Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
woensdag 23 januari 2019 om 11:04
Net terug van de gynaecoloog en een hele uitgebreide echo gehad. Protocol vanwege de hoeveelheid vruchtwater. Deze echo was volgens mij nog uitgebreider dan de 20-weken echo en ze hebben echt alles nagekeken wat het extra vruchtwater zou kunnen verklaren (nieren, maag, blaas en zelfs huig (!) en slokdarm) Maar alles ziet er gewoon prima uit gelukkig!
Verklaring is dus nu dat mijn placenta gewoon erg goed z'n werk doet. Was ook zo bij mijn andere kinderen (allebei ruim 9 pond en de tweede is met 38 weken gehaald, dus ik wil niet weten hoe zwaar die zou zijn geweest met 40)
Wel weer mooi om onze zoon even goed te zien
@Pluis en syrinxx en anderen met 'afwijkende' groei: gelukkig worden we allemaal goed in de gaten gehouden. Maar ik merk dat het me ook bezig houdt, als iets afwijkt van de norm.....stom eigenlijk...maarja. Over dat eerder breken van de vliezen door de druk: die kans is maar heel klein, volgens mijn gyn. Dus daar denk ik verder maar niet meer over na.
@snowgirl spannend blijft het wel, hè. En inderdaad vermoeiend na wat jullie al hebben meegemaakt. Sterkte nog even iig. Ook voor jou spraakwater!
Ben benieuwd hoe het met de dames is die inmiddels de uitgerekende datum bereikt/gepasseerd zijn.....zijn er al baby's
Welkom voor de nieuwe schrijfsters!
Fijne dag iedereen!
Verklaring is dus nu dat mijn placenta gewoon erg goed z'n werk doet. Was ook zo bij mijn andere kinderen (allebei ruim 9 pond en de tweede is met 38 weken gehaald, dus ik wil niet weten hoe zwaar die zou zijn geweest met 40)
Wel weer mooi om onze zoon even goed te zien
@Pluis en syrinxx en anderen met 'afwijkende' groei: gelukkig worden we allemaal goed in de gaten gehouden. Maar ik merk dat het me ook bezig houdt, als iets afwijkt van de norm.....stom eigenlijk...maarja. Over dat eerder breken van de vliezen door de druk: die kans is maar heel klein, volgens mijn gyn. Dus daar denk ik verder maar niet meer over na.
@snowgirl spannend blijft het wel, hè. En inderdaad vermoeiend na wat jullie al hebben meegemaakt. Sterkte nog even iig. Ook voor jou spraakwater!
Ben benieuwd hoe het met de dames is die inmiddels de uitgerekende datum bereikt/gepasseerd zijn.....zijn er al baby's
Welkom voor de nieuwe schrijfsters!
Fijne dag iedereen!
woensdag 23 januari 2019 om 11:11
Wat fijn zeg dat alles goed is met de baby. Hebben ze iets gezegd over eerder halen van de baby gezien de groei?Nebu schreef: ↑23-01-2019 11:04Net terug van de gynaecoloog en een hele uitgebreide echo gehad. Protocol vanwege de hoeveelheid vruchtwater. Deze echo was volgens mij nog uitgebreider dan de 20-weken echo en ze hebben echt alles nagekeken wat het extra vruchtwater zou kunnen verklaren (nieren, maag, blaas en zelfs huig (!) en slokdarm) Maar alles ziet er gewoon prima uit gelukkig!
woensdag 23 januari 2019 om 11:14
welkom Grangssie, waarschijnlijk niet voor heel lang.Grangssie schreef: ↑23-01-2019 06:30Hi, ik kom ook even meeschrijven, maar niet voor lang want ik was gisteren al uitgerekend!!! Er gebeurt nog niks (eerste zwangerschap, spannend allemaal). Kan alleen niet slapen en lig al uren wakker, kan geen fijne houding vinden, baby schopt, maagzuur, harde buik, eruit om te plassen. Poeh poeh, zou graag ff lekker doorslapen.
Was tot nu toe een stille meelezer, maar lijkt me wel wat om hier mee te schrijven
Ik draai me nog eens om.![]()
woensdag 23 januari 2019 om 11:19
Nou, ik loop er nog hoor! Gisteren echt zitten wachten, maar niks... Dus we gaan gewoon door, ik voel me ook nog te fit om te bevallen volgens mij 
Super jammer dat het juist nu moet gaan sneeuwen, want ik keek er zo naar uit om met zoontje in de sneeuw te spelen. Hopelijk gaat het over een paar weken weer sneeuwen, dan kan ik ook nog even los
Vandaag dus een binnenblijfdagje met zoon. Het is buiten allemaal aangevroren en ik wil niet onderuit gaan
Super jammer dat het juist nu moet gaan sneeuwen, want ik keek er zo naar uit om met zoontje in de sneeuw te spelen. Hopelijk gaat het over een paar weken weer sneeuwen, dan kan ik ook nog even los
Vandaag dus een binnenblijfdagje met zoon. Het is buiten allemaal aangevroren en ik wil niet onderuit gaan
woensdag 23 januari 2019 om 11:22
Nee, dat hoor ik volgende week. Een geplande keizersnede is sowieso met 39 weken, maar dat kan dus ook naar 38 gezet worden, als ze vinden dat de baby te hard groeit. En dat is dan eigenlijk alleen omdat ze niet het risico willen lopen dat hij vanzelf komt (wat ik heel gek zou vinden, gezien mijn geschiedenis) of dat de vliezen breken. Of dat de druk op het eerdere litteken te groot wordt....
Ik ga dus uit van 38.
woensdag 23 januari 2019 om 11:26
ok! dus nog 5 weekjes dan toch? Spannend zeg.Nebu schreef: ↑23-01-2019 11:22Nee, dat hoor ik volgende week. Een geplande keizersnede is sowieso met 39 weken, maar dat kan dus ook naar 38 gezet worden, als ze vinden dat de baby te hard groeit. En dat is dan eigenlijk alleen omdat ze niet het risico willen lopen dat hij vanzelf komt (wat ik heel gek zou vinden, gezien mijn geschiedenis) of dat de vliezen breken. Of dat de druk op het eerdere litteken te groot wordt....
Ik ga dus uit van 38.
Ik ben heel benieuwd of de gyn vrijdag tegen mij al iets gaat zeggen over de bevalling. (bij mij vooralsnog een natuurlijke bevalling)
woensdag 23 januari 2019 om 11:42
Ja, nog 5 weken dan. Maar mijn vriend vindt dat ik gewoon van 39 uit moet gaan....
Morgen mijn laatste werkdag. Ben ik wel aan toe.
De keizersnede is overigens niet vanwege de grootte van de baby, maar vanwege de eerdere keizersnedes. Na twee mag je niet meer natuurlijk bevallen...
Ben benieuwd of ze je dan wel gaan inleiden.
woensdag 23 januari 2019 om 11:44
Ik ben gisteren echt heel hard onderuit gegaanLonkaa schreef: ↑23-01-2019 11:19Nou, ik loop er nog hoor! Gisteren echt zitten wachten, maar niks... Dus we gaan gewoon door, ik voel me ook nog te fit om te bevallen volgens mij
Super jammer dat het juist nu moet gaan sneeuwen, want ik keek er zo naar uit om met zoontje in de sneeuw te spelen. Hopelijk gaat het over een paar weken weer sneeuwen, dan kan ik ook nog even los![]()
Vandaag dus een binnenblijfdagje met zoon. Het is buiten allemaal aangevroren en ik wil niet onderuit gaan![]()
Was niet grappig, vooral omdat ik niet meer overeind kwam...haha. Gelukkig was mijn buurvrouw in de buurt. Je snapt dat ik nu binnen blijf voorlopig. De kinderen kijken maar hoe ze thuis komen.....
woensdag 23 januari 2019 om 12:14
woensdag 23 januari 2019 om 13:57
Oh maar ik begrijp jullie beide heel goed hoor. Het is ook al super termijn met dreigende vroeggeboorte.snowgirl1 schreef: ↑23-01-2019 09:08@spraakwater, haha gelukkig iemand die me snapt. Het is niet dat ik niet het beste wil voor dit mannetje, maar ik kijk er zo anders naar sinds ik de tweeling verloren heb met 21 weken. Dan is de termijn die we nu hebben gewoon super. En als de gynaecoloog dan ook nog zegt dat het goed is, dan heb ik er al helemaal geen problemen mee.
En ondanks dat er weinig risico's aan zitten, laat onderzoek wel zien dat het gevolgen kan hebben voor de verdere ontwikkeling. Dus elke dag dat hij/zij blijft zitten lijkt mij mooi meegenomen toch?
woensdag 23 januari 2019 om 14:02
Dankje!
Ik wacht het af!!
@Nebu Wauw, 9 pond, dat is flink! Wat fijn dat alles goed was bij je controle en alleen maar goed toch, genoeg vruchtwater en placenta voor je baby
Ik herken dat wel, dat als iets afwijkt van de norm je toch eerder bezorgd bent. Ik had op medische indicatie een groeiecho rond 35 weken omdat verloskundige vond dat baby erg klein leek. Ben de hele zwangerschap vrij relaxed geweest maar ging toch wat stressen. Het bleek totaal niet nodig, baby groeit nl gemiddeld.
woensdag 23 januari 2019 om 14:03
@t Grangssie: fijn dat je nog even geslapen hebt!
@t Nebu: fijn die uitgebreide echo? Had je die ook bij een speciale echoscopist voor prenatale screening?
Spannend hoe lang het gaat duren. Zie je tegen nog een keizersnee op?
En oppassen in de sneeuw. Valpartijen kunnen gevaarlijk zijn.
@t Lonka: jammer nog geen baby.
En idd jammer dat je niet zo makkelijk naar buiten kan. Geen tuin waar hij even kan spelen en jij evt stoel erbij?
Hier is de sneeuw trouwens erg dik em niet zo aangestampt en glad gelukkkig.
Net zelf kort blokje met hond gedaan. Hij geniet zo van de sneeuw. Super om te zien. Nu weer plat. Maar was het waard.
@t Syrinx: dat kan pittig zijn geen middagslaapjes. Misschien eens lekker een filmmiddagje houden. Samen met dekentje op de bank. Dan kom je ook wat aan je rust toe.
@t Nebu: fijn die uitgebreide echo? Had je die ook bij een speciale echoscopist voor prenatale screening?
Spannend hoe lang het gaat duren. Zie je tegen nog een keizersnee op?
En oppassen in de sneeuw. Valpartijen kunnen gevaarlijk zijn.
@t Lonka: jammer nog geen baby.
En idd jammer dat je niet zo makkelijk naar buiten kan. Geen tuin waar hij even kan spelen en jij evt stoel erbij?
Hier is de sneeuw trouwens erg dik em niet zo aangestampt en glad gelukkkig.
Net zelf kort blokje met hond gedaan. Hij geniet zo van de sneeuw. Super om te zien. Nu weer plat. Maar was het waard.
@t Syrinx: dat kan pittig zijn geen middagslaapjes. Misschien eens lekker een filmmiddagje houden. Samen met dekentje op de bank. Dan kom je ook wat aan je rust toe.
woensdag 23 januari 2019 om 18:09
Spannend Snowgirl! Wie weet komt er bij jullie nu dan al snel een nieuw gezinslid bij!
Ik ben hier heel blij dat zoon nog een middagslaapje doet. Ik hoop ook dat hij daar nog even mee Door gaat, maar heb het In de zwangerschap in ieder geval al lekker uitgebuit Door dan zelf ook te gaan slapen haha. Lijkt me echt pittig als hij niet meer zou slapen!
Jammer lonkaa dat er nog geen baby is. Hopelijk duurt het niet lang meer!
Pluis, hier een hond die echt poepvervelend was vandaag met uitlaten in de sneeuw. In de sneeuw blijven alle geurtjes nog beter hangen, dus ze was compleet afgeleid en wilde niet luisteren haha! Maar inderdaad wel leuk.
Wij hebben net zelf ook nog even wat sneeuwpret gemaakt met zoontje op de slee. Hij vond het prachtig!
Ik ben hier heel blij dat zoon nog een middagslaapje doet. Ik hoop ook dat hij daar nog even mee Door gaat, maar heb het In de zwangerschap in ieder geval al lekker uitgebuit Door dan zelf ook te gaan slapen haha. Lijkt me echt pittig als hij niet meer zou slapen!
Jammer lonkaa dat er nog geen baby is. Hopelijk duurt het niet lang meer!
Pluis, hier een hond die echt poepvervelend was vandaag met uitlaten in de sneeuw. In de sneeuw blijven alle geurtjes nog beter hangen, dus ze was compleet afgeleid en wilde niet luisteren haha! Maar inderdaad wel leuk.
Wij hebben net zelf ook nog even wat sneeuwpret gemaakt met zoontje op de slee. Hij vond het prachtig!
woensdag 23 januari 2019 om 19:26
Spannend snowgirl. Hopelijk blijft ie nog even binnen. Hopen ze er toch iets tegen te doen dat ze je nu weer opnemen?
Ik heb alles gelezen, maar jullie kletsen lekker. Vergeet ik weer waar ik op wilde reageren.
Iig voorzichtig buiten idd. Ik zou ook graag meer kunnen met mijn dochter nu. Duurt niet zo heel lang meer
O ja een aantal grote kinderen/suiker. Zou fijn zijn als die gewichtjes wat binnen de perken blijven. En zeker fijn dat ze het zo in de gaten houden.
Hier gaat het wisselend. Ene dag beter dan de andere. Volgende week nog een extra echo ivm groei (klein kindje juist). Verder is de mini nog super actief. Dat is het belangrijkste. Zo lang dat goed gaat, mag ze van mij nog wel een weekje of 2-3 blijven zitten. Nu 37 weken.
Ik heb alles gelezen, maar jullie kletsen lekker. Vergeet ik weer waar ik op wilde reageren.
Iig voorzichtig buiten idd. Ik zou ook graag meer kunnen met mijn dochter nu. Duurt niet zo heel lang meer
O ja een aantal grote kinderen/suiker. Zou fijn zijn als die gewichtjes wat binnen de perken blijven. En zeker fijn dat ze het zo in de gaten houden.
Hier gaat het wisselend. Ene dag beter dan de andere. Volgende week nog een extra echo ivm groei (klein kindje juist). Verder is de mini nog super actief. Dat is het belangrijkste. Zo lang dat goed gaat, mag ze van mij nog wel een weekje of 2-3 blijven zitten. Nu 37 weken.
woensdag 23 januari 2019 om 20:48
Spannend snowgirl! Zet m op in het ziekenhuis mocht de bevalling doorzetten.
Net weer controle gehad met 38+4 en nog steeds geen bijzonderheden. Ik wacht rustig af. Wel weten we dat we uiterlijk maandag een neefje erbij hebben; schoonzusje is 2 weken na mij uitgerekend, maar daar gaat het nu niet zo goed mee. Ben benieuwd hoeveel de twee neefjes gaan schelen.
Net weer controle gehad met 38+4 en nog steeds geen bijzonderheden. Ik wacht rustig af. Wel weten we dat we uiterlijk maandag een neefje erbij hebben; schoonzusje is 2 weken na mij uitgerekend, maar daar gaat het nu niet zo goed mee. Ben benieuwd hoeveel de twee neefjes gaan schelen.
woensdag 23 januari 2019 om 21:02
@snowgirl, spannend, veel succes!
Hier helaas ook nog geen baby. Gisteren heeft de verloskundige geprobeerd te strippen maar het zat nog dicht. Ook gehoord dat man vrijdagavond weer weg moet voor werk tot woensdagavond, als er nog geen baby is... Dit ook besproken met de verloskundige, geeft veel stress. Ze wil overleggen of ik eventueel om deze situatie ingeleid zou kunnen worden. Ik schat de kans niet groot, maar morgen gaat ze weer proberen te strippen en ga ik proberen erop aan te sturen dat ik anders echt ingeleid kan worden..ik kan en wil dit niet zonder mijn man. De kans is zo groot dat ik beval als hij er niet is.
Had vannacht weeën en hoopte zo dat het door zou zetten maar helaas.
Verder hier ook genoten van de sneeuw pret en veel gewandeld!
Hier helaas ook nog geen baby. Gisteren heeft de verloskundige geprobeerd te strippen maar het zat nog dicht. Ook gehoord dat man vrijdagavond weer weg moet voor werk tot woensdagavond, als er nog geen baby is... Dit ook besproken met de verloskundige, geeft veel stress. Ze wil overleggen of ik eventueel om deze situatie ingeleid zou kunnen worden. Ik schat de kans niet groot, maar morgen gaat ze weer proberen te strippen en ga ik proberen erop aan te sturen dat ik anders echt ingeleid kan worden..ik kan en wil dit niet zonder mijn man. De kans is zo groot dat ik beval als hij er niet is.
Had vannacht weeën en hoopte zo dat het door zou zetten maar helaas.
Verder hier ook genoten van de sneeuw pret en veel gewandeld!
woensdag 23 januari 2019 om 21:08
He, Getver dawn. Ik snap helemaal dat jij je man erbij wil hebben.
Van mij ‘mocht’ de mijne niet meer off island vanaf het nieuwe jaar en op zijn werk begrepen ze dat zeker wel. De vluchtverbindingen zijn gewoon te onbetrouwbaar en hier beval je niet thuis. Ik zou niet weten hoe ik dan naar de kraamkliniek of het ziekenhuis moet komen.
Ik hoop voor je dat het allemaal toch zo snel gaat, dat hij erbij is!
Van mij ‘mocht’ de mijne niet meer off island vanaf het nieuwe jaar en op zijn werk begrepen ze dat zeker wel. De vluchtverbindingen zijn gewoon te onbetrouwbaar en hier beval je niet thuis. Ik zou niet weten hoe ik dan naar de kraamkliniek of het ziekenhuis moet komen.
Ik hoop voor je dat het allemaal toch zo snel gaat, dat hij erbij is!