Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Wat leuk Linda en Feetje, dat jullie ook al weten wat het wordt! Wij hebben volgende week de 20 weken echo. Bij mijn vorige zwangerschap vond ik het vooral een leuke echo, ik ben me er nu meer van bewust dat er ook iets fout kan zijn. Hoewel een goede 20 weken echo ook niet alles zegt. Goede vrienden van ons hadden allemaal prachtige echo's, maar aan het eind van de zwangerschap bleek dat hun kind toch een ernstig syndroom had.

Feetje, wat leuk dat je zoon nu zo enthousiast is. Ik wist niet dat autisme zo erfelijk is. Heeft je zoon het ook, of is dat nu nog niet te zeggen?

Ik heb voorlopig nog niet echt angst voor de bevalling, maar ik zie het niet meer zo rooskleurig als voorheen. Ik ben me er ook van bewust dat elke bevalling anders is, dus wie weet gaat het dit keer wel helemaal goed. Vorige keer werd ik ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen, ik hoop dat de bevalling dit keer spontaan op gang komt. Wie weet scheelt dat nog iets.

Bij nader inzien denk ik inderdaad dat de VK het zo bedoelt heeft als jullie zeggen Appelstroop en Tiramisuusje. Dat het vooral gaat om het ontspannen zijn en niet bij voorbaat al gestrest zijn door de vorige bevalling.

Tiramisuusje, wat fijn dat de echo goed was! Je vakantie met de schoonfamilie klinkt echt als een hel, was dat de laatste keer? Een beetje afstand nemen doet soms wonderen.

Hier gaat alles redelijk goed. Wel nog steeds misselijk en ik heb vaak hoofdpijn, maar dat had ik de vorige keer ook. We zijn druk aan het klussen. Nu de feestdagen voorbij zijn merk ik dat ik wat onrustig wordt door alles wat er nog in huis moet gebeuren. Verder voel ik de baby elke dag schoppen, maar wel minder hard dan ik verwachtte. Ik vraag me af of de placenta aan de voorkant ligt.

Voelen jullie allemaal al schopjes?
Fijn Fiona dat je geen angst vd bevalling hebt. Bij mijn eerste bevalling ben ik ook ingeleid na langdurig gebroken vliezen en die bevalling duurde erg lang. Mijn tweede bevalling begon ook met gebroken vliezen maar toen begonnen de weeen wel meteen. Deze bevalling verliep voorspoediger. Zo zie je maar dat elke bevalling anders is. Het feit dat je ook weet wat er gaat gebeuren kan helpen. Dat was bij mij iig wel het geval.

Hier ook zin in de 20 weken echo en toch ook fijn als deze achter de rug is en goed is.
Voel ook dagelijks schopjes maar niet heel hard. Placenta ligt hier ook voor denk ik.

Krijgt je oudste een nieuwe kamer Fiona?
Wij moeten ook aan de bak. Mijn jongens zullen voorlopig een kamer gaan delen. En merk dat ik het spannend vind of ze dan wel gaan slapen ipv keten.
tiramisuusje: ppffff dat is nog even koud terug komen van vakantie. Hoe het nu met je? En met je man natuurlijk.

Fiona: theoretisch is er 50% kans dat het kind het ook krijgt. Alleen bij mijn vriend in de familie heeft op 1 na elke man het. Het zit dus goed verankerd in zijn genen. We gaan er dus vanuit dat de baby het ook heeft.

Hebben jullie al een naam?
Bij mijn eerste zoon wist ik het meteen maar nu pppffff lastig lastig 🤣🤣🤣

Hier gaat het eigenlijk wel. Griepje gehad en wat ik hier ook lees veel hoofdpijn dat is een beetj jammer maar ach voor het goede doel 😍
We willen proberen om de baby de eerste maanden bij ons op de kamer te houden. Bij onze dochter waren we dat na 6 weken helemaal zat omdat we allemaal niet sliepen. Dochter sliep onrustig en wij werden van elke zucht wakker. Maar nu zijn we het ouderschap en de zware nachten wat beter gewend, dus ik heb goede hoop dat het nu beter gaat. En we hebben nu een co-sleeper i.p.v. een wieg.

Dochter gaat uiteindelijk naar zolder, maar ik vind haar nu nog iets te jong daarvoor. We willen alleen niet verbouwen met een baby in huis, dus we gaan de zolder (en bijbehorende gevaarlijke trap) nu al helemaal klaar maken.

Latte, slapen je zoons diep, of worden ze van elk geluidje wakker? Is het bij jullie geen optie om de baby voorlopig op je eigen kamer te houden?

Wij hebben nog geen naam. We hebben wel een aantal meisjesnamen die we allebei leuk vinden. Maar jongensnamen vinden we allebei zo moeilijk. We wachten dus maar af tot de echo morgen, misschien wordt het wat echter als we weten wat het wordt.
Hoi iedereen, vandaag 22 weken, goh wat gaat dat snel! En deze baby is een echte voetballer (of rugbyspeler als z'n vader z'n zin krijgt), want dit is volgens mij de meest actieve baby die ik ooit gehad heb. Hij houdt me soms wakker met z'n gespring! Wel een fijn gevoel toch, om dat kleintje steeds bij me te voelen. ook mijn andere kinderen hebben de baby al voelen bewegen, heel leuk!

Qua naam is het hier een drama. Dat is het iedere keer hoor, dus ik maak me (nog) geen zorgen. Ik had een lijst gebrainstormd met zo’n 40 namen. En man moest vooral heel hard lachen om de meeste. De ideeen waar hij mee kwam vind ik dan weer totaal niks. Om even aan te geven hoe ver we uit elkaar liggen: een van mijn suggesties was Tibout, man wil graag Barry. Uiteindelijk zal het dus wel weer een compromis worden met iets waar we allebei mee kunnen leven, en wat extra doopnamen waar we allebei een van onze namen in kwijt kunnen.

Schoonfamiliedrama heb ik maar even op z’n beloop gelaten. We hebben ze nog niet gezien na de vakantie en ik denk dat we dat nog even zo laten. Man is wel echt heel lang echt sikkeneurig geweest, wat dan ook weer leidt tot ruzies thuis. Hij heeft meteen de plannen voor onze bruiloft omgegooid, die begin volgend jaar plaats zou vinden, dat we dan maar gewoon op het gemeetnehuis trouwen zonder familie, en dat soort rigoreuze uitspraken tegen mij. Maar met de familie is er nog helemaal niets besproken. Maar hij zegt dat hij zich er nu weer beter onder voelt. Ik ben eigenlijk bang dat dat dan betekent dat alles weer onder het tapijt wordt geveegd en we weer verdergaan alsof er niks aan de hand is. Maar voor nu laat ik het even rusten. Ik heb voor mezelf voorgenomen dat ik ga proberen de verstandigste te zijn en dit niet op ruzie uit te laten lopen. Voor mij betekent dat inderdaad afstand. Al denk ik dat dat ook niet goed gaat vallen.
Bij ons komt de baby ook op mijn kamer slapen. Man verhuist dan voor een paar weken/maanden naar een andere kamer, zodat hij in ieder geval wel gewoon door kan slapen. Klinkt niet echt romantisch, maar ik heb meer aan hem overdag als hij niet moe is ;-)

Nog iets leuks (vind ik zelf), ik heb gisteren het fotoalbum van het afgelopen jaar afgemaakt. Ik sorteer iedere keer al onze foto’s en maak een album van de mooiste. Dat laat ik 3 keer afdrukken: 1 voor elk kind en 1 voor de opa en oma. Dus ik heb de afgelopen twee weken weer heel veel foto’s van mijn kinderen bekeken en wat voel ik me dan rijk! Zo fijn om door alle leuke herinneringen te gaan, en ik schrijf ook vaak dingen op als leuke uitspraken, eerste woordjes etc van de kinderen. Ik werd er helemaal emotioneel van zo gelukkig voel ik me met mijn kinderen. Hoe doen jullie dat met foto’s ? Maken jullie albums voor ieder kind apart? En doe je het dan per jaar, of doorgaan tot een album vol is?
En eergisteren heb ik de halve dag op de eerste hulp doorgebracht. Mijn vierjarige was iets overmoedig van een berg hout afgesprongen en verkeerd terecht gekomen. Omdat ze dachten dat het gebroken was moesten we naar het ziekenhuis. Gelukkig niet gebroken, maar nu loopt mijn kleuter op krukken (ik wist niet dat er zulke kleine krukken bestonden!) Eerst vond hij het niks, maar ondertussen kan hij er goed mee uit de voeten. En het was ook wel leuk dat all kinderen op het kinderdagverblijf ook wel graag zijn gave krukken wilden uitproberen. En hij vindt het ook wel fijn dat hij nu wat meer tv mag kijken thuis.
Hoi allemaal, hier bijna 21 weken. Morgen de 20 weken echo. Jij vandaag Fiona, hoe laat heb je hem? Hoop dat alles goed is. Altijd fijn als het erop zit.

Wat betreft slapen zal baby in het begin op onze kamer in wieg slapen maar bij beide jongens gingen ze snel (bij 6 en 4 wkn) naar eigen kamer omdat ze ons wakker hielden. Vandaar dat ik alvast de jongens aan nieuwe kamer wil laten wennen. Op zich zijn mijn jongens geen nachtbrakers. Maar weet niet hoe jongste reageert als hij het bed uit kan. Dus misschien iets langer de ledikant lenen van baby ;).

Qua namen zijn wij er al uit. Op de een of andere manier hadden we al voor deze zwangerschap namen bedacht en zijn we nog steeds overtuigd. Lastig Tiramisuusje als je man van 40 namen er geen 1 leuk vindt maar je hebt nog genoeg tijd en zoals je al zegt uiteindelijk kom je er wel. En wat leuk de fotoboeken! Ik neem het me steeds voor en je brengt me op ideeen. Ipv een fotoboek per kind gewoon een jaarboek. Misschien kan ik 2016 en 2017 even samenvoegen en dan vanaf 2018 per jaar. Dat is makkelijker inhalen haha. Daarvoor heb ik wel fotoboeken.

Wanneer hebben de anderen 20 weken echo? En oriënteren jullie al op geboortekaartje?
Hier wel al concrete ideeen.
Wat lastig Tiramisuusje, dat jullie het niet eens kunnen worden over een naam. Gelukkig hebben jullie nog even. Soms helpt het bij mij ook om een naam meerdere keren te zien, dan kan ik hem opeens wel leuk vinden.

Vind je het niet zwaar om alle nachten alleen te doen, als je man op de logeerkamer ligt? Toen ik nog borstvoeding gaf in de eerste weken kwam ik amper mijn bed uit, dus dan deed mijn man de luiers. Toen het flesvoeding werd deelden we de nachten. Maar we waren wel allebei oververmoeid.

Leuk idee van de fotoboeken! Ik heb wel een boek van het eerste jaar van mijn dochter gemaakt en ga dat ook bij de tweede doen. Maar misschien vanaf dat jaar per jaar doen, dan kijk je de foto's toch wat sneller terug. Beterschap voor je kleuter!

Latte, herkenbaar van dat wakker worden van de baby. Bij jullie was dat bij de tweede dus niet minder? Daar hoopte ik nu een beetje op. We hebben hier geen goede opties omdat we eigenlijk een kamer tekort komen (op de zolder na dan). Als het echt niet gaat, misschien zetten we de baby dan wel op zolder. Die klimt nog niet zelf uit bed i.t.t. peuter. Dat is denk ik beter dan baby en peuter op dezelfde kamer.

Ik heb de echo aan het eind van de middag. Ik heb er de hele nacht over gedroomd, dus ik zal blij zijn als hij achter de rug is. Het geboortekaartje ga ik zelf maken, net als bij mijn dochter. Ik ben wel handig achter de computer en zo kan ik hem exact zo maken als we zelf willen.
Nu even geen tijd om uitgebreid te reageren, maar hoe denken jullie over een afgeschermde fb groep? Sorry als het al geopperd en afgekeurd was voor mijn komst hier 😅.

Ik merk dat ik liever details deel met een select groepje vreemden, dan met de hele wereld. Dus dan denk ik, oh, yaay 20 weken echo was goed, maar moet ik van mezelf een week wachten om dat ook echt te delen.
Volgens mij is het nog niet geopperd Appelstroop, maar ik ben voor hoor!
Appelstroop, fbgroep vind ik prima!
Ik ook
Ik ben ook wel voor fb!
Oh nice! Zal ik een geheime groep maken? Als je mij pb't met het emailadres dat je voor Facebook gebruikt, kan ik jullie toevoegen. Volgens mij werkt dat het makkelijkst
Ik heb je een pb gestuurd!
Ik ook
Pb gestuurd!
Ik blijf liever op het forum schrijven. Maar begrijp jullie overstap naar FB wel.

Lijkt me leuk om zo nu en dan hier een update van jullie te lezen.
Ik ga er vanavond naar kijken! Ik dahxt dat fix ik wel even met m'n telefoon, maar ik kan geen emailadressen toevoegen.

Mijn ervaring is dat het prima een tijdje naast elkaar kan bestaan!
Ik heb een uitnodiging naar de email adressen gestuurd. Op internet las ik wat verhalen over codes die niet werken, dus laat het even weten als het niet lukt. Dan kunnen we evt. Voor 24 uur een besloten groep hebben die ik later op geheim zet, zodat jullie hem zelf kunnen vinden.
Bij mij is het gelukt appelstroop.
Bij mij niet
Bij mij wel! Feetje, je krijgt een link via je FB-email toegestuurd. Ik heb geen codes o.i.d. hoeven toevoegen, kon gewoon lid worden van de groep.
Feetje, ik heb je een pb gestuurd!
appelstroop_88 schreef:
20-01-2019 15:53
Feetje, ik heb je een pb gestuurd!
Heb hem beantwoord
Hebben jullie al nesteldrang? Ik heb vorig weekend flink schoongemaakt. En ben stukje bij beetje bezig om eht huis in orde te maken. Maar om eerlijk te zijn ben ik altijd wel van de schema's en de to do lijstjes. Maar nu komt daar het klaarmaken voor de baby ook bij.
Helaas hebben we nog geen babykamer, want er moet nog verbouwd worden in April. (jongste dochter gaat naar onze kamer, haar kamer wordt babykamer, en wij gaan naar een nieuwe slaapkamer in de aanbouw).

Ik probeer wel ook al wat voor te bereiden voor de eerste weken nadat de baby is geboren. Ik krijg geen kraamzorg hier, dus moet alles zelf doen, al zal mijn man 2 weken vrij nemen gelukkig. Ik zit vooral te denken aan maaltijden in de vriezer ter voorbereiding en misschien al een standaard boodschappenlijst opslaan zodat ik makkelijk boodschappen kan bestellen voor een week. Ik zou graag een schoonmaker inhuren voor de eerste paar weken, maar ik weet eigenlijk niet of ik die uitgave kan verantwoorden naar mezelf.... Hebben jullie nog ideeen over hoe je de eerste weken makkelijker kan maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven