vragen bovenborrelen dat ik het toch wel fijn om hier wat ervaringsdeskundigen te hebben. En daarnaast vind ik het gewoon leuk om te zien hoe het iedereen vergaat.

Krijg ik een 2e kans ?

Groetjes

Line
hai Line,

wat mij betreft wel hoor. Wanneer is de tweeling geboren?

Denica. De oudste is idd erg aan het peuterpuberen. Is best zwaar met een 2e erbij maar ik heb het idee dat het langzaam wat afneemt.

Afgelopen nacht weer perfect! Hij sliep van 00.00 - 7.30 uur.

Ik probeer nu wel om de laatste voeding te vervroegen naar ongeveer 22.00 uur want ik lig er zelf ook vaak pas rond 01.00 uur in nu.

Vanmiddag heeft mijn oudste een kinderfeestje. Hij slaapt nu. En de kleine gaat wat huilen in de box... Snel ff naar hem toe want hij lag er al een tijdje in. Ik had in tussentijd even gedouched. Ga ff buiten in het zonnetje zitten denk ik met Björn in de wagen of in het wippertje..

Kan nu nog mooi nu de zon nog niet fel is. En we hebben een overkapping voor het huis zodat we lekker uit de wind zitten.

Tot later.

gr. nikiet
Pluk de dag!
hi allemaal!

chili, vooraf vond ik het idee dat de oudste zou gaan vreselijk, de eerste dag op het werk was ook niet echt denderend ( steeds in gedachten bij hem) daarna was het goed. Ik had verwacht dat ik het nu niet zo erg zou vinden om ukkie te brengen, maar zie toch weer tegen dinsdag op. Ik ga maar eens verzinnen wat ik die ochtend ga doen voor wat afleiding.

Lily: wat vervelend dat je nog af en toe vloeit. Hopelijk is het iets onschuldigs. Wat lief dat chica de tv al volgt. Ik heb het met jongste nog niet geprobeerd, maar oudste kijkt ook wel geregeld even tv. Heerlijk rustig idd. We hebben een dvd van baby einstein, dat vinden ze echt al vanaf een paar maanden superleuk, aanrader.

Marianne: hoe voelt Melle zich na de tweede spuitjes? Ik hoef pas 15 april weer naar cb, omdat we tussendoor op vakantie zijn. De tweede spuitjes krijgt ukkie dus wat later.

Nikiet: lekker middagje zo buiten. Ik heb ook de hele middag in de speeltuin vertoefd, heerlijk in het zonnetje. Wel gezellig met wat andere moeders uit de buurt en de kindjes die zich vermaken. Ukkie was ook mee. Had hem op schoot, met een jasje aan, in de zak van de maxi cosi. Een andere moeder vond dat dit veel te koud was voor zo n klein babytje, met alle wind etc. Ik heb er niet op gereageerd, had niet het idee dat hij het koud had oid, maar vraag me dus wel af hoe warm jullie de ukkies buiten aankleden. Beetje wind in het gezichtje moet toch kunnen lijkt me zo.

Verder rustig dagje gehad. Vanochtend lekker met beide heren op het speelkleed " gespeeld". Ukkie had de spiegel helemaal ontdekt, echt lief. Daarna met oudste geknutseld en boterhammetjes gegeten en toen beide heren sliepen heb ik alle ramen in het huis van binnen en buiten gewassen. Pff. t is wat, je huis te koop, kun je nog aan de poets ook! Nu maar hopen dat het snel verkocht is anders kan ik het straks weer allemaal doen. Nou, ik ga in mijn uppie voor de tv hangen. Vriendlief is geveld door de buikgriep en ligt in bed, net als de overige 2 heertjes. Rustig avondje voor mama dus. Fijne avond en weekend allemaal! ( hier een druk prgramma, dus denk dat ik pas maandag weer bijlees)
ik.ben.kapot.

Lola komt echt dag en nacht om het uur/2 uur en ik slaap dus gewoon niet. Ze slaapt hazeslaapjes is ook steeds geprikkelder, blah.

Waarom doet ze dit?! Wil ze veel drinken omdat dit de keel verzacht?!
Welkom terug Line! Leuk weer iets van je te horen hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar meer details van je tweeling!

Golfje, ik denk niet dat dat te koud is, eigenlijk. Ik ga met Bloemetje met dit weer wel naar buiten met gewoon haar kleertjes aan (zonder jasje) en dan in de draagdoek, drie laagjes stof dus (en een mutsje). En dan heeft ze het niet koud (ze heeft natuurlijk wel mijn lichaamswarmte dan). Als we met de kinderwagen naar buiten gaan krijgt ze een jasje aan, en een lakentje en enkel dekentje. Plus het dekding van de kinderwagen.

We zitten hier gelukkig weer gewoon op 5 uur slapen in de nacht. En, ik ga het heel voorzichtig zeggen, het lijkt erop dat de ergste darmkrampjes voorbij zijn... we hebben al een paar avonden niet meer hoeven besteden aan het 'beentjes wiebelen'. Ze is nu ook veel vrolijker overdag, ze lacht meer, en we hebben meer tijd voor spelletjes (tong uitsteken, kan ze heel goed ) Gisteren en eergisteren hebben we heerlijk een paar uurtjes gewandeld in het zonnetje, mama een ijsje en Bloemetje lekker om zich heen kijken, en af en toe even pitten.

Toch nog even wat meer uitleg wb mijn mening over de osteopaat, nu ik weer bijgeslapen ben: Osteopathie is geen wetenschappelijk onderbouwde geneeswijze, ik vind het allemaal bijzonder vaag wat osteopaten doen (en het is ook niet goed uit te leggen, wat ik toch wel een voorwaarde vind). Bovendien zijn osteopaten niet geregistreerd in het BIG-register, waarin je kunt zien of (para-)medici ooit zijn veroordeeld door de tuchtrechter. En iedereen met een (para-)medische opleiding, dus ook een huidtherapeut of een tandarts, kan in een aantal zaterdagen verspreid over een paar jaar osteopaat worden. Dan heb je nog niet de kennis van het menselijk lichaam die je nodig hebt om te weten wat je doet. Baat het niet, het schaadt ook niet gaat wat mij betreft niet op bij het behandelen van baby's. Ook gaan mensen vaak op het hoogtepunt van de klachten naar een alternatief genezer, en dan lijken de klachten daarna door de behandeling af te nemen. Terwijl ze dat vanzelf ook hadden gedaan. Stel dat ik vorige week met Bloem naar de osteopaat was geweest, dan had ik de verbetering daar nu aan toegeschreven.

Nou ja, dat zijn my two cents wb osteopaten. Heel verhaal geworden maar het is wel een beetje een stokpaardje van me.
Ah Lily,

Da's klote, zó vaak. Het heeft vast iets te maken met haar ziek zijn, dat ze zo aan haar weerstand werkt of zo, maar ik kan me voorstellen dat het je sloopt.
Gelukkig viel het mee bij CB. Melle huilde wel met de prikjes zelf, maar daarna heeft hij er eigenlijk geen last meer van gehad. Ik kon alleen merken dat zn ene been wel gevoelig was bij het aankleden enzo, maar voor de rest is hij weer helemaal zichzelf.

De snottebellen zetten niet echt door, dus dat valt ook mee en diarree is alweer over. Kortom: het gaat weer hartstikke supergoed. Melle is vrolijk, pruttelt, lacht, probeert te brabbelen, is nog steeds bezig met proberen duim in de mond te krijgen (wat nog niet gelukt is). Speelt in de box. Kortom hij zit goed in zn velletje.

Vannacht heeft hij weer doorgeslapen en moest ik hem om 6.30 uur wakker maken.

Gisternacht nog wel om 3 uur wakker geworden, maar toen had zn luier gelekt. Verschoond, een klein beetje melk gegeven en toen weer lekker gaan slapen. Ik ben toen dwars door mn alarm heen geslapen en Melle werd om half 9 toen wakker (en ik dus ook.) Was wel heel lekker trouwens.

Ik ben zelf toch wel wat van slag geweest van het nieuws dat hij geopereerd moet worden. Nu gaat het wel weer goed, gelukkig. Het moet toch gebeuren en als het zover is, is het vroeg genoeg om me zorgen te maken, heb ik besloten. Temeer omdat Melle nu helemaal geen last heeft en heel vrolijk en blij is.

Zal nu even bijlezen.
Golfje, spannend om je huis te koop te zetten. Al reacties gehad?

Lola, was idd een zinvol bezoekje aan HA. (Als ik HA lees, moet ik eerst altijd even schakelen dat het niet de Appie is, haha).

Ow, ik ben bij mn ouders en moet nu eten. Pannenkoeken!!!

Eerst tot later dus maar.

Groetjes Marianne
Hier helaas net als sommige anderen weinig tijd om te schrijven. De tijd die ik er dan even voor heb gaat in het bijlezen zitten, poeh wat kunnen jullie schrijven!

Bij ons gaat het goed, Yinthe wordt echt steeds rustiger en meer ontspannen. Maar wel nog steeds een erg gevoelig meisje. Ze is heerlijk aan het kletsen steeds, ook vaak in de box tegen haar mobile. Maar dat is ook echt iets van de laatste tijd dat ze wel graag even in de box ligt.

Nachten gaan nog niet zo goed, overdag laat ze vaak wat te veel tijd tussen de voedingen en volgens mij haalt ze dat 's nachts dan in. Maar ik laat hier liever zelf haar ritme bepalen dan dat ik haar wakker maak voor het drinken, lastig dus.

Marianne, poeh ik kan me goed voorstellen dat je even van slag bent geweest door het bericht van de operatie. Heftig hoor. Juist als je kindje verder zo tevreden lijkt en het zo onverwachts komt lijkt me dat erg schrikken!

Fijn zeg dat het allemaal goed was gegaan met de prikjes.

Wen, goed om te horen dat het wat beter gaat bij jullie. Wanneer ik af en toe bij las had ik het zo met je te doen, en het is ook zo herkenbaar.

Lily, wat zwaar zeg. Jouw eigen verklaring klinkt mij logisch in de oren. Is jouw voeding misschien ook iets teruggelopen na het ziek zijn of dat niet? Sterkte ermee!

Line, leuk als je weer mee komt schrijven. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou allemaal is gegaan!

Golfje, mijn meisje heeft vaak vrij veel laagjes aan maar dat is volgens mij ook wel een koukleum. Als moeder merk je volgens mij zelf het beste of je kind te koud is of niet, verschilt echt per kind, gewoon anderen laten kletsen dus.
Hai, hai,

Golfje. Niets van aantrekken hoor wat anderen zeggen. Of je moet zelf twijfels hebben. Volgens mij merk je het wel aan je kindje dat hij het koud heeft.

Wat ik begrijp is het hoofdje heel belangrijk. Daar verliest hij de meeste warmte. Dus mutsje is met wind wel aan te raden denk ik. Zelf probeer ik ze wel altijd iets v.d. wind af te draaien. Gisteren was ik ook even buiten met Björn op schoot en toen had ik een doek bij me (bijvoorbeeld hydrofielluier) die kun je dan over het hoofdje doen zodat de zon en wind wat uit het gezicht gaat.

In de maxicosi zit hij in de zak met muts e.d.. Meestal heeft hij dan een vestje met mutsje aan en zijn handje lekker onder gestopt. Of in de reiswieg met de kap omhoog onder de dekens.

Lily. Klinkt zwaar zeg. Kan een regelperiode zijn? Dat jouw voeding misschien toch wat is teruggelopen? Dan regelt ze het zelf om het weer op te krikken door meer te drinken. En als kindjes ziek zijn hebben ze ook vaak behoefte aan meer. Drinkt ze wel echt? Of is het meer sabbelen als troost. Als dit laatste zo is zou ik haar proberen af te leiden met iets anders.

En voor de dames die nog onder de 11 weken zitten. Ik hoop dat het voor jullie ook geldt maar ik heb echt sterk het gevoel dat het na 11 weken veel en veel beter gaat. Björn wordt dinsdag 12 weken en heeft nauwelijks meer krampjes en huilt ook veel minder. Daarentegen slaapt hij juist steeds meer. Zowel overdag als in de nacht en hij drinkt korter en minder vaak.

Ik las dat dit kan kloppen. Ze gaan tot 12 uur slapen in de nacht.

Marianne. Maak jij Melle dan wakker voor een voeding?

Zelf doe ik dat nu niet hoor. Ik ben al lang blij dat hij nu doorslaapt. Gisteren weer laatste om 22.00 uur en hij meldde zich weer om 07.00 uur. Zelf heb ik zoiets van hij mag tot 12 uur er tussen gaan laten mits hij goed groeit en overdag tevreden is. Dit redt hij natuurlijk nog niet maar we zijn op weg...

Balen alleen weer dat ik er gisteren om 23.15 in lag en dus in theorie tot 07.00 uur had kunnen slapen. Maar nee hoor mijn oudste ging weer spoken. Minstens 2 keer eruit geweest en ik ben nu redelijk gesloopt. Ook omdat ik gisteren op een kinderfeestje was met mijn oudste. Wat een drukte zeg.

Maar ben allang blij dat Björn nu zo goed slaapt.

Tot later.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, jij schreef ooit mee als trotse tante op het Eindelijk aan de slag topic toch?

Ik hoorde van H5 dat je (al een poos geleden) bevallen bent van nummer 2, gefeliciteerd!!!! Gaat alles goed?

Groetjes AnAn (mama van Fenja 07-08-06 en Kaj 27-08-08)
Hallo weer meiden!

Nikiet wat herkenbaar zeg! Als bij ons uk eens goed slaapt gaat de oudste spoken..... pffff daar heb ik dan zo de pest in, maar goed. Ooit komt er een nacht dat wij hier in huis allemaal weer eens lekker een nacht doorslapen, toch????

Lily, meid wat ontzettend zwaar zeg..... hoe gaat het nu?

Wen fijn dat het weer wat beter gaat nu en mooi dat de rgste krampjes nu verdwenen lijken. Ik vind dat je heel duidelijk hebt uitgelegd waarom je niet naar een ostheopaat wilt gaan. Wist ik allemaal niet dat het zo zat.

Marianne waren de pannekoeken lekker?? Ook fijn dat Melle weer in zijn oude ritme zit!

Voor de rest iedereen nog een fijn weekend!
Ik heb nu al bijna een week geen tijd/gelegenheid meer gehad om te internetten, maar vanmorgen, na een relatief behoorlijke nachtrust (zo'n 6 uur in totaal!) ben ik het bed uitgeslopen om m'n mail te checken en bij te lezen.

Ik heb eerst op Hyves de prachtige foto's weer bewonderd. Wat worden ze allemaal groot!

Marianne, wat een rotnieuws zeg dat Melle geopereerd moet worden. Gelukkig begin je nu aan het idee te wennen al zal het dadelijk op het moment zelf wel heel moeilijk zijn. Vooral omdat je aan zo'n baby niets kunt uitleggen. Sterkte ermee.

Lily, gelukkig gaat het met Lola de betere kant op al is het nog niet helemaal over. Hopelijk is ze snel weer helemaal opgeknapt en krijg jij ook weer wat meer rust.

Wen, fijn dat Bloem ook wat rustiger lijkt te worden. Hopelijk zet het door!

Nikiet, met Bjorn en jou gaat het ook goed lees ik. Fijn zeg.

Denica, welkom. Leuk om ook jouw verhaal te lezen.

Line, welcome back! Hoe is de bevalling van de tweeling verlopen?

Chili, leuk dat jij ook weer terug bent!
Sam, heerlijk voor je zeg, dat je meer nachtrust krijgt.

Zelf gebruik ik nog helemaal geen voorbehoedmiddelen. Ik heb nog wel steeds het recept van de gyn voor die minipil in de la liggen. Om maar 'ns op Lucia's vraag in te haken: ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik de tijd en de gelegenheid vandaan moet halen op het moment om met man intiem te zijn! Elena slaapt overdag nog steeds niet in bed en 's nachts ligt ze tussen ons in. Wij zijn dus constant bij haar en ja, dan wordt zoiets moeilijk ! Lucia, ik moest ook wel lachen omdat je schrijft dat Chica zoveel bij je wil zitten (bij wijze van uitzondering dan). Dat is bij Elena dus helaas geen uitzondering. Zij zit constant bij mij/ons al 3 maanden lang! De eerste 2 weken van april heeft man vakantie en dan ga ik weer een poging doen om daar verandering in te brengen......

Golfje, spannend de verkoop van je huis. Hopelijk lukt het om het snel kwijt te raken. Wij zouden eigenlijk ook naar een ruimer huis moeten verhuizen. Momenteel zijn de huizenprijzen hier wel gunstig (erg gedaald) maar ik ben bang dat we ons appartement nooit kwijt raken aangezien de huizenmarkt hier zo erg in de slop zit. Ik denk dat we maar tot volgend jaar wachten.

Wen, ik snap je bedenkingen wat betreft alternatieve geneeswijzen wel hoor. Vooral wat je zegt over dat veel mensen er heen gaan op het hoogtepunt van hun klachten en dat het daarna sowieso bijna altijd minder wordt terwijl ze dat dan wijten aan de behandeling die ze ondergaan hebben. Zelf heb ik die ervaring door een paar keer naar een homeophaat te zijn geweest (ivm allergieen). Terwijl ik van verschillende mensen hoorde hoe geweldig die man hen geholpen had hielp het bij mij niets. Ik stond er dan wel al heel sceptisch tegenover.
Zo, net ons meisje even gevoedt en weer bij papa terug in bed gelegd. Ben benieuwd hoe lang ze dat nog volhoudt!

Melloo, fijn dat het bij jouw ook beter gaat met je dochtertje en leuk om weer iets van je te horen.

We hebben trouwens ook al lang niets meer van Evince gehoord maar ik denk dat voor haar hetzelfde geldt. Ze zal het ook wel heel erg druk hebben met 3 kinderen.

Ondanks het gebrek aan nachtrust heb ik me de afgelopen week gedwongen om er op uit te gaan en te genieten van het mooie weer. Dat is goed gelukt moet ik zeggen. Maandag en dinsdag was man vrij. Dus lekker naar het park geweest en op terras gegeten gedronken. Woensdag ben ik met bovenbuurvrouw en haar zoontje van bijna 2 (en Elena natuurlijk) weer op het terras in de zon gaan zitten. Donderdag ben ik met vriendinnen naar de bioscoop geweest! M'n eerste uitje zonder Elena! Ik had haar om 6 uur gevoedt en ben in totaal maar 2,5 uur weggeweest en had dus gehoopt dit tussen de voedingen in te doen. Wel had ik voor de zekerheid een pakje kant en klare kunstvoeding achtergelaten omdat ik dus niet kolf. Omdat Elena die avond vrij onrustig was heeft man haar om 8 uur dus toch die kunstmelk gegeven en dat dronk ze op (was de eerste keer dat we geprobeerd hadden om kv te geven). Van de 180 ml die ze volgens de verpakking mocht hebben dronk ze maar 90 ml maar dat komt denk ik omdat ze pas 2 uur daarvoor gevoedt was dus nog niet echt veel honger zal hebben gehad. Ik vind het wel prettig om te weten dat die mogelijkheid er is al wil er voorlopig nog niet teveel gebruik van maken. Doordat ik een voeding gemist had (ze sliep daarna 6 uur aan een stuk) deden m'n borsten namelijk 's nachts wel erg zeer doordat ze zo vol waren.

Gisteren hebben we nog kraambezoek gehad en vanmiddag zijn we bij schoonfamilie uitgenodigd omdat het hier moederdag is. Ik ga me nu dus maar snel douchen voordat ik daar de kans niet meer voor krijg!
Ik ben nog steeds van slag, maar Melle niet hoor. Gelukkig idd dat hij van niks weet.

Ik ben blij met het heerlijke weer van de afgelopen paar dagen. Heel veel buiten geweest, zelf als heerlijk in de zon gelegen en gedommeld.

Verder gaat het hier zn gangetje. Melle heeft afgelopen nacht weer heerlijk doorgeslapen. Hij is blij en vrolijjk, probeert steeds meer te kletsen. Tja, wat moet je verder dan nog vertellen. Owja, ook nog kraambezoek gehad vrijdagmiddag. Was errug gezellig.

O en gisteren lag de oproep voor de operatie in de deur

30 maart opnamen (das veel te snel voor deze moeder, maar ja, dan hebben we het maar gehad). En dan de 31e de operatie, bleh...

En dan 1 april weer lekker naar huis.

Oftewel, ik voel me niet echt super. Ben ook al weer ongesteld. Volgens mij 3 weken geleden ook al... Enfin, woensdag gaat Mirena erin. Zie ik ook al tegenop.

Sorry voor de klaagzang en het egobericht. Gewoon even zin in. Ik weet dat ik geen sorry hoef te zeggen, maar dat wou ik toch even, omdat ik eigenlijk niet hoef te klagen met zo'n lief, klein babyjongetje om me heen...
Hallo!

Wat een rust hier! Iedereen te druk met andere dingen? Waarschijnlijk wel.

Ik ben gisteren voor het eerst een hele middag weggeweest, zonder kind.. Gek hoor! Manlief was thuis met flesjes gekolfde melk. Was hartstikke goed gegaan! Jippie!

Marianne, voor jou.. Jij mag ook best eens klagen hoor, dat doet iedereen hier weleens! Wat snel al die operatie! Maar ja, dan zijn jullie er maar vanaf..

Kitty, jij ook lekker op pad geweest met vriendinnen? Lekker dat het goed gegaan was en dat ze de flesvoeding accepteeerde!

Denica, welkom hier! En Line, welkom terug! Ben benieuwd hoe het gaat met je tweeling!

Nikiet, heerlijk dat het zoveel makkelijker gaat met je mannetje! Lekker zeg, dat ie zo lang slaapt..

Melloo, fijn dat t beter gaat met je meisje! Goed te horen!

Wen, bij jou dus ook beter? Lekker joh! Houen zo!

Lily, laat ze inmiddels alweer wat meer tijd tussen de voedingen? Hoop t voor je..

Golfje, laat de andere moeders lekker kletsen joh.. Chica is echt een kacheltje en heeft t heel snel warm. Dus met het mooie weer ligt ze vaak alleen met een dekentje en dat windding erover in de kinderwagen, zonder jas en zonder muts, alleen met een extra vestje met cappuchon. Trek ik haar jas aan, schreeuwt ze moord en brand en als ik m uittrek is het goed.

Hier verder alles goed. Chica laat helaas maar weer maximaal vier uur tussen de voedingen 's nachts, ipv 5/6 uur. Hopelijk keert het tij weer binnenkort! Verder lacht en kletst ze veel, zo leuk! Deze week is een drukke week voor ons met elke dag bezoek, of we moeten zelf ergens heen.

tot snel!
Och lieve Marianne, dat is snel zeg! Je ratio weet dat het allemaal echt wel goed zal komen maar je gevoel denkt ' neeeeeee'. Mag/wil je bij hem blijven slapen in het ZH?!

En weer ongesteld, blah! Ik hoop dat de Mirena er snel in zit en dat het geen pijn doet.

Kitty, heel verhaal geschreven! Wat goed dat je lekker hebt genoten van het mooie weer. het was inderdaad geweldig weer en wij hebben lekker gewandeld en gedaan. Elena ligt tussen jullie in. Lola ook, ze slaapt meestal tot een uur of 2/3 in haar eigen bed en daarna haal ik haar tussen ons in, gewoon pure luiheid van mijn want.

Ook hier geen voorbehoedsmiddelen maar wij vinden wel tijd ' the nasty'

Gister over een persona staafje gepiest (werkt hetzelfde als een zwangerschapstest maar veeeel goedkoper) just to be sure. En die was negatief dus niet binnen 1 jaar twee kids hiero. Ik ga ook niet meer aan de a/c. Ik heb hier de Cerazette liggen maar ik begin er niet aan, wat komt dat komt en wat niet komt kont niet. Mijn gyn vertelde mij dat een gezond lijf zonder problemen 2 zwangerschappen snel achter elkaar aan kan dus we zien het allemaal wel.

Line, vertel eens over de tweeling?! Wanneer ben je bevallen? jongens/meiden? HOE DOE JE HET?! eentje is al een handenbinder laat staan twee! Geef je bv? Kortom vertel!

Hoest met Bloem?! Nog steeds een stijgende lijn te zien?

Golfje, succes met de verkoop van jullie huis. Heftig vond ik dat! Vooral dat extreem schoonhouden, blah!

Hier lijkt het weer normaal Lola liet er eindelijk eens 5 tussen de voeding dus die helse tijd lijkt over. Ze had trouwens ook een groeispurt van de maat 56 rompers van de hema passen ineens niet meer (en eergister nog wel).

No offence trouwens maar met de nieuwe aanwas (leuk hoor, begrijp me niet verkeerd!) zou ik het op prijs stellen om niet direct toegang tot de hyves te geven, eerst maar eens kijken of men blijft ' plakken'.
Hoi,

Hier alleen even een snel berichtje om te laten weten dat ik jullie niet vergeet hoor, maar het loopt allemaal niet zo heel lekker hier.

Dat komt vooral door mij, ik trek het allemaal even iets minder. De drukte van twee (niet zo rustige) kinderen, man die heel veel aan het werk is, gebroken nachten, krampjes, dwars gedrag van oudste enz. enz. enz.

Er komt zeker een tijd dat ik weer wat actiever reageer, ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Liefs van Voyager, ik hoop dat alles met jullie goed gaat!
Och Voy, tuurlijk is dat geen probleem ik hoop dat jullie snel weer een goed ritme vinden!
Ach natuurlijk Voyager, we weten maar al te goed hoe heftig het kan zijn! Sterkte ermee, hopelijk wordt het snel wat rustiger!

Lily, wat grappig die groeispurt! Maar fijn dat het allemaal ook weer goed loopt.

En wat een fijne, rustige instelling hebben jullie over een tweede, leuk!

Lucia, vreemd gevoel is dat he weg zonder kind, maar ook wel even lekker rustig! Maar het ging dus allemaal goed, gelukkig.

Kitty, bij jou ging het dus ook goed lekker alleen weg. En wat een fijne week, lekker op stap, genieten van de zon!

Marianne, poeh heftig zeg, volgende week dus al! Klaag hier gerust, daar zijn we voor . Kun je lekker bij hem blijven in het ziekenhuis?

Meisje kan de nachten zo wisselend doen, vannacht opeens van 8 tot 8 geslapen, maar die nacht daarvoor was het drama. Vreemd is dat. Ik heb nu wel besloten om niet meer wakker te maken, jammer is het wel als ze het 's nachts weer inhaalt maar dan denk ik wel dat ze uiteindelijk zelf een goed ritme ontwikkeld.

Ze slaapt ook veel hoor, ze is meestal maar kort wakker tussen de voedingen door. Herkenbaar?

En nu ga ik nog even op hyves de kleintjes bewonderen!
Hoi,

Fijn dat ik weer mee mag doen

Ik zal eerst even de vragen beantwoorden over de bevalling van de tweeling (en nu maar hopen dat ze nu even nog een kwartiertje blijven slapen).

Ik ben op 10 januari bevallen. Ik was toen 38 weken en heb gevraagd om in te leiden omdat het bijna geen doen was met die enorme toeter. Nadat de vliezen waren gebroken waren ze er 2,5 uur later al. Echt supersnel gegaan. Was wel even heftig, maar achteraf gezien ben ik blij dat het zo snel ging. Ze heten Kas en Sofie en wogen allebei ruim 6 pond. Tja en dan begint de drukte. Eerlijk gezegd heb ik me daar wel op verkeken. Het is echt een pittige klus als je er overdag alleen voor staat, met name de voedingen. Ik krijg gelukkig 's ochtends vaak hulp van mijn moeder en schoonmoeder, maar 's middags ben ik meestal alleen. Daarnaast heb ik nog een dochter van 4. Zij gaat wel naar school, wat fijn is omdat ik me dan volledig op de tweeling kan richten, maar het nadeel is dat ik haar tussen de middag en aan het eind van de dag moet halen/brengen.

Maar ik wil niet alleen negatief zijn. Kas en Sofie zijn twee schatjes en ze doen het prima. Ze groeien hard (allebei nu rond de 5 kilo) en lachen veel. Natuurlijk huilen ze ook regelmatig en dan komt het vervelendste: wie geef ik als eerste aandacht. Dat is zo moeilijk, als je weet dat ze allebei graag bij je willen zijn en dat gewoon niet gaat. Ik moet echt de aandacht verdelen (natuurlijk leg ik de ander dan wel bij me in de buurt, maar er kan er maar 1 tegelijk op schoot).

Misschien niet zo aardig, maar ik ben blij om te lezen dat hier ook nog niet alle baby's doorslapen. Soms reageren mensen zo verbaasd dat ze 's nachts nog komen voor een voeding. Terwijl het volgens mij eerder uitzondering is als ze wel doorslapen (wat heerlijk dat dat bij jou zo goed gaat Marianne!). Hier zit er 's nachts meestal 5 uur tussen.

O, ik hoor alweer geluiden uit de box komen. Ik ga maar even afronden. Nog even snel een vraagje voor de moeders die al een kindje hadden. Mijn dochter is ontzettend lief voor de baby's, maar heeft sindsdien wel enorme driftbuien, en voornamelijk op mij gericht. Ik begrijp heel goed waar het door komt, maar ik vind het wel lastig om mee om te gaan. We zorgen er echt voor dat we momenten met haar alleen hebben en echt alleen met haar bezig zijn, maar natuurlijk krijgt ze wat minder aandacht dan voorheen. Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hiermee om?

Sorry dat dit even alleen om mij ging, ik ga vanaf nu ook op de rest reageren hoor, maar ze beginnen te huilen.
hoi hoi,

is het bij jullie ook zo n vies weer. bah, wilde vanmiddag eigenlijk lekker naar buiten, maar dat zal wel niks worden.

pittig zeg, een tweelling. Hoe doe je dat met de nachtvoedingen? maak je nummer 2 ook wakker als 1 zich meldt? Tja, driftbuien, ook hier aan de orde van de dag. Ik probeer ze zo veel mogelijk te negeren en hem dan af te leiden met het een of ander. Maakt hij er echt een potje van, dan gaat ie naar de gang. Helpt als een tierelier, hij kan soms moeilijk uit een driftbui komen, 10 tellen rustig alleen op de gang en hij komt weer tot zichzelf. Soms is hij echt overstuur en het enige wat dan helpt is om hem krijsend en al op schoot te nemen, in een dikke houdgreep, stevig tegen me aan. Uiteindelijk ontspant hij dan en zit dan heerlijk te knuffelen. Verder geef ik hem op de momenten dat ik met ukkie bezig ben aandacht door hem bijv een spuugdoekje te laten halen. En als ik tegen ukkie zit te kletsen gaat dat vaak over wat grote broer wel niet voor iets goeds aan het doen is. Twee vliegen in een klap. Ukkie lekker mama's aandacht ( wat ik zeg boeit toch niet) en oudste is apetrots als hij hoort wat ik allemaal vertel over die oh zo knappe grote broer!

Melloo: hier ook een wisselend slaappatroon. de ene keer slaapt hij de hele dag, de andere keer is hij veel wakker. Wel s nachts weer twee keer, pff, echt vermoeiend. Standaard rond een uur of 2 en 6. Oudste is de laatste dagen steeds rond 7.30 wakker dus vroege ochtenden hier. Ik ben blij als de klok verzet wordt, hoop dat oudste dan weer om 7 30 wakker is.

Hee voy, wat rottig dat je het allemaal even wat lastiger trekt. Zeker als je er veel alleen voor staat, maakt dat het niet makkelijker. Je oudste heeft natuurlijk ook van die fijne voelsprietjes, dus die zal wel haarfijn aanvoelen wanneer het allerslechtste moment daar is, om eens even heerlijk te stieren! Hopelijk vind je snel je draai en loopt het allemaal wat soepeler!

Hier ligt ukkie ook regelmatig s nachts bij ons in bed, dat komt doordat ik vaak in slaap val tijdens het voeden. Als ik dan wakker wordt parkeer in hem weer in zijn wieg, staat tegen mijn bed aan.

Lijkt er op dat we langzaam allemaal weer aan de uitstapjes etc zonder kids beginnen. Ik ben nu een paar keer tussen de voedingen weg geweest. Morgen wordt mijn grote beproeving, dan gaat hij de hele ochtend naar het KDV Gisteren al heerlijk om zitten huilen, zie er echt tegen op. Vriendlief snapt er niks van: oudste gaat er toch graag heen, ze zorgen heus wel goed voor hem, ze zorgen elke dag voor babys etc. Leuk, allemaal dat rationele, ben ik normaal ook erg van, maar niet als het om mijn eigen ukkie gaat!! Och ja, waarschijnlijk kom ik hier morgen typen dat het allemaal goed is gegaan en dat we allebei nog in leven zijn:)

Marianne: tuurlijk mag je wel eens een baaldag hebben. De datum voor de operatie is echt al snel, maar dat betekend dus ook dat het snel achter de rug is. Hopelijk is hij snel na de operatie weer zijn lieve kleine eigen ikje, al kan ik me voorstellen dat zo n narcose best heftig is voor zo n ukkie. Waarom moet hij eigenlijk al een dag van te voren komen?

Lucia: je hebt ook gelijk, laat maar kletsen. het gekke is dat je prima weet of je eigen kleintje het wel of niet koud heeft, maar ik ga dan soms toch twijfelen. Oudste was ook echt een kacheltje, nog steeds, die had en heeft het nooit koud. Jongste lijkt meer een koukleum, rilt ook direct als hij uit bad komt, met blauwe lipjes enzo. Terwijl hij toch genoeg isolerend babyvet heeft!

Heb je wel leuk bezoek op de planning staan of van die verplichte nummers? Ik merk dat wij daar nu mee bezig zijn. De buurvrouw van oma enz... Blegh, die mogen van mij gerust weg blijven, al is het allemaal goed en lief bedoeld.

Kitty: de makelaar gaf inderdaad aan dat appartementen superlastig te verkopen zijn. Kan me dus wel voorstellen dat je er nog even mee wacht. Elena is wel echt een poppetje he, als ik de foto s bekijk. Echt zo n fijn meisje, lief! Grappig dat ze steeds bij je wil zijn. Had ik met oudste ook. En inmiddels is wil hij toch echt alleen maar in zijn eigen bed liggen, zonder dat ik daar moeite voor heb moeten doen. Wijst zich vanzelf wel! En nummer twee is er ook gekomen, dus ook de tijd voor man komt wel weer in orde!

wen: hoe is het met bloemetje. Zet de stijgende lijn zich nog voort?

Nou ik ga maar eens even een " gebruiksaanwijzing" typen voor het KDV. Heb mondeling al een overdracht gedaan, maar ze willen het ook graag op papier. doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven