Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
22-01-2019 11:09
Trouwens, kijk nu My 600 lb life op TLC. Fascinerend o_o Hoe kunnen mensen het zo ver laten komen en gewoon blijven eten :popcorn:
Ik keek ook! Ik voelde me zelfs met 8,5 maand zwangerschap nog heel erg dun!
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
22-01-2019 11:59
Hier net een helse tocht gemaakt door de sneeuw richting afspraak met de Gynaecoloog. Heb nu 1cm ontsluiting. Erg benieuwd hoelang alles nog gaat duren.
Nou, dat kan ik me voorstellen.....Spannend. Je bent zo'n 35 weken toch? Wat zei de gynaecoloog erover?
Alle reacties Link kopieren
Nebu schreef:
22-01-2019 12:24
Nou, dat kan ik me voorstellen.....Spannend. Je bent zo'n 35 weken toch? Wat zei de gynaecoloog erover?
Ja 35+1 vandaag. Ze zijn al heel blij dat ik zover gekomen ben dus mocht hij gaan komen dan gaan ze ook niet meer remmen. Het kan overigens nog steeds een paar weken duren voordat hij zich daadwerkelijk aandiend
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nu wil ik mezelf ook graag melden. Morgen ben ik 35 weken zwanger van ons eerste kindje. Sinds eind vorige week heb ik verlof dus ben nu al mijn lijstjes aan het afwerken. Nadat iemand in mijn omgeving vorige week met nog geen 35 weken is bevallen, liep de druk een beetje op en heb ik er wat meer vaart achter gezet dan ik eigenlijk van plan was. De tas voor het ziekenhuis is grotendeels ingepakt, proefdrukken van geboortekaartjes hebben we vanmorgen besteld en alle kleertjes zijn inmiddels gewassen.

Verder voel ik me vrij redelijk, al wordt alles nu wel zwaarder. Ik slaap gelukkig nog erg goed waar ik erg blij mee ben. Ik heb wel zwangerschapsdiabetes, maar gelukkig blijven mijn suikerwaardes goed zolang ik me aan mijn dieet hou, suikervrij en koolhydraten beperkt en verspreid over de dag. Sinds mijn suikerwaardes stabieler zijn, voel ik me gelukkig een stuk beter. Daarvoor was ik erg vaak misselijk. Nu de laatste paar weken, toch wel spannend nu de bevalling dichterbij komt!
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
22-01-2019 14:45
Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nu wil ik mezelf ook graag melden. Morgen ben ik 35 weken zwanger van ons eerste kindje. Sinds eind vorige week heb ik verlof dus ben nu al mijn lijstjes aan het afwerken. Nadat iemand in mijn omgeving vorige week met nog geen 35 weken is bevallen, liep de druk een beetje op en heb ik er wat meer vaart achter gezet dan ik eigenlijk van plan was. De tas voor het ziekenhuis is grotendeels ingepakt, proefdrukken van geboortekaartjes hebben we vanmorgen besteld en alle kleertjes zijn inmiddels gewassen.

Verder voel ik me vrij redelijk, al wordt alles nu wel zwaarder. Ik slaap gelukkig nog erg goed waar ik erg blij mee ben. Ik heb wel zwangerschapsdiabetes, maar gelukkig blijven mijn suikerwaardes goed zolang ik me aan mijn dieet hou, suikervrij en koolhydraten beperkt en verspreid over de dag. Sinds mijn suikerwaardes stabieler zijn, voel ik me gelukkig een stuk beter. Daarvoor was ik erg vaak misselijk. Nu de laatste paar weken, toch wel spannend nu de bevalling dichterbij komt!

Welkom!
En fijn om te lezen dat je ook zw.diabetes hebt.
Dat klinkt niet zo aardig trouwens, sorry. Maar ik heb het dus ook en ken geen andere zwangere die het heeft vandaar.

Jij had dus wel veel suikerschommelingen?
Ik heb dus nog nooit een hoge waarde gehad, volg ook geen dieet. Heel veel extra geprikt om dingen te testen maar ik kan dus alles eten zonder ooit een hoge waarde gehad.
Heel gek!

Maar ik heb dus wel een baby die flink voor loopt op groei. Ruim 4wk. Daarom ook verplichte inleiding met 38wk.

Hoe zit dit bij jou?
Ben jij ook medisch geworden?

Sinds ik weet dat ze wel erg groot is (ziekenhuis blijft het een suikerbaby noemen, ondanks geen hoge waarde) let ik wel op voeding. Al eet ik af en toe wel wat zoets.
Alle reacties Link kopieren
Pluis_ schreef:
22-01-2019 21:26

Maar ik heb dus wel een baby die flink voor loopt op groei. Ruim 4wk. Daarom ook verplichte inleiding met 38wk.

Hoe zit dit bij jou?
Ben jij ook medisch geworden?

Je vroeg het niet aan mij, maar ik reageer toch even :-)
Ik heb ook een baby die erg voor ligt wat groei betreft. En daarbij ook nog erg veel vruchtwater. Ik was al medisch vanwege de eerdere keizersnedes, maar vanwege de groei van de baby word ik extra in de gaten gehouden. Ik heb alle testen al gedaan, maar geen diabetes of andere afwijkingen. En mijn eerste twee kinderen waren ook erg groot. Ik heb dus blijkbaar een erg actieve placenta....

Ik krijg dus een geplande keizersnede, maar vanwege de (kleine) kans dat de hoeveelheid vruchtwater ervoor zorgt dat mijn vliezen breken of dat de druk op het eerdere litteken te groot word, gaan ze de baby eerder halen. Wanneer precies is afwachten.

Volgende week hopen we meer te horen....
Alle reacties Link kopieren
Pluis, ik had inderdaad suikerschommelingen en ook nu kan ik aan mijn waardes zien dat ze omhoog gaan als ik iets met te veel koolhydraten of suikers eet. Ik ben inderdaad medisch geworden en heb nu twee groeiecho’s gehad en daaruit bleek dat de kleine gelukkig niet te groot is. Bij 36 weken heb ik nog een keer en groeiecho en als de baby dan nog steeds gemiddeld is, word ik weer terug overgedragen aan de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
22-01-2019 21:59
Pluis, ik had inderdaad suikerschommelingen en ook nu kan ik aan mijn waardes zien dat ze omhoog gaan als ik iets met te veel koolhydraten of suikers eet. Ik ben inderdaad medisch geworden en heb nu twee groeiecho’s gehad en daaruit bleek dat de kleine gelukkig niet te groot is. Bij 36 weken heb ik nog een keer en groeiecho en als de baby dan nog steeds gemiddeld is, word ik weer terug overgedragen aan de verloskundige.
Wat bijzonder. Bij jou dus wel duidelijk te zien dat je zw. Diabetes hebt. Maar geen invloed op groei.
Bij mij andersom. Mocht ik niet net te hoog getest hebben op de suikertest dan hadden ze zich ook niet zo'n zorgen gemaakt over de groei maar gewoon gesproken van een grote baby. Dat vind ik wel eens dubbel. Maargoed.

Heb een pittige zwangerschap dus ergens wel blij dat ze er over 4weken gewoon is. (Als het inleiden een beetje mee zit)
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
22-01-2019 21:59
Pluis, ik had inderdaad suikerschommelingen en ook nu kan ik aan mijn waardes zien dat ze omhoog gaan als ik iets met te veel koolhydraten of suikers eet. Ik ben inderdaad medisch geworden en heb nu twee groeiecho’s gehad en daaruit bleek dat de kleine gelukkig niet te groot is. Bij 36 weken heb ik nog een keer en groeiecho en als de baby dan nog steeds gemiddeld is, word ik weer terug overgedragen aan de verloskundige.
Wat bijzonder. Bij jou dus wel duidelijk te zien dat je zw. Diabetes hebt. Maar geen invloed op groei.
Bij mij andersom. Mocht ik niet net te hoog getest hebben op de suikertest dan hadden ze zich ook niet zo'n zorgen gemaakt over de groei maar gewoon gesproken van een grote baby. Dat vind ik wel eens dubbel. Maargoed.

Heb een pittige zwangerschap dus ergens wel blij dat ze er over 4weken gewoon is. (Als het inleiden een beetje mee zit).

Ik werd trouwens pas medisch bij de afwijkende groei. Maar die heb jij nooit gehad. Ander beleid dus.
Moet je wel insuline spuiten?
Alle reacties Link kopieren
Pluis, ik hoef gelukkig geen insuline te spuiten omdat mijn suikers met het dieet onder controle blijven. En ik heb rond 26 weken al een suikertest moeten doen, omdat ik vanwege pcos een verhoogde kans had op zwangerschapssuiker. Toen daar verhoogde waardes uit kwamen ben ik meteen op dieet gezeg. Dus waarschijnlijk ben ik er op tijd bij geweest en is de baby daardoor niet te groot geworden. Vervelend dat je zo’n pittige zwangerschap hebt gehad. Gelukkig nu wel echt aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Nebu schreef:
22-01-2019 21:44
Je vroeg het niet aan mij, maar ik reageer toch even :-)
Ik heb ook een baby die erg voor ligt wat groei betreft. En daarbij ook nog erg veel vruchtwater. Ik was al medisch vanwege de eerdere keizersnedes, maar vanwege de groei van de baby word ik extra in de gaten gehouden. Ik heb alle testen al gedaan, maar geen diabetes of andere afwijkingen. En mijn eerste twee kinderen waren ook erg groot. Ik heb dus blijkbaar een erg actieve placenta....

Ik krijg dus een geplande keizersnede, maar vanwege de (kleine) kans dat de hoeveelheid vruchtwater ervoor zorgt dat mijn vliezen breken of dat de druk op het eerdere litteken te groot word, gaan ze de baby eerder halen. Wanneer precies is afwachten.

Volgende week hopen we meer te horen....
hey soortgelijk verhaal hier. Ook ik heb veel vruchtwater en eerste baby was 3900 gram met 39wk. Had ook toen een grote placenta.
Nu ben ik 33weken zwanger. Heb geen diabetes. Wel medisch. Baby loopt 1week voor.
Moet vrijdag naar de gynaecoloog. Hoor hopelijk dan ook meer qua vliezen breken ed

On topic. Kan niet slapen 😖
Alle reacties Link kopieren
@t Nebu en syrinxx:

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik merk dat het mij wel bezig houdt. Ook doordat ik dus nooit hoge suikerwaardes heb, is het dan wel echt diabetes?

Hier in omgeving ook veel baby's die ruim 8pond waren bij de geboorte. Dus ook zwaarder dan gemiddeld. Dat was ook nooit een probleem. Ik heb helaas die stempel.

Veel vruchtwater heb ik dan weer niet.
Spannend dat dat weer invloed heeft op vliezen breken.


@t ideeetje:
Hier met 24wk al suikertest en er dus ook vroeg bij. Fijn dat je geen insuline hoeft. Ik ook niet. Eigenlijk amper begeleiding mbt mijn suikers omdat alles zo laag blijft.
Gynaecologen kijken helaas wel alleen naar die stempel.
Maar het is nu idd aftellen.


Ik ook nog wakker. Maar slaap altijd wat later. Laatste tijd veel goede nachten gehad. Dat is wel echt fijn.

Hier alles ook al klaar. Uitzet, alles gewassen en zelfs gestreken. Geboortw kaartje uitgezocht.
Man is nog wat laatste dingen in huis aan het opknappen. Niet noodzakelijk maar moet toch opeens. Zijn vorm van nesteldrang.

Deze week nog buigen over bevalplan en ziekenhuis tas. Voelt ergens raar om dat nu al klaar te zetten ook omdat je zoveel dingen nog dagelijks gebruikt.
Vanaf wk 36 wil ik dat af hebben denk ik.

Nog geen baby bij Lonka?
Spannend je uitgerekende datum!
Alle reacties Link kopieren
Wel apart is dat hè pluis, dat je dan toch dat stempel zwangerschaps diabetes houdt, terwijl je waardes dus nooit afwijkend waren. Hier dus meerdere met grotere baby's op komst. Gelukkig is het bij jullie allen niet nodig om insuline te spuiten, dat lijkt mij heel naar. En zo lang het verder gewoon gezonde, Hollandse Babies zijn, is dat ook helemaal prima toch?

Bij mij wordt nu een benedengemiddeld kindje verwacht. Ik maak niet zulke grote kinderen denk ik, aangezien de eerste groei achterstand had. Nu groeit deze wel heel mooi op zijn lijntje, dus echt fijn dat alles gewoon goed gaat!

Spannend Snowgirl, ik ben ook benieuwd hoe lang hij blijft zitten!

Zelf dacht ik gisteren even "zou het begonnen zijn?" We hadden het smiddags even gezellig gemaakt in bed (ook wel een beetje met voorbedachte rade :p ) en eigenlijk meteen daarna aanhoudend krampen gehad om de 5 minuten ongeveer (niet getimed) tot aan dat ik in bed lag om half 11. Ik zei nog tegen mijn man dat ik wel snap dat dit werkt als iemand al echt op het randje van bevallen staat! Het schudt de boel mooi op van binnen haha!
Ook tijdens het douchen ging het Door, dus ik dacht wie weet! Toch zon 10 uur geduurd dus. Maar toen hield het dus in bed op. Het was ook lang niet heftig genoeg lijkt me om echte weeën te zijn, dus ik gooi het maar op voorween.

Ik ben ook benieuwd hoe het bij lonkaa is! En waren er nog meer die nu echt op het allerlaatste liepen?
Ik zelf ben 38 weken.
Hi, ik kom ook even meeschrijven, maar niet voor lang want ik was gisteren al uitgerekend!!! Er gebeurt nog niks (eerste zwangerschap, spannend allemaal). Kan alleen niet slapen en lig al uren wakker, kan geen fijne houding vinden, baby schopt, maagzuur, harde buik, eruit om te plassen. Poeh poeh, zou graag ff lekker doorslapen.
Was tot nu toe een stille meelezer, maar lijkt me wel wat om hier mee te schrijven :biggrin:
Ik draai me nog eens om. :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Hier vannacht vals alarm, had de hele dag al flink last van mijn buik en dat werd flink erger toen we naar bed gingen. Kon er ook niet door slapen. Uiteindelijk toch e ergens in de nacht in slaap gevallen en nu is het rustig. Pff heb liever dat het gewoon doorzet.
Alle reacties Link kopieren
@t Zonnetje: heel apart idd.
Zeker omdat baby wel 4weken voor loopt en buiten de curves schiet. Dat zien ze vaak alleen bij zw. diabetes.

Spannende dag gister. Kunnen idd voorweeen zijn. Ookal heeft het niet doorgezet er zou al best wat gaande kunnen zijn daarbinnen.
Baarmoederhals verweken etc.
Toch kan het ook nog wel 3+weken duren. Lastig altijd.

@t Grangsie: spannend je uitgerekende datum! Lijkt mij hele gekke dag. Vooral als het rustig blijft. Hopelijk ben je weer in slaap gevallen. Ik ga er vaak even uit. Kopje thee en later weer proberen. Anders lig je zo te draaien.

@t Snowgirl: blijft spannend dus, lijkt mij wel fijn als hij nog tot minimaal 37wk blijft zitten. Hier in omgeving ook iemand met dreigende vroeggeboorte rond 31wk. Bleef toch keurig tot wk 40 zitten. En had de laatste 2wk 3cm ontsluiting. Dus ook dat zegt niets.

Dat is ook het vervelende je weet het niet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
Dat blijven zitten tot 37 weken, hoeft van mij niet perse meer hoor. Maar dat komt vooral omdat ik weet dat het nu niet echt problemen gaat opleveren. (Hebben het helaas natuurlijk al anders meegemaakt)

Het kan zeker nog paar weken duren. Bij zoon ging ik ook met 3cm de bevalling in. Het is vooral de onzekerheid. Ach ja, we gaan het wel zien.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
23-01-2019 07:56
Dat blijven zitten tot 37 weken, hoeft van mij niet perse meer hoor. Maar dat komt vooral omdat ik weet dat het nu niet echt problemen gaat opleveren. (Hebben het helaas natuurlijk al anders meegemaakt)

Het kan zeker nog paar weken duren. Bij zoon ging ik ook met 3cm de bevalling in. Het is vooral de onzekerheid. Ach ja, we gaan het wel zien.
Toch denk ik dat de baby het tot 37wk het beste heeft bij jou in de buik.
Hij zal zich prima redden maar een start zonder medische hulpmiddelen is vast fijner.
Alle reacties Link kopieren
Volgens gynaecoloog zullen er niet zoveel hulpmiddelen meer nodig zijn. Ze zijn er dan ook totaal niet ongerust in mocht hij nu komen, dus ik ben het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
@snowgirl: ik hoor precies mezelf praten bij jou. En precies dezelfde reacties krijgen. Het gaf mij een enorme geruststelling dat de gynaecoloog het oké vond dat de kleine zou komen, er viel echt een enorme last van mijn schouders. Natuurlijk is het beter dat 'ie nog even blijft zitten, over het algemeen blijven baby's dan wel een aantal dagen in het ziekenhuis. Het beste en fijnste zou natuurlijk zijn dat je je baby gewoon mee naar huis kan nemen.

Inmiddels hier 38 weken, en de grens bij 37 weken was ook erg fijn. Met 36 weken de laatste medicijnen gehad, dus het zou daarna ineens heel snel kunnen gaan. Maar ik denk dat dat kind van mij nu eindelijk de boodschap heeft begrepen en lekker blijft zitten :-D . Ik hoef geen controles meer dus weet niet hoe het is gesteld met m'n baarmoedermond of ontsluiting. Wel ook voorweeën.
Alle reacties Link kopieren
@spraakwater, haha gelukkig iemand die me snapt. Het is niet dat ik niet het beste wil voor dit mannetje, maar ik kijk er zo anders naar sinds ik de tweeling verloren heb met 21 weken. Dan is de termijn die we nu hebben gewoon super. En als de gynaecoloog dan ook nog zegt dat het goed is, dan heb ik er al helemaal geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje, voor jou dus even spannend gisteren. Je weet dan in ieder geval wat je kan doen als het straks niet op gang komt ;-)

Grangssie, lijkt me spannend om voorbij je uitgerekende datum te gaan. Is toch een datum waar je naartoe leeft en dan... niks. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht.

Snowgirl, het lijkt me erg vermoeiend en spannend als het elke keer vals alarm is. Vooral na wat er eerder gebeurd is met je tweeling kan ik me voorstellen dat dat een enorme opluchting is als de gynaecoloog zegt dat hij zich geen zorgen meer maakt. Hopelijk blijft het komende tijd rustig bij je.
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
23-01-2019 09:33
Zonnetje, voor jou dus even spannend gisteren. Je weet dan in ieder geval wat je kan doen als het straks niet op gang komt ;-)

Grangssie, lijkt me spannend om voorbij je uitgerekende datum te gaan. Is toch een datum waar je naartoe leeft en dan... niks. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht.

Snowgirl, het lijkt me erg vermoeiend en spannend als het elke keer vals alarm is. Vooral na wat er eerder gebeurd is met je tweeling kan ik me voorstellen dat dat een enorme opluchting is als de gynaecoloog zegt dat hij zich geen zorgen meer maakt. Hopelijk blijft het komende tijd rustig bij je.
Vrees niet dat het nog echt rustig wordt. Het rommelt al vanaf 30 weken, wordt juist alleen steeds iets meer. Kan niets anders dan het gewoon afwachten.
snowgirl1 schreef:
23-01-2019 07:21
Hier vannacht vals alarm, had de hele dag al flink last van mijn buik en dat werd flink erger toen we naar bed gingen. Kon er ook niet door slapen. Uiteindelijk toch e ergens in de nacht in slaap gevallen en nu is het rustig. Pff heb liever dat het gewoon doorzet.
Wat gek lijkt me dat! Je schreef eerder al dat het al tijden rommelt bij jou.
Maar wat een geluk dat je deze termijn hebt gehaald, gezien je eerdere verlies. En super dat de gyn er ook gerust op is!
Nu mag je baby komen! :yes:
Pluis_ schreef:
23-01-2019 07:49

@t Grangsie: spannend je uitgerekende datum! Lijkt mij hele gekke dag. Vooral als het rustig blijft. Hopelijk ben je weer in slaap gevallen. Ik ga er vaak even uit. Kopje thee en later weer proberen. Anders lig je zo te draaien.
Gelukkig heb ik nog wel wat uurtjes gemaakt. Ik ga er dan ook vaak even uit, anders word ik gek. Even een beker warme melk gedronken.
En zo'n uitgerekende datum, je leeft er naartoe en dan gaat de dag zoals een normale dag voorbij. Nu weet ik alleen dat ik binnen 2 weken wel echt met een baby in mijn armen zit. Want langer laten ze je niet doorlopen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven