Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
woensdag 23 januari 2019 om 21:33
Nee, ze gaan niets meer doen. Als hij komt dan komt hij. Mocht ik gaan bevallen dan moet het sowieso in het ziekenhuis met dit termijn. En het zou opeens snel kunnen gaan omdat dit niet mijn eerste bevalling is.-Josephine- schreef: ↑23-01-2019 19:26Spannend snowgirl. Hopelijk blijft ie nog even binnen. Hopen ze er toch iets tegen te doen dat ze je nu weer opnemen?
Ik heb alles gelezen, maar jullie kletsen lekker. Vergeet ik weer waar ik op wilde reageren.
Iig voorzichtig buiten idd. Ik zou ook graag meer kunnen met mijn dochter nu. Duurt niet zo heel lang meer![]()
O ja een aantal grote kinderen/suiker. Zou fijn zijn als die gewichtjes wat binnen de perken blijven. En zeker fijn dat ze het zo in de gaten houden.
Hier gaat het wisselend. Ene dag beter dan de andere. Volgende week nog een extra echo ivm groei (klein kindje juist). Verder is de mini nog super actief. Dat is het belangrijkste. Zo lang dat goed gaat, mag ze van mij nog wel een weekje of 2-3 blijven zitten. Nu 37 weken.
donderdag 24 januari 2019 om 09:44
he getsie succes vandaag en hopelijk komt de baby snel. Maar ik kan mij voorstellen dat stress niet bevorderlijk werkt voor je bevalling zo.
donderdag 24 januari 2019 om 09:54
Dawn, wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat dat echt veel stress geeft. Ik zou me ook niet kunnen voorstellen om de bevalling zonder mijn vriend te doen, maar ook voor hem dat hij dan de geboorte van zijn kind zou missen vind ik behoorlijk heftig. Vreemd dat zijn werkgever daar geen rekening mee houdt. Hopelijk komt het toch nog op gang door het strippen of kunnen ze je inleiden!
donderdag 24 januari 2019 om 10:10
@Dawn: niets gebeurd vannacht? Het lijkt me voor zowel jou als je man vreselijk dat hij morgen naar het buitenland moet.
Kan je man niet vandaag met zijn werkgever contact opnemen en de situatie (nogmaals) uitleggen? Dat dit echt zeer onwenselijk is met zo'n levensgebeurtenis. Ik denk altijd niemand is niet vervangbaar. Je man zou ook nu griep kunnen krijgen, wat is dan het beleid op zijn werk? Misschien doen ze iets als hij nu op zijn strepen gaat staan.
@snowgirl: je blijft bezig. Nu weer thuis. Maar zolang alles met baby goed blijft gaan, dat is natuurlijk het belangrijkste. Sterkte met afwachten!
Hier een iets betere nacht gehad. Nog steeds wel vaak wakker, maar tenminste niet meer de halve nacht.
Kan je man niet vandaag met zijn werkgever contact opnemen en de situatie (nogmaals) uitleggen? Dat dit echt zeer onwenselijk is met zo'n levensgebeurtenis. Ik denk altijd niemand is niet vervangbaar. Je man zou ook nu griep kunnen krijgen, wat is dan het beleid op zijn werk? Misschien doen ze iets als hij nu op zijn strepen gaat staan.
@snowgirl: je blijft bezig. Nu weer thuis. Maar zolang alles met baby goed blijft gaan, dat is natuurlijk het belangrijkste. Sterkte met afwachten!
Hier een iets betere nacht gehad. Nog steeds wel vaak wakker, maar tenminste niet meer de halve nacht.
donderdag 24 januari 2019 om 11:01
Jeetje Dawn, wat een rot situatie is dat met je man zijn werk! Wat hierboven ook al gevraagd wordt: wat doen ze als hij ziek is? Dan moet er toch ook iemand anders zijn werk overnemen? Kan me goed voorstellen dat dit voor jou heel veel stress veroorzaakt. Heb je ook een back up plan voor als je man dan toch weg is en dE bevalling begint? Ik hoop echt voor jullie dat je man iets kan regelen op zijn werk, of dat het strippen uiteraard toch al wat heeft gedaan! Dat is natuurlijk het mooiste scenario 
Grangssie fijn dat je een betere nacht hebt gehad.
Snowgirl, nu weer thuis dus en afwachten. Jeetje wat een onrust en spanning steeds! Hopelijk lukt het om nog een beetje uit te rusten.
Hier vanmorgen controle gehad en alles was weer goed. Nu weer een afspraak staan voor over een week. Ben benieuwd of ik het ga halen! Eerst dit weekend verjaardag vieren van mijn zoontje.
Grangssie fijn dat je een betere nacht hebt gehad.
Snowgirl, nu weer thuis dus en afwachten. Jeetje wat een onrust en spanning steeds! Hopelijk lukt het om nog een beetje uit te rusten.
Hier vanmorgen controle gehad en alles was weer goed. Nu weer een afspraak staan voor over een week. Ben benieuwd of ik het ga halen! Eerst dit weekend verjaardag vieren van mijn zoontje.
vrijdag 25 januari 2019 om 02:09
Ben idd ook benieuwd dawn en snowgirl! En sowieso voor de rest. Het kan natuurlijk elk moment zo ver zijn.
Ik had vandaag echt Mn eerste laatste loodjes k-dag. Vanmorgen keihard van de trap in huis gevallen (slechts 3 tredes) vol op handen en knieën op een stenen vloer om Mn buik te beschermen. En mijn handen deden vanmorgen al echt meer pijn dan normaal. Mooie bulten, schaafwonden en blauwe plekken, maar de kleine bewoog nog.
En vandaag ook emotioneel, niet zo lekker voelen, last van veel zweten, harde buiken, kramp, niks past bijna meer etc. Dus echt even een persoonlijke baaldag.
Wat wel leuk is: ons neefje is vandaag (24e) geboren. Mn schoonzusje is vervroegd ingeleid wegens complicaties, hoewel ze 2 weken na mij was uitgerekend. Fijn dat het nu goed met haar en de kleine gaat.
Ik had vandaag echt Mn eerste laatste loodjes k-dag. Vanmorgen keihard van de trap in huis gevallen (slechts 3 tredes) vol op handen en knieën op een stenen vloer om Mn buik te beschermen. En mijn handen deden vanmorgen al echt meer pijn dan normaal. Mooie bulten, schaafwonden en blauwe plekken, maar de kleine bewoog nog.
En vandaag ook emotioneel, niet zo lekker voelen, last van veel zweten, harde buiken, kramp, niks past bijna meer etc. Dus echt even een persoonlijke baaldag.
Wat wel leuk is: ons neefje is vandaag (24e) geboren. Mn schoonzusje is vervroegd ingeleid wegens complicaties, hoewel ze 2 weken na mij was uitgerekend. Fijn dat het nu goed met haar en de kleine gaat.
yogayup wijzigde dit bericht op 25-01-2019 02:32
16.37% gewijzigd
vrijdag 25 januari 2019 om 02:23
Pfff vanmorgen vroeg lag ik aan het ctg omdat ik de avond en nacht geen beweging voelde
Durfde eerst niet te bellen , uiteindelijk toch gedaan in de ochtend en moesten meteen komen
Maar alles was oke
Ben soms wel bang voor zwangerschaps vergiftiging maar bloeddruk blijft goed
Wel steeds meer dikke enkels sn onderbenen , vingers , soms wat vlekjes voor de ogen maar ja kan ook gewoon zwangerschaps oedeem en vermoeidheid zijn
Maar lees ook over pijn onder de ribben rechts , dat heb ik ook maar daar liggen de voetjes dus het kan ook druk zijn
Wat een gedoe allemaal
Durfde eerst niet te bellen , uiteindelijk toch gedaan in de ochtend en moesten meteen komen
Maar alles was oke
Wel steeds meer dikke enkels sn onderbenen , vingers , soms wat vlekjes voor de ogen maar ja kan ook gewoon zwangerschaps oedeem en vermoeidheid zijn
Maar lees ook over pijn onder de ribben rechts , dat heb ik ook maar daar liggen de voetjes dus het kan ook druk zijn
Wat een gedoe allemaal
vrijdag 25 januari 2019 om 06:32
Helaas hier nog steeds niks... Gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis maar ze willen niet beginnen aan inleiden als het niet medisch is. Heb veel stress en man is erg gefrustreerd. Moet vanmiddag dus weer naar zijn werk in principe tot woensdag. Heeft alles geprobeerd met werk maar de wetten en regels zijn daar anders en ze kunnen niks voor hem doen.
Ik had niet verwacht echt in deze situatie te komen. Zoon kwam bij 40+2 en ik had zo gehoopt dat deze er nu ook zou zijn.
Ik probeer het maar te accepteren maar het is vrij lastig.
@yogayup wat naar dat je bent gevallen! Gelukkig kon je jezelf opvangen. Gefeliciteerd met je neefje!
Ik had niet verwacht echt in deze situatie te komen. Zoon kwam bij 40+2 en ik had zo gehoopt dat deze er nu ook zou zijn.
@yogayup wat naar dat je bent gevallen! Gelukkig kon je jezelf opvangen. Gefeliciteerd met je neefje!
vrijdag 25 januari 2019 om 06:47
Wat k## yogayup! Gelukkig heb je nog goede reflexen hoe je jezelf hebt opgevangen. Sommige dagen kunnen echt zwaarder zijn! Zeker met zoiets als zo'n val, dat is gewoon erg schrikken. Baby kan jouw stress-stofje ook meekrijgen, dus je hele lijf is misschien even uit balans. Doe lekker rustig aan, gaat het snel weer beter hopelijk.yogayup schreef: ↑25-01-2019 02:09
Gefeliciteerd met je neefje!
@Honing: gelukkig dat ctg goed was. Beter een keer teveel laten checken dan te weinig.
Hier is het nog steeds afwachten, ik voel niets bijzonders...
vrijdag 25 januari 2019 om 07:06
Oh Dawn, ik denk dat ik net begon te schrijven aan mijn post toen jij poste. Ik vind het echt hard dat ze op jouw mans werk niet iets kunnen regelen!!! Je bent nu toch ongeveer 40.3 weken ofzo? Dan zou je man pas rond 40.8 weer thuis zijn.Dawn2 schreef: ↑25-01-2019 06:32Helaas hier nog steeds niks... Gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis maar ze willen niet beginnen aan inleiden als het niet medisch is. Heb veel stress en man is erg gefrustreerd. Moet vanmiddag dus weer naar zijn werk in principe tot woensdag. Heeft alles geprobeerd met werk maar de wetten en regels zijn daar anders en ze kunnen niks voor hem doen.
Begrijp wel dat een bevalling niet wordt ingeleid als het niet om medische reden moet. Maar die werkgever... Ik heb er geen woorden voor. Wat is nou belangrijk in het leven? 'Wetten en regels', tsja, maar er zijn altijd wegen om daarvan af te wijken vanwege medemenselijkheid. Die werkgever zou als ie zou willen zich flexibel op kunnen stellen. (Bedoel, het is niet alsof je lastminute vrijvraagt voor een weekendje center Parcs ofzo). En jouw man kan vanuit buitenland niet ineens terug zoals je aangaf, dus als de weeën zouden beginnen in zijn afwezigheid dan zouden jullie niet bij elkaar zijn
Sterkte, ik snap dat dit voor stress zorgt!!
vrijdag 25 januari 2019 om 07:11
Hier blijfr het gewoon onrustig en zal het gewoon wachten zijn tot het doorzet denk ik.
Yogayup, oef, gelukkig viel je maar een klein stukje en kon je jezelf goed opvangen. Bij de oudste ben ik rond 33/34 weken van boven naar beneden van de trap gevallen. Kleine hield zich 48 uur stil. Heb toen nog nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen.
@honing, fijn dat de ctg goed was. Gewoon blijven bellen hoor. Zeggen ze tegen mij ook.
Yogayup, oef, gelukkig viel je maar een klein stukje en kon je jezelf goed opvangen. Bij de oudste ben ik rond 33/34 weken van boven naar beneden van de trap gevallen. Kleine hield zich 48 uur stil. Heb toen nog nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen.
@honing, fijn dat de ctg goed was. Gewoon blijven bellen hoor. Zeggen ze tegen mij ook.
vrijdag 25 januari 2019 om 08:13
Ik kom ook weer eens zwaaien.
He wat vervelend Dawn, mijn vk wist te vertellen dat als de man thuis is het vaak pas gebeurd. Zij had in haar 30 jaar pas 2x mee gemaakt dat de man niet op tijd was. Heeft te maken met dat je meer ontspannen bent ofzo als hij er is. Dat is ook de reden dat het vaak s'avonds en s'nachts op gang komt. Dus dat geld ook gewoon voor jou! Iig even een hele dikke knuffel
voor jou want is het is gewoon harstikke kut.
Yoga, dat is schrikken zeg. Gelukkig kon je je opvangen maar klinkt erg pijnlijk.
Snowgirl, fijn dat je weer thuis ben maar kan me voorstellen dat je liever gewoon hebt dat het begint. Lijkt me erg onrustig.
Honing fijn dat de ctg goed was!
Hier de afgelopen nachten weer eens beter geslapen. Er maar 2 x uitgeweest ipv 5 plus x en 2 u wakker liggen en maagpijn.
Maandag liep ik lekker ingepakt naar buiten voor mijn dagelijkse wandeling, zak ik compleet door mijn heup heen. Maar naar huis gestrompeld en warm gehouden met warmte deken. Dinsdag had ik toch fysio dus mijn schots en scheve bekken is gelijk rechtgezet en ik middels nog meer tape ben ik weer in elkaar geplakt. Woensdag en donderdag stukje buiten gewaggeld, maar voelt heel instabiel.
He wat vervelend Dawn, mijn vk wist te vertellen dat als de man thuis is het vaak pas gebeurd. Zij had in haar 30 jaar pas 2x mee gemaakt dat de man niet op tijd was. Heeft te maken met dat je meer ontspannen bent ofzo als hij er is. Dat is ook de reden dat het vaak s'avonds en s'nachts op gang komt. Dus dat geld ook gewoon voor jou! Iig even een hele dikke knuffel
Yoga, dat is schrikken zeg. Gelukkig kon je je opvangen maar klinkt erg pijnlijk.
Snowgirl, fijn dat je weer thuis ben maar kan me voorstellen dat je liever gewoon hebt dat het begint. Lijkt me erg onrustig.
Honing fijn dat de ctg goed was!
Hier de afgelopen nachten weer eens beter geslapen. Er maar 2 x uitgeweest ipv 5 plus x en 2 u wakker liggen en maagpijn.
Maandag liep ik lekker ingepakt naar buiten voor mijn dagelijkse wandeling, zak ik compleet door mijn heup heen. Maar naar huis gestrompeld en warm gehouden met warmte deken. Dinsdag had ik toch fysio dus mijn schots en scheve bekken is gelijk rechtgezet en ik middels nog meer tape ben ik weer in elkaar geplakt. Woensdag en donderdag stukje buiten gewaggeld, maar voelt heel instabiel.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
vrijdag 25 januari 2019 om 08:31
Dames, ik breek heel aso in in jullie topic. Inmiddels geen laatste loodjes meer maar een verse baby van bijna drie weken oud!
. Ik heb hier fijn meegeschreven, mooi om te zien hoe dit topic zich vernieuwd met nieuwe dames die aan de laatste loodjes toe zijn!
Aapje1, ik weet dat je hier meeschrijft en leest en wil nog wat kwijt
Weet je nog in het 'herstel bevalling' topic dat ik heb geschreven de voorkeur te geven aan een keizersnede en dat ik vreselijk opzag tegen de bevalling. Jij reageerde met: 'je weet niet waar je over praat'. (Over de keizersnede ging dat). Ik dacht: 'blabla, ik wil gewoon een keizersnede'
Ik heb de afgelopen weken vaak aan je uitspraak gedacht en wat had je gelijk...
Na een super fijne bevalling zo mega snel hersteld. Na een week had ik al het gevoel dat ik kon/kan horde lopen. Ik doe alles weer, zelfs in de kraamweek al en ik heb al tig keer gezegd: 'zo blij dat ik geen keizersnede heb gehad....'
Ik wens jullie allen net zo'n bevalling en herstel!
Aapje1, ik weet dat je hier meeschrijft en leest en wil nog wat kwijt
Weet je nog in het 'herstel bevalling' topic dat ik heb geschreven de voorkeur te geven aan een keizersnede en dat ik vreselijk opzag tegen de bevalling. Jij reageerde met: 'je weet niet waar je over praat'. (Over de keizersnede ging dat). Ik dacht: 'blabla, ik wil gewoon een keizersnede'
Ik heb de afgelopen weken vaak aan je uitspraak gedacht en wat had je gelijk...
Na een super fijne bevalling zo mega snel hersteld. Na een week had ik al het gevoel dat ik kon/kan horde lopen. Ik doe alles weer, zelfs in de kraamweek al en ik heb al tig keer gezegd: 'zo blij dat ik geen keizersnede heb gehad....'
Ik wens jullie allen net zo'n bevalling en herstel!
vrijdag 25 januari 2019 om 08:46
Gefeliciteerd ClaireSophie!
Heb ik dat gezegd? Ik heb namelijk super keizersnede gehad bij eerste en zou het zo weer doen als je daarna de restrictie van 6 weken niet tillen niet had
. (heb even teruggelezen en was het ook niet, maar nick begon wel ook met een a
) Maar fijn dat het herstel zo goed gaat na vaginale bevalling en je er zo positief op terugkijkt! Daar hoop ik over ongeveer 5 weken ook op.
Heb ik dat gezegd? Ik heb namelijk super keizersnede gehad bij eerste en zou het zo weer doen als je daarna de restrictie van 6 weken niet tillen niet had
vrijdag 25 januari 2019 om 08:52
vrijdag 25 januari 2019 om 10:56
Jee, veel geschreven sinds de laatste keer dat ik hier was! Moest ff bijlezen 
Had gedacht dat er al wel wat baby's geboren zouden zijn...maar volgens mij nog niet....
Echt kut Dawn, dat gedoe met je man. Zo balen dat ze niet wat soepeler zijn, ook met dat inleiden...je zou toch wel verwachten dat er een beetje meegedacht zou kunnen worden...hou je taai!
En voor jou ook balen Snowgirl, dat het zo onrustig is allemaal...hopelijk komt er snel een einde aan die onrust (met een mooie baby als gevolg)
Gefeliciteerd, ClaireSophie! Enne over een keizersnede: ik ben nooit 'normaal' bevallen en maak me op voor een derde keizersnede. Ik weet dus niet beter, maar als ik had mogen kiezen, had ik niet voor keizersnedes gekozen. Het herstel is volgens mij echt pittiger dan met een normale bevalling...hoewel ik daar ook wel eens hele nare verhalen over hoor.....bevallen blijft natuurlijk niet echt een pretje.
Ik ga nog even verder lezen voor de updates van de rest, merk dat m'n korte termijngeheugen nogal faalt de laatste tijd....
Ik ben vandaag officieel wel met verlof! Dus heb de tijd. Heerlijk. Ik ga vandaag vooral niks doen en dan eens even de lijstjes nalopen met wat ik allemaal nog moet regelen
Had gedacht dat er al wel wat baby's geboren zouden zijn...maar volgens mij nog niet....
Echt kut Dawn, dat gedoe met je man. Zo balen dat ze niet wat soepeler zijn, ook met dat inleiden...je zou toch wel verwachten dat er een beetje meegedacht zou kunnen worden...hou je taai!
En voor jou ook balen Snowgirl, dat het zo onrustig is allemaal...hopelijk komt er snel een einde aan die onrust (met een mooie baby als gevolg)
Gefeliciteerd, ClaireSophie! Enne over een keizersnede: ik ben nooit 'normaal' bevallen en maak me op voor een derde keizersnede. Ik weet dus niet beter, maar als ik had mogen kiezen, had ik niet voor keizersnedes gekozen. Het herstel is volgens mij echt pittiger dan met een normale bevalling...hoewel ik daar ook wel eens hele nare verhalen over hoor.....bevallen blijft natuurlijk niet echt een pretje.
Ik ga nog even verder lezen voor de updates van de rest, merk dat m'n korte termijngeheugen nogal faalt de laatste tijd....
Ik ben vandaag officieel wel met verlof! Dus heb de tijd. Heerlijk. Ik ga vandaag vooral niks doen en dan eens even de lijstjes nalopen met wat ik allemaal nog moet regelen
vrijdag 25 januari 2019 om 10:58
Jeetje, heftig als je zo valt, hè. Snap dat je dan een baaldag hebt. Mag ook gewoon, het is allemaal niet altijd makkelijk of leuk. Ik ben gevallen in de sneeuw, dus nu durf ik niet meer naar buiten...pffff. Rustig aan!yogayup schreef: ↑25-01-2019 02:09Ben idd ook benieuwd dawn en snowgirl! En sowieso voor de rest. Het kan natuurlijk elk moment zo ver zijn.
En gefeliciteerd met je neefje!
vrijdag 25 januari 2019 om 11:01
Heftig. altijd bellen hoor! Inderdaad better safe than sorry......Honing14 schreef: ↑25-01-2019 02:23Pfff vanmorgen vroeg lag ik aan het ctg omdat ik de avond en nacht geen beweging voelde
Maar alles was oke
Wat een gedoe allemaal