Wat te doen op 3e date?
zaterdag 19 januari 2019 om 13:21
Oké, deze is misschien een beetje in de strekking van mijn eerdere post, maar vroeg me af of jullie leuke tips hebben voor een 3e date?
We zijn eerder al wat wezen drinken en zijn uit eten geweest. Bios kan, maar ik wil hem ook beter leren kennen, dus dan helpt naar zo'n scherm kijken niet echt. En het is zo koud buiten!! Hebben jullie leuke succesverhalen voor een winteravond?
We zijn eerder al wat wezen drinken en zijn uit eten geweest. Bios kan, maar ik wil hem ook beter leren kennen, dus dan helpt naar zo'n scherm kijken niet echt. En het is zo koud buiten!! Hebben jullie leuke succesverhalen voor een winteravond?
maandag 21 januari 2019 om 09:53
Nou, ik vond samen een taart bakken dan weer wel geinig, maar dan wel als je sowieso van bakken houdt. Met als een hond lenen, dat zou ik alleen doen ik al regelmatig met het beestje zou wandelen. Maar als je nooit in de keuken staat of krampachtig op zoek moet in je kennissenkring naar een hond, dan zou ik het raar vinden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 21 januari 2019 om 11:09
Precies. Ik hoef mezelf toch niet te verkopen? Als ‘m niet bevalt, dan zoekt hij maar wat anders. Daar kan ik niet wakker van liggen, ik kan alleen mezelf zijn.boebezoebe schreef: ↑21-01-2019 00:35Ik ben leuk genoeg zonder per se 'bijzonder' of 'origineel' over te moeten komen. Daten is al vermoeiend genoeg, ik heb mezelf daar nooit druk bij opgelegd dat ik iemand moet imponeren. Ik zorg ervoor dat ik er leuk bijloop, toon interesse in degenen met wie ik ben, heb gespresstof (zowel luchtig als over actuale zaken) en kan me sociaal gedragen in gezelschap (wbt etiquette en normaal doen tegen personeel of vreemden).
Als die laatste dingen al niet goed genoeg zijn voor sociaal date verkeer, naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk, dan weet ik het ook niet. Hoef niet per se trucjes uit te halen met 'originele ideën' opdat ik maar leuk gevonden wordt. Verwacht ik ook niet van de man namelijk, die moet ook zonder fratsen leuk zijn.
(Maar gelukkig ben ik tegenwoordig van de markt)
maandag 21 januari 2019 om 18:44
Vraagje: als je op sollicitatie-gesprek gaat, ga je dan ook vooral 'jezelf zijn'? Of probeer je jezelf van je beste kant te laten zien....?
Nu is een date geen sollicitatie-gesprek, dat snap ik ook nog wel, maar 'gewoon jezelf zijn' op een date vind ik wel erg afwachtend/passief.
Tuurlijk moet je compleet buiten je comfort-zone opereren, duh-uh! Niet de hond van de buurman vragen, als je je buurman helemaal niet kent. Of proberen een creme brullee te maken als je nooit in de keuken staat. Of helemaal naar Terschelling, als je de date maar zo-zo vindt. Daar ging het mij ook niet om.
Maar je gaat toch niet 'kiek'n wat 't wordt'?
Je gaat toch niet 'gewoon jezelf zitten wezen' met je day-to-day kleding en hopen dat hij een move maakt? Je gaat toch oprecht proberen er iets leuks van te maken?! Hem laten voelen dat hij 'n beetje speciaal is... ?
Gaan jullie echt gewoon rustig afwachten, alles lekker simpel houden, en hopen dat je een klik voelt, zonder ook maar 1 pas harder te lopen dan normaal?! Echt?!
Nu is een date geen sollicitatie-gesprek, dat snap ik ook nog wel, maar 'gewoon jezelf zijn' op een date vind ik wel erg afwachtend/passief.
Tuurlijk moet je compleet buiten je comfort-zone opereren, duh-uh! Niet de hond van de buurman vragen, als je je buurman helemaal niet kent. Of proberen een creme brullee te maken als je nooit in de keuken staat. Of helemaal naar Terschelling, als je de date maar zo-zo vindt. Daar ging het mij ook niet om.
Je gaat toch niet 'gewoon jezelf zitten wezen' met je day-to-day kleding en hopen dat hij een move maakt? Je gaat toch oprecht proberen er iets leuks van te maken?! Hem laten voelen dat hij 'n beetje speciaal is... ?
Gaan jullie echt gewoon rustig afwachten, alles lekker simpel houden, en hopen dat je een klik voelt, zonder ook maar 1 pas harder te lopen dan normaal?! Echt?!
maandag 21 januari 2019 om 18:54
Mag je elkaar niet eerst leren kennen?VelvetVolvo schreef: ↑21-01-2019 10:31Als je dit soort activiteiten overweegt, klinkt het alsof er op romantisch vlak nog weinig gebeurd is.
Voel je je wel aangetrokken tot hem?
Een gezonde man zal op een derde date toch wel willen neuken hoor. Jij niet?
Ik snap die haast niet zo.
maandag 21 januari 2019 om 18:56
Getriggered door 'naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk'.boebezoebe schreef: ↑21-01-2019 00:35Als die laatste dingen al niet goed genoeg zijn voor sociaal date verkeer, naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk, dan weet ik het ook niet.
Dat is toch meer dan achteroverleunend met een hapje en drankje het mannelijk vlees keuren? Je gaat de ander toch LATEN ZIEN wat je te bieden hebt? Dat je leuk bent, grappig, serieus op z'n tijd en ondernemend ? Dat je meer met je leven doet dan DVD-op-de-bank en af en toe uit eten... maar dat je ook leuke ideeen hebt... hoe het is om samen met jouw de tijd door te brengen ?
Nou, laat zien dan! Op je derde date..!
Dat ik met je uit eten kan, dat geloof ik wel. Wat heb je nog meer in huis? Wie ben je precies?
maandag 21 januari 2019 om 19:01
Jouw leukste kant is een uitje?daddy_gijs schreef: ↑21-01-2019 18:56Getriggered door 'naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk'.
Dat is toch meer dan achteroverleunend met een hapje en drankje het mannelijk vlees keuren? Je gaat de ander toch LATEN ZIEN wat je te bieden hebt? Dat je leuk bent, grappig, serieus op z'n tijd en ondernemend ? Dat je meer met je leven doet dan DVD-op-de-bank en af en toe uit eten... maar dat je ook leuke ideeen hebt... hoe het is om samen met jouw de tijd door te brengen ?
Dat ik met je uit eten kan, dat geloof ik wel. Wat heb je nog meer in huis? Wie ben je precies?
Maak je jezelf er dan niet een beetje makkelijk vanaf?
Het gaat er toch in de eerste instantie om dat je elkaar leert kennen?
Misschien ligt dit aan mij hoor, maar ik wil eerst weten of ik een beetje een lekker gesprek met iemand kan voeren, en pas als dat goed zit ben krijg ik interesse in andere aspecten van de relatie.
En ik ben niet tegen uitjes hoor, of samen iets ondernemen, maar dat is niet waar ik mijn oordeel op baseer, de eerste 5 dates (nou ja, ongeveer 5, ik tel niet af ofzo
maandag 21 januari 2019 om 19:21
Wie zegt dat ik achterover leun en vlees keur? Rare conclusie. Met mij tijd samen doorbrengen is namelijk hartstikke leuk, daarvoor hoeven we niet per se ab te seilen of zo en een 'wie is de origineelste' wedstrijd zou ik er sowieso niet van willen maken. Eerst maar eens gewoon een drankje drinken, vragen stellen, luisteren en zelf dingen vertellen. Hoe iemand is haal ik namelijk eerder uit hoe hij zich gedraagt tegen het barpersoneel (bij wijze van) dan dat hij kaartjes voor een ijsculpturen ding kan bestellen.daddy_gijs schreef: ↑21-01-2019 18:56Getriggered door 'naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk'.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 21-01-2019 19:39
0.08% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 21 januari 2019 om 19:21
Ik vind het ook vrij duf klinken.VelvetVolvo schreef: ↑21-01-2019 10:31Als je dit soort activiteiten overweegt, klinkt het alsof er op romantisch vlak nog weinig gebeurd is.
Voel je je wel aangetrokken tot hem?
Een gezonde man zal op een derde date toch wel willen neuken hoor. Jij niet?
En oké stel dat ze zelf nog geen seks wil, dan weet je toch wel wat leuks.
Ook snap ik niet waarom wandelen in het donker niet kan. Woon je niet in een leuke stad of dorp?
maandag 21 januari 2019 om 19:39
Ja, echt.daddy_gijs schreef: ↑21-01-2019 18:44Vraagje: als je op sollicitatie-gesprek gaat, ga je dan ook vooral 'jezelf zijn'? Of probeer je jezelf van je beste kant te laten zien....?
Daar is niks afwachtends aan. Je kan namelijk echt wel met mij lachen, daarvoor hoeven we echt niet naar een bowlingbaan of escape room.
Ja, ik trek wat leuks aan, maar dat doe ik altijd als ik op pad ga. Waar ik moeite voor doe op een date is interesse tonen in de ander en zo eerlijk mogelijk zijn over mezelf.
Ik wacht heus niet af tot de ander een move maakt of iets voorstelt, maar allerlei uitjes vind ik echt niet nodig voor een leuke date. De leukste dates zijn wat mij betreft die waar je tot sluit aan de bar zit omdat je zo druk in gesprek bent.
maandag 21 januari 2019 om 19:54
Ik vind het anders ook maar een trucje, als je indruk moet maken met 'iets origineels'.
Ik heb genoeg aparte dingen gedaan in mijn leven. Er was een tijd waarbij ik voor mijn werk in periodes wekelijks op pad ging in een helicopter en een geweer bij me had als bescherming tegen wilde dieren (ga er verder niet te veel op in wegens herkenbaarheid
). Ik ben een paar keer al naar verschillende landen verhuisd voor werk. Ik heb genoeg 'originele' en gekke dingen meegemaakt, daarvoor hoef ik niet te daten. Als ik date dan wil ik de persoon leren kennen, zijn waardes, zijn humor. Dan maakt het me niet veel uit wat we gaan doen. Leuke aparte dingen plannen (en ook niet onbelangrijk: daar mijn geld aan uitgeven) doe ik wel met iemand die ik al beter ken.
Ik heb genoeg aparte dingen gedaan in mijn leven. Er was een tijd waarbij ik voor mijn werk in periodes wekelijks op pad ging in een helicopter en een geweer bij me had als bescherming tegen wilde dieren (ga er verder niet te veel op in wegens herkenbaarheid
maandag 21 januari 2019 om 21:13
Wat grappig dat je zelf over een sollicitatiegesprek begint. Want daar moest ik dus direct aan denken toen ik jouw reacties las. Om te beginnen: ik ga niet op ‘sollicitatie’ bij een man. Nooit. Bij niemand. Ik hoop echt dat ik nooit een man tegenkom die de illusie heeft dat ik dát gevoel heb als ik met hem afspreek. Ik maak geen reclame voor mezelf. Ik bén gewoon mezelf.daddy_gijs schreef: ↑21-01-2019 18:44Vraagje: als je op sollicitatie-gesprek gaat, ga je dan ook vooral 'jezelf zijn'? Of probeer je jezelf van je beste kant te laten zien....?
Bovendien: bij een sollicitatiegesprek ben ik óók mezelf. Ik blijf in ieder geval zo dicht mogelijk bij mezelf. Ik ken en benoem mijn sterke punten, maar ook mijn minder sterke punten en durf daarvoor uit te komen. Ik ga NOOIT opscheppen, een glad reclame praatje ophangen over hoe geweldig ik wel niet ben of mezelf beter voordoen dan ik ben. Ik ben uiteraard spontaan, vriendelijk en positief in zulke gesprekken, maar ik geef geen vertekend of véél te optimistisch beeld van mezelf. Ik hou het liever eerlijk en realistisch. Ik word overigens altijd direct aangenomen. Waarschijnlijk omdat het getuigt van zelfvertrouwen als je jezelf durft te zijn en je mening durft te geven. Maar goed.
Laten we even terug komen op daten. Ik ga niet vanaf date 1 al keihard lopen om een man zich “speciaal” te laten voelen nee. Dat ik überhaupt met je afspreek maakt je al speciaal genoeg. Dan ben je blijkbaar erg leuk op het eerste gezicht. De rest moet ik nog zien. Ik doe inderdaad kleding aan wat ik dagelijks/in het weekend ook aan heb. Ik heb namelijk elke dag leuke kleding aan. En ik ga me niet speciaal opmaken voor een date. Ik zie er namelijk iedere dag super verzorgd -maar naturel- uit. Weinig make-up dus. Hooguit een beetje extra lipgloss. Ik wil graag dat een man meteen ziet met wie hij te maken heeft. What you see is what you get. Ik ging inderdaad altijd daten met de gedachte “ik zie wel”. En ik heb inderdaad altijd rustig afgewacht tot ik een klik voelde met een man. Alsof je elkaar al jaren kent. Dat je jezelf kan zijn en dat de ander dáár verliefd op wordt.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 21-01-2019 21:32
0.49% gewijzigd
maandag 21 januari 2019 om 21:29
“Dat ik met je uiteten kan, dat geloof ik wel, wat heb je nog meer in huis?”..daddy_gijs schreef: ↑21-01-2019 18:56Getriggered door 'naast wat ik als persoon te bieden heb natuurlijk'. Dat is toch meer dan achteroverleunend met een hapje en drankje het mannelijk vlees keuren? Je gaat de ander toch LATEN ZIEN wat je te bieden hebt? Dat je leuk bent, grappig, serieus op z'n tijd en ondernemend ? Dat je meer met je leven doet dan DVD-op-de-bank en af en toe uit eten... maar dat je ook leuke ideeen hebt... hoe het is om samen met jou de tijd door te brengen ?
Nou, laat zien dan! Op je derde date..! Dat ik met je uit eten kan, dat geloof ik wel. Wat heb je nog meer in huis? Wie ben je precies?
Doe nou eens even normaal. Met je beide benen op de grond kom je een stuk geloofwaardiger over. Dit klinkt allemaal nogal schreeuwerig en vermoeiend.
Je komt erachter wie iemand precies is door met elkaar te praten en vooral door naar elkaar te luisteren. Of je nou op de Mount Everest of in de plaatselijke kroeg een gesprek voert, dat maakt echt heel weinig uit.
maandag 21 januari 2019 om 21:41
maandag 21 januari 2019 om 22:13
Misschien ligt het er ook aan hoe je denkt dat je in de markt ligt. Ik had altijd het idee dat ik meer op date ging om te kijken of ik hem wel ok vond dan dat ik het gevoel had dat ik mezelf moest verkopen.Nitflex schreef: ↑21-01-2019 21:41Het is blijkbaar hard werken op een date met daddy_gijs! Prima hoor, ieder zijn meug, maar het is niks voor mij. Ik vind de leukste dates waar alles ontspannen is en niets moet, lekker go with the flow. Vooral niet teveel gepland. Maar ja, zo is iedereen weer verschillend.
Vriend ben ik uiteindelijk tegengekomen tijdens een event (met drankjes en zoenen na afloop) en wij gingen daarna, hoe saai, een keer wat drinken en eten. Dat was een hilarische date, want we waren beiden enorm zenuwachtig, maar hadden het ook door van onzelf en van elkaar, dus konden er prima grappen over maken (dat konden we op de eerte avond al). En daarna een keer drinken en naar een voorstelling waar ik heen wilde. Daarna een middag 'de stad in' bij mooi weer waarbij ik ook nog een paar dingen nodig had (denk: knoflookpers en een haakje voor in de badkamer) en na een paar van zulke zgn saaie dingen vroeg ik of ik hem mijn vriend mocht noemen. Nou, dat wilde hij wel als ik zijn vriendin wilde zijn. Nu wonen we samen en vinden we elkaar de allerleukste van de wereld. Mijn punt? dat als je elkaar leuk blijkt te vinden na een ontmoeting het echt niet gaat om de activiteit.
maandag 21 januari 2019 om 22:52
Zo mee eens!DingesEnzo schreef: ↑21-01-2019 19:01Jouw leukste kant is een uitje?
Maak je jezelf er dan niet een beetje makkelijk vanaf?
Het gaat er toch in de eerste instantie om dat je elkaar leert kennen?
Misschien ligt dit aan mij hoor, maar ik wil eerst weten of ik een beetje een lekker gesprek met iemand kan voeren, en pas als dat goed zit ben krijg ik interesse in andere aspecten van de relatie.
En ik ben niet tegen uitjes hoor, of samen iets ondernemen, maar dat is niet waar ik mijn oordeel op baseer, de eerste 5 dates (nou ja, ongeveer 5, ik tel niet af ofzo)
Pas nog een date gehad met wie het op date 1 (iets drinken, mss hapje eten) totaal niet klikte.
Zeurde wat over zaken waar ik niet over wil praten op een date (ex, de problemen met zijn 19-jarige dochter, hoe JZ sucks en geen greintje humor in huis..)
Ik heb hem dan ook laten weten dat er totaal geen seksuele aantrekkingskracht was, we geeneen keer hardop gelachen hadden en dat het me irriteerde dat hij me een paar keer probeerde over te halen bij hem in de auto te stappen terwijl hij gedronken had. Meer dan is toegestaan en nee, ik stap niet in de auto bij een vreemde van wie ik het adres nog niet eens weet.
Zeker niet als hij 3 pilsjes binnen een uur opheeft en dan zegt: ik ben een prima chauffeur.
We zouden gaan eten in een restaurant naast het kroegje waar we hadden afgesproken maar opeens moest en zou hij een eind verder eten.
Dan niet, meneer werd chagrijnig van de honger en ging snacks bestellen ipv uit eten.
Gewoon ergens wat drinken, het is fokking koud dus een strandwandeling (boring...) zit er ook niet in. Iemand die van bowlen houd moet dat maar met iemand anders gaan doen: geen zin in. Dát is elkaar leren kennen.
Ga gewoon wat babbelen ipv parachutespringen om de leukerd uit te hangen. Moet er wel bij zeggen dat de dates die wél meteen in de smaak vielen meteen het hele weekend bleven. En de weekenden daarop ook. Goed, was het toch niet helemaal bleek na een tijdje maar we kenden elkaar stukken beter dan wanneer ik tegen mijn zin en als een wezenloze in de bioscoop had gezeten.
De beledigde heren waar ik 'tnx but no tnx' tegen zei hebben me stuk voor stuk gezegd dat ze wisten waar ik woonde, ze nog eens langs zouden komen om te vragen waarom ze niet goed genoeg waren.. je zal ze zo'n type op date 3 meenemen om koekjes te gaan bakken in je eigen huis. Ik zou niet de eerste zijn die lastig gevallen word door een twijfelgevaldate
Mijn gevoel klopte dus: geen leuke man. Met de WEL leuke dates ben ik weleens op date 1 in bed belandt omdat het gewoon goed voelde.
Daar gaat het om, niet om verplicht te wandelen of de hond van de buren uit te laten. Veel dingen uit het lijstje zouden voor mij echt een afknapper zijn trouwens. Saai, vervelend en wanhopig.
O ja, wie wil daten in de sauna is meteen af. Zeg dan gewoon dat je mijn lichaam even naakt wil zien: ik vind het niet sexy, het idee dat je daar met een wildvreemde man zit te zweten met een rood hoofd. Plus ik hou niet van openbare sauna's. Gewoon jezelf zijn werkt het best, echt!
dinsdag 22 januari 2019 om 12:03
Dat zou nog wel eens heel erg kunnen meevallen, Nitflex!Nitflex schreef: ↑21-01-2019 21:41Het is blijkbaar hard werken op een date met daddy_gijs! Prima hoor, ieder zijn meug, maar het is niks voor mij. Ik vind de leukste dates waar alles ontspannen is en niets moet, lekker go with the flow. Vooral niet teveel gepland. Maar ja, zo is iedereen weer verschillend.
Ik kan namelijk ook wel gewoon praten, ga ook altijd goed gekleed, heb zelfs humor en de dame-in-kwestie is natuurlijk belangrijker dan de ambiance. Maar ik geef toe: ik hou wel van wat leven-in-de-brouwerij en de dates waarbij we gewoon wat leuks deden (soms gepland, soms spontaan), vond ik 10x leuker dan de eet-drink-dates.
En we hebben het over de 3de date, niet over een eerste.... dat is 'ergens iets drinken' ofzo.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:05
Volgens mij niet maar dit vind ik een interessant perspectief.Charles_Gentle28 schreef: ↑22-01-2019 20:11Voor een derde date had je ook knus thuis kunnen afspreken. Jullie kennen elkaar ondertussen al iets beter. Als je er klaar voor bent, kan je inderdaad seks hebben. Of had iemand dat al gezegd?
dinsdag 22 januari 2019 om 22:02
Ik ben waarschijnlijk gewoon te saai voor je, want ik houd absoluut niet van het soort activiteiten dat je voorstelde, haha! Ook niet bij de 10e date.daddy_gijs schreef: ↑22-01-2019 12:03Dat zou nog wel eens heel erg kunnen meevallen, Nitflex!
Ik kan namelijk ook wel gewoon praten, ga ook altijd goed gekleed, heb zelfs humor en de dame-in-kwestie is natuurlijk belangrijker dan de ambiance. Maar ik geef toe: ik hou wel van wat leven-in-de-brouwerij en de dates waarbij we gewoon wat leuks deden (soms gepland, soms spontaan), vond ik 10x leuker dan de eet-drink-dates.
En we hebben het over de 3de date, niet over een eerste.... dat is 'ergens iets drinken' ofzo.
dinsdag 22 januari 2019 om 22:30
Charles_Gentle28 schreef: ↑22-01-2019 20:11Voor een derde date had je ook knus thuis kunnen afspreken. Jullie kennen elkaar ondertussen al iets beter. Als je er klaar voor bent, kan je inderdaad seks hebben. Of had iemand dat al gezegd?
Ikke. Zij het ietwat verholen ...
.