Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
18-01-2019 10:56
Ja, soms mis ik het ook wel. En ik zie er ook wel tegenop wat er gaat gebeuren als mijn ouders echt oud worden en hulp nodig hebben. Of overlijden en de boel moet geregeld worden. Dat gaat dikke ellende worden.
Misschien een tip, hoe koud ook: als het zover is vraag je een advocaat om alles te regelen.

Ik ga tzt niet met mijn siblings in gevecht. Als ze iets willen erven moeten ze maar een normaal voorstel doen, anders gaat alles in de verkoop en rekenen we af.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-01-2019 10:59
Misschien een tip, hoe koud ook: als het zover is vraag je een advocaat om alles te regelen.

Ik ga tzt niet met mijn siblings in gevecht. Als ze iets willen erven moeten ze maar een normaal voorstel doen, anders gaat alles in de verkoop en rekenen we af.
Dat gaat hier niet werken. Mijn ouders vinden dat schoonzusje net zoveel 'rechten' heeft als hun eigen dochter. En derhalve net zoveel inspraak heeft. Verder vinden ze dat nu al duidelijk genoeg is wie wat krijgt. Dus als het zover is, eist zij alles op onder het mom van dat het haar beloofd is.

Ik kan dan de strijd aan gaan, of mijn verlies nemen.
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:01
Dat gaat hier niet werken. Mijn ouders vinden dat schoonzusje net zoveel 'rechten' heeft als hun eigen dochter. En derhalve net zoveel inspraak heeft. Verder vinden ze dat nu al duidelijk genoeg is wie wat krijgt. Dus als het zover is, eist zij alles op onder het mom van dat het haar beloofd is.

Ik kan dan de strijd aan gaan, of mijn verlies nemen.
Hoe hard ook, maar je ouders hebben daar niets over te vertellen, tenzij via een testament. En zij kan roepen wat ze wil, er zijn gewoon wettelijke regels over erven en nalatenschappen. Vandaar mijn tip, laat een advocaat het gevecht maar voeren. Die is daar zo mee klaar.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-01-2019 11:04
Hoe hard ook, maar je ouders hebben daar niets over te vertellen, tenzij via een testament. En zij kan roepen wat ze wil, er zijn gewoon wettelijke regels over erven en nalatenschappen. Vandaar mijn tip, laat een advocaat het gevecht maar voeren. Die is daar zo mee klaar.
Ik heb mijn ouders al eens gevraagd om alles vast te leggen in het testament. Dus ook wie een ring krijgt o.i.d. Alleen zijn ze er zelf van overtuigd dat het wel goed komt.

Zij en mijn broertje zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, dus tenzij mijn ouders nalaten met koude uitsluiting, erft zij gezellig mee.
Ze heeft ook een huissleutel van mijn ouders en komt er weleens als mijn ouders er niet zijn.

Dus inderdaad, of met een advocaat gaan strijden en hopen dat ik bewijs genoeg heb, of mijn verlies nemen.
lise1985 schreef:
Ja, soms mis ik het ook wel. En ik zie er ook wel tegenop wat er gaat gebeuren als mijn ouders echt oud worden en hulp nodig hebben. Of overlijden en de boel moet geregeld worden. Dat gaat dikke ellende worden.
Ik heb een heel slechte relatie met mijn broer. Het contact bestaat uit een paar mailtjes per jaar. Toen onze ouders hulpbehoevend werden hebben we dat belang voorop kunnen zetten. Tot en met de laatste afhandeling van de erfenis hebben we zakelijk contact gehouden. Dat had niemand in onze omgeving voor mogelijk gehouden.
cesium24 schreef:
18-01-2019 11:09
Ik heb een heel slechte relatie met mijn broer. Het contact bestaat uit een paar mailtjes per jaar. Toen onze ouders hulpbehoevend werden hebben we dat belang voorop kunnen zetten. Tot en met de laatste afhandeling van de erfenis hebben we zakelijk contact gehouden. Dat had niemand in onze omgeving voor mogelijk gehouden.
Dat is dan toch wel heel fijn.

Wij hebben hier al meegemaakt dat mijn moeder tijdelijk hulpbehoevend werd. Ik werkte en studeerde, mijn man werkte. Mijn schoonzusje werkte niet. MIjn man en ik deden om beurten boodschappen met mijn moeder, ook al zat mijn schoonzusje gewoon bij mijn moeder op de bank. Toen besloot mijn moeder huishoudelijke hulp in te schakelen.
Toen wilden mijn broertje en schoonzusje in gesprek met ons want ze vonden dat ik maar had moeten schoonmaken bij mijn ouders thuis en dat ik meer moest doen om te helpen. Dat, terwijl zij niks deden en mijn man en ik wel bijsprongen, ondanks werk en studie.
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:12

Wij hebben hier al meegemaakt dat mijn moeder tijdelijk hulpbehoevend werd. Ik werkte en studeerde, mijn man werkte. Mijn schoonzusje werkte niet. MIjn man en ik deden om beurten boodschappen met mijn moeder, ook al zat mijn schoonzusje gewoon bij mijn moeder op de bank. Toen besloot mijn moeder huishoudelijke hulp in te schakelen.
Toen wilden mijn broertje en schoonzusje in gesprek met ons want ze vonden dat ik maar had moeten schoonmaken bij mijn ouders thuis en dat ik meer moest doen om te helpen. Dat, terwijl zij niks deden en mijn man en ik wel bijsprongen, ondanks werk en studie.
Dit zou voor mij keiharde ruzie zijn, in zo’n geval mogen ze het van mij samen uitzoeken.
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:12

Ik weet dat het jouw familie is, en jij dus meer recht hebt om te schelden dan een buitenstaander, dus ik hou het heel beschaafd: wat een eikels!
(Dead Kennedys)
lise1985 schreef:
18-01-2019 10:57
@dreamer, die achillespees blijft maar opspelen he. Kunnen ze daar verder helemaal niks aan doen?

Nee. Het is hartnekkig, zei de fysio, maar het zou beter moeten worden.
Vervelende is ook dat ik de ene keer het gevoel heb dat het beter wordt, om de week erna juist weer extra last te hebben.
Later is nu
Na nog een voorval ben ik wel wat assertiever geworden tegen mijn ouders, maar ze zien zelf niet in hoe ze gemanipuleerd worden.
JollyRider schreef:
18-01-2019 11:17
Ik weet dat het jouw familie is, en jij dus meer recht hebt om te schelden dan een buitenstaander, dus ik hou het heel beschaafd: wat een eikels!
Hear hear
Later is nu
Dreamer schreef:
18-01-2019 11:18
Nee. Het is hartnekkig, zei de fysio, maar het zou beter moeten worden.
Vervelende is ook dat ik de ene keer het gevoel heb dat het beter wordt, om de week erna juist weer extra last te hebben.
Frustrerend zeg :hug:
JollyRider schreef:
18-01-2019 11:17
Dank je ;-)
Trouwens, Jolly. Jij gebruikt ook nog Tramadol toch?
Merk je iets van invloed op je psyche?
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:22
Trouwens, Jolly. Jij gebruikt ook nog Tramadol toch?
Merk je iets van invloed op je psyche?
Volgens de bijsluiter zou ik er vrolijker van kunnen worden. Dat is vrij kansloos, ik ben geen zonnestraaltje :)

Voor de rest merk ik het niet, en ik merk ook niet dat mijn omgeving er iets van zegt. Maar ik vind dat ook wel heel lastig om te zeggen. Ik ben van nature geen uitbundig mens, als kleuter werd ik al stoïcijns genoemd, dus ik weet niet of psychische invloed erg zichtbaar zou worden.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-01-2019 11:27
Volgens de bijsluiter zou ik er vrolijker van kunnen worden. Dat is vrij kansloos, ik ben geen zonnestraaltje :)

Voor de rest merk ik het niet, en ik merk ook niet dat mijn omgeving er iets van zegt. Maar ik vind dat ook wel heel lastig om te zeggen. Ik ben van nature geen uitbundig mens, als kleuter werd ik al stoïcijns genoemd, dus ik weet niet of psychische invloed erg zichtbaar zou worden.
Jij slikt per dag 50mg toch?

Ik zit nu op 100 mg. per dag, oorspronkelijke dosering was 200 mg.
Ik merk dus dat ik een stuk stoïcijnser ben geworden. Zaken doen me niet zoveel meer. Op zich geen onprettige bijkomstigheid, maar toch voel ik me niet helemaal mezelf :P
Dreamer schreef:
18-01-2019 10:28

Nartjie, je weet mijn naam. Als je er hallo voorzet heb je mijn wordfeud naam. Kijk maar of je zin hebt. Ik speel met heel veel mensen, dus soms kan het wat langer duren voordat ik een woord leg. Soms gaat het ook heel snel, dan blijven mensen maar leggen en kom ik er niet vanaf :hihi:
Ik heb jou opgezocht, maar jou naam kunnen ze niet vinden.
Heb gezocht onder halloDreamer of is dat verkeerd
Ik sta gewoon als nartjie
Nee, niet dreamer, gewoon m'n voornaam. Ik zoek jou wel op. Als het goed is heb je nu een uitnodiging.
Later is nu
Heb je toegevoegd
lise1985 schreef:
Hier ook zo'n familielid. Zelfde als bij jou. Hoop dat moeder 100 wordt.

Dreamer , het komt het meest op collega neer. Bij mij valt het wel mee, op het feit na dat ik mijn vrije uren niet makkelijk kan opnemen.

Ik heb het slecht vandaag
Loop op veel pijnstillers. Zal blij zijn als deze dag om is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:31
Jij slikt per dag 50mg toch?

Ik zit nu op 100 mg. per dag, oorspronkelijke dosering was 200 mg.
Ik merk dus dat ik een stuk stoïcijnser ben geworden. Zaken doen me niet zoveel meer. Op zich geen onprettige bijkomstigheid, maar toch voel ik me niet helemaal mezelf :P
Ik zit nu op 75mg per dag. En net zo stoïcijns als altijd :)
(Dead Kennedys)
Hebben we hier allemaal lapzwansen/geldwolven als broer / zus? ;-)

Ik ook namelijk. Gelukkig lieten mijn ouders niets na (huurhuis en geen bezittingen waar ik waarde aan hecht).
Ik zie het huis waar ik nu in woon maar als mijn erfenis. Mijn broer is ook echt zo’n aasgier op dingen.. vroeger al dat hij bepaalde spullen ging claimen. Not worth it..

Ik ben net bij de dokter geweest. Het is geen steenpuist maar een abces. Lag ik daar op de doktersbank te jammeren dat ik zo bang van dokters was. Gelukkig kreeg ik niet mijn standaard dokter maar een vrouwelijke. Helaas kunnen ze er niks aan doen dus ik moet maandag terug komen..
Daar ben je mooi klaar mee, Yellow. Kunnen ze maandag evt wel iets doen?

Wij zijn doomed. Er is een fout gevonden in mijn jaarcijfers 2015. Ze wijken een whopping 230 euro :facepalm: af van de IB aangifte.

Dat kan niet pragmatisch opgelost worden door het laagste van de twee cijfers te nemen. Nee, nee. Het moet tot op de bodem uitgezocht worden. Niet dat de jaarcijfers 2015 ook maar iets zeggen over de situatie nu, daar zijn ze het mee eens. Maar het moet toch.

Dus ik heb mijn boekhouder uit zijn vrijmibo getrokken. En mag ik weer spoedtarief aftikken.

Er zijn ergere dingen op de wereld. Maar er zijn weinig meer érgerlijke dingen dan deze starre, kafkaëske toestanden!
Heftig Yellow! Sterkte :hug:

@Doro, wat frustrerend en vervelend zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven