Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
maandag 21 januari 2019 om 08:30
Oh nee Glitter, hij ook al
Het is wat met al die zieke peuters.
Dochter is nog steeds erg verkouden en schor maar heeft niet meer gespuugd en geen koorts meer. De geur is gelukkig uit het matrasje. Mijn man brengt haar nu naar de psz, ik ben benieuwd hoe het daar gaat vandaag.
Mijn weekend stond in het teken van een zieke peuter en heel veel werk waar ik dus niet aan toe kwam. Nieuwe week, nieuwe kansen..
Dochter is nog steeds erg verkouden en schor maar heeft niet meer gespuugd en geen koorts meer. De geur is gelukkig uit het matrasje. Mijn man brengt haar nu naar de psz, ik ben benieuwd hoe het daar gaat vandaag.
Mijn weekend stond in het teken van een zieke peuter en heel veel werk waar ik dus niet aan toe kwam. Nieuwe week, nieuwe kansen..
maandag 21 januari 2019 om 09:31
maandag 21 januari 2019 om 09:38
Beterschap voor de zieke peuters!
Bij deze een verkapte tvp en direct een vraag die volgens mij regelmatig langs komt...
Hebben jullie nog tips voor een cadeau voor haar verjaardag? Niet te groot want het huis slipt langzaam dicht.
We vragen al een skippy koe, uitklapbare werkbank, learning tower voor in de keuken, treinbaan en knutselspul. Ze is de laatste tijd niet meer zo van de vtech lawaaispeelgoed dus dat houden we graag zo. Van wat ze heeft blijft het keukentje, boeken, fiets, theesetjes en dr knuffels favoriet.
Bij deze een verkapte tvp en direct een vraag die volgens mij regelmatig langs komt...
Hebben jullie nog tips voor een cadeau voor haar verjaardag? Niet te groot want het huis slipt langzaam dicht.
We vragen al een skippy koe, uitklapbare werkbank, learning tower voor in de keuken, treinbaan en knutselspul. Ze is de laatste tijd niet meer zo van de vtech lawaaispeelgoed dus dat houden we graag zo. Van wat ze heeft blijft het keukentje, boeken, fiets, theesetjes en dr knuffels favoriet.
maandag 21 januari 2019 om 09:40
maandag 21 januari 2019 om 09:42
Maar ik ben hier nu nog illegaal, nog 3 weken voor ik echt mag meeschrijven hier
maandag 21 januari 2019 om 10:10
Hoe lang en oud zijn jullie peuters? Ik zat net in het kleuter topic te neuzen en zag ze daar schrijven over lengte, kleding- en schoenmaat. En zag toen dat onze peuter best groot is. In onze omgeving oogt onze peuter niet heel groot
Leeftijd: 2,5 jaar
Lengte: 98 cm
Kleding: broek 92/98, shirt 104/110 (lange romp)
Schoenmaat: 25-26 hangt van het merk af.
maandag 21 januari 2019 om 10:15
Ik kan trouwens niet wachten tot het weer korte mouwen t-shirt weer is. De romp van peuter is lang maar zijn armen niet. Het ziet er zo slonzig uit met die dweilen van mouwen.
Sowieso mag het wel weer 20+ graden worden
Lekker weer naar buiten zonder al die kleding en accessoires. Ik sta echt 2 minuten te frummelen om die handjes in de handschoenen te krijgen..
Sowieso mag het wel weer 20+ graden worden
maandag 21 januari 2019 om 11:16
maandag 21 januari 2019 om 11:30
Glijbaan ga ik eens naar kijken had altijd het idee dat dat meteen een groot sta in de weg is maar als ze op te klappen zijn is het een optie, puzzels zijn ook een goed idee.
Magnetisch visspel is leuk! Die gaat op de lijst. Entree voor een museum is ook een leuke.
Bedankt voor de tips!
Elsa is een kleintje maar begint de laatste weken ineens te eten en te groeien. Het lijkt wel of we van mt 80 ineens naar 92 gaan.
Leeftijd: 23mnd
Lengte: geen idee, gok net onder de 85cm
Maat: 86/92
Gewicht: 11,5kg
Schoenen: mt 22
Magnetisch visspel is leuk! Die gaat op de lijst. Entree voor een museum is ook een leuke.
Bedankt voor de tips!
Elsa is een kleintje maar begint de laatste weken ineens te eten en te groeien. Het lijkt wel of we van mt 80 ineens naar 92 gaan.
Leeftijd: 23mnd
Lengte: geen idee, gok net onder de 85cm
Maat: 86/92
Gewicht: 11,5kg
Schoenen: mt 22
maandag 21 januari 2019 om 11:36
Wij hebben deze, maar dan in het geel/groen. Ik zou niet voor een rode gaan trouwens, ik heb het gevoel dat die na 1 goede zomer in de zon altijd al helemaal verkleurd zijn.
https://www.wehkamp.nl/little-tikes-gro ... yZEALw_wcB
De meeste musea zijn trouwens nog gratis als ze 2 zijn (behalve dan de voorbeelden van morgenstond
), maar misschien is een keer naar het theater ook een leuk uitje?
De meeste musea zijn trouwens nog gratis als ze 2 zijn (behalve dan de voorbeelden van morgenstond
maandag 21 januari 2019 om 11:49
Leeftijd: Bijna 2 jaar
Lengte: Denk Ongeveer 86 cm
Gewicht: 12 kilo
Kleding: 86/92
Schoenmaat: 24
maandag 21 januari 2019 om 12:01
Ja ik zag dat Dirk Scheele binnenkort op loopafstand optreed, vraag me alleen af of ze daar niet nog net te jong voor is... die liedjes kent ze in elk geval niet echt.Maartje2016 schreef: ↑21-01-2019 11:36Wij hebben deze, maar dan in het geel/groen. Ik zou niet voor een rode gaan trouwens, ik heb het gevoel dat die na 1 goede zomer in de zon altijd al helemaal verkleurd zijn.
De meeste musea zijn trouwens nog gratis als ze 2 zijn (behalve dan de voorbeelden van morgenstond), maar misschien is een keer naar het theater ook een leuk uitje?
Zijn jullie wel eens naar iets dergelijks geweest? Het gelders orkest heeft ook soms speciaal voor kids een optreden las ik, denk dat oma het wel heel leuk vind om daar naartoe te gaan. Dan is het een dubbel cadeau, wij een middag alle aandacht voor de baby en Elsa op pad met oma
Bij nader inzien is de glijbaan toch niet handig. In de voortuin ben ik bang dat die wordt gejat, de achtertuin is wel erg klein en betegeld en binnen past het nauwelijks... glijden moet maar in de speeltuin.
maandag 21 januari 2019 om 12:46
@theater: wij zij in de kerstvakantie naar dansende dieren deuntjes geweest, leek ons iets kleinschaliger dan Dirk Scheele. Uiteindelijk had de tram op de heenweg al zoveel indruk op zoon gemaakt, dat hij de hele voorstelling bij mij op schoot gezeten heeft
In de voorjaarsvakantie gaan we weer naar een voorstelling
@fiona: hoe ging het op de psz vandaag?
In de voorjaarsvakantie gaan we weer naar een voorstelling
@fiona: hoe ging het op de psz vandaag?
maandag 21 januari 2019 om 13:20
Het ging heel goed op de psz! Ze huilde weer bij het afscheid maar was eigenlijk binnen een minuut alweer stil. Ze heeft het heel erg naar haar zin gehad en vertelde vol enthousiasme wat ze allemaal gedaan had. Vervolgens rende ze naar huis en viel ze plat op haar gezicht
Bloedneus, tand door haar lip, blauwe plek op haar hoofd. Ze was zo uitgeput van al het huilen dat ze nog voor de lunch op schoot in slaap viel.
Bloedneus, tand door haar lip, blauwe plek op haar hoofd. Ze was zo uitgeput van al het huilen dat ze nog voor de lunch op schoot in slaap viel.
maandag 21 januari 2019 om 15:26
Morgenstond_ schreef: ↑21-01-2019 12:36Hier bijna 3 (maart) en nu denk ik 98 cm en 17 kg. Kledingmaat "3-4 jaar". Schoenmaat 26, maar heb nu van Nike en die wordt denk ik al te klein.
Heb je al een Meetmaatje? Dan weet je zeker dat een schoen nog past: http://www.meetmaatje.nl ik heb hem gekocht na een tip hier en vind het fijn.
En Ik ga peuter ook maar eens op een weegschaal zetten. Geen idee hoeveel hij weegt nu
maandag 21 januari 2019 om 19:36
Kende ik nog niet, wel meteen besteld. Bedankt voor de tip!GlitterCupcake schreef: ↑21-01-2019 15:26Heb je al een Meetmaatje? Dan weet je zeker dat een schoen nog past: http://www.meetmaatje.nl ik heb hem gekocht na een tip hier en vind het fijn.
En Ik ga peuter ook maar eens op een weegschaal zetten. Geen idee hoeveel hij weegt nu![]()
Fiona, wat sneu voor peuter. Hopelijk heeft ze er verder geen last meer van!
woensdag 23 januari 2019 om 08:39
Ik was vannacht onze peuter kwijt
Hij lag niet in zijn peuterbed en kon hem niet in huis vinden. Normaal ligt hij als een zeester te slapen in het midden van zijn matras.. dus na een rondje huis ging ik nog maar eens in zijn bed kijken..
Lag hij met zijn knietjes onder zijn buikje gevouwen, hoofdje onder zijn borst en armpjes er omheen als een lintje om een cadeau, onder in zijn bed
Het was een pakketje van 30x30x30cm Ik heb zijn dekbed er maar op gelegd.
En waar hij normaal zijn peuterwekker zit aan te staren tot hij er uit mag, hebben we ons vandaag gruwelijk verslapen
Les 1345: gebruik peuter niet als wekker op de dag dat je man zijn salarisgesprek heeft
Lag hij met zijn knietjes onder zijn buikje gevouwen, hoofdje onder zijn borst en armpjes er omheen als een lintje om een cadeau, onder in zijn bed
En waar hij normaal zijn peuterwekker zit aan te staren tot hij er uit mag, hebben we ons vandaag gruwelijk verslapen