Mode & Beauty alle pijlers

Creatief van Zalando

18-01-2019 17:05 105 berichten
https://www.ad.nl/economie/zo-wil-zalan ... ~a0cec372/

Afbeelding

Stuur jij wel eens kleding terug, gedragen of niet gedragen?

Stuur jij wel eens kleding terug?

Totaal aantal stemmen: 163

Vaak, maar nooit gedragen (74%)
Bijna altijd, maar wel gedragen (2%)
Nooit (25%)
2east schreef:
18-01-2019 19:26
Ook leuk;

Iedereen klaagde in Decembermaand steen en been dat alle pakketbezorgers er zo'n puinhoop van hadden, maar je eigen bestel- en retourgedrag heeft daar natuurlijk geen enkele invloed op gehad....
Ik heb nergens over geklaagd hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur een enkele keer wel eens kleding terug ja, maar dat heb ik enkel even gepast en niet gedragen. Ik lees altijd reviews om te kijken of iets groot of juist klein uitvalt, of om te zien wat anderen zeggen over de soort stof. Zo beperk ik miskopen, bv. wanneer alle reviews zeggen dat de stof zo dun is dat je er de krant doorheen kan lezen, dan koop ik het niet.
Die enkele keer dat ik iets terugstuur, dan valt het model tegen (of het model is afwijkend van de plaatjes- komt ook weleens voor) of is de maat toch net niet goed.
Ik koop ongeveer 70% van mijn kleding online, maar zou best meer in normale winkels willen kopen. Probleem is alleen dat Tall collecties die ik nodig heb nauwelijks in de doorsnee winkelstraat te vinden zijn...dus ja, dan maar online.
De fysieke winkels doen het zichzelf aan hoor. Laatst wilde ik schoenen kopen. Had ze op de website van winkel x gezien. Ook nog in aanbieding, dus ik er heen.....geen schoenen.
Ze hadden ook bijna niks in de uitverkoop en mijn maat was er ook al niet.
Toen ben ik buiten op en bankje die schoenen maar online gaan bestellen. Sorry not sorry.

Ik vind winkelen vervelend ook. Om te vergelijken moet je tig winkels af. Wat je wil is er altijd net niet. Ik ben verder ook geen notoire retourneerder, dus ik ga me daar ook zeker niet schuldig over voelen.
Ik zou idd niet weten waarom je je schuldig moet voelen over retourneren (zonder het product langdurig gebruikt te hebben).

Milieu? Duurzaamheid?

Nu stuurt de webshop het product rechtstreeks naar mijn huis. Anders moet het naar de winkel en moet ik ook nog naar de winkel: 2 keer kilometers in de drukke stad.

En idd: als je een specifiek product zoekt: zeg een rode midi-rok in maat 40. Dan kun je uren in de stad lopen dwalen om te zoeken of en waar ze iets hebben. Op internet bestel je er 4 en kies je thuis de beste uit.
Dat voorkomt ook miskopen en is dus ook duurzamer.

In een fysieke winkel kan het bovendien gebeuren dat het personeel al een werkdag in jouw broek heeft gelopen en het vervolgens heeft teruggehangen in het rek.
Dit was het item dat ik gezien had over retouren:

https://app.nos.nl/op3/pakjes/index.html

Het blijft dus een beetje onduidelijk over hoeveel van de geretourneerde producten weer de winkel in gaat. Maat hopelijk wordt dat meer als items niet meer gedragen terug kunnen.
Such fun!1
MarindaH schreef:
19-01-2019 10:41
Dit was het item dat ik gezien had over retouren:

https://app.nos.nl/op3/pakjes/index.html

Het blijft dus een beetje onduidelijk over hoeveel van de geretourneerde producten weer de winkel in gaat. Maat hopelijk wordt dat meer als items niet meer gedragen terug kunnen.
Okay, interessant. Dus toch een probleem met duurzaamheid al wordt kleding niet veel vernietigd.
Ja ik vind het aanbod wat winkels hebben erg beperkt. Zo was ik best lang op zoek naar een paar schoenen maar ik wilde ook niet meteen de hoofdprijs betalen. Maar het probleem is: Mijn favoriete schoenwinkels zijn verdwenen en wat kwam er voor terug vooral veel sneaker winkels en winkels a la van Haren. Dus nu is het of je koopt meteen hele dure schoenen of je gaat naar winkels als Van Haren. Mijn favoriete schoenwinkels zaten er tussenin. Niks mis met Van Haren trouwens maar ik mis sommige betaalbare merken die nu dus niet meer te vinden zijn in het centrum. Qua kleding gaat het ook steeds meer die kant op heb ik het idee en ik kom steeds vaker met lege handen thuis. Dan heb ik online een paar leuke truien gezien en dan ga ik naar de winkel zodat ik ze niet hoef te bestellen, heeft de winkel ze niet. Ja ze kunnen de truien bestellen... nee dat doe ik dan zelf wel online.
Hillegonda1 schreef:
19-01-2019 11:10
Okay, interessant. Dus toch een probleem met duurzaamheid al wordt kleding niet veel vernietigd.
Er wordt meer kleding vernietigd dan toegegeven. Ik heb bijna 20 jaar in de (dure) mode gewerkt en 1 ding kan ik je wel verzekeren, vernietigen is gunstig voor je merk en de plek.die.ue hebt in de markt. Via opkomers komt het nogal eens weer terug.o pnje eigen markt, maar tegen dumpprijzen
Dat beïnvloedt de verkoopprijs van jouw merk negatief, waardoor vernietigen dus financieel aantrekkelijk is.

En dit stilhouden ook. Om imagoschade te voorkomen.
jouw leven is een keuze
Ja, dat geloof ik ook wel. Daarom zijn er geen onafhankelijke cijfers.
Such fun!1
Nooit gedragen, ook al blijkt het daarna niet aan de verwachtingen te voldoen. Gedragen terugsturen vind ik zo asociaal. Terugsturen vind ik überhaupt vervelend, vanwege de verspilling.
De verhalen over in welke staat het terug kan komen vind ik ook bizar! Hoe bedenken ze het überhaupt, dan schaam je je toch kapot!
Via bepaalde sites kun je blijkbaar pallets met terug gestuurde en overgebleven zooi kopen van Amazon.

Moet je voor de gein eens op YouTube zoeken naar Amazon return pallets. Laatst zag ik een filmpje waar iemand een doosje spijkers in een Playstation box had gedaan en ook een keer iemand die een gebruikte blender terug stuurde zonder die even af te wassen.
Levade schreef:
21-01-2019 16:59
Nooit gedragen, ook al blijkt het daarna niet aan de verwachtingen te voldoen. Gedragen terugsturen vind ik zo asociaal. Terugsturen vind ik überhaupt vervelend, vanwege de verspilling.
De verhalen over in welke staat het terug kan komen vind ik ook bizar! Hoe bedenken ze het überhaupt, dan schaam je je toch kapot!
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die denken dat het "toch niet nagekeken wordt" ofzo,
Maarja ik stuur ook weleens wat terug. Dan staat er bijv een advies om maat kleiner te bestellen, doe ik dat, past die niet..
Winkelen in fysieke winkels doe ik niet veel meer, te druk, en vaak ook niet wat ik zoek en via internet is gewoon vaak goedkoper
Ik heb regelmatig kleding teruggestuurd. Gepast, niet goed en weer de doos/zak in. Vind het goed dat ze zoiets doen, alleen zat het laatst op een vervelende plek waardoor ik niet heel goed kon zien hoe het stond. Maar ik snap ze wel.
Stuur regelmatig bestelde artikelen terug. Soms meteen na 1x passen. Bij twijfel wacht ik even met terugsturen, pas het dan nog een keer. Maar dragen nee.

Mocht het geen goede koop zijn blijkt bij het dragen dat is dan jammer voor mij.

Bij schoenen passen leg ik een doek op de grond en loop daar dan over heen. Is een kort stukje dus lastig om te beoordelen. Maar als ik door het huis gaat lopen kun je dat zien op de zolen, dus dat doe ik dan niet.

Maar ik heb wel eens een twijfel geval op een hanger 90 dagen in de kast laten hangen en uiteindelijk teruggestuurd (ongedragen). Heel fijn dat dat kan.
2east schreef:
18-01-2019 22:12
Niet de goedkoopste nee, maar ook niet de duurste. Want dat zijn ze op deze manier wel.

Prijs is overigens sowieso een slechte motivator om een aankoop te beslissen.

Ik maak eerst andere keuzes:

Wens (soort kledingstuk, kleur, model etc)
Investerings-Duurzaamheid (gaat het lang mee qua materiaal en kàn het lang mee qua modebeeld)
Maatschappelijke duurzaamheid (milieu, productieomstandigheden etc)

En dan pas vraag ik me af wil ik die prijs betalen voor dat product. En uiteraard kijk ik dàn ook naar de goedkoospte aanbieder.
Waar koop jij je kleding dan? Want bij de meeste modewinkels is het slecht gesteld met de maatschappelijke duurzaamheid.
maxi14 schreef:
19-01-2019 09:38
Ik stuur een enkele keer wel eens kleding terug ja, maar dat heb ik enkel even gepast en niet gedragen. Ik lees altijd reviews om te kijken of iets groot of juist klein uitvalt, of om te zien wat anderen zeggen over de soort stof. Zo beperk ik miskopen, bv. wanneer alle reviews zeggen dat de stof zo dun is dat je er de krant doorheen kan lezen, dan koop ik het niet.
Die enkele keer dat ik iets terugstuur, dan valt het model tegen (of het model is afwijkend van de plaatjes- komt ook weleens voor) of is de maat toch net niet goed.
Ik koop ongeveer 70% van mijn kleding online, maar zou best meer in normale winkels willen kopen. Probleem is alleen dat Tall collecties die ik nodig heb nauwelijks in de doorsnee winkelstraat te vinden zijn...dus ja, dan maar online.
:high5: Dat dus. Ik koop bijna 100% van mijn kleding online. Zo frustrerend om kleding te passen in winkels en dat dan alles te kort is of nog erger: dat het na 1x wassen te kort is. Ik doe wel heel lang met kleding; veel kledingstukken gaan wel 10 jaar mee. Ongeveer eens per jaar doe ik een bestelling van zo'n 30 kledingstukken, waarvan dan niets tot 3 items teruggaan.
Drackie schreef:
18-01-2019 19:22
Dat inderdaad. Daar kiezen ze toch voor? Ik denk dat het voor hen net iets minder vervelend is om op hun geld te wachten. Voor mij kan dat namelijk betekenen dat ik pas een nieuw kledingstuk bij een andere webwinkel kan bestellen als ik het geld van de eerste webwinkel terug heb.
Nou ik weet niet hoor, als je zo weinig geld heb, moet je dan überhaupt kleding bestellen.
Bij schoenen passen loop ik altijd een keer de trap op en af en loop ik een rondje op laminaat en vloerbedekking. Deed ik eerst niet maar soms lijken schoenen goed te zitten totdat je even de trap op en af moet. Voor ik ze terug stuur haal ik het eventuele vuil even van de zool.
pipootje schreef:
22-01-2019 09:16
Nou ik weet niet hoor, als je zo weinig geld heb, moet je dan überhaupt kleding bestellen.
Tja, soms heb je nu eenmaal een nieuwe winterjas nodig en kun je je er wel een veroorloven maar wordt drie ineens lastig.
En daarnaast biedt die winkel het aan omdat ze verwachten daarmee extra klandizie te trekken, dat is gewoon eigenbelang. Waarom is het dan gek als klanten daar gebruik van maken?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb ooit op de retourafdeling van een online modezaak gewerkt. Het is echt ongelooflijk wat er allemaal teruggestuurd wordt. Sommige dingen zijn echt duidelijk gedragen, en dan niet 1 feestje maar langer. Of ze stinken heel erg naar rook (wat vrij snel gebeurd als ze een paar dagen in een rokershuis hebben gelegen). Maar ook kapotte kleding of kleding waar de verkeerde kaartjes bijzitten (in de hoop dat ze een duurder item terugbetaald krijgen).

Kleding wordt niet snel vernietigd, wij hadden een paar opties:
- Terug de winkel in (als kleding nog in orde was)
- Naar een goed doel (kleding met lichte beschadigingen en/ of productiefouten)
- Naar de personeelsverkoop (met wat zwaardere beschadigingen of vlekken)

Kleding werd pas vernietigd als het echt ondraagbaar was.
Pivot! PIVOT!!!
kintsugi schreef:
22-01-2019 09:08
:high5: Dat dus. Ik koop bijna 100% van mijn kleding online. Zo frustrerend om kleding te passen in winkels en dat dan alles te kort is of nog erger: dat het na 1x wassen te kort is. Ik doe wel heel lang met kleding; veel kledingstukken gaan wel 10 jaar mee. Ongeveer eens per jaar doe ik een bestelling van zo'n 30 kledingstukken, waarvan dan niets tot 3 items teruggaan.
Kleren online gekocht kunnen na 1x wassen toch ook te kort zijn?
Ik heb gewerkt op retouren. Kregen we eens een doos terug met natte winterjassen. Mevrouw had ze gewassen en zo in de doos gepleurd.

Ook een gebruikte opblaaspop en andere seksspeeltjes.......
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 13:36
0.52% gewijzigd
KitKeller schreef:
22-01-2019 12:24
Ik heb ooit op de retourafdeling van een online modezaak gewerkt. Het is echt ongelooflijk wat er allemaal teruggestuurd wordt. Sommige dingen zijn echt duidelijk gedragen, en dan niet 1 feestje maar langer. Of ze stinken heel erg naar rook (wat vrij snel gebeurd als ze een paar dagen in een rokershuis hebben gelegen). Maar ook kapotte kleding of kleding waar de verkeerde kaartjes bijzitten (in de hoop dat ze een duurder item terugbetaald krijgen).

Kleding wordt niet snel vernietigd, wij hadden een paar opties:
- Terug de winkel in (als kleding nog in orde was)
- Naar een goed doel (kleding met lichte beschadigingen en/ of productiefouten)
- Naar de personeelsverkoop (met wat zwaardere beschadigingen of vlekken)

Kleding werd pas vernietigd als het echt ondraagbaar was.

Maar kregen klanten hun geld dan terug?
Such fun!1
MarindaH schreef:
22-01-2019 13:01
Maar kregen klanten hun geld dan terug?
Ja, vrijwel altijd. De klant is koning en een bedrijf wil zijn klanten behouden. Wel werden er notities gemaakt van retouren waar iets aan mankeerde (gedragen, vlekken, dat soort dingen). Deze klanten kwamen uiteindelijk op een soort 'zwarte lijst' (als het vaker gebeurde). In het ergste geval werden zij benaderd door de klantenservice dat wij geen retourzendingen meer zouden accepteren van hen.
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
22-01-2019 13:05
Ja, vrijwel altijd. De klant is koning en een bedrijf wil zijn klanten behouden. Wel werden er notities gemaakt van retouren waar iets aan mankeerde (gedragen, vlekken, dat soort dingen). Deze klanten kwamen uiteindelijk op een soort 'zwarte lijst' (als het vaker gebeurde). In het ergste geval werden zij benaderd door de klantenservice dat wij geen retourzendingen meer zouden accepteren van hen.

O man, schandalig.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven