Gezondheid alle pijlers

spiraaltje

24-01-2019 15:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik slik al heel lang de pil en begin daar steeds meer last van te krijgen. Nou denk ik dat ik voor een spiraaltje ga kiezen, alleen zie ik wel een beetje op tegen het plaatsen ervan. heeft iemand ervaring hiermee?
Lees mijn topic even door:
gezondheid/koper-mirena-of-kyleena/list_messages/435552
Zit in hetzelfde schuitje als jij momenteel! Ben enorm bang voor het plaatsen, lees té veel verhalen op internet. Ik probeer mezelf gerust te stellen: veel mensen overdrijven pijn (ikzelf ook). Het is pijn voor even en je hebt er jaren plezier van. De een ervaart meer pijn dan de ander, ontspannen en van tevoren pijnstillers nemen moet ervoor zorgen dat het minder pijn doet. En verder ben ik ook had op zoek naar positieve ervaringen en geruststellende berichten!
ik heb een mirena, plaatsing was absoluut niet tof en die middag ook niet, ook daarna eerst nog veel tussentijdse bloedingen en gedoe gehad.

Toch zeg ik nu, na +/- 3 jaar, dat ik super blij ben met mijn mirena. Sinds +- 1,5 jaar is alles rustig, geen hormoonschommelingen, geen ongesteldheid meer en nergens over na te hoeven denken: ik vind het heerlijk!
Nou, het was maar heel even dat het pijn deed, een paar seconden, nauwelijks napijn gehad. Had van te voren een paracetamol genomen. Ik zou het zo weer doen hoor.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik vraag me vooral af hoe het is als ze je baarmoeder vastpakt met die tang? Lijkt me pijnlijk met die scherpe uiteinden..
heeft iemand verdoving gehad bij het plaatsen?
Ja, en bij mij was hij er weer uit gehaald na dagen pijn en bloedingen. En ik ben niet de enige met zulke verhalen. Voor mij nooit weer.

Het kan even vervelend zijn of heel lang. Er is geen pijl op te trekken. Voor een deel is het perfect en voor een ander deel is het niet fijn.

Ik zelf ben op de prikpil gegaan en kan sowieso geen kinderen meer krijgen ondertussen gesteriliseerd. Is nu nog puur voor de vreselijke PMS.
Al 3 x mirena laten plaatsten. Het is geen pretje maar al met al duurt het een kwartier. Daarna nog wat krampen maar ondertussen al 12 jaar niet meer ongesteld....ook bij herplaatsing bijna geen nabloedingen. Neem van te voren 600 Mg ibuprofen.
Het plaatsen heb ik nauwelijks iets van gevoeld. Ook kort daarna niet.
Wel kreeg ik na verloop van tijd reumatische klachten.
Ik dacht: "meteen eruit met dat ding" en o wat een opluchting was dat.
Mijn klachten waren meteen over. Voor mij nooit meer.

Het verschilt per persoon. Een vriendin van mij zou niet anders meer willen.
Ik heb ook n topic over dit onderwerp. Kyleena laten zetten na n half jaar twijfel. Paracetamol vooral, even scherpe auw bij vastpakken vd baarmoedermond. Daarna paar dagen hele milde menstruatiepijn. Zoooo blij dat ik het gedaan heb! Ben eigenlijk niet meer ongesteld, hooguit beetje rood bij afvegen. Ook super goed geweest voor mijn libido/seksleven.

Wat mij hielp was vantevoren het twee weken geven. Ik was niet bereid om maanden pijn te leiden. Als het na die tijd niet werkte had ik hem laten verwijderen. Oh en bedenk: mensen met klachten nemen de moeite om iets online te zetten. Gelukkige gebruikers veel minder.
PlayingTheAngel schreef:
24-01-2019 16:23
Ik heb ook n topic over dit onderwerp. Kyleena laten zetten na n half jaar twijfel. Paracetamol vooral, even scherpe auw bij vastpakken vd baarmoedermond. Daarna paar dagen hele milde menstruatiepijn. Zoooo blij dat ik het gedaan heb! Ben eigenlijk niet meer ongesteld, hooguit beetje rood bij afvegen. Ook super goed geweest voor mijn libido/seksleven.

Wat mij hielp was vantevoren het twee weken geven. Ik was niet bereid om maanden pijn te leiden. Als het na die tijd niet werkte had ik hem laten verwijderen. Oh en bedenk: mensen met klachten nemen de moeite om iets online te zetten. Gelukkige gebruikers veel minder.
Ik ga ook voor de Kyleena, schijnt ook kleiner te zijn en dus wat minder pijnlijk met zetten? Is niet te vergelijken als je nooit wat anders hebt gehad natuurlijk. Dat vastpakken was dus een scherpe pijn, maar niet constant?
Heb heb een koperspiraal, de T-safe.
Het viel me mee, had van tevoren braaf de 2 paracetamol geslikt die werden aangeraden en het was 20 seconden uiterst onaangenaam, maar verder viel het mee. De rest van de dag voelde ik m'n buik wel maar de dag erna nergens meer last van.

Ik ben er ongelooflijk blij mee, een halve dag dus iets gevoeld, nu voel ik 'm echt nooit meer maar ben ik wel hormoonvrij en 10 jaar beschermd.

Ik merk trouwens niks van een heftigere menstruatie.
Ik heb inmiddels mijn derde mirena. Het plaatsen is even vervelend, maar na een kwartier zit hij erin, ik heb dan nog de rest van de dag lichte krampen, alsof je ongesteld moet worden. Maar daarna geen centje pijn. Nergens meer over hoeven nadenken en geen menstruatie meer! Ik vind het een dikke aanrader. Maar ik heb wel gehoord dat als je geen kinderen hebt gehad, dat het dan wel veel pijnlijker is om te plaatsen.
MIDA schreef:
24-01-2019 16:44
Ik heb inmiddels mijn derde mirena. Het plaatsen is even vervelend, maar na een kwartier zit hij erin, ik heb dan nog de rest van de dag lichte krampen, alsof je ongesteld moet worden. Maar daarna geen centje pijn. Nergens meer over hoeven nadenken en geen menstruatie meer! Ik vind het een dikke aanrader. Maar ik heb wel gehoord dat als je geen kinderen hebt gehad, dat het dan wel veel pijnlijker is om te plaatsen.
Ik heb geen kinderen gehad, en het viel me reuze mee, het is echt niet leuk, maar het doet geen pijn.
poeziewoezie schreef:
24-01-2019 16:20
Het plaatsen heb ik nauwelijks iets van gevoeld. Ook kort daarna niet.
Wel kreeg ik na verloop van tijd reumatische klachten.
Ik dacht: "meteen eruit met dat ding" en o wat een opluchting was dat.
Mijn klachten waren meteen over. Voor mij nooit meer.

Het verschilt per persoon. Een vriendin van mij zou niet anders meer willen.
Mag ik vragen wat jouw precieze klachten waren? Ik herken mezelf hierin zo goed....ik heb overal onverklaarbare pijntjes na het plaatsen van de mirena! :@@:
Vanaf mijn 24e tot 29e heb ik een multiload koper spiraal gehad. Het plaatsen vond ik vervelend, maar echt te doen. Enig nadeel was dat mijn menstruaties wat heftiger waren. Zag erg op tegen het verwijderen (ivb kinderwens) destijds, maar dat was geheel pijnloos.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
MIDA schreef:
24-01-2019 16:44
Ik heb 2 kinderen. Door keizersnede ;-) Dat helpt vast niet. Maar op even aan te geven dat het meer gaat om het krijgen van kinder door een geboortekanaal.

En ja deed godsgruwelijk veel pijn. En ik ben wat gewend dus.
Daarna zat hij niet goed. Dus na dagen pijn en bloed .. hup er weer uit.

Er is gewoon niet zo veel zinnigs over te zeggen. Voor de een is het de hemel en voor de ander de hel. Elk lichaam is anders.
Ik liet eerste als maagd zetten en vind in ongesteld zijn vervelender. 2 ibuprofen vooraf en proberen te ontspannen.
Ik heb een koperspiraal gehad omdat ik geen hormonen meer wilde. Het zetten deed veel pijn, maar de volgende dag voelde ik er niks meer van. En daarna heb je er zo'n 5 jaar plezier van.
Het verwijderen was geheel pijnloos. Op het moment dat ik zei dat ik het heel spannend vond, was het spiraaltje er al uit.
Ik heb een mirenaspiraal, laten zetten was helaas veel pijnlijker dan gedacht. Maar na een dag was dit ook weer over dus daar zou ik het niet voor laten.

Helaas lijken het voor mij toch nog steeds teveel hormonen want ook hierbij weer allemaal kwaaltjes...

Ben er niet uit wat ik dan wel wil/kan gaan gebruiken.
Ik heb een mirena spiraal gehad voor bijna 2 jaar. En wat een ellende dat ding eer dat ik wist wat het veroorzaakte. Echt never nooit meer. Depressieve gevoelens constant moe geen zin in seks. en daarbij continu schijnzwanger. In Juni hem eruit laten halen en binnen 2 weken waren de ergste bijwerkingen voor bij en voelde me een stuk vrolijker. Echt never nooit meer.
Chanel99 schreef:
24-01-2019 16:49
Mag ik vragen wat jouw precieze klachten waren? Ik herken mezelf hierin zo goed....ik heb overal onverklaarbare pijntjes na het plaatsen van de mirena! :@@:
dat herken ik wel een beetje maar na een paar maanden waren alle klachten weg. Ik heb ook echt wel het eerste half jaar vaak gedacht : weg ermee, ik ben blij dat ik heb doorgezet.
Tsja, de verhalen zijn gewoon heel verschillend. Iedere vrouw reageert denk ik heftig op hormonen, maar in heel veel gevallen is het dus ook een positieve reactie. Dit is vooraf niet te voorspellen. Mij beviel hij namelijk heel goed. Ik voelde me veel 'stabieler' om het zo maar te zeggen. Geen moodswings meer en ik zat mezelf ineens veel minder in de weg.

Als je opziet tegen het plaatsen, vraag dan of de gynaecoloog dit wil doen. Ik heb zelf mijn spiraal een keer bij een gynaecoloog laten zetten en een keer bij de huisarts. Ik vond beide niet heel erg, maar bij de gynaecoloog was wel een stuk vloeiender. Die had een echoapparaat waardoor ze goed kon zien hoe mijn baarmoeder lag en daardoor was het een piece of cake. Daarna wat krampen die dag, maar precies zoals je dat soms ook hebt bij een menstruatie. Ik zou jezelf vooral niet te bang laten maken. Super veel vrouwen hebben spiraaltjes en het gaat echt in bijna alle gevallen goed.
Het plaatsen is niet ontzettend fijn maar het is zo voorbij! Daarna voelde het voor mij alsof ik ongesteld moest worden. Maar het was het wel waard, ik zou het zo nog een keer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven