Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Weersverandering van invloed Lientje?
Toen wij gingen samenwonen en later gingen trouwens hamerde ik erop dat alles goed geregeld en op papier vast gelegd moet zijn. Dat is ook gebeurt, behalve een testament.
Een punt wat we al tig jaar voor ons uit schuiven.
Toen er nog sprake van zou zijn dat ik geopereerd zou worden heb ik wel geroepen dat ik voor die tijd een testament wil hebben omdat ik tijdens de vorige operatie het bijna niet had kunnen navertellen. Maar het is er nooit van gekomen.

Nu hebben we volgende week een afspraak met de notaris en houdt het me wel bezig. Want wat ga ik erin vastleggen. Het is en blijft een testament van mij persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-01-2019 08:59
Weersverandering van invloed Lientje?
Dat denk ik ook wel Lise dat dat scheelt.

Testament, dat hebben wij al geregeld toen we gingen samenwonen. En nog een keer herzien toen we gingen trouwen.

Ik ben terug . Volgende week wéér op pad met moeder. Ze loopt zó slecht dat ze recht heeft op speciale schoenen. Dat gaan we dus proberen te regelen dan.
Daarna ben ik naar 2 supermarkten geweest om 2e gratis artikelen.
Ik heb nu voor een kleine 70 euro gratis boodschappen gescoord.
Niet verkeerd al zeg ik het zelf.
Voorlopig genoeg voorraad. :jump:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
17-01-2019 12:10
Dat denk ik ook wel Lise dat dat scheelt.

Testament, dat hebben wij al geregeld toen we gingen samenwonen. En nog een keer herzien toen we gingen trouwen.

Ik ben terug . Volgende week wéér op pad met moeder. Ze loopt zó slecht dat ze recht heeft op speciale schoenen. Dat gaan we dus proberen te regelen dan.
Daarna ben ik naar 2 supermarkten geweest om 2e gratis artikelen.
Ik heb nu voor een kleine 70 euro gratis boodschappen gescoord.
Niet verkeerd al zeg ik het zelf.
Voorlopig genoeg voorraad. :jump:
Wij hebben een deel wel vastgelegd in de huwelijkse voorwaarden, en daarvoor in het samenlevingscontract. Maar nu dus een testament. Heeft er mede mee te maken dat ik niet wil dat via via mijn bezittingen bij mijn schoonzus terecht komen. Ik weet het, slecht gedacht. Maar toch.

Vervelend voor je moeder zeg, maar hopen dat de aangepaste schoenen het wel wat makkelijker maken.

En goed bezig ;-)
ik heb ook alles vast gelegd, incl hoe mijn begrafenis er uit moet zien, aangezien mijn leven in 1 x afgelopen kan zijn als de aneurysma knapt.
Dat was wel even janken, kwam hard binnen. Ben blij dat het vast staat.
Lise: als het jou een rustiger gevoel geeft als je weet waar jouw spullen terecht komen (of juist niet) is dat toch prima.
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, nooit een onderneming of zo gehad, dus voor ons was dit prima.

Lientje: ik heb deze week ook 1+1 gratis boodschappen gedaan. Alleen met minder voordeel dan jij omdat we niet zoveel meer nodig hebben met z’n tweetjes.

Gisteren voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts geweest. En jawel hoor, weer een flink gat dat op zeer korte termijn gevuld moet worden. Ik heb een slecht gebit, erfenis van een jeugd met heel veel antibiotica vanwege een levensbedreigende ziekte. Of eigenlijk is mijn gebit tegenwoordig best goed nadat ik voor een vermogen kronen heb laten zetten.
Toch weer een teleurstelling dit.
lientje69 schreef:
16-01-2019 19:36
Ik las vanmorgen over een onderzoek naar wat het beste werkt tegen fybro.
Ze zochten nog meer proefpersonen geloof ik.
Er was nu al duidelijk dat een combinatie van cbd én thc in bepaalde dosis goed werkt.
Dat willen ze nog verder gaan onderzoeken.
Wie weet is er in de toekomst wel een pilletje voor.

Ik ben weer eens gesloopt na mijn werkdag. Zolang ik bezig ben gaat het wel maar als ik eenmaal thuis zit, verga ik van de pijn en kan ik niet meer op of om.
Ik heb het ook vreselijk koud altijd na mijn werk ( koude omgeving, veel met
koud water bezig)
Ga mijn elektrische deken maar eens aanzetten op hoog.
Ik ben altijd bang dat als ze eenmaal fibromyalgie echt aan kunnen tonen en/of ze hebben er medicijnen voor gevonden dat blijkt dat ik dus een van de patiënten ben met een foute diagnose omdat ze geen echte test hebben op dit moment.

En dat typ ik terwijl ik helemaal in de kreukels lig. :rofl: Ik heb nog nooit zo graag recht willen zitten. Mijn ruggenwervel voelt net een wokkel van het op mijn zij liggen en dan draaien om te drinken enzo.
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-01-2019 12:49
ik heb ook alles vast gelegd, incl hoe mijn begrafenis er uit moet zien, aangezien mijn leven in 1 x afgelopen kan zijn als de aneurysma knapt.
Dat was wel even janken, kwam hard binnen. Ben blij dat het vast staat.
Dat lijkt me heftig. Ik zei net voor de grap voor ik het topic opende tegen Regenboog, ik kan wel een papiertje krabbelen voor mijn pa. Dat jij dit huis mag huren mocht ik morgen onder een auto lopen.
Zo'n papiertje is helaas niet rechtsgeldig Yellow. Ook niet als je zelf iets op papier zet als testament overigens. Heb iets dergelijks meegemaakt bij familie.

VGM, ik heb ook al op papier hoe ik mijn uitvaart wil.
Inclusief welke muziek en een gedicht dat voorgelezen moet worden.
Heb ik al op mijn 25e gedaan.
Sommige mensen vinden dat gek. Ik vind het alleen maar een prettig idee dat mijn nabestaanden zich niet hoeven af te vragen hoe en wat ik het gewild zou hebben.
Heb daar verder ook niet over nagedacht of druk over gemaakt of zo.
Ik sta er ook verder niet bij stil dat mijn leven zó in één keer afgelopen kan zijn door een infarct.
Tenslotte kan je ook straks onder een auto komen. Of de brug instorten waar je opstaat.
We zijn allemaal mensen van de dag.....
Lise, het is goed dingen te regelen. En het is jouw goed recht te bepalen wat bij wie terecht komt. Schoonzus is tenslotte niet echt aardig voor jou hè? ;-)

Hier nog steeds druk bezig met de hypotheekaanvrage. We worden er wat moedeloos van. We hebben talloze documenten verstrekt nu en weten nog steeds niet waar we staan. Eerlijk gezegd zien we het niet meer goed komen. En het ellendige is, dat het niet aan het inkomen ligt, maar aan de formaliteiten - we halen het gewoon niet op tijd. Ben benieuwd wat ze nu weer willen... :-(
Cesium, man heeft dat hier ook met zijn gebit. Écht altijd raak.

Yellow, je kunt ook geluk Heb en dan hè . Dat jij wel tot diegene hoort waar de medicijnen bij helpen of genezen kan worden. :proud:
Dat zou toch wat zijn als dat lukt.
Sterkte Cesium. Het valt tegen als er dan noch weer iets mis is, ondanks alle moeite die je hebt gedaan.
Yellow, heel naar voor je. Is het een idee om een zwembandje of zo’n c-vormig reiskussentje onder je onderrug/billen te leggen? Dat de bult niet wordt belast, maar dat je wel op je rug kunt liggen?
Yellow: :hug: Ik hoop dat het snel wat beter gaat!

Doro: dat zou toch wel heel zonde zijn als je tijd tekort kwam. Ik hoop dat het toch nog goed komt, je was zo enthousiast over het huisje.
Ik hoop het ook zo. We gaan voorlopig nog even door.
Sterkte Yellow :hug:

Frustrerend Doro. Ik herken het nog van onze hypotheekaanvraag.

Ik heb de eerste kilometers van dit jaar gefietst. Gelukkig tussen de hagelbuien door. Maar mijn lijf vind het niet echt leuk, merk ik.
:cheer:
Tandarts? Schreef iemand tandarts... :mrgreen:
Man is vanochtend naar de tandarts geweest en ik ben meegegaan om te kijken of de tandarts wel “leuk” is. :whistle:
Tandarts is geslaagd, heeft leuke humor, dus heb maar meteen een afspraak gemaakt. Praktijk is hardstikke up to date, foto’s maken is passe, gaat netjes met een scan.
De tandarts spreekt ook een aardig woordje Engels. Soms best fijn in een vreemd land waar bijna niemand Engels spreekt.
Schijt nu al 7 kleuren stront en moet nog een paar weken geduld hebben. :P
mijn man vindt het ook prettig, vroeg er zelf om, of ik het op papier wilde zetten.
uiteraard zijn we allemaal mensen van de dag, alleen bij mij is het risico velen malen groter dat ik overlijd aan een hersenbloeding door weer een geknapte aneurysma dan dat ik onder een auto kom. Het ding zit op mn hersenstam, en ik heb nu al 3 x een engeltje op mijn schouder gehad. (in zoverre dan dat ik er nog ben. want wie ik was, die is er niet meer).
Opereren doen ze dus niet, want dat overleef ik sowieso niet. Maar als ie weer knapt kan het zomaar eens afgelopen zijn. Ik sta daar maar zo min mogelijk bij stil, en leef een struisvogel bestaan anders zou ik geen oog meer dicht doen.
Dat lijkt me bijzonder angstig, VGM :hug:

Ik vind je erg dapper!
Vergeetmenietje: ik vind het verstandig van je om alles op papier te zetten.
En hopen dat het nog jaren niet nodig is.

Ik heb zelf nog niets opgeschreven maar een graf is er wel al. Op een mooi plekje op een natuurbegraafplaats.

TuT: ik ben ook bij een moderne tandartspraktijk maar helaas moet je toch zelf in de stoel gaan liggen. Ik vind het vreselijk om, naar mijn gevoel, zo klem te liggen.
Zie er nu al tegenop.
Doro75 schreef:
17-01-2019 13:18
Lise, het is goed dingen te regelen. En het is jouw goed recht te bepalen wat bij wie terecht komt. Schoonzus is tenslotte niet echt aardig voor jou hè? ;-)

Hier nog steeds druk bezig met de hypotheekaanvrage. We worden er wat moedeloos van. We hebben talloze documenten verstrekt nu en weten nog steeds niet waar we staan. Eerlijk gezegd zien we het niet meer goed komen. En het ellendige is, dat het niet aan het inkomen ligt, maar aan de formaliteiten - we halen het gewoon niet op tijd. Ben benieuwd wat ze nu weer willen... :-(
Probeer uitstel van de termijn te vragen anders Doro.
Zó herkenbaar dit. Exact hetzelfde gebeurde ons het afgelopen jaar.
Tut, ik ben doodsbang voor de tandarts. Word al misselijk als ik erheen moet.

VGM, ik herken dat van dat struisvogels. Is denk ik ook het wijste om te doen.
Anders heb je geen leven meer.
De eerste jaren na mijn infarct liep ik ook met een verhoogd risico op herhaling. Nu ook nog maar ik denk zelf dat dat wel los loopt na zoveel jaar.
Ik probeerde er zo min mogelijk bij stil te staan. Alleen als ik het benauwd kreeg werd ik erg bang ( dat was bij mij toen de vooraankondiging)
En idd . Na zoiets is je " oude " ik er niet meer. Een hersenaandoening verandert je niet alleen fysiek.
Tot zover herkenbaar dus. En ik snap je angst. :hug:
Doro75 schreef:
17-01-2019 15:26
Dat lijkt me bijzonder angstig, VGM :hug:

Ik vind je erg dapper!
Mij ook ja. Maar ik vind ook dat je er heel goed mee om gaat.
Mijn broertje stond net onverwachts op de stoep. Man dacht meteen dat hij weer kwam zeuren.
Dat viel echter mee, hij was in de buurt en wilde even hier koffie komen drinken.
Hij toonde heel kort belangstelling voor mij door te vragen wanneer ik weer aan het werk ga. Dat mijn lijf niet meer beter wordt, begrijpt hij niet. Hij vindt zijn vrouw de zieligste persoon op aarde (is ze ook, maar niet in de zin die hij bedoelt ;-) ) en hij vindt mij eigenlijk maar een aanstelster.

Dus wel weer genoeg contact voor dit jaar zou ik zeggen. Of voor dit leven.
Doro75 schreef:
17-01-2019 13:32
Yellow, heel naar voor je. Is het een idee om een zwembandje of zo’n c-vormig reiskussentje onder je onderrug/billen te leggen? Dat de bult niet wordt belast, maar dat je wel op je rug kunt liggen?
Ik heb daar wel ook over nagedacht maar ik kom er door de plek niet helemaal aan uit of dat zou werken. Nu had ik sowieso ook gewoon last van het op de rand van de bank liggen met mijn benen enzo. Maar Regenboog kwam gister opeens “waarom haal je de rugkussens er eigenlijk niet uit”. Echt dommig, dat doe ik normaal altijd als er iemand op slaapt. Ik kan nu in ieder geval een stuk lekkerder liggen beneden. :heart:

Lientje ik weet dat zo’n papiertje niet rechtsgeldig is hoor. Als ik weer zou werken zou ik het wel allemaal officieel willen regelen. Het was ook meer een grapje. Maar als degene die ik anders denk dat hier gaat wonen, hier daadwerkelijk zou gaan wonen, dan sta ik spontaan weer op uit mijn graf denk ik. :rofl:

Is wel iets waarvan je denkt.. Ik ga toch niet dood voorlopig.. Dus waarom zou ik erover nadenken. Aan de andere kant, er zou maar iets gebeuren en dat briefje ligt er en mijn pa heeft toch zoiets van.. die laatste dingen die wil ik wel overwegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven